معرفی کامل سحر نوروززاده سخنگوی ایرانی وزارت خارجه آمریکا | حاشیه های دنیای سیاست

  • ۱۷:۵۸

زن ایرانی‌، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد

زن ایرانی‌، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری ایسنا: یکزن ایرانی ـ‌ آمریکایی به عنوان سخنگوی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا جایگزین آلن ایر شد.

سحر نوروززاده در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا و عضو گروه سیاستگذاری با تمرکز بر ایران و مسائل مربوط به اجرای توافق هسته‌ای با ایران است.

او به چند زبان از جمله فارسی، دری، اسپانیایی و عربی صحبت می‌کند.

نوروز زاده نخستین زن ایرانی ـ آمریکایی است که وظیفه سخنگویی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا را نیز انجام می‌دهد. این پست نخستین بار پنج سال پیش در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد و مهم‌ترین مسوولیتش گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران است.

وی در گفت‌وگویی در پاسخ به پرسشی در باره کانال ارتباطی جاری بین وزیران خارجه ایران و آمریکا از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشایی کانال‌هایی جدید برای گفت‌وگو با ایران خبر داد.

نوروززاده گفت، "دولت آمریکا از این ارتباط استقبال می‌کند و ما حتی آمادگی برای بازگشایی کانال‌های بیش‌تر با ایران داریم."

او گفته است: "من مسوول بخش ایران در تیم سیاست خارجی جان کری، وزیر خارجه هستم. وظیفه من این است که تحقیق کنم و تحلیل‌های لازم را برای سیاستگذاری‌های طولانی مدت و استراتژیک انجام داده و پیشنهادات مختلف درباره سیاست خارجه به آقای وزیر ارائه بدهم. "

بر اساس این گزارش، او اولین زن ایرانی ـ آمریکایی است که مدیریت بخش ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید را بر عهده دارد. نوروززاده هم‌زمان با عضویت در این شورا، در دفتر اوباما نیز عضو تیم مسوول گفت‌وگوهای هسته‌ای گروه 1+5 با ایران بود.

او گفته است که در دوران برگزاری مذاکرات هسته‌ای در جلسات بیش‌تری با حضور باراک اوباما شرکت می‌کرده است.

در سوابق او آمده است که وی در طول دوران خدمت، از آژانس‌های مختلف دولتی آمریکا از جمله از مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف بی آی، مرکز ملی مبارزه با تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی، وزارت دفاع، و وزارت خارجه آمریکا بارها لوح تقدیر دریافت کرده است. او همچنین از وزیر دفاع، مدال مبارزه جهانی علیه تروریسم گرفته است.

مطالب مربوط با موضوع

هفته نامه تماشاگران امروز - رسول مجیدی: هدیه روشن غفاری، جدیدترین کارمند ایرانی کاخ سفید است. کاخی که خبرسازترین رییس جمهور دنیا بر آن حکمرانی می کند و مهمترین تصمیم های سیاسی، اقتصادی و نظامی را در آن می گیرد.

خانم روشن غفاری قرار است از این به بعد مسئول گل آرایی کاخ سفید باشد؛ مسئولیتی که گرچه تشریفاتی به نظر می رسد اما همیشه از سوی رییس جمهور و بانوی اول آمریکا جدی گرفته می شود.

چرا گل آرای کاخ سفید اخراج شد؟

تا همین یک سال پیش، لارا داولینگ مسئولیت گل آرایی کاخ سفید را بر عهده داشت اما اختلافات او با میشل اوباما باعث شد تا در اواسط ماه فوریه، حکم اخراجش صادر شود.

ظاهرا لارا که از مدت ها پیش با میشل مشکل داشته است، در آخر با تغییر چیدمان اتاق ناهارخوری کاخ سفید، صبر میشل اوباما را لبریز می کند و با دست خودش، نامه اخراجش را به نگارش درمی آورد!
 
حالا و با گذشت چندین ماه از آن اتفاق اعلام شده است که خانم هدیه روشن غفاری که اصلیتی ایرانی دارد، جای او را می گیرد.

هدیه روشن غفاری کیست؟

خانم روشن غفاری در ایران متولد شده است. او سال ها پیش به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت می کند و در کالیفرنیا بزرگ می شود. آن طوری که کاخ سفید اعلام کرده، او گل آرایی را پیش اساتید انگلیسی همچون پائولا پریک، کنت ترنر و جین پاکر آموخته است.

هدیه بیش از 25 سال در صنعت گل آرایی تجربه دارد و تا به حال مسئول برگزاری و گل آرایی رخدادهای بزرگی بوده است. روزنامه های آمریکایی در شرح زندگانی روشن غفاری نوشته اند که او در شمال کالیفرنیا به مدرسه رفته است و از 20 سالگی شروع به گل آرایی کرده.

ظاهرا خانم روشن غفاری کارش را در گاراژ خانه پدری اش آغاز کرده است. او همچنین برای مجلات و انتشارات مختلفی در زمینه گل آرایی نوشته است. بر اساس اطلاعات موجود، خانم روشن غفاری در سال 2004 مبلغ قابل توجهی را به ستاد انتخاباتی جان کری هدیه داده است.

استقبال گرم میشل از هدیه

میشل اوباما در این چند وقت اخیر که نام هدیه روشن غفاری به عنوان مسئول اصلی گل آرایی کاخ سفید اعلام شده، حسابی از او تمجید کرده است. میشل در اولین مصاحبه اش که باشگاه خبرنگاران جوان آن را مخابره کرده بود، در این مورد گفته است: «من و همسرم به دنبال بهره بردن از خلاقیت بالای خانم روشن در امور گل و گیاه هستیم. او می تواند میهمانی ها و مراسم کاخ سفید را با استفاده از گل های خارق العاده خود زیباتر کند. او استعداد خارق العاده ای در این مورد دارد. داستان زندگی روشن به وضوح ثابت می کند که رؤیای آمریکایی هنوز وجود دارد. من و رییس جمهور منتظر آینده برای تماشای خلاقیت های روشن می مانیم.»

بر اساس گزارش ها هدیه روشن کار خود را از 26 مهر به صورت رسمی در کاخ سفید آغاز می کند. او چند هفته پیش و در هنگام حضور رییس جمهور چین در آمریکا، به عنوان ناظر بر کار گل آرایی کاخ سفید نظارت کرده بود.

سایر ایرانی های کاخ سفید

آنطوری که رسانه هیا آمریکایی گزارش می دهند، کاخ سفید این روزها میزبان دو ایرانی تبار دیگر هم هست؛ سحر نوروززاده و فربال گواشیری.

نوروززاده در حال حاضر مسئول پرونده های ایران در شورای امنیت ملی آمریکاست. او در زمینه اقتصاد بین المللی و مطالعات خاورمیانه تحصیل کرده و از دانشگاه جرج واشنگتن و مریلند در سال 2005 و 2007 فارغ التحصیل شده است. نوروززاده در سال 2009 به شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایک) پیوست و در سال 2014 به عضویت شورای امنیت ملی کاخ سفید درآمد و از او به عنوان مشاور اوباما در امور ایرانیان یاد می شود.

گفته می شود خانم نوروززاده به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد و با زبان اسپانیولی هم آشنایی دارد.

دیگر کارمند ایرانی کاخ سفید، فربال گواشیری است که کار منشی گری اوباما را انجام می دهد.
البته نباید از یاد برد که چندی پیش رسانه ها اعلام کرده بودند یک آمریکایی متولد ایران یعنی خانم والری جارت هم مسئول مذاکرات محرمانه آمریکا و ایران بوده است. او متولد شیراز است و تا 9 سالگی در این شهر زندگی می کرده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan