همه چیز درباره استاد سعید طوسی قاری بین الملی و قربانی جدید شبکه صهوینیستی صدای آمریکا voa

  • ۱۶:۲۸


نام : طوسی، سعید
ملیت : ایران
سال تولد : 1349
کارشناس علوم قرآنی
نفر اول مسابقات بین‌‌المللی سوریه 1372
نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی 1377
نفر اول مسابقات کشوری ابتهال و دعا
نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن 1379
مسافرت‌های خارجی و تبلیغی: سریلانکا – پاکستان – بنگلادش – چین – عربستان 14 مرتبه – سوریه – لبنان – ترکیه – عراق – شوروی – مراکش – تانزانیا – مالزی – کنیا – آفریقای جنوبی – کویت – اردن – امارات – عمان – بحرین – قطر
جلسه قرآنی ایشان: یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها شورای عالی قرآن جهت بالابردن سطح قرائت قرآن نخبگان استان تهران نوجوانان و بزرگسالان
متولد مشهد




من به عنوان کوچک ترین شاگرد استاد طوسی وظیفه خودم دونستم در حد خودم کمی از اخلاق استاد طوسی بگم.
.
.
اولین چیزی که باعث شده من از دوست داران استاد طوسی (نه تنها تلاوت بلکه رفتار و کردار) بوده باشم اینه که هر وقت استاد طوسی رو میبینم چه تو جلسات چه مسابقات و حتی تلاوت هایی که تو تلوزیون نشون میده یه انرژی مثبتی میاد تو وجودم که واقعا شاد میشم. و اصلا از همنشینی با ین استاد بزرگوار خسته نمیشم .
یعنی جلسه که تموم میشه استاد نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه بعد از جلسه به ماشینشون میرسن که بخوان برن منزل.
بچه ها دور استاد جمع میشن بگو و بخند و سوال .من بعضی موقعا خودم اعصابم خورد میشه از این صبر استاد که به کسی چیزی نمیگن
حتی یکبار هم به استاد طوسی گفتند :
استاد خوش اخلاقی بد دردیه آدم نمیتونه بگه بذارید به کسی بابا ما کار داریم بذارید بریم
استاد فرمودند:من معتقدم که آدم ها ارزش دارند و خودم به این رسیدم
بعد خاطره ای رو برای ما نقل کردند که یکی از هم شهری های ما گفتند که فلانی به جای اینکه برای رئیس روسا بخونی برو برای مردم بخون .برو پایین شهر بخون.
اتفاقا همون شب استاد گفتند که یه جای خیلی مهمی دعوتشون کردن ولی اومدن حرم حضرت عبدالعظیم به قول خودشون اینجا صفا میکنن.
بعد گفتن که همینجا هم آدم ها با جاذبه های گوناگون میان. مثلا همین بچه هایی که میان برای جلسه از اینا ممکنه از هر 5تا شون یکی به اون چه که باید برسه میرسه
یه مثال قشنگی زدن از احمد نعینع یکی از بهترین قاریان حال حاضر مصر که خیلی بچه ی شیطون و شری بوده
استاد نعینع گفتند:
ما بچه که بودیم تو اون مسجدی که شیخ مصطفی اسماعیل قرآن میخوند ما میرفتیم شیطونی میکردیم خادم مسجد هم یک پیر مرد بد اخلاقی بود که معمولا مارو بیرون میکرد
بعد میگفت یک روز زود تر از اینکه مردم بیان و شیخ مصطفی اسماعیل بیاد اومدم تو مسجد و رفتم تو منبر که در داشت .رفتم اون تو و قایم شدم تا مردم یکی یکی اومدن و مسجد پر شد و شیخ مصطفی اسماعیل اومد و رفت رو منبر نشست و شروع کرد به خوندن اون وسط خوندن که دیگه اوج تلاوتش بود من نا خود آگاه یواشکی این دره رو باز کردم و بیرونو نگاه میکردم دیدم یهو یکی گوش منو گرفت نگاه کردم دیدم این خادمست
همینطوری کشان کشان مارو برد و خواست مارو با لگد بندازه بیرون یهو مصطفی اسماعیل متوجه شد (بر روی منبر)
استاد مصطفی اسماعیل وسط تلاوت که هنوز صدق الله رو نگفته گفت "شیخ" صبر کن (خطاب به خادم مسجد)
از پله ها اومد پایین و از لابه لای جمعیت دست من رو گرفت و همراه خودش برد و کنار خودش بالای منبر نشوند و ادامه ی تلاوتش رو انجام داد
.
.
.
استاد نعینع بعد ها گفتند این حرکن باعث شد تا در من انقلابی ایجاد بشه حالا الان شده استاد احمد احمد نعینع
.
.
.
هر کلمه ای که از دهان استاد طوسی خارج میشه بر علاقه من نسبت به استاد زیادتر میکنه.
ان شاءالله بعدا بیشتر بتونم از ویژگی های اخلاقی این استاد بگم


سعید گندم‌نژاد طوسی متولد 1349 تهران، کارشناس علوم قرآنی که به عنوان قاری برتر جمهوری اسلامی ایران عازم حج تمتع 1390 شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، افزود: آموزش قرآن را‌ با تشویق پدر و مادرم از 5 سالگی به روش هجایی شروع کردم و در مکتب‌خانه این روش را در یک سال یاد گرفتم.
وی افزود: از استادان اولیه و مؤثر بنده حاج احمد هروی دامغانی و سپس استاد سیدمیرزا علی رحیمی از خسرویه قوچان بود که از محضر هر کدام سال‌ها استفاده کردم و یک سال در مکتب‌خانه به روش هجی کردن روخوانی و روانخوانی قرآن را یاد گرفتم.
این قاری برتر قرآن افزود: بنده در سال 1349 در تهران به دنیا آمدم که از یک سالگی به همراه خانواده به مشهد مهاجرت کردیم و از 5 سالگی به روخوانی و روانخوانی قرآن به مدت یک سال پرداختم و پس از آن در جلسات قرآنی به همراه پدر به صورت مستمر شرکت کردم.
استاد سعید طوسی در مورد یادگیری فنون تلاوت قرآن گفت: این فنون را از استاد هروی دامغانی و میرزاعلی رحیمی یاد گرفتم و در زمینه صوت و لحن از نوارهای استادان قاری مصری همچون شیخ عبدالباسط و شیخ محمدصدیق منشاوی و شیخ مصطفی اسماعیل بهره‌های فراوان بردم.
این قاری برتر جمهوری اسلامی ایران در مورد مقام‌های کسب کرده در قرائت قرآن گفت: در سال 1372 در مسابقات بین‌المللی کشور سوریه رتبه اول و سال 1377 در مسابقات بین‌المللی مالزی بین 36 کشور رتبه اول به دست آوردم.
وی تاکید کرد: برای انتشار فرهنگ قرآنی و اجرای قرائت قرآن به بیش از 20 کشور جهان از جمله مالزی، سوریه، کویت، بحرین، چین، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی، سریلانکا، آلمان و همچنین عربستان برای حج تمتع ۹۰ اعزام شدم.
استاد سعید طوسی افزود: هم اکنون به عنوان کارشناس قرآنی در شورای عالی قرآن و نیز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی مشغول خدمت هستم.
وی در زمینه خانوادگی گفت: ازدواج کرده و ۳ فرزند دارم که فرزندانم نیز علاقه‌مند به قرائت قرآن هستند و سعی بر این است در منزل محیطی آرام با الهام از نور قرآن و قرائت آیات آن ایجاد کنم.
استاد سعید طوسی در پاسخ به این پرسش که آیا همسایگان شما از قرائت قرآن با صدای بلند ناراحت نمی‌شوند، گفت: گرچه در تهران و آپارتمان زندگی می‌کنیم، اما ساختمان طبقات اندکی دارد و خوشبختانه اکثر ساکنان آن قرآنی هستند و هیچ مشکلی با تلاوت قرآن با صدای بلند ندارند.
وی در مورد گسترش قرآن در جامعه و وارد شدن به زندگی مردم، گفت: باید به امر آموزش قرآن در سطوح مختلف بویژه در بخش نوجوانان اقدام کرد و در بخش روخوانی و روانخوانی قرآن اهتمام بیشتری از سوی مردم و مسئولان کشور برای گسترش فرهنگ قرآنی صورت گیرد.
وی در مورد مشکلات گسترش فرهنگ قرآنی گفت: اگر بخواهم زبان گلایه باز کنم حرف زیاد است، چون بسیاری از مسئولان ما همت لازم برای قرآن را ندارند و اگر کار سیاسی باشد، به آن اهتمام دارند، اما اگر حرف از گسترش فرهنگ قرآن باشد، حرف زیاد، اما عمل کم است.
قاری برتر قرآن اعزامی به حج تمتع که در طبقه دوم مسجدالحرام با قرائت زیبای قرآن سایر زائران را جلب می‌کرد، در پایان نشست حلقه قرآنی گفت: اگر شاهد این باشیم که مسئولان فرهنگی کشور به اندازه ورزش و سینما به آموزش قرآن توجه کنند، آنگاه فرهنگ قرآن گسترش می‌یابد، اما بیشتر ادعا می‌شود و آنچه از گسترش قرآن در جامعه وجود دارد، بیشتر خودجوش از نهاد مردم است و کمتر از برنامه‌ریزی مسئولان به دست آمده‌است.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم قرآن در جامعه نهادینه شود و فرهنگ قرآن گسترش یابد، باید حرف‌ها تبدیل به عمل شود.
وی با گلایه از مسئولان ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور در یک جلسه قول داد از دست‌اندرکاران قرآنی تجلیل کند، اما فردی مسئول این کار شد که در نهایت افرادی را معرفی کردند که مورد اجماع جامعه قرآنی نبود و به افراد موثر در زمینه آموزش و قرائت قرآن بی‌توجهی شد. به عنوان مثال استاد سلیمی و پورزرگری برای تجلیل دعوت نشدند.
استاد طوسی در پاسخ به این پرسش که آیا برای آموزش قرآن روش سنتی و دوره‌ای مؤثر است یا آموزش کلاسیک قرآن، گفت: هر دو خوب هستند و هر کدام تاثیر خود را دارند اما روش دوره‌ای و سنتی به نظرم موثرتر است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا درآمد یک قاری قرآن بهتر است یا فوتبالیست، گفت: درآمد یک قاری هرگز قابل مقایسه با فوتبال نیست و آنها چند ده برابر یک قاری درآمد کسب می‌کنند.


بنده چون سعادت همنشینی وهمسفری با این استاد گرانسنگ راهم در داخل وهم درخارج از کشور را داشته ام (حج ,پاکستان,ترکیه وسفرهای قرآنی داخل کشور وبچه یک محل درمشهد)بزرگترین خصیصه ایشان راکه به نظر من ازبحث فنی ایشان مهمتر است حسن خلق ومردم داری ایشان می دانم وایشان الحمدلله متخلق به اخلاق قرانی میباشند واین درس بزرگ وارزنده ایست برای همه که غرور وتکبر در هیچ شرایطی برما غلبه نکند که باعث منزوی شدن وطرد مردم ازما وشاید مورد طعن ولعن قران شویم.من پیشنهاد می کنم(اگر تکراری است ببخشید) دوستان خاطرات قرانی خود رااز اساتید قرآن که دارای نکات آموزنده است را نقل ونکات انرا جهت بالا بردن سطح اخلاق جامعه قرانی بیان کنند




گذشته از اخلاق نیکو و پسندیده استاد طوسی من یک نظر شخصی و فقط از نگاه یک مستمع که از مطالب فنی و تخصصی هیچ سر در نمیاره در مورد صوت استاد طوسی بدم.A28A15
بازم میگم این نظر شخصی منه.A33
(رنگشو عوض میکنم که معلوم باشه شخصیهA08)
استاد طوسی دارای یکی از بهترین صوت ها در ایران هستند . [عکس: a59.gif]
والله من تو محفل تلاوت ها که میرم به غیر از اوج ها(دست خودمم نیست) کلا توجهم به قرائت کم میشه و فکرم مشغول کار دیگه ای میشه .
یه مثال میزنم...
چند روز پیش رفته بودیم شهریار برای مسابقه استانی قرائت .اتفاقا استاد طوسی هم اونجا بودند برای داوری (استاد طوسی داور خوبی هستند .در نمره دهی با مروت برخورد میکنند).قبل از اذان ظهر همه جمع شدیم توی سالن اجتماعات که استاد طوسی چند دقیقه برای قبل از اذان تلاوت داشته باشند.
[عکس: a37.gif]میتونم به قطعیت بگم حدود اون 20دقیقه ای که استاد تلاوت داشتند .همشو تو فضا سیر میکردم.[عکس: a37.gif]
بعدا که فایل صوتی ضبط شده اون تلاوت رو خودم داشتم گوش میکردم با خودم گفتم <<یاعلی>>من چقدر سر و صدا کردم.
و بگم این تلاوت از تلاوت های فراموش نشدنی در زندگی من هستش و میمونه.
که البته روم نمیشه اون تلاوت رو آپلود کنم ...
نظر من اینه که قراء ایرانی هر چی هم باشه بالاخره لحن هارو میتونن اجرا کنن.
چیزی که تلاوت های استاد طوسی رو از بقیه قراء متمایز میکنه فاکتور بسیار مهم صوت هستش.
صوت استاد طوسی طنین فوق العاده ای داره .بسیار گوشنوازه.و استاد در تمام طبقات صوتی موفق به اجرا هستند .همچنین صدای استاد طوسی یک صدای پخته هستش .که قابلیت اجرای تحریر های پیچیده و سخت رو داره.
شاید همین اخلاق نیکو ی استاد باشه که به عنایت خداوند رو صوتشون تاثیر کرده.
بطوریکه وقتی میخونن جو معنوی غیر توصیفی بر محفل حاکم میشه.A03
خود استاد هم همیشه به ما میگن حتی قراء مصری هم خود به خود اینجوری نشدن حتما در کنار زحماتی که کشیدن از عنایت های ویژه ی الهی همواره برخوردار بودند.
پس بازم برگشتیم به اخلاق استاد




سعید طوسی: تلاوت شیوای قرآن توسط قاریان ایرانی، حجاج غیر ایرانی را متعجب می کند.حتییک بار سفر به خانه خدا ، آرزویی است که بسیاری از مسلمانان جهان در دل دارند و مشتاقانه برای رسیدن به آن دعا می کنندو حالا اگر این سعادت را داشته باشی که چندین بار آنهم برای تلاوت کلام الله به خانه خدا مشرف شده باشی ، شهد شیرینی است که حلاوتش در عمق جان نفوذ می کند.گفتگویی انجام داده ایم با سعید طوسی که با رها برای تلاوت به مکه معظم اعزام شده است. اوکارشناس علوم قرآنی است و چندین مقام کشوری و بین المللی در حوزه قرائت قرآن دارد.



آقای طوسی شما از کودکی روخوانی و روانخوانی قرآن را شروع کردید و کارشناس علومقرآنی و در امر تلاوت هم متخصص هستید.چندبار برای تبیلغ و قرائت بهکشورهای مختلف سفر کردید؟

مناز سال 1372به عنوان نماینده کشور به اتفاق بعضی از دوستان یا به صورت انفرادی تا الان به حدود بیست کشور سفر کردم. اعم از کشورهای آفریقایی وآسیایی.




و چندبار از این سفرها به عربستان بوده است؟

من12 مرتبه حج واجب و دو مرتبه حج عمره مشرف شدم.برخی کشورهایی هم که من خدمتتان گفتم مثل ترکیه حدود پانزده دفعه رفتم .به بعضی کشورهای دیگر مانند مالزی که برای مسابقات رفتیم، دو سفر داشته ام.




آقای طوسی اولین بار که برای تلاوت پابه مسجدالحرام گذاشتید و روبروی کعبه قرآن را تلاوت کردید چه حسی داشته اید؟

خبطبیعتا یک حس تقریبا قریبی به انسان دست می دهد . هرچقدر معرفت انسان کمترباشدوتوفیقات آدم کمتر باشد،انسان یک مقداری به آن باورها کمتر می رسد. الان خاطرم هست اولین سفری که مشرف شدم ،حس قریبی بهم دست داده بود. کم کم که وارد می شدیم. به جای اینکه من آن رفعت و رحمت و مهربانی خدا راحس کنم ،بیشتر عظمت و جبروت آنجا من راگرفته بود.تا بعد دیگر کم کم احساس کردم که اینجا حرم امن الهی است و "هذا بلد آمنا " هست.




هرسال حلقه قرآنی همخوانی و تلاوت در طبقه دوم مسجدالحرام روبروی ناودان طلا تشکیل می شود و قرای محترم کشورمان آنجا به تلاوت می پردازند. کمیازحال و هوای این حلقه قرآنی برای مان بگویید.

یکیاز سنتهای حسنه ای که در واقع در این سفر معنوی حج پایه گذاری شده است،همین حلقه قرآنی است که در مسجدالحرام مقابل ناودان طلا در طبقه دوم، همه ساله برگزار می شود وقاریانی که از کشورمان به عنوان سفیران کلام وحی به آنجا مشرف می شوند تا قبل از اینکه اعمال شروع شود و به عرفات ، مشعر و بعد منا رجعت بکنند ،در این حلقه ها شرکت می کنند و جالب است که بدانید شبهای اول شاید جمعیت زیادی شنونده این تلاوت ها نباشند. اما کم کم جمعیت افزوده می شود تا شبهای آخر که شاید قریب چهار صد پانصد نفر می آیند و آنجادیگر تلاوتها فاقد بلند گو و دستگاه است که به صورت ظاهر خیلی هم مشکل استاما به هر حال انجام می شود و برکات بسیار زیادی هم از جهت تبلیغی به دنبال دارد هم برای اسلام عزیز ما، هم مکتب اهل بیت علیه السلام و هم برای انقلاب اسلامی.




در این سالها، مخاطبین تان برای شما خاطره ای را رقم زده اند که برای ما تعریف کنید؟

معمولااولین سوالشان این است که شما از کدام کشور عربی هستید و برای شان هم خیلی عجیب است که یک ایرانی با داشتن زبان فارسی قرآن را اینقدر فصیح و زیبا بخواند. من خاطرات بسیاری دارم. مثلا بعضی از دوستن ما شروع زندگی مشترکشان در همین حلقه های قرآنی بوده است.آن کلید اولیه بحث ازدواج آنجا رقم خورده است.مثلا شخص مورد نظرشان آنجا انتخاب شده است و بعدها زندگی هایموفقی هم داشته اند. این الان به ذهنم آمد. اما آنچه که مهم و قابل گفتن است، همین تاثیر زیادی است که تلاوت ایرانی ها در آنجا بر روی مسلمانان سایر کشورهای اسلامی دارد.













سعید حسن زاده
خدا خیر بده استاد طوسی رو و از اون بیشتر لعنت کنه دشمنان قرآن و عترت رو.

بخدا خندم گرفت از شنیدن این خبر. چقدر بی شرفن!!!
امین
با سلام . بنده فقط دو سئوال مطرح می نمایم :

1- چرا با وجود آنکه فساد و دروغگویی صدای آمریکا بارها ثابت شده است ، باز هم عده ایی با این باور که " تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها" به ترویج شایعه و دروغ پراکنی این رسانه نمای معاند کمک می کنند بی آنکه از اصل و صحت مطلب اطمینان داشته باشند؟

2- رسانه " خبرگزاری بین المللی قرآن " از پرداختن به این موضوع چه نفعی می برد؟

(این خبرگزاری دولتی ، بیانیه دو پهلوی معاونت قرآنی وزارت ارشاد را درخصوص شایعات درباره استاد طوسی منتشر کرد که به سرعت مورد استقبال رسانه های ضد انقلاب و برخی رسانه های داخلی قرار گرفت - توجه داشته باشید حجت الاسلام حشمتی و بسیاری از کسانی که به کار در دفتر معاونت قرآنی وزارت ارشاد گماشته است ، از فعالین فتنه 88 هستند!) - بعد از آن هم در خبری بسیار مشکوک و مجهول که باز با استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب و فتنه گر همراه شد به نقل از یک منبع آگاه!!! از در جریان بودن نگارش نامه ایی از سوی شاکیان آقای طوسی به رئیس قوه قضائیه خبر داد!!! به این ترتیب این رسانه رسمی و دولتی به منبع تایید همان چیزی تبدیل شده که می گویند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!!!
گمنام
یک سوال در حال حاضر گفته شده خانواده ها در حال نوشتن و پیگیری شکایت خود هستن و محکوم کردن رسانه های بیگانرو اگر پیگیری خانواده ها و شکایت هست و این موضوع به این مهمی رو چرا قوه قضاییه بیانیه نمیده
م
در مورد مسئله خلاف عفت قرار منع تعقیب صادر شده و در مورد تشویق به فساد دادگاه قرار به منع تعقیب را نپذیرفت و قرار مجرمیت صادر شد بر همان اساس پرونده در حال رسیدگی است»
محمد باقر
دست شما درد نکنه که این مطالب رو گذاشتین.
ناصر
پس شما هم شاگردش بوده ای . حتما فیض هم برده ای بیسواد خالی بند . خجالت بکش از تمجید کردنت . کره خر . ببخشید آقا خره . توله سگ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan