همه چیز درباره فیلم زیر سایه ساخته بابک انوری نماینده انگلیس در اسکار 2017 | معرفی فیلم های سینمای جهان

  • ۱۷:۲۰
Image result for ‫فیلم زیر سایه ساخته بابک انوری‬‎



کافه سینما-سرویس سینمای جهان: ساعاتی پیش کشور بریتانیا فیلم زیر سایه ساخته بابک انوری را به عنوان نماینده این کشور برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار انتخاب کرد.

به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما بابک انوری متولد ایران است و "زیر سایه" فیلمی تریلر و ترسناک است که در جشنواره های مختلفی نیز به نمایش درآمده و مورد تحسین واقع شده است. داستان در دوران جنگ ایران و عراق می گذرد.همسر شیده(با بازی نرگس رشیدی) به جنگ می رود و او باید از دخترش درسا مراقبت کند. بعد از بمباران تهران توسط عراقی ها بمبی به آپارتمان انها اصابت می کند و همسایه آنها تحت شرایط مرموزی می میرد از آن پس رفتار درسا عجیب می شود و شیده حالت مانیایی پیدا می کند...

این فیلم را یکی از منتقدان خارجی با «بابادوک» مقایسه کرده بود. این نخستین تجربه کارگردانی بابک انوری است.

سرویس سینمای جهان کافه سینما



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، دوره بعد از رقابت‌های سینمایی جشنواره فیلم ساندنس سال آینده میلادی 21 الی 31 اکتبر در حالی برگزار می‌شود که برگزارکنندگان این دوره اسامی فیلم‌های بخش میدنایت (نیمه شب) را روز گذشته اعلام کرده‌اند.

در میان 10 فیلم اعلام شده این بخش نام فیلم «زیر سایه» ساخته «بابک انوری»، کارگردان ایرانی مقیم انگلستان به چشم می‌خورد.

فیلمی ترسناک که بازیگرانی چون «نرگس رشیدی»، «آوین منشادی»، «بابی نادری» (بازیگر فیلم ضد ایرانی آرگو) و «آرش مرندی» (بازیگر فیلم ضد ایرانی «دختری تنها در شب پیاده به سوی خانه می‌رود») در آن ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم درباره زنی به نام «شیده» است که در دهه 80 میلادی در بحبوحه جنگ ایران و عراق در تهران زندگی می‌کند. او به خاطر آنکه نامش در لیست سیاه قرار گرفته از دانشکده پزشکی اخراج شده و اکنون که همسرش به جنگ رفته با دخترش «درسا»، تنها در خانه زندگی می‌کند. خانه‌اشان مورد اصابت موشک قرار می‌‌گیرد ولی موشک عمل نمی‌کند.

 

کمی پس از این اتفاق درسا به شدت دچار مشکلات روحی روانی می‌شود و «شیده» در تحقیقات متعددش برای یافتن پاسخی برای این آشفتگی از طریق یکی از همسایه‌ها در می‌یابد که موشک عمل نکرده همانند طلسم نفرین شده، ارواح بد نهادی که با باد سفر می‌کنند را به خانه آنها کشانده است. «شیده» می‌فهمد که یک نیروی ماوراءالطبیعه در تلاش است تا درسا را تسخیر کند و او هیچ راهی ندارد مگر محافظت از دخترش.

فیلم سینمایی «زیر سایه» به زبان فارسی ساخته شده و محصول مشترک دو کشور اردن و انگلستان است.

این فیلم هم‌اکنون در مرحله پس از تولید بوده و قرار است سال 2016 میلادی اکران عمومی شود.

«بابک انوری» که فیلمنامه پروژه سینمایی «زیر سایه» را نیز خودش نوشته است، پیش از این سال 2012 میلادی برای ساخت فیلم کوتاه «دو با دو» نامزد جایزه آکادمی فیلم بریتانیا شده است. او در گذشته اجراهای زنده خوانندگانی چون «لیدی گاگا» و «پیکسی لات» را کارگردانی کرده است.

دو با دو در کشور انگلستان و در یک مدرسه ایرانی ساخته شده و چهارمین فیلم کوتاه «بابک انوری» به شمار می رود


به گزارش فارس، دوره بعد از رقابت‌های سینمایی جشنواره فیلم ساندنس سال آینده میلادی 21 الی 31 اکتبر در حالی برگزار می‌شود که برگزارکنندگان این دوره اسامی فیلم‌های بخش میدنایت (نیمه شب) را روز گذشته اعلام کرده‌اند.
در میان 10 فیلم اعلام شده این بخش نام فیلم «زیر سایه» ساخته «بابک انوری»، کارگردان ایرانی مقیم انگلستان به چشم می‌خورد.
فیلمی ترسناک که بازیگرانی چون «نرگس رشیدی»، «آوین منشادی»، «بابی نادری» (بازیگر فیلم ضد ایرانی آرگو) و «آرش مرندی» (بازیگر فیلم ضد ایرانی «دختری تنها در شب پیاده به سوی خانه می‌رود») در آن ایفای نقش کرده‌اند.
فیلم درباره زنی به نام «شیده» است که در دهه 80 میلادی در بحبوحه جنگ ایران و عراق در تهران زندگی می‌کند. او به خاطر آنکه نامش در لیست سیاه قرار گرفته از دانشکده پزشکی اخراج شده و اکنون که همسرش به جنگ رفته با دخترش «درسا»، تنها در خانه زندگی می‌کند. خانه‌اشان مورد اصابت موشک قرار می‌‌گیرد ولی موشک عمل نمی‌کند.
کمی پس از این اتفاق درسا به شدت دچار مشکلات روحی روانی می‌شود و «شیده» در تحقیقات متعددش برای یافتن پاسخی برای این آشفتگی از طریق یکی از همسایه‌ها در می‌یابد که موشک عمل نکرده همانند طلسم نفرین شده، ارواح بد نهادی که با باد سفر می‌کنند را به خانه آنها کشانده است. «شیده» می‌فهمد که یک نیروی ماوراءالطبیعه در تلاش است تا درسا را تسخیر کند و او هیچ راهی ندارد مگر محافظت از دخترش.
فیلم سینمایی «زیر سایه» به زبان فارسی ساخته شده و محصول مشترک دو کشور اردن و انگلستان است.
این فیلم هم‌اکنون در مرحله پس از تولید بوده و قرار است سال 2016 میلادی اکران عمومی شود.
«بابک انوری» که فیلمنامه پروژه سینمایی «زیر سایه» را نیز خودش نوشته است، پیش از این سال 2012 میلادی برای ساخت فیلم کوتاه «دو با دو» نامزد جایزه آکادمی فیلم بریتانیا شده است. او در گذشته اجراهای زنده خوانندگانی چون «لیدی گاگا» و «پیکسی لات» را کارگردانی کرده است.
دو با دو در کشور انگلستان و در یک مدرسه ایرانی ساخته شده و چهارمین فیلم کوتاه «بابک انوری» به شمار می رود.
آزاده
به نظرم نسبت به یک فیلم انگلیسی که در اردن فیلمبرداری شده، میتونست خیلی بدتر از اینها باشه! به این معنا که فیلم "زیر سایه" در ژانر وحشت موفق بوده و برای تماشاگر غیرایرانی جذاب است، اما سوتی های عجیب و غریب فیلم برای بیننده ایرانی کاملاً اذیت کننده ست.
تصور میکنم بدون سیاه نمایی های اغراق آمیز سیاسی، فیلم هیچ شانسی برای مطرح شدن نداشت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan