همه چیز درباره مرحوم رضا رستمی خبرنگار سینمایی کشور

  • ۱۳:۵۲


درگذشت رضا رستمی خبرنگار سینمایی کشور 28 مهر 95 + دلیل



درگذشت رضا رستمی خبرنگار سینمایی کشور ۲۸ مهر ۹۵ + دلیل


رضا رستمی دبیر سابق فرهنگی خبر آنلاین و خبرنگار سینمایی کشور شب گذشته ۲۸ مهر ۹۵ به علت تومور مغزی درگذشت. رضا رستمی دبیر سابق فرهنگی خبرآنلاین و خبرنگار حوزه سینما شب پیش بعد از مدتی ابتلا به تومور مغزی در بیمارستان شهدای تجریش تهران درگذشت.

متاسفانه رضا رستمی خبرنگار توانمند سینمای ایران شب گذشته به دلیل ابتلا به تومور مغزی و بعد از مدتی که در کما به سر می بردند درگذشت.

درگذشت رضا رستمی خبرنگار سینمایی کشور 28 مهر 95 + دلیل

درگذشت رضا رستمی خبرنگار سینمایی کشور ۲۸ مهر ۹۵ + دلیل

درگذشت ایشان را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری و هنردوست و رسانه ای ایران تسلیت عرض می نماید. روحش شاد و یادش گرامی. این ضایعه را به همسرش الهه خسروی و خانواده و همکارانش و جامعه رسانه ای کشور تسلیت می گوید.



مطالب مرتبط با موضوع

رضا رستمی دبیر سابق سرویس فرهنگی خبرآنلاین و یکی از خبرنگاران حوزه سینما در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت. در زیر برخی از تصاویر و دلنوشته‌های مرحوم رستمی را مشاهده می‌کنید که در اینستاگرامش منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین تصویر منتشر شده توسط مرحوم رستمی با عنوان «از پشت شیشه‌ها»

 

او در تشریح عکس زیر نوشته: زاده‌ی اضطراب جهانم، صورت مردگان جهانم

رستمی در توضیح این عکس نوشته: پل راه آهن یه آواز غمناکه تو هوا.

‏اینک فلک و افلاک تو را گنجایش ندارد تا چه رسد به این خانه‌ای که من بنا کرده‌ام.

 

کوچ غریب را به یاد آر از غربتی به غربتی دیگر

 

این زاگرس دوست داشتنی:

 

 

خانه‌ام ابری‌ست، اما ابربارانش گرفته‌است.

 

می دانم در نهایت من و تنهایی با هم خواهیم ماند...





سرپرست وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، رئیس کتابخانه ملی، رئیس سازمان سینمایی و ... در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت «محمدرضا رستمی»، از روزنامه‌نگاران باسابقه‌ی حوزه فرهنگ را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، به دنبال درگذشت «رضا رستمی»، روزنامه‌نگار باسابقه که در ساعات اولیه روز پنجشنبه (۲۹ مهر) به علت عارضه‌ تومور مغزی دار فانی را وداع گفت، شخصیت‌های مختلف با ارسال پیام‌های جداگانه، این ضایعه را به خانواده وی و جامعه رسانه تسلیت گفتند.

***

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست این وزارتخانه با انتشار پیامی درگذشت این روزنامه‌نگار و منتقد حوزه کتاب و ادبیات را تسلیت گفت.

در این پیام که به سال‌ها فعالیت مرحوم رستمی در عرصه کتاب و رسانه اشاره شده، آمده است: «خبر درگذشت جناب آقای محمدرضا رستمی، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای حوزه فرهنگ موجب تاثر گردید. فقدان ایشان که به گواه همکاران، دوستان و بسیاری از فعالان عرصه نشر، کتاب و رسانه همواره به عنوان فردی شریف و زحمتکش در این عرصه بوده‌اند، برای این حوزه خسارت خواهد بود. درگذشت ایشان را به خانواده داغدار آن عزیز سفر کرده، به ویژه پدر، مادر و همسر گرامی‌شان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

***

حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی نیز به مناسبت درگذشت رضا رستمی، در پیام تسلیتی نوشت: «مرگ پیش از آنکه پایانی باشد بر زندگی این جهانی، آغازی است و تذکری که همه بدانیم این دنیای فانی را قدر و منزلتی ابدی نیست.

شنیدن خبر درگذشت جوانی برومند، مهربان و توانا چون مرحوم آقای محمدرضا رستمی باهمه عشق و علاقه‌اش به درست زندگی کردن و مشق عشق گرفتن، باعث تاسف و تاثر عمیق است.

آن مرحوم در طول حیات مادی کوتاه خویش مهربانانه و متعهدانه و براساس بینشی عمیق قلم زد و سرمشق نسل بعدی خود گشت.

این مصیبت رابه خانواده گرامی آن عزیز و بازماندگان و همکاران رسانه‌ای و نویسندگان و روزنامه‌نگاران و علاقمندان ادبیات سینمایی تسلیت می‌گویم.»

***

سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مشاور رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت دبیر سابق فرهنگی خبرآنلاین را تسلیت گفته است. متن این پیام بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی روزنامه‌نگاری فرهیخته از اهالی فرهنگ که به دانش، حُسن خلق و انصاف شهره بود، موجب ناراحتی و تالم فراوان شد.

ضایعه درگذشت مرحوم «رضا رستمی» را به همسر، دختر و خانواده‌اش و به همه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و اهالی فرهنگ و همکاران وی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان صبر و برای او رحمت واسعه الهی را در ایامی که هنوز عزادار شهادت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم، مسئلت می‌کنم.»

***

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز در پیامی، درگذشت رضا رستمی را تسلیت گفت. در پیام حسین انتظامی آمده است:

«و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

درگذشت ناگهانی همکار و روزنامه‌نگار با سابقه حوزه فرهنگ، زنده‌یاد «محمدرضا رستمی» را به خانواده گرامی آن مرحوم، همسر محترم و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.

اینحانب افتخار همکاری با ایشان را در سه رسانه جام‌جم، همشهری و خبرآنلاین داشتم که با خاطرات بسیار خوبی از رفتار حرفه‌ای و متعهدانه‌اش همراه است؛ دغدغه‌مندی و نگاه دقیق او به مسایل فرهنگی، مهمترین ویژگی مرحوم رستمی بود که به تصدیق اهالی فرهنگ و رسانه رسیده بود.

از پروردگار مهربان برای ایشان، رحمت واسعه و برای خانواده آن مرحوم، شکیبایی و اجر در تحمل مصیبت مسألت دارم.»

***

همچنین انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر نیز در پیام تسلیتی که در این رابطه منتشر کرده آورده است: «خبر کوتاه اما تکان‌دهنده بود: ستاره‌ای در آسمان اهل قلم و فرهنگ ایران، خاموش شد.  

درگذشت همکار و همراه سالیان دور و نزدیک‌مان، محمدرضا رستمی، برای دوستان و همکارانش در «انجمن منتقدان و نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر»، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و داغی دلسوز و فراتر از آن، برای اهل فرهنگ و هنر، خسران و حسرتی عمیق؛ حسرت از دست دادن روزنامه‌نگاری شریف، با اخلاق و اهل هنر که سالیان سال بی‌توقع و بی‌چشم‌داشتی برای روشنابخشی به صحنه فرهنگ و هنر قلم به دست داشت.

انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم وی، این ضایعه ناگوار را به جامعه فرهنگ و هنر کشور تسلیت عرض می‌کند.»

***

فرید فرخنده‌کیش، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان نیز در پیامی، درگذشت مرحوم «رضا رستمی» را به تمامی هنرمندان و فعالان عرصه رسانه‌ای تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است: «رضا رستمی، روزنامه‌نگاری مسلط در عرصه فعالیت حرفه‌ای خویش بود و توانست منشاء اثرگذاری‌های پایدار و ارزشمندی در حوزه سینما باشد. فقدان این عزیز از دست‌رفته، در روزهای مصادف با شهادت اباعبدالله (ع) ضایعه دردناکی بر پیکر جامعه اطلاع‌رسانی و خبر خواهد بود.

از طرف انجمن سینمای جوانان ایران و به نمایندگی از کلیه همکاران این مجموعه فقدان مرحوم رضا رستمی را تسلیت گفته و برای خانواده محترم ایشان آرزوی صبر و بردباری دارم.»




مینا سیدیان
خدا رحمتشان کند. اینها سرمایه های ملت هستند .
مالک
آخه کی توی دنیا یه رگ خونریزی دهنده را از توی یک سوراخ یه سانتی عمل می کنه؟ یا بلد نبودید عمل کنید که مادر اون استادی که به شماها مدرک داد یا هم که می خواستید از خبرنگارا زهر چشم بگیرید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan