هیلاری کلینتون رسما اولین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا شد | حاشیه های انتخابات آمریکا

  • ۲۲:۱۵
خبرگزاری ایسنا: مردم آمریکا امروز (سه شنبه) به پای صندوق‌های رای رفتند تا مشخص کنند که آیا دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد یا هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها.

آغاز روند رای گیری

طبق سنت دیرینه آمریکا نخستین رای دهندگان از روستای دیکسویل نوچ از ایالت نیوهمپشایر ساعت پنج به وقت گرینویچ (8:30 سه شنبه به وقت تهران) به پای صندوق‌های رای رفتند.

دیکسویل نوچ روستای کوچکی واقع در ایالت نیوهمپشایر با جمعیتی حدود 75 نفر است. این روستا به طور سنتی نخستین حوزه رای گیری در ایالت آمریکا است. براساس سنت تاریخی در این روستا از سال 1964 میلادی تاکنون، ساکنان دارای حق رای این روستا در نیمه شب روز انتخابات سراسری رای خود را به صندوق‌های رای می‌اندازند.

اتمام روند رای گیری


نخستین پایگاه‌های رای گیری ساعت 24 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ و آخرین پایگاه‌های رای گیری در آلاسکا در ساعت 6 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ تعطیل خواهند شد.

نتایج

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال بسته شدن پایگاه‌های رای گیری در هر ایالت فورا اعلام خواهد شد و در دسترس خواهد بود.

براساس گزارشات، نخستین نشانه‌ها از پیروز انتخابات ریاست جمهوری احتمالا ساعت 3 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ مشخص خواهد شد اما اگر رقابت‌ها بسیار تنگاتنگ باشد با کمی تاخیر مشخص خواهد شد.
 
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 
 
 
21:47: حرکت عجیب ترامپ هنگام رای دادن همسرش

دقت ترامپ به همسرش برای آنکه ببیند به چه کسی رای می‌دهد؟
 
حرکت عجیب ترامپ هنگام رای دادن همسرش 
 
21:46: اوباما: همه در انتخابات شرکت کنند

در حالیکه رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری آینده آمریکا در این کشور در جریان است، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حساب توییتر خود گفته است: "امروز، پیشرفت به برگه‌های رای وابسته است. رای دهید و مطمئن شوید دوستان، خانواده و تمامی کسانی که می‌شناسید هم رای دهند."
 
21:39: اظهارات ترزا می درباره برنده انتخابات آمریکا

نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، قصد دارد در سریعترین زمان ممکن باب گفت‌وگو را با کسی که برنده این انتخابات می شود درباره روابط ویژه میان دو کشور باز کند.
 
21:30: لحظه ای که ترامپ رای داد 
 
لحظه ای که ترامپ رای خود را روی برگه نوشت 
 
20:44: روزنامه اسپانیایی هم از کلینتون حمایت کرد
 
همزمان با آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» هم از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ‌ها حمایت کرد.
 
20:12: لحظه رای دادن هیلاری و بیل کلینتون
 
 لحظه رای دادن هیلاری و بیل کلینتون

19:41: ترامپ هم رای خود را به صندوق انداخت

دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری خواه نیز امروز با حضور در یک حوزه رای گیری در شهر نیویورک همانند کلینتون رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش اسکای نیوز نامزد جمهوری‌خواهان که به همراه همسرش در یک مرکز رای گیری در منهتن حاضر شده بود رای خود را به صندوق انداخت و گفت: خیلی خوب، همه چیز خیلی خوب است؛ فقط می‌شود گفت همه چیز خوب است!

وی هم‌چنین به یک بچه در مقر رای گیری، جلوی دوربین‌های خبرنگاران مقداری پول داد.

مایک پنس، نامزد معاونت ترامپ نیز در ایالت ایندیاناپلیس با دوچرخه در محل رای گیری حاضر شد و هم زمان با ترامپ رای داد.
 
19:38: صندوق های رای در انتخابات آمریکا
 

صندوق های رای در انتخابات آمریکا 
 
صندوق های رای در انتخابات آمریکا 
 
صندوق های رای در انتخابات آمریکا 
 
صندوق های رای در انتخابات آمریکا 
 
صندوق های رای در انتخابات آمریکا 
 
صندوق های رای در انتخابات آمریکا 
 
19:22: کلینتون 2 رأی الکترال از 270 رای لازم برای پیروزی را از دست داد
 
سی.ان.ان در گزارشی فوری با ابراز نگرانی از افت میزان آراء الکترال هیلاری کلینتون به زیر 270 رأی از همه آمریکایی های هوادار دموکرات ها خواست که به پای صندوق های رأی بروند.

در آخرین ارزیابی سی.ان.ان مشخص شده است که کلینتون تا این لحظه نتوانسته است 270 رأی الکترال را به صورت قطعی به دست بیاورد.

برای اینکه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بتواند در انتخابات پیروز شود باید دست کم 270 رأی الکترال به دست بیاورد.
 
19:16: صدراعظم آلمان از هیلاری کلینتون حمایت کرد

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه حمایتش را از «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کرد.

به گزارش رویترز، خانم «مرکل» گفت مشتاقانه منتظر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است که از امروز، سه‌شنبه در ایالت‌های این کشور آغاز شده است.
 
18:55: ویکی لیکس آخرین زهرش را علیه کلینتون ریخت

وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس به عنوان یکی از بازیگران تاثیرگذار در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) همزمان با برگزاری این انتخابات به کمپینش به منظور رسوا کردن دموکرات‌های آمریکا ادامه داده و سی‌وپنجمین بخش از ایمیل‌های هک شده متعلق به مشاور هیلاری کلینتون را منتشر کرد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، با احتساب این ایمیل‌ها، ویکی‌لیکس تاکنون بیش از 58 هزار ایمیل علیه هیلاری کلینتون را که از حساب شخصی جان پودستا، مشاور کلینتون به سرقت رفته، منتشر کرده است.

برخی از این ایمیل‌ها به افشای فعالیت‌های داخلی کمپین هیلاری کلینتون و حتی نظرات برخی مشاوران درباره نقاط قوت و ضعف هیلاری کلینتون پرداخته‌اند.
 
 18:50:  ببر سیبری و خرس قطبی، نتیجه انتخابات آمریکا را پیش بینی کردند

همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، امروز سه شنبه مسئولان باغ وحشی در سیبری روسیه با استفاده از یک ببر و یک خرس قطبی اقدام به پیش بینی نتایج انتخابات کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در جریان این رقابت که برای پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در باغ وحشی در منطقه سیبری روسیه برگزار شد؛ یک ببر و یک خرس قطبی بین دو کدو تنبل که نماد دو نامزد جمهوری خواه و دمکرات بودند دست به انتخاب زدند.
رویترز افزود: ببر ماده به نفع هیلاری کلینتون نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای داد و کدو تنبل منقش به نام وی را انتخاب کرد.

اما خرس قطبی پس از دقت و بررسی، کدو تنبل منقش به نام دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پسندید.
 
18:15: ترامپ: یک نظام فاسد از کلینتون حمایت می کند

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ایالت میشیگان گفت که یک نظام فاسد و متقلب از هیلاری کلینتون حمایت می کند.

نامزد حزب جمهوری خواه در آخرین ساعات پیش از آغاز رای گیری علاوه بر میشیگان در ایالت های فلوریدا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و نیوهمپشایر نیز به تبلیغ برای خود و انتقاد از هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش پرداخت.

ترامپ گفت: نخستین اقدام ما این است که باید از دست هیلاری خلاص شویم و این امکان ندارد جز با حضور شما در پای صندوق های رای گیری و رای دادن با فردی که بتواند آمریکا را نجات دهد. رای ندادن شما به هیلاری نخستین قدم و البته مهمترین قدم است.

ترامپ گفت: 'نظامی متقلب' به دنبال زمین گیر کردن من است و این 'نظام فاسد و متقلب' از کلینتون حمایت می کند.

 
17:50: کلینتون پس از دادن رای: فوق‌العاده از شرکت در انتخابات خوشحالم!
 
هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها با انداختن رای خود در داخل صندوق، در ابالت نیویورک خطاب به جمعی از هوادارانش از شرکت در این انتخابات اظهار خرسندی کرد.

هیلاری کلینتون در حالی در حوزه رای گیری به منظور شرکت در انتخابات ریاست جکمهوری حاضر شد که جمعی از حامیانش متشکل از حدود 150 نفر با سر دادن شعار "خانم رییس جمهور" از او و همسرش بیل کابینتون استقبال کردند.
 
17:40: جو بایدن در انتخابات سراسری 2016 آمریکا شرکت کرد
 
تارنمای خبری «بازفید» گزارش داد «جو بایدن» معاون باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی آمریکا با حضور در یکی از شعب رای گیری در ایالت دلاوِر ، در انتخابات سراسری آمریکا شرکت کرد.
 
17:39: هشتگ اعتراضی «من رای می دهم، برای اینکه» در انتخابات آمریکا
 
تارنمای روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: هشتگ اعتراضی «من رای می دهم برای اینکه» (IamVotingBecause #) در شبکه اجتماعی توئیتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و توئیت های بسیاری در زمینه انتخابات 2016 آمریکا منتشر شده است.
 
17:38: بیانیه کره جنوبی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
 
وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای در باره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که اتحاد میان دو کشور فارغ از نتایج کسب شده، تحت هر شرایطی حفظ خواهد شد.
 
17:35: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در نیویورک رأی خود را به صندق انداخت.
 
17:30: آغاز فعالیت حوزه‌های شرقی رای گیری در آمریکا
 
 حوزه‌های رای‌گیری در هفت ایالت شرقی آمریکا شامل نیویورک، کنتیکت، بخشی از ایندیانا، بخشی از ایالت کنتاکی، مین، نیوجرسی و ویرجینیا در ساعت ۶ صبح به وقت محلی باز شدند.

درهای حوزه‌های رای‌گیری در ایالات ورمونت، کارولینای شمالی، اوهایو و ویرجینای غربی نیز بعد از این مراکز و در ساعت ۳۰ : ۶ به وقت محلی باز شدند.

با توجه به تفاوت ساعت در ایالتهای شرقی و غربی، درب حوزه‌های رای ‌گیری در ساعات مختلف به روی مردم گشوده می‌شود.
 
17:21: هجوم برخی آمریکایی‌ها برای خرید آذوقه‌ از ترس شورش‌های پسا انتخاباتی
 
 در حالی که مردم آمریکا امروز (سه‌شنبه)  سرگرم انتخابات ریاست جمهوری هستند برخی اهالی این کشور که بیم وقوع بحران و هرج و مرج پسا انتخاباتی را دارند شروع به خرید مواد و آذوقه‌های ماندگار برای ذخیره کردن نموده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان بی سی نیوز» یک مقام مسئول بازاریابی آمریکا به افزایش تقاضاها برای خرید آذوقه‌های غذایی ماندگار اشاره کرد.
 
17:01: ترامپ: ما پیروز می شویم
 
تارنمای خبری 'هیل' (ارگان کنگره آمریکا) امروز سه شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ همزمان با آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیش بینی کرد که پیروز انتخابات شود.
 
17:00: فرزند نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حضور پای صندوق‌های رای در شهر نیویورک به پدرش رای داد
 
16:44: هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نیویورک رأی خود را به صندوق انداخت

16:35: حامیان هیلاری کلینتون؛ از لیدی گاگا تا مدونا و جنیفر لوپز
 
در جریان تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، خوانندگان مطرحی مانند لیدی گاگا، مدونا، بیانسه، جان بون جووی، جنیفر لوپز، کتی پری و مارک آنتونی حمایت خود را از کاندیدای مورد نظرشان نشان دادند. اغلب خوانندگان در حمایت از کلینتون اجراهایی نیز داشته‌اند.
 
16:26: فرانس 24: FBI بازنده این انتخابات خواهد بود
 
شبکه تلویزیونی «فرانس 24» امروز طی گزارشی به قلم «سیلوین آتال» در خصوص تأثیر تصمیم پلیس فدرال آمریکا موسوم به «FBI» در خصوص عدم تعقیب قضایی هیلاری کلینتون در ارتباط با پرونده ایمیل‌های شخصی وی بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوشت: موضوع ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون بی‌شک موضوعیست که اثرات زیادی بر رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و اداره پلیس فدرال این کشور به عنوان نهادی بسیار معروف و بحث‌برانگیز خواهد داشت.
 
16:22: خبرگزاری فرانسه: اولاند تلویحا از هیلاری کلینتون حمایت کرد
 
 خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلویحا از نامزد دمکرات ها حمایت کرد.
 
16:21: اسکای نیوز" گزارش داد "تیم کین"، نامزد معرفی شده از سوی هیلاری کلینتون برای پست معاون اولی، رأی خود را در ایالت "ویرجینیا" به صندوق انداخت.
 
16:00: اوباما همچنان محبوب آمریکایی‌هاست
 
نظرسنجی منتشر شده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که باراک اوباما پایگاه مردمی‌اش را پس از 8 سال حفظ کرده و همچنان در میان آمریکایی‌ها از مقبولیت برخوردار است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد 56 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را محبوب می‌دانند؛ آماری که نسبت به نظرسنجی ژوئن سال گذشته میلادی که همزمان با آغاز رقابت‌های انتخاباتی صورت گرفت، 12 درصد افزایش داشته است.
 
15:12: کره شمالی: اوباما به "زباله‌دان تاریخ" سپرده می‌شود
 
همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کره شمالی به انتقاد شدید از رییس جمهوری فعلی آمریکا پرداخته و اعلام کرد اوباما رهبری است که کشورش را در آستانه سقوط قرار داد.

آژانس خبری دولتی کره شمالی گزارش داد که آمریکا یک رژیم "کاملا شکست خورده" است که به طور حتم دفن می شود.
 
15:07: فایننشال تایمز: آخرین پیش بینی در مورد آرای الکترال کالج در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حکایت از پیشتازی «هیلاری کلینتون» دارد.

15:00: کلینتون 71 درصد و ترامپ 28 درصد شانس پیروزی دارد
 
یک پایگاه آمریکایی که در زمینه تحلیل نظرسنجی‌ها و آمار فعال است، گزارش داد نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 71.6 درصد و رقیب جمهوریخواهش 28.4 درصد شانس پیروزی دارد.
 
 14:50: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال حمله سایبری
 
 انتخابات ریاست جمهوری امریکا امروز با وجود اطمینان دهی مقامات امنیتی این کشور، در میان نگرانی ها از احتمال حمله سایبری به سیستم انتخاباتی برگزار می شود.
 
14:48: شرکت بیش از 46 میلیون آمریکایی در رای گیری پیش از موعد
 
تارنمای خبری «پولیتیکو» گزارش داد: در اقدامی بی سابقه، بیش از 46 میلیون آمریکایی در رای گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شرکت کردند و حضور اسپانیایی زبان ها در ایالت هایی همچون فلوریدا و نوادا چشمگیر بوده است.
 
14:42: حوزه‌های رای گیری در آمریکا کار خود را آغاز کردند
 
حوزه‌های رای گیری در هفت ایالت آمریکا شامل نیویورک، کنتیکت بخشی از اندیانا، بخشی از ایالت کنتاکی، مین، نیوجرسی و ویرجینیا باز شد.

درهای حوزه‌های رای گیری در ایالات ورمونت، کارولینای شمالی، اوهایو و ویرجینای غربی بعد از این مراکز باز می‌شوند.
 
14:28: کلینتون دو رأی الکترال از 270 رای لازم برای پیروزی را از دست داد
 
شبکه خبری سی.ان.ان که از حامیان اصلی هیلاری کلینتون است در گزارشی اعلام کرد تازه ترین تحولات عرصه انتخابات نشان می دهد که او نمی تواند نصاب پیروزی را که عدد 270 رأی الکترال است را کسب کند.
 
14:00: سی ان ان: اوباما در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور یافت
 
 شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' امروز سه شنبه گزارش داد: باراک اوباما در اقدامی غیرمعمول و با هدف جلوگیری از ورود نامزد دیگری به کاخ سفید، تاکنون 17بار در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور یافته است.
 
 13:18: انتخابات آمریکا می‌تواند معادلات صحنه جهانی را بر هم زند
 
 نشریه فرانسوی زبان «لاپرس» چاپ کانادا طی گزارشی تحلیلی پیرامون این انتخابات مهم نوشت: انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می‌تواند عرصه جهانی را تکان داده و آن را بر هم بزند.
 
 13:17: ترامپ: اقدام اف‌بی‌آی در عدم تعقیب قانونی کلینتون موجب استهزاء آمریکا در جهان شده
 
 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در جمع طرفدارانش در ایالت فلوریدا تاکید کرد: تصمیم اخیر اف بی آی در انجام تحقیقات تازه درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی و اعلام بی گناهی وی، موجب لطمه زدن به اعتبار آمریکا در سراسر جهان شده است.
 
13:02: شرکت در انتخابات آمریکا از فضا!
 
با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دو فضانورد آمریکایی که با سرعت 17 هزار مایل بر ساعت در حال گردش به دور زمین هستند، رای خود را ارسال کردند.

"شین کیمبرو" رسما رای غیابی الکترونیکی خود را از ایستگاه فضایی بین المللی ارسال (ISS) کرد.
 
12:22: کلینتون پیشتاز قاطع انتخابات در نظرسنجی‌ها است
 
کمتر از یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از پیشتازی قاطع هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، در میان مجمع گزینندگان (الکترال کالج) حکایت دارد.
 
11:40: طرفداران هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در مرکز همایش‌های جاکوب کی جاویتز گردهم می آیند در حالی که گردهمایی طرفداران دونالد ترامپ در هتل هیلتون برگزار می شود.
 
11:39: ترامپ در سه حوزه کم جمعیت نیوهمپشایر بر کلینتون پیشی گرفت
 
آسوشیتدپرس گزارش داد، با آغاز نخستین رای گیری در سه حوزه کم جمعیت ایالت 'نیوهمپشایر' آمریکا، دونالد ترامپ با کسب مجموع 32 رای در برابر 25 رای هیلاری کلینتون، در این سه حوزه بر وی پیشی گرفت.
 
11:34: افشاء انتقاد بیل کلینتون از اوباما

 تارنمای خبری 'دیلی کالر' اعلام کرد که 'بیل کلینتون' در یکی از سخنرانی هایی که متن آن به تازگی افشاء شده است، رکود اقتصادی دوران اوباما را علت کاهش نرخ امید به زندگی در میان کارگران سفیدپوست آمریکا دانست.

11:33: سیاستمداران و بازارهای مالی در تب و تاب انتخابات آمریکا
 
 در حالی که مردم آمریکا امروز سه شنبه 18 آبان (هشتم نوامبر) برای انتخاب رئیس جمهوری به پای صندوق های رای می روند ، بازارهای مالی اروپا و برخی از سیاستمداران و مردم اروپا نیز در تب و تاب انتخابات آمریکا هستند.
 
11:32: احتمال انتشار عمومی ایمیل های جدید کلینتون
 
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا ایمیل های جدید «هیلاری کلینتون» را که به تازگی در رایانه یکی از مقامات پیشین کنگره کشف شد، احتمالا تا سال 2022 به صورت عمومی منتشر می کند.
 
11:31: امروز در آمریکا انتخابات کنگره هم برگزار می‌شود
 
تمام چشم‌ها امروز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خیره شده است اما انتخابات کنگره هم امروز هم‌زمان برگزار می‌شود که اهمیت بسزایی دارد.

کنگره آتی آمریکا قرار است روی مسائل مهمی تصمیم‌گیری کند؛ اینکه آیا باید 9 قاضی دیگر به دیوان عالی افزوده شود؛ آیا عملکرد ایالات متحده در بحث اجرای وعده‌های تغییرات آب و هوایی مناسب بوده است؛ و آیا به عنوان مثال اگر هیلاری کلینتون دموکرات رئیس‌جمهوری آمریکا شود،‌باید استیضاح شود یا خیر.
 
11:26: بار دیگر وضعیت سلامت کلینتون سوال برانگیز شد

در حالیکه روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرا رسیده است انتشار ویدئویی از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها، بار دیگر سوال‌هایی را درباره وضعیت سلامت وی ایجاد کرد.

شبکه بلومبرگ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ویدئویی را از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در توئیتر منتشر کرد.

در این ویدئو هیلاری کلینتون به هنگام پایین آمدن از پله‌های هواپیما در فرودگاه فیلادلفیا تلو تلو می‌خورد و سپس با کمک بیل کلینتون همسر و محافظانش سوار خودرو شده و دور می‌شوند.
 
11:05: کلینتون برنده حوزه رأی‌گیری در «دیکسویل ناچ» ایالت نیوهمپشایر

«بوستون گلوب» گزارش داد رای گیری در روستای 70 نفره «دیکسویل ناچ» (Dixville Notch) واقع در ایالت نیوهمپشایر که از سال 1960 بطور سنتی نخستین نقطه آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، انجام و «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در این حوزه انتخابیه برنده شد.
 
10:44: آخرین وضعیت آرای کلینتون و ترامپ در ۷ ایالت حساس و تعیین کننده
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 
 
10:35: ممنوعیت سلفی‌گرفتن هنگام رای‌دادن در آمریکا
 
انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود. بسیاری از آمریکایی‌ها مانند دیگر شهروندان جهان دوست دارند هنگام رای‌دادن، عکس سلفی بگیرند اما براساس قوانین ایالتی، این اقدام در 15 ایالت آمریکا ممنوع است.
 
10:28: هفته نامه لو پوئن: جنگ سنا پشت سر دوئل کلینتون - ترامپ
 
هفته نامه فرانسوی «لو پوئن» نوشت: اگر دمکرات ها اکثریت سنا را به دست نیاورند، «هیلاری کلینتون» به سختی می تواند کشور را اداره کند.
 
10:16: روز قبل از انتخابات آمریکا
لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 
10:02: بعد از اتمام رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در یک روستای کوچک در آمریکا، «میت رامنی» نامزد سابق انتخابات آمریکا هم یک رای کسب کرد.
 
10:01: در حالی که جهان نظاهر گر انتخابات روز سه شنبه در آمریکاست، نتایج رای گیری در برخی ایالت ها همه را بهت زده کرد.
 
09:35: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بعضی ایالت‌ها آغاز شد
 
شبکه سی ان ان گزارش داد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بعضی از ایالت‌ها آغاز شد و در ابتدا هیلاری کلینتون پیروز انتخابات در دیکسویل در نیوهمپشایر شد.

براساس گزارش‌ها، کلینتون در دیکسویل 4 رای الکترال را به خود اختصاص داده، ترامپ 2 رای و دیگر کاندیداها هرکدام یک رای الکترال کسب کرده‌اند.

در شهر میلزفید اما دونالد ترامپ موفق شده است آرای بیشتری را به خود اختصاص بدهد.
 
09:22: مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون: ترامپ در ایالت‌های مهم شانسی ندارد
 
مدیر کمپین انتخاباتی کلینتون گفت که کاندیدای جمهوری‌خواه برای پیشی گرفتن از رقیب دموکرات خود در چندین ایالت بسیار مهم هیچ شانسی ندارد.

رابی موک، رییس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار کرد که رقیب آن‌ها از جناح جمهوری‌خواه هیچ شانسی برای این که بتواند کاندیدای دموکرات خود را در چندین ایالت مهم پشت سر بگذارد، ندارد زیرا در این ایالت‌ها کلینتون از حمایت کافی برخوردار است.
 
09:00: بزرگترین تدابیر امنیتی در نیویورک در روز انتخابات
 
مقام‌های نیویورک اعلام کردند، در انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه) در آمریکا حضور "فوق‌العاده" نیروهای پلیس در خیابان‌ها اجرا شده است.

بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک در کنفرانس خبری خود گفت: برای ارتقای شرایط امنیتی مناسب تصمیم گرفتیم تا توانایی خودمان را برای مدیریت همزمان چندین منطقه افزایش دهیم. اجازه نمی‌دهیم که هیچ گونه تهدید امنیتی در روز انتخابات ما را بترساند و یا اینکه بخواهد روند انتخابات ما را مختل کند.
 
08:41: ایرانی‌های بی‌تفاوت با شانس ۳۵ درصد برای کلینتون
 
 تنها ۵ درصد مردم ایران خواهان رییس‌جمهور شدن ترامپ هستند. بر اساس نظرسنجی "ایسپا"، از پاسخ‌دهندگان درباره پیروزی هر یک از کاندیداها و تأثیر آن بر کشور پرسیده شده که ۳۵ درصد گفته‌اند اگر کلینتون رأی بیاورد برای کشور ما بهتر خواهد بود. ۵ درصد گفته‌اند اگر ترامپ رأی بیاورد برای کشور ما بهتر است و ۵۲ درصد هم گفته‌اند رأی آوردن هر یک از این دو فرقی برای کشور ما نخواهد کرد.
 
08:04: اوضاع در آمریکا امنیتی است/ورود بی سابقه یونیفرم پوش ها به خیابان های نیویورک
 
بازپرسی از مسلمانان در هشت ایالت آمریکا، ورود بی سابقه پنج هزار نیروی پلیس به خیابان های نیویورک برای تضمین امنیت انتخابات، اعزام ناظران انتخاباتی به 28 ایالت و حلقه های امنیتی در اطراف محل اقامت دو نامزد رقیب از جمله تدابیر مقام های آمریکایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

 مسئولان آمریکایی می گویند دو نامزد دمکرات و جمهوری خواه انتخابات آمریکا تصمیم دارند نتایج انتخابات امروز سه شنبه را در شهر نیویورک دنبال کنند، امری که شهر را به حالت امنیتی درآورده و مقام های آمریکایی را ناچار کرده است تا بیشترین حجم حضور پلیس در تاریخ این شهر را تدارک ببینند.
 
 07:56: اوباما خطاب به آمریکایی‌ها: برای هیلاری کاری کنید که برای من کردید
 
رییس‌جمهوری آمریکا از شهروندان این کشور خواست به کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو رأی دهند.

 باراک اوباما در جمع حامیان حزب دموکرات در میشیگان از آمریکایی‌ها خواست با دادن رأی به هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، تاریخ را بسازند و سیاست‌های نامطلوب دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه را رد کنند.

اوباما گفت: از شما می‌خواهم برای هیلاری کاری کنید که پیش‌تر برای من کردید. 
 
 07:55: کلینتون: شاهد حضور گسترده در انتخابات خواهیم بود
 
هیلاری کلینتون گفت، کارزار انتخاباتی وی اعتقاد دارد که در مسیری حرکت می‌کند که شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو خواهد بود.

هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جمع حامیانش در پنسیلوانیا گفت که به اعتقاد اعضای کمپین انتخاباتی وی، با توجه به وضعیت کنونی میزان مشارکت در انتخابات پیش رو زیاد خواهد بود.



مطالب مرتبط با موضوع      


زندگینامه: هیلاری کلینتون (۱۹۴۷-)

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
هیلاری دایان رودهام یا هیلاری کلینتون ۲۶ اکتبر سال ۱۹۴۷ در ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمد.

وی فرزند نخست "دوروتی" و "هیو رودهام" بود. هیلاری و برادرانش "تونی" و "هیو" در "بریج پارک" در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی بزرگ شدند.

وی پس از پایان تحصیلات در کالج "ولزلی" در رشته علوم سیاسی در سال ۱۹۶۹ وارد مدرسه حقوق دانشگاه "ییل" شد و در این جا بود که نخستین بار با "بیل کلینتون" آشنا شد. او در سال ۱۹۷۳ دکترای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد.

بعد از مدتی در "آرکانزاس" در کنار بیل کلینتون مشغول به کار شد که تلاش بسیاری را برای تبدیل شدن به یک سیاست‌مدار حرفه‌ای آغاز کرده بود.

بیل کلینتون و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانزاس و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد.

وی در دانشگاه ییل تحصیل کرده و از اعضای میانه‌روی حزب دموکرات آمریکا به حساب می‌آید. هیلاری همسر بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ بانوی نخست ایالات متحده بود.

هیلاری کلینتون پیش از آن هم در ایالت آرکانزاس وکیلی مهم به شمار می‌رفت.

او همچنان فعالیت‌های خود را ادامه داد و در سال ۱۹۹۳ مسئول گروه ویژه‌ای موسوم به اصلاحات خدماتی درمانی شد که وظیفه اصلاحات در بخش سلامت جامعه را بر عهده داشت.

او  از ۳ ژانویه سال ۲۰۰۱ سناتور ایالت نیویورک بود و پس از یک مبارزه انتخاباتی درون حزبی که ۱۸ ماه به طول انجامید، ۷ ژوئن سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای احراز سمت اولین رئیس جمهور زن آمریکا پایان داده است و از باراک اوباما برای احراز مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کند.

در اول دسامبر سال ۲۰۰۸ باراک اوباما رسما هیلاری کلینتون را به عنوان وزیرخارجه دولت خود معرفی کرد.

هیلاری کلینتون اول فوریه ۲۰۱۳ به طور رسمی از سمت خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا کناره گیری کرد و جان کری در کابینه جدید باراک اوباما جایگزین کلینتون شد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan