احتمال برکناری ترامپ قوت گرفت

  • ۱۱:۰۷

رسوایی جدید ترامپ و احتمال برکناری رئیس جمهور منتخب آمریکا    

وکلای دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در تلاشند زمان بررسی پرونده مربوط به "دانشگاه ترامپ" را تا بعد از مراسم تحلیف وی به تاخیر بیندازند.

دونالد-ترامپ

به گزارش اصلاحات نیوز:   وکلای ترامپ تلاش می کنند تا رسیدگی به پرونده “دانشگاه ترامپ” را تا بعد از بیستم ژانویه به تاخیر بیندازند تا این موضوع، مراسم تحلیف ترامپ وی را تحت تاثیر قرار ندهد.

وکلای رئیس جمهور منتخب آمریکا درحالی دست به چنین تلاشی زده‌اند که شمار زیادی از آمریکایی ها با حضور در خیابان ها، کنار گذاشتنن ترامپ از ریاست جمهوری به اتهام فریبکاری و کلاهبرداری را خواستارند.
“کریستوفر پیترسون” استاد حقوق در گفت وگو با رسانه های آمریکایی تاکید کرده است که براساس قانون آمریکا در صورت فراهم شدن ادله کافی در خصوص ارتکاب جرم هایی چون کلاهبرداری از سوی ترامپ، اعضای کنگره می توانند وی را کنار بگذارند و برای او جایگزین تعیین کنند.
رسانه های آمریکایی امروز به بررسی راه های قانونی برای برکناری ترامپ از جمله حق افکار عمومی برای مطالبه برکناری وی در صورت ارتکاب عمل خلاف قانون، پرداختند.
گفته می شود که ده‌ها هزار آمریکایی روز جمعه در پیام هایی اینترنتی با عنوان “ترامپ را برکنار کنید”، برکناری وی را از کنگره مطالبه و تاکید کردند که ترامپ را فردی کلاهبردار، نژادپرست، ضد مهاجر و قائل به تبعیض میان زن و مرد می دانند.
رییس جمهور منتخب آمریکا درگیر پرونده‌ای قضایی است که بر اساس آن، دانشگاه وی که سال ۲۰۱۰ تعطیل شد، به گمراه کردن هزاران نفر که بابت شرکت در سمینارهای یادگیری استراتژی‌ سرمایه‌گذاری ترامپ، ۳۵ هزار دلار شهریه پرداخت کرده‌اند، متهم است.
 



مطالب مرتبط با موضوع    



خبرگزاری آریا- رئیس جمهور منتخب امریکا از معترضانی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دست به تظاهرات علیه او می زنند، خواست از طرح های وی نترسند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب امریکا، در نخستین مصاحبۀ تلویزیونی خود در برنامۀ «60 دقیقه» در شبکۀ تلویزیونی سی بی اس امریکا پس از برگزاری انتخابات، خطاب به معترضان امریکایی که طی روزهای گذشته نسبت به اجرای وعده های نژادپرستانۀ ترامپ، اعلام انزجار کرده بودند، گفت: «نترسید. ما کشورمان را پس می گیریم، اما حقیقتاً نترسید.»
این غول املاک و مستغلات امریکایی که اکنون به عنوان رئیس جمهورِ آتی انتخاب شده است، پیش از انتخابات چندین بار وعده داد که برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک، دیواری در سراسر مرز امریکا با این کشور خواهد ساخت.
اظهارات تند و نژادپرستانۀ ترامپ علیه مکزیکی ها و شعارهایی نظیر جلوگیری از ورود مسلمانان و یا تفتیش عقاید آن ها، با موجی از اعتراضات در سراسر امریکا روبرو شده است. معترضان امریکایی نگران تحقق این وعده ها هستند، اما ترامپ در تازه ترین مصاحبه اش از برخی از مواضع خود کوتاه آمده است.
وی در این مصاحبه به جای دیوار از امکان «حصارکشی» در بخش هایی از مرز مکزیک خبر داد.
ترامپ در عین حال گفت: «اما در برخی از مناطق، ساخت دیوار مناسب تر است. من خیلی خوب این کار را بلدم، به آن ساخت وساز می گویند. حصارکشی هایی هم وجود خواهد داشت.»
رئیس جمهور منتخب امریکا گفت پس از آغاز دورۀ ریاست جمهوری خود، فوراً 3 میلیون مهاجر غیرقانونی را از کشور اخراج می کند.
این در حالی است که پل رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان امریکا، یکشنبه در گفت وگو با شبکۀ خبری سی ان ان گفته بود نمایندگان و ترامپ برنامه ای برای اخراج مهاجران ندارند و تمرکز اصلی بر روی «تأمین امنیت مرزهای» امریکا است.

هواداران دست از آزار اقلیت ها برداریدترامپ در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبۀ تلویزیونی از هوادارانش خواست دست از اذیت و آزار اقلیت ها بردارند.
هنگامی که مجری برنامۀ «60 دقیقه» به ترامپ گفت به دلیل اظهارات وی دربارۀ مکزیکی ها و مسلمانان، هوادارانش به آزار این دو گروه می پردازند، ترامپ گفت: «من از شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدم. و می گویم بس کنید. اگر کمکی می کند من این را در مقابل دوربین ها می گویم: بس کنید.»
طی روزهای گذشته حامیان ترامپ در تجمع های خود شعارنوشته‏ های نژادپرستانه در دست داشته اند و پیام هایی اهانت آمیز علیه اقلیت ها سر داده اند و این در حالی است که بسیاری از اقلیت ها در امریکا به شدت نگران آیندۀ خود هستند.
ترامپ گفت وی شاهد تعداد «بسیار کمی» شامل «یک یا دو نمونه» از توهین های نژادی علیه اقلیت ها پس از انتخابات بوده است و افزود: «می خواهم بگویم این کار را نکنید، خیلی بد است، چون من قصد دارم در کشور وحدت ایجاد کنم.»

ترامپ: 3 میلیون مهاجر را اخراج می کنمدونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب امریکا گفت: پس از آغاز دورۀ ریاست جمهوری خود، فوراً 3 میلیون مهاجر غیرقانونی را از کشور اخراج می کند.
وی افزود مهاجرانی که سوءپیشینه دارند، زندانی می شوند.
رئیس جمهور منتخب امریکا گفت: «کاری که می کنیم این است که افراد جنایتکار و کسانی که سوءپیشینه دارند، اعضای باندهای تبهکار و موادفروشان را که احتمالاً 2 میلیون و یا 3 میلیون نفر باشند، از کشور اخراج کنیم یا به زندان بیاندازیم.»
ترامپ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا واقعاً قصد دارد در مرز امریکا با مکزیک، دیواری بسازد، پاسخ مثبت داد.
وی با اشاره به اینکه قصد دارد امنیت را به مرزهای امریکا بازگرداند، افزود این مانع ممکن است کاملاً از خشت و آجر ساخته نشود، بلکه در بخش هایی از این مرز، حصار کشیده شود. ترامپ تأکید کرد در بخش های خاصی از آن، احداث دیوار مناسب تر است.

ترامپ این اظهارات را در حالی بیان کرد که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند وی از موضع گیری های قبلی خود دربارۀ بسیاری از مسائل عقب نشینی و درخصوص بسیاری از مسائل تجدیدنظر کرده است.
ظرف چند روز گذشته هزاران نفر از مردم امریکا به نشانۀ اعتراض به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تظاهرات کرده اند. این راهپیمایی ها که در شهرهایی همانند نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، میامی، لس آنجلس، سیاتل، اوکلند و پورتلند برگزارشده اند، عمدتاً مسالمت آمیز بوده اما در برخی موارد خشونت هایی نیز پیش آمده است.
بیشتر معترضان نگران اجرایی شدن وعده های انتخاباتی ترامپ هستند و معتقدند رئیس جمهور منتخب صلاحیت این شغل را ندارد.
معترضان علاوه بر سردادن شعارهایی علیه دونالد ترامپ، پرچم امریکا را نیز آتش زده اند.
گفته می شود در جریان اعتراض ها نیروهای پلیس امریکا صدها تن از معترضان را نیز دستگیر کرده اند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan