جزئیات ممنوع شدن عبور از مرز مهران

  • ۱۰:۱۸


جزئیات ممنوع شدن عبور از مرز مهران         


خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ممنوعیت عبور زائران دارای سهمیه چزابه و شلمچه از مرز مهران گفت: زائران دارای سهمیه مهران هیچ منعی برای عبور از مرز شلمچه و چزابه ندارند.

داود کشاورزیان با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و اقدامات سازمان راهداری برای تسهیل تردد زائران عتبات عالیات اظهار کرد: اگر مردم بر اساس تقسیم کاری که انجام شده مرزهای که در ویزای آنها قید شده در خروج و ورود رعایت کنند مشکلی در ترددها ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بار ورودی زائران عتبات عالیات به مرز مهران 62 درصد بود که انتظار داریم با برنامه‌ریزی انجام شده و تقسیم کار صورت گرفته این میزان به 42 درصد در سالجاری (اربعین امسال) کاهش یابد و مردم با سهولت بیشتری از مرز عبور کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: فرض را بر این گذاشته‌ایم زائری که در ویزایش خروج از مرز مهران قید شده به سایر مرزها نرود. در این راستا کسی که سهمیه چزابه است به هیچ عنوان نمی‌تواند از مرز مهران عبور کند، چون ظرفیت این مرز کم است.

کشاورزیان ادامه داد: اما عکس این روند مانعی ندارد یعنی کسی که سهمیه مهران است اگر بخواهد می‌تواند از مرزهای چزابه و شلمچه نیز عبور کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  یاد آور شد: استان خوزستان به لحاظ زیر ساخت‌های حمل و نقل و خروج زائران شرایط بهتری را نسبت به استان ایلام دارد و به همین دلیل در تردد زائران خیلی سخت‌گیری اعمال نمی‌شود.



مطالب مرتبط با موضوع    



خبرگزاری ایسنا: جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: عده‌ای از افراد که شب گذشته با سوءاستفاده از شلوغی جمعیت توانسته بودند از دروازه مرزی عبور کنند توسط مرزبانان عراقی بازداشت و با رایزنی و هماهنگی به داخل کشور بازگردانده شدند و در اختیار دستگاه قضا قرار گرفتند.

سردار «محسن  فتحی‌زاده»در جمع اصحاب رسانه در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: تاکنون یک‌میلیون و 447 هزار زائر از مرزهای سه‌گانه وارد کشور عراق شده‌اند که بیش از 650 هزار زائر مربوط به مرز مهران،446هزار زوار مرز چزابه و 307 هزار زائر نیز در مرز شلمچه بودند.

وی بابیان اینکه تردد از مرز مهران روان بوده و فرایند عبور از مرز مهران تسریع می‌یابد افزود: 3000 نفر تاکنون از مرز مهران به دلیل نداشتن مدارک قانونی ازجمله گذرنامه و ویزا به شهرهای خود بازگشت داده‌شده‌اند.

فتحی زاده خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد هم که دیشب با سوءاستفاده از شلوغی جمعیت توانسته بودند از دروازه مرزی عبور کنند توسط مرزبانان عراقی بازداشت و با رایزنی و هماهنگی به داخل کشور بازگردانده شدند و در اختیار دستگاه قضا قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه این افراد بـا هماهنگی دستگاه قضا و امکاناتی که مسئولان استان ایلام در اختیار ما قرار داده‌اند به شهرهای عقبه بازگردانده شدند افزود: در ساعات اولیه بامداد امروز به خاطر تجمع عده‌ای از افراد قانون‌شکن مشکلاتی برای تردد زائران به وجود آمد و موجب توقف تردد زائران شد که با دخالت نیروهای مرزبانی ، این افراد کنار زده شدند و گیت‌ها برای ورود زائران باز شد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه امکان تردد بدون مدارک قانونی معتبر وجود ندارد و کسانیکه به مرزها مراجعه می‌کنند حتماً گذرنامه و روادید در دست داشته باشند.

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی ( ع )  به‌خصوص در مرز مهران از ورود بدون ویزا و گذرنامه به این مرز خودداری کنند.





ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan