لغو قرارداد بوئینگ با ایران بدلیل پیروزی ترامپ جمهوری خواه در انتخابات آمریکا

  • ۲۰:۱۳

بویینگ آب پاکی را روی دست ایران ریخت    


خبرگزاری فارس: در حالی‌که پیش‌تر مقام‌های ایران و شرکت بوئینگ آمریکا از نهایی شدن قرارداد ارسال 80 فروند هواپیمای مسافربری به ایران خبر دادند اینک سخنگوی این شرکت آن‌را منوط به تصمیم دولت جدید آمریکا عنوان می‌کند.

به نوشته وبگاه «بیزجورنال» «تیم نیل» سخنگوی شرکت بوئینگ در این زمینه گفت که اگر دولت «ترامپ» رییس جمهور جدید، سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد و فروش هوایپما به ایران را ممنوع سازد، بوئینگ به این مسئله احترام می‌گذارد.»

وی افزود: «این قرارداد در زمان لازم صورت می‌پذیرد.»

از سویی دیگر «اریک لارسن» قانونگذار دموکرات آمریکا به انتقاد از رای اخیر کنگره در ممانعت از فروش هواپیما به ایران گفت که این  مسئله کمکی به «ایرباس» رقیب بوئینگ است.

لارسن اظهار داشت: «این مسئله گام اول دولت جدید و جمهوریخواهان کنگره در نابودی تولید و فرصت‌های شغلی در کشور است. این اقدام به مثابه نوشتن چکی برای رقبای اروپایی آمریکا است.»

قانونگذاران آمریکایی دلیل مخالفت خود با فروش هواپیما به ایران را حمایت جمهوری اسلامی از تروریست‌ها در سوریه و حزب‌الله لبنان عنوان کردند.



مطالب مرتبط با موضوع   


خبرگزاری فارس: شرکت هواپیماسازی بوئینگ می‌گوید که هیچ قرارداد فروش هواپیمایی با ایران نهایی نشده است.

این در حالی است که برخی مقام‌های ایرانی گفتند که قرارداد ارسال 80 فروند هواپیمای بوئینگ به ایران در روزهای آتی نهایی می‌شود.

به نوشته وبگاه «بیز جورنالز» بوئینگ گفت این شرکت برای تهیه و تامین قطعات این هواپیما در ایران هم مجوزی درخواست نکرده است.

«تیم نیل» رییس بخش ارتباط تجاری بوئینگ که دفترش در آرلینگتون ویرجینیا واقع است، گفت: «تا زمان عقد قرارداد از سوی دو طرف قادر به گمانه‌زنی در این باره این نیستیم.»

نیل در ادامه افزود که دولت آمریکا مجوز ارسال 80 هواپیمای بوئینگ را صادر کرده ولی برای تامین قطعات آن به مجوز دومی نیاز است.

این مقام بوئینگ با اشاره با تداوم گفت‌‌وگو با شرکت «ایران ایر» گفت: «ما تقاضایی برای امتیاز تامین قطعات هواپیماها ارائه نداده‌ایم.»
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan