حکم16سال زندان برای نرگس محمدی روزنامه نگار تایید شد | حاشیه های سیاست ایران

  • ۱۵:۳۱


۱۶ سال زندانی برای نرگس محمدی,حبس برای نرگس محمدی, زندانی نرگس محمدی, نرگس محمدی فعال سیاسی

 16سال زندان برای نرگس محمدی تایید شد

روزنامه اعتماد نوشت: شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم ۱۶ سال زندان دادگاه بدوی نرگس محمدی را تایید کرد.

نرگس محمدی در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به ١٠ سال حبس محکوم شده بود.



مطالب مرتبط با موضوع

باشگاه خبرنگاران: نرگس محمدی همسر تقی رحمانی است. تقی رحمانی شخصی است که پس از دادن تعهد به دستگاه‌های قضایی و امنیتی به طور موقت از زندان مرخص شده بود اما در اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی از کشور خارج و به محافل ضد انقلابی خارج از کشور پیوست.

نرگس محمدی نیز که پس از برنامه ریزی برای خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شده و برای اجرای حکم زندانی که از پیش داشت راهی زندان شده بود دقایقی قبل با موافقت مسئولان قضایی از زندان آزاد شد.

در پی آزادی نرگس محمدی (همسر تقی رحمانی) ابعاد تازه ای از تلاش‌های گروهی از ضدانقلاب خارج نشین به سردستگی شیرین عبادی روشن شد.

خبرنگار ما در تماس با فردی مطلع کسب اطلاع کرد که با توجه به وضعیت نرگس محمدی، از ابتدای بازداشت وی، مسئولان قضایی با آزادی مشروط نامبرده از طریق تودیع وثیقه موافقت کرده بودند که این موضوع به اطلاع نرگس محمدی و وکیل وی محمد شریف نیز رسیده بود.

اما گروهی از ضد انقلاب خارج نشین به سردستگی شیرین عبادی و با تلاش‌های گسترده سعی در عدم تحقق آزادی نرگس محمدی از زندان داشتند.

به نظر می‌رسد با موافقت مسئولان قضایی با آزادی نرگس محمدی برنامه ریزی‌های شیرین عبادی در خصوص بهره برداری های سیاسی و تبلیغاتی از همسر تقی رحمانی با عدم موفقیت همراه شد و باز هم شیرین عبادی در پیگیری یک پرونده سیاسی با شکست مواجه شد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan