شمارش معکوس برای آغاز بازی‌های المپیک ریو 2016 | اخبار و حاشیه های المپیک ریو 2016 برزیل

  • ۱۴:۱۲

المپیک 2016ریو،ویروس زیکا،بلیط رایگان

گزارش اختصاصی ویترینو ؛ سی و یکمین دوره بازی های المپیک «ریو 2016»، جمعه 5 اوت ساعت 20 شب به وقت ایران و با برگزاری مراسمی در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیروی برزیل رسما افتتاح خواهد شد.

این دوره از بازی ها به مدت 17 روز از 5 تا 21 اوت و در چهار منطقه شهر ریودوژانیرو برگزار می شود.

در مدت برگزاری المپیک ریو 2016، 306 برنامه و جشنواره مختلف برگزار و در مجموع 2488 مدال میان ورزشکاران توزیع خواهد شد.

از این میان 812 مدال طلا، 812 نقره و 864 مدال نیز برنز است.

در مجموع بیش از 11هزار ورزشکار از 206 کشور جهان در این دوره از بازی ها در 28 رشته و 39 سبک به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. کشورهای کوزوو و سودان جنوبی برای نخستین بار در بازی های المپیک شرکت می کنند.

از دیگر اولین هایی که المپیک ریو شاهد آن خواهد بود، حضور "تیم ورزشکاران پناهنده المپیک" است. از 10 ورزشکار حاضر در تیم 4 نفر زن هستند. در این تیم 5 ورزشکار از سودان جنوبی، 2 ورزشکار از سوریه، 2 نفر از جمهوری دموکراتیک کنگو و یک ورشکار اتیوپیایی حضور دارند.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی و یکمبن دوره بازی های المپیک ریو 2016 در ورزشگاه تاریخی ماراکانا برگزار خواهد شد. اگر چه شهر ریودوژانیرو میزبان المپیک است، اما بازی های فوتبال در برخی از شهرهای دیگر برزیل نیز برگزار می شود.

در کل 7.5 میلیون بلیت برای تماشاچیان مسابقات رشته های مختلف به فروش خواهد رسید و پیش بینی می شود نزدیک به 3.5 میلیارد نفر نیز در سرتاسر جهان بازی های المپیک امسال را از تلوزیون یا اینترنت تماشا کنند. دولت برزیل برای برگزاری این بازی ها حدود 39 میلیارد رئال برزیل (12 میلیارد دلار) هزینه کرده است.

به نظر می رسد رقابت هایی که ستاره هایی همچون نیمار؛ ستاره فوتبال برزیل، اوسین بولت؛ دونده مشهور جامائیکایی و ستارگان بسکتبال ان بی ای ( NBA) در آنها به میدان خواهند رفت، از هم اکنون علاقه مندان دنیای ورزش را هیجان زده کرده باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan