بسته شدن مرز مهران تا اطلاع ثانوی به دلیل ازدحام زیاد

  • ۱۴:۵۴

مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد     


خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه ۳ تا ۸ هزار نفر از افراد فاقد مدارک قانونی در مرز مهران مشاهده شده‌اند، گفت: به دلیل وجود این افراد تا عادی شدن شرایط، عبور و مرور از ایلام و لرستان به مهران متوقف شده است.

حسین ذوالفقاری ظهر امروز در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت مرزهای 3‌گانه کشور و زائران اربعین حسینی اظهار کرد: از بامداد امروز با حضور بین 3 تا 8 هزار نفر از افراد فاقد روادید و گذرنامه در مرز مهران مواجه شدیم که نگرانیها از سوی مسئولان محلی نیروی انتظامی به اطلاع ستاد مرکزی اربعین رسید.

وی ادامه داد: پس از درخواست مسئولان محلی و نیروی انتظامی، نیروها و خودروها به منطقه اعزام شدند تا افراد فاقد روادید و مدارک قانونی را به عقب بازگردانند؛  به همین دلیل تمهیداتی در مرز مهران اندیشیده شده تا شرایط عادی در این محدوده ایجاد شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: یکی از نگرانیهای ما تجمع زائران در مرز مهران و سوء‌استفاده افراد فاقد گذرنامه برای عبور بوده که به این دلیل عبور و مرور به سمت مرز مهران را متوقف کرده‌ایم تا شرایط در ساعتهای آتی عادی شود.

ذوالفقاری افزود: بنابر تصمیم‌گیری ستاد مرکزی اربعین و برای یافتن 3 تا 8 هزار نفر از افراد فاقد روادید و مدارک قانونی، عبور و مرور از لرستان و ایلام به سمت مهران را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده‌ایم و زائرانی که در ایلام و لرستان هستند تا عادی شدن مرزها مورد پذیرایی و اسکان قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: سایر زائرانی که قصد حرکت از شهرهای خود به سمت مرز مهران را دارند، بهتر است مرزهای جنوبی را انتخاب کنند چرا که فعلا عبور و مرور از شهرهای مختلف بویژه ایلام و لرستان به سمت مهران ممنوع است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: به هر قیمتی افراد فاقد روادید و مدارک قانونی را به عقب باز می‌گردانیم و اجازه خروج آنها از مرزها را نخواهیم داد؛ 3 تا 8 هزار نفر از افراد فاقد گذرنامه در مرز مهران نیز هر چه زودتر شناسایی و عودت داده می‌شوند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته تعدادی افراد بدون ویزا و مدارک قانونی از مرزها عبور کردند که امسال به هیچ عنوان اجازه عبور افراد بدون گذرنامه و روادید از سوی مسئولان انتظامی کشورمان و مسئولان عراقی داده نمی‌شود.
 
مرز مهران تا اطلاع بعدی بسته است/ مردم باید به شلمچه و چزابه مراجعه کنند
 
سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بسته شدن مرز مهران تا اطلاع بعدی خبر داد.

سرهنگ رحمانی با اعلام این خبر گفت: به دلیل ازدحام مراجعه زائران، مرز مهران تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی افزود: مردم باید برای ادامه سفر خود از طریق شلمچه و چزابه راه را طی کنند، چرا که در این دو مسیر هیچ مشکلی وجود ندارد.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: خوشبختانه در مسیر شلمچه و چذابه، تردد جریان دارد و شاهد گره ترافیکی نیستیم.



مطالب مرتبط با موضوع    


خبرگزاری مهر: فرمانده یگان های ویژه ناجا از بازگرداندن ۸۰ دستگاه اتوبوس حامل زائران فاقد ویزا و گذرنامه ازپایانه مرزی مهران توسط یگان ویژه به شهرهای مبدا خبر داد.
 
سردار حسن کرمی گفت : با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز مهران، زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) دارند حتما قبل از مراجعه به مرزهای سه گانه، ویزا تهیه کنند چرا که از خروج افراد فاقد مدارک قانونی، جلوگیری می شود.

وی افزود: صدور ویزا و گذرنامه در مرز به هیچ وجه انجام نخواهد شد لذا زائران بایستی قبل از مراجعه به مرز مهران، ویزا و گذرنامه خود را تهیه کنند.

سردار "کرمی" هرگونه اخباری در زمینه لغو روادید سفر زائران عتبات عالیات در فضای مجازی را کذب محض دانست و اظهار داشت: انتشار چنین شایعات و اخباری فقط باعث ایجاد مشکلات برای زائران اربعین حسینی در تسهیل تردد در مرز مهران می‌شود.

این مقام انتظامی از بازگرداندن ۸۰ دستگاه اتوبوس از زائران فاقد ویزا و گذرنامه در پایانه مرزی مهران توسط یگان ویژه به شهرهای مبدا خبر داد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در خاتمه به زائران توصیه کرد تا اشیاء، اسناد و لوازم گران قیمت خود را که حمل آنها ضروری است، در محلی امن و در کنار خود نگهداری کنند ضمن اینکه کپی گذرنامه و مدارک شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشند.




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan