ههه چیز در مورد بازی کالاف دیوتی :جنگ های بینهایت Call of Duty: Infinite Warfare | معرفی بازیهای روز دنیا

  • ۲۱:۵۵

جزئیات جدید در مورد Call of Duty: Infinite Warfare

طی مصاحبه‌ای در PlayStation Blog، کارگردان هنری Infinity Ward، آقای "برایان هرتن" ( Brian Horton )، اطلاعات جدیدی در مورد مکانیک های Call of Duty: Infintie Warfare، داستان،اسلحه ها و واقع گریانه بودن آن را منتشر کرد.

در ابتدا ایشان توضیح می دهد که چطور Call of Duty: Infinite Warfare، مرز جدیدی را برای این فرنچایز ثبت می کند و چطور المان های داستانی بازی واقع گرایانه و معقول می باشند./// ادامه پست در ادامه مطلب:


یکی از چیز هایی که می خواستیم انجام دهیم این بود که از همان دستور ساخت Call of Duty که بسیار با آن آشنا هستیم استفاده کنیم و موقعیتی را پیدا کنیم تا مکانیک ها های بازی را گسترش دهیم و با از جلوه های بصری استفاده کنیم که تابحال با آن کار نکردیم. در این راه چالش هایی وجود دارند: خب، چطور بنظر می آید؟ ما به نوعی NASA را با نیروی دریایی ادغام کردیم! منظور از نیروی دریایی این است که ما المان های نظامی آن ها را - مثل کشتی های جنگی- با معماری ناسا به فضا بردیم و  این چیزی که ما ساختیم در آینده کاملا معقول و واقع گرایانه بنظر می آید."

او همچنین در مورد تلاش تیم توسعه‌ی بازی برای ایجاد تعادل بین واقع گرایانه بودن و لذت بخش بودن بازی نیز توضیحاتی را ارائه کرد:

" اگر شما در چیزی که کاملا واقعی باشد قرار بگیرید،حقیقتا برخی المان های هسته‌ی سری بازی های Call of Duty تغییر خواهند کرد. شما باید با واقعیت های بسیاری در بازی کنار بیایید و با آن ها دست و پنجه نرم کنید تا در نهایت چیزی که واقعا از تجربه‌تان می خواهید بدست آورید. پس ما برخی مدارک و مجوز های علمی را دریافت خواهیم کرد - به هر حال این یک بازار  بزرگ است درست مانند یک فیلم سینمایی اکشن- اما ما واقعا نمی خواهیم به سمت و سوی بیگانگان فضایی و یا اسلحه های لیزری برویم. ما همیشه با چیز هایی شروع می کنیم که می دانیم و بعد از آن شروع به پرسیدن می کنیم: فانتزی ها و تصورات شما در مورد فضا چیست؟ برای مثال من چه کاری می توانم در جاذبه ی صفر انجام دهم؟"

آقای هرتن در مورد بی جاذبه بودن و مکانیک های Grappling Hook نیز توضیحاتی را ارائه داد:

" در جاذبه‌ی صفر شما به آرامی حرکت می کنید، پس ما به چیزی نیاز داریم که به ما در حرکت در فضای بیکران کمک کند - و این آنچا است که Grappling Hook بوجود آمد. شما می توانید یک مکان را انتخاب کنید و به سمت آن بروید یا می توانید دشمنان را به سمت خود بکشید. این مکانیک برای ما یک مرز جدید در سبک علمی تخیلی مشخص می کند ولی هنوز هم آنقدر واقع پذیر هست که بتوانید تصور کنید که کسی آنرا بسازد."

برخی از اسلحه های جدید یا ویرایش شده‌ی بازی مانند نارنجک ها و Spider Bot ها هم نیز در این محاصبه ذکر شدند.

" نارنجک های عادی ممکن است در حالت بی وزنی کمی چالش برانگیز باشند؛ پس ما نارنجک های دنبال گر را ساختیم.زمانی که آن ها را پرتاب می کنید این نارنجک ها برروی هدف قفل شده و او را منفجر می کند. همینطور ابزار جدیدی به نام روبات عنکبوتی ( Spider Bot) نیز در این بازی وجود دارد. پس بجای اینکه نارنجکی را با هدف گیری پرتاب کنید، آنرا فقط پرت کرده و او خودکار هدف را پیدا کرده، به آن می چسبد و منفجر می شود."

در نهایت مشکل وجود صدا در فضا هم ذکر شد:

" ما تحقیقاتی انجام دادیم تا ببینیم که می توانیم صدا را در فضا شبیه سازی کنیم یا خیر، زیرا در یک برنامه نظامی عدم وجود صدا بسیار مضر خواهد بود. شما نیاز دارید به انفجار ها و صدای تیر ها واکنش نشان دهید. و این نکته برای بازیکن نیز مهم است. در بازی راهی وجود دارد که لباس مخصوص شما آن صدا ها را بوسیله فوتون ها شبیه سازی کند تا شما متوجه اطراف خود باشید. پس ما به صوت حالتی خفقان مانند القا کردیم اما مطمئن باشید که برای بازیکن بد نخواهد بود. پس در حقیقت بازی ما علمی تخیلی نیست بلکه بسیار نیز واقع گرایانه است."


مطالب مرتبط با موضوع



قریب به 13 سال از اولین نسخه ی کال آو دیوتی می گذرد. موضوع انتشار سالیانه ی این بازی به نوعی به ندای وظیفه ی (!) اکتیویژن تبدیل شده و هر سال شاهد انتشار یک نسخه از این سری هستیم. راستش را بخواهید، تا وقتی که یک بازی کیفیت خود را حفظ کرده و سال به سال پله های ترقی و پیشرفت را طی کند، ما نیز از خرید آن بدمان نیامده و بالعکس استقبال می کنیم.

کال آو دیوتی به نوعی فرزند Medal of Honor و سازندگان آن محسوب می شود. یک تیم تقریباً 20 نفره عنوانی را شکل دادند که حالا به یکی از بزرگترین بازی های شوتر اول شخص نظامی تبدیل شده و اکتیویژن را به سودی هنگفت رسانده. یک ثروت میلیارد دلاری که حالا میلیون ها نفر را طرفدار و اسیر خود کرده است.

بعید است گیمر بوده و یکی از نسخه های کال آو دیوتی را بازی نکرده باشید. اگر هم از گیمر های قدیمی هستید که صد در صد با یکی از نسخه های آن خاطر دارید. مخصوصاً شماره های 1 و 2 که برای خودشان عالمی داشتند. در طول این 13 سال از جنگ جهانی دوم گذشتیم، به جنگ های مدرن رسیدیم، پس از آن یک داستان 4 قسمتی را دبنال کردیم و چند نسخه ی فرعی را هم تجربه کردیم.

در اوایل و با انتشار هر نسخه با پیشرفت در جوانب کال آو دیوتی همراه بودیم. گذر از جنگ جهانی دوم و وارد شدن یک باره به جنگ های مدرن خود یکی از بزرگترین تغییراتی بود که با موفقیت انجام شد. در این سری نیز با داستانی قوی و احساسی همراه بودیم. به عقیده ی من داستان سری مدرن وارفیر به خصوص قسمت های ابتدایی آن آنچنان خوب بود که ارزش تکرار های چند باره را داشته باشد. حتی کمتر کسی پیدا می شود که نسخه ی 4 را بازی کرده و نام شخصیت های آن را به خاطر نسپرده باشد.

حالا و با گذشت یک سال از انتشار آخرین نسخه از  سری بازی های کال آو دیوتی، یعنی Black Ops 3 به ایستگاه جدیدی به نام Infinite Warfare رسیده ایم. خیلی از ما شاهد یک خیزش بزرگ از سری جنگ جهانی دو به سوی سری Modern Warfare بودیم. در یک جمع بندی سطحی می توان گفت اینفینیت وارفیر نیز یک جهش از سری جنگ مدرن به سوی جنگ های فضایی است.

image_call_of_duty_infinite_warfare-31652-3583_0002

ساخته ی کیست و چه می دانیم؟

Call of Duty: Infinite Warfare به طور رسمی در 13 اردیبهشت و زودتر از موعد مقرر با انتشار تریلری 3 دقیقه ای به همگان معرفی شد و 4 نوامبر مصادف با 14 آبان سال جاری، برای انتشار آن در نظر گرفته شده است.

همانطور که می دانید آخرین بازی ساخته شده از سری کال آو دیوتی توسط استودیوی Treyarch ساخته شد. اما خوشبختانه اکتیویژن قانون «یکی در میان!» را رعایت کرده و دوباره وظیفه ی مهم ساخت اینفینیت وارفیر بر دوش استودیوی نامی Infinity Ward قرار گرفته. شما بهتر از من می دانید که اینفینیتی وارد، ساخت و شکل دهی سری مدرن وارفیر را بر عهده داشته و به خوبی با وارد کردن یک بازی به فاز جدید آشنایی دارد.

چرا از واژه ی «فاز جدید» آن هم برای اینفینیت وارفیر استفاده می کنیم؟ کمتر کسی است که سری کال آو دیوتی را درون فضا تصور کند. شاید از جنگ جهانی دوم به جنگ های مدرن در زمان حال حاظر رسیدیم و پس از آن پا به کمی جلوتر گذاشته و با سلاح های پیشرفته و تخیلی مواجه شدیم، اما تصور رفتن به فضا و پا گذاشتن روی سیارات دیگر در کال آو دیوتی کمی سخت به نظر می رسد.

تصور رفتن به فضا و پا گذاشتن روی سیارات دیگر در کال آو دیوتی کمی سخت به نظر می رسد.

«جنگ بی نهایت» ما را به آینده ی نه چندان دور می برد. جایی که شما در نقش کاپیتان ریس، یک خلبان کهنه کار، باید با گروه مبارزی به نام  Settlement Defense Front به مقابله پرداخته و از میهن خود دفاع کنید. اما  Settlement Defense Front چه کسانی هستند و حضورشان چه خطراتی را به دنبال دارد؟ اعضای ستلمنت در واقع پیش از تشکیل کلونی جدیدشان، از اعضای سابق اتحاد فضایی آمریکا به شمار می رفتند.

پس از سالیانی چند و با ایجاد درگیری های پراکنده میان این نیروها، آن ها از اتحاد فضایی خارج شده و تشکل Settlement Defense Front را تشکیل می دهند. اما یک نیروی مستقل چه خطراتی را برای آمریکا و نیروهای مدافع به همراه دارد؟ تا آن جایی که می دانیم  Settlement Defense Front در حال پیش روی در فضا و تصرف پایگاه های فضایی هستند.

پایگاه های فضایی که منابع مورد نیاز جهت حیات مردم کره ی زمین را فرآهم می کنند. شما در نقش کاپیتان ریس و فرمانده فضاپیمای Retribution با حدود هزار نفر مبارز که تحت فرمان شما هستند، وظیفه ی مبارزه با این گروه را بر عهده خواهید داشت. به گفته ی تیلو کوروساکی، طراح داستان و روایت بازی، ریس یک سرباز ساده نیست.

image_call_of_duty_infinite_warfare-31652-3583_0006

حالا شما در نقش یک فرمانده بازی خواهید کرد. به گفته ی کوراسکی آن ها قصد دارند شما را کاملاً در نقش کاپیتان ریس قرار دهند. یک لحظه خودتان را جای یک فرمانده بگذارید. مطمئناً به این سادگی ها هم نیست. لحظاتی پیش می آید که باید تصمیمات سختی بگیرید. همچون گذشته بازی یک داستان خطی با سیری ثابت را طی می کند.

اما آن طور که از سخنان کوراسکی و تیمش بر می آید، گاهی باید تصمیمات دشوار گرفته و به مناطق متفاوتی حمله کنید. این در حالیست که باید از فرماندهان خود نیز پیروی کرده و به انجام دستورات آن ها بپردازید. این مورد که، در برخی نقاط داستان، حق انتخاب بر عهده ی شما گذاشته می شود، می تواند نوید یک داستان پر پیچ و خم تر را نسبت به گذشته بدهد.

حالا شما در نقش یک فرمانده بازی خواهید کرد. به گفته ی کوراسکی آن ها قصد دارند شما را کاملاً در نقش کاپیتان ریس قرار دهند.

در چند نسخه ی گذشته از سری کال آو دیوتی، با تاسف فراوان با داستان گیرا و جالبی همراه نبودیم. صرفاً وارد بازی شده در بطن ماجرا قرار می گرفتید و شروع به کشتن و پیش روی می کردید. در واقع تمام مسیر یک سیر «بزن و در رو» را طی می کرد و نه تنها با یک داستان پر پیچ و خم و پر جزئیات همراه نبودیم بلکه ساده ترین مفاهیم هم به بدترین شکل ممکن ارائه می شد.

همانطور که گفتیم اینفینیت وارفیر در فضا جریان دارد. به گفته ی سازندگان تقریباً نیمی از ماموریت های خود را باید در فضا به پایان برسانید. اما این نسخه همچنان یک کال آو دیوتی است. آن ها  قصد بازگشت به ریشه های سری را دارند. قرار نیست با آدم فضایی ها مقابله کنید بلکه هنوز هم انسان در برابر انسان می ایستد.

روی زمین به رویارویی با یکدگیر می پردازید، سوار سفینه های خود شده و به فضا می روید. حالا همه چیز برای یک جنگ فضایی همراه با فضاپیماهای غول پیکر آماده است. به نظر می رسد سفینه و وسایل نقلیه یکی از مشخصه های اصلی این نسخه باشد. با موارد گفته شده کم و بیش نیز می توان به بزرگ تر شدن لوکیشن های بازی و همچنین مبارزات پی برد.

image_call_of_duty_infinite_warfare-31652-3583_0001

پرایس دوست داشتنی، ولی لعنت به اکتیویژن!

از بحث داستان و المان های گیم پلی که بگذریم، یکی از موارد خوش حال کننده خبر حضور حالت زامبی در اینفینیت وارفیر است. سازندگان قول داده اند این بخش قوی تر از گذشته، با خط داستانی منحصر به فرد و مکانیزم های جالب و جذاب در آخرین نسخه ی کال آو دیوتی ظاهر شود. اکتیویژن نیز قول اطلاعات بیشتری را در چند ماه پیش رو داده.

بخش مولتی پلیر آن نیز که دیگر نیاز به تعریف ندارد و هر ساله گیمر های زیادی برای بخش چند نفره ی این بازی هم که شده، آن را تهیه می کنند.اما متاسفانه قسمت تک نفره ی اینفینیت وارفیر از قابلیت Co-op پشتیبانی نمی کند و این بخش تنها به حالت زامبی اختصاص دارد.

از بحث داستان و المان های گیم پلی که بگذریم، یکی از موارد خوش حال کننده خبر حضور حالت زامبی در اینفینیت وارفیر است.

همزمان با معرفی اینفینیت وارفیر، اکتیویژن طرفداران سری را سورپرایز کرد و همراه با آخرین نسخه ی کال آو دیوتی نسخه ی ریمستر از شماره ی چهارم بازی را با نام، Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered را معرفی کرد. این نسخه به طور کامل از کمپین بازی و 10 نقشه برای بخش چند نفره پشتیبانی می کند. از جمله نقشه های موجود می توان به Crash ،Backlot و Crossfire اشاره کرد.

اکتیویژن از همان سال های ابتدایی 2000 بود که بوی موفقیت به مشامش خورد. حالا می توان گفت این کمپانی، هم اکنون و در سال 2016 در رویایی که در سر می پروراند، غلط می زند. سری کال آو دیوتی و استقبال میلیونی از آن به تنهایی اکتیویژن را به یک کمپانی گران قیمت و قدر تبدیل کرده است. سری بازیی که رکورد عناوین مطرحی چون آواتار را در میزان فروش زد.

اما اکتیویژن با گذشت این همه سال و با وجود سود هنگفتی که از همین طریق بدست آورده باز هم دست از دوز و کلک های خود بر نمی دارد. همزمان با معرفی یک قسمت دیگر از سری بازی های کال آو دیوتی، اکتیویژن اقدام به معرفی نسخه های مختلف اینفینیت وارفیر و قیمت های آن ها کرده است.

در همین ابتدا بگوییم در معرفی نسخه های مختلف بازی سخنی از نسخه ی استاندارد به میان نیامد. به هر حال بعید است اینفینیت وارفیر نسخه ی استاندارد نداشته باشد، از این رو این نسخه را همان 60 دلار مرسوم در نظر می گیریم. نسخه ی بعدی Legacy Edition and Digital Legacy Edition نام داشته و شامل  Call of Duty: Infinite Warfare و نسخه ریمستر Call of Duty: Modern Warfare خواهد بود و با قیمت 79.99 دلار در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

در همین ابتدا بگوییم در معرفی نسخه های مختلف بازی سخنی از نسخه ی استاندارد به میان نیامد. به هر حال بعید است اینفینیت وارفیر نسخه ی استاندارد نداشته باشد.

نسخه ی بعدی و گرانتر نیز با نام Digital Deluxe Edition  شناخته می شود. این نسخه علاوه بر هر دو بازی، Season Pass این عنوان را نیز در بر گرفته و با قیمت 99.99 دلار عرضه می شود. اما آخرین و گرانترین نسخه Legacy Pro Edition نام دارد. نسخهی لگیسی پرو ادیشن علاوه بر محتویات نسخه ی دیجیتال دیلاکس یک استیل بوک، موسیقی های بازی و چند آیتم دیجیتالی را در خود جای داده و با قیمت 119.99 دلار عرضه می شود.

اکتیویژن سیاست های مالی خود را روی نسخه های بازی نیز اعمال کرده است. علت آن که شما تنها با خرید یکی از سه نسخه ی ویژه ی بالا قابلیت دسترسی به نسخه ریمستر Call of Duty: Modern Warfare را دارید. این بدان معنی است که Call of Duty 4: Modern Warfare Remaster به صورت جداگانه و یا با خرید نسخه ی استاندارد در اختیار شما قرار نمی گیرد.

image_call_of_duty_infinite_warfare-31655-3583_0001

انتشار سالیانه ی یک قسمت از سری بازی های کال آو دیوتی همانند یک بازی فوتبال به رسمی سالیانه تبدیل شده است. هماطور که در ابتدا گفته شده اگر این انتشار سالیانه همراه با پیشرفت بوده و کیفیت بازی را ارتقا دهد ما هم می گوییم چرا که نه؟ بازی را تهیه و از جوانب مختلف آن لذت کافی را می بریم.

اما متاسفانه کمپانی اکتیویژن در چند سال گذشته و با انتشار نسخه های اخیر وضعیت این فرانچایز را با مشکل مواجه کرده است. شاید بگویید کال آو دیوتی که فروشش را می کند! ما هم مهر تایید بر این مورد می زنیم. در رابطه با کال آو دیوتی هرچیزی را که انکار کنیم فروش خوب آن را نمی توان انکار کرد.

اما آیا تغییرات بازی در بخش های اصلی با میزان فروش و هزینه ای که برای آن شده هم خوانی دارد؟ مطمئناً نه. کال آو دیوتی سال به سال در بخش داستان پسرفت داشته و نتوانسته در بخش گیم پلی چیزه جدیدی ارائه دهد و از جمله نقاط قوت آن تنها می توان به بخش چند نفره ی آن اشاره کرد.

اما حالا اعضای اینفینیتی وارد قول تغییرات بزرگی را در اینفینیت وارفیر داده اند. ساکنان کالیفرنیا می خواهند یک بار دیگر جهش از یک عصر به عصر دیگر را در کال آو دیوتی پیاده سازی کنند. آن ها می خواهند عنوانی بسازند که طرفداران پیش خود بگویند «واو». با تجربه ی چند نسخه ی آخر کمی اعتماد به اکتیویژن سخت است اما طبق معمول کاری که می توانیم بکنیم منتظر نشستن تا تاریخ 4 نوامبر و انتشار بازی است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan