آموزش کامل نحوه ی نصب وردپرسWordPress | آموزش جامع و کامل نرم افزارهای مدیریت محتواcms

  • ۱۵:۳۳



دوره آموزشی WordPress

.

آموزش نحوه ی نصب سیستم مدیریت محتوای WordPress

در مقاله ی آموزشی حاضر، طریقه ی نصب WordPress بر روی حساب میزبانی وب (hosting account) را برای شما تشریح می کنیم. برای نصب ویرایش نوین WordPress به صورت دستی، مراحل را زیر را دنبال نمایید: 

گام اول: بسته ی نصب WordPress را دانلود نمایید.

گام دوم: فایل های WordPress را به سرویس دهنده (server) خود آپلود کنید.

گام سوم: یک پایگاه داده ی MySQL برای کار با WordPress ایجاد نمایید.

گام چهارم: اجرای گام به گام فرآیند نصب.

گام اول: دانلود بسته ی نصب WordPress   

جهت راه اندازی پروسه ی نصب، ابتدا می بایست WordPress را از صفحه ی دانلود وب سایت رسمی آن بارگیری نمایید. توصیه می کنیم همیشه جدیدترین نسخه ی معتبر WordPress را دانلود نمایید.

آموزش WordPress

پس از کلیک بر روی دکمه ی Download، بسته ی نصب WordPress بر روی حافظه ی رایانه ی شما نصب می شود. پس از باز کردن پوشه ی حاوی بسته ی نصب، آن را از حالت zip خارج ساخته و محتویات آن را در پوشه ی جدید جایگذاری نمایید.  

گام دوم: آپلود فایل های WordPress به سرویس دهنده

حال می بایست فایل ها و فولدرهای WordPress را بر روی سرور بارگذاری نمایید. آسان ترین راه برای بارگذاری فایل های نصبی بر روی سرویس دهنده از طریق FTP (پروتکل انتقال فایل یا قرارداد FTP) می باشد.

نکته ی بسیار مهم: اگر می خواهید WordPress بخش اصلی وب سایت شما را تشکیل داده و نیز از طریق دامنه ی اصلی (برای مثال، www.mydomain.com) قابل دسترسی باشد، بایستی فایل های WordPress را داخل پوشه ی public_html خود جایگذاری نمایید.

پس از اینکه فایل نصبی WordPress به طور کامل از وب سایت رسمی آن دانلود شد، آرشیو را از حالت فشرده خارج ساخته و محتویات استخراج شده را در حساب میزبانی وب (hosting account) بارگذاری (آپلود) نمایید. این کار را می توانید از طریق پروتکل FTP و به وسیله ی یک برنامه ی سمت سرویس گیرنده (client application) نظیر Filezilla یا از طریق cPanel ->File Manager ->Upload file(s) انجام دهید. اگر می خواهید سایتی که با سیستم مدیریت محتوای WordPress ایجاد کرده اید، وب سایت اصلی شما باشد، در آن صورت فایل های مورد نظر باید در پوشه ی public_html اَکانت شما قرار گیرد. با این حال می توان برای اینکه تنها بخشی از وب سایت با WordPress مدیریت شود، یک زیرپوشه (برای مثال، public_html/blog) ایجاد کرد و فایل های WordPress را در آن جای گذاری نمود (تا قسمتی که wordpress هست از طریق subdomain قابل دسترسی باشد).

آموزش WordPress

آموزش WordPress

گام سوم: ایجاد یک پایگاه داده یMySQL  برای WordPress

اکنون بایستی یک پایگاه داده ی MySQL ایجاد کرده و یک حساب با مجوز دسترسی کامل برای کاربر ایجاد کنید. پس از ایجاد پایگاه داده ی MySQL و حساب کاربری لازم، حتما اسم پایگاه داده، نام کاربری و گذرواژه ای که تعریف کرده اید را یادداشت نمایید. زیرا در فرایند نصب به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد.

گام چهارم: اجرای گام به گام مراحل فرآیند نصب

به وب سایت خود مراجعه کرده و مراحل فرایند نصب را گام به گام اجرا نمایید. اگر فایل های WordPress را در پوشه ی public_html جایگذاری کرده باشید، در آن صورت بایستی در نوار آدرس مرورگر http://yourdomain.com را وارد نمایید. اولین چیزی که با آن مواجه می شوید یک کادر پیغام است که اعلان می کند فایلی با نام wp-config.php یافت نشد و برای ادامه ی پروسه نصب حتما به آن نیاز دارید. کافی است برای ادامه ی نصب بر روی دکمه ی Create a Configuration File کلیک نمایید.

آموزش WordPress

در این صفحه یک کادر پیام نمایش داده شده که از شما درخواست می کند اطلاعات لازم برای نصب را ارائه نمایید. از آنجایی که اطلاعات مورد نیاز را از پیش در دست داریم، فقط بر روی دکمه ی Go! کلیک می کنیم.

آموزش WordPress

اطلاعات لازم برای اتصال به پایگاه داده ی MySQL خود را وارد کرده و دکمه ی Submit را فشار دهید. 

آموزش WordPress

WordPress اکنون تنظیمات را بررسی کرده و از درستی آن اطمینان حاصل می کند. اگر تمامی اطلاعات لازم را به درستی وارد کرده باشید، یک صفحه ی تایید اطلاعات (confirmation page) نمایان می شود. دکمه ی Run the Install را برای راه اندازی نصب فشار دهید.  

آموزش WordPress

 

 در صفحه ی بعد بایستی اطلاعات لازم برای نام کاربری مدیر (ناحیه ی admin) و عنوان سایت را وارد کنید. همچنین باید مشخص کنید آیا مایلید موتورهای جستجو سایت شما را اندیس گذاری کنند یا خیر. پس از پر کردن اطلاعات لازم، بر روی دکمه ی Install WordPress کلیک نمایید. به خاطر داشته باشید که باید یک آدرس ایمیل واقعی در فیلد Your-Email وارد نمایید، زیرا در صورت گم یا فراموش کردن گذرواژه می توان از آن برای ورود استفاده کرد.

آموزش WordPress

 

برنامه ی تحت وب WordPress شما اکنون آماده ی استفاده می باشد. می توانید با کلیک بر روی دکمه ی LOG in به ناحیه ی مدیریتی سایت یا administrative backend دسترسی داشته باشید.  

 

آموزش WordPress

آموزش WordPress

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan