بعد از لغو کنسرت در مشهد حالا لغو سخنرانی در مشهد آنهم سخنرانی نایب رئیس مجلس

  • ۲۲:۱۱




سخنرانی علی مطهری در دانشگاه اراک

خبرگزاری ایسنا: سخنرانی علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی که قرار بود امروز در مشهد برگزار شود، با ممانعت مواجه و لغو شد.

بتول گندمی، رئیس مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی اظهار کرد: هنوز از علت لغو برنامه آگاه نیستیم. مکاتبات برای دریافت مجوز از استانداری و فرمانداری از 10 روز قبل انجام شد اما روز گذشته ساعت 3 بعد از ظهر، بعد از پیگیری‌ها و حتی تغییر سالن، به ما اطلاع دادند که دستور مبنی بر برگزار نشدن برنامه است.
 
وی خاطر نشان کرد: امروز نیز مکاتبات خود را برای تغییر سالن، از دانشکده رازی به سالن ساپکو انجام دادیم؛ در مجموع برگزاری این برنامه برای عموم مردم نبود و تنها احزاب حامی دولت و اصلاح طلبان به این برنامه دعوت شده بودند.
 
همچنین محتوای برنامه سیاسی نبود و قرار بود به علت عزاداری اربعین حسینی، علی مطهری در خصوص امام حسین و اصلاح حکومت سخنرانی کند؛ حتی دیروز وقتی با خبر مخالفت مواجه شدیم، با حجت الاسلام عجم برای جایگزینی سخنرانی هماهنگ کردیم تا اگر آقای مطهری قادر به صحبت نشد، آقای عجم سخنرانی کند.
 
وی با بیان این‌که «باید از آقای استاندار بپرسیم چرا نایب رییس مجلس نمی‌تواند در کلانشهر مشهد صحبت کند؟» گفت: اگر علی مطهری مشکلی برای سخنرانی دارد چرا همین موضوع 10 روز پیش یا حداقل دو روز پیش اعلام نشد؟ چرا زمانی که اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد، طی مدت کمتر از 20 ساعت از لغو برنامه خبر می‌دهند؟
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما خواهان تعامل در مشهد هستیم، اما رفتارهایی که انجام می‌شود حکایت از یک نگاه حذفی دارد که حتی شامل نایب رییس مجلس هم می‌شود.
 

 
مطهری به روحانی: این وضعیت زیبنده دولت نیست
 
خبرگزاری ایسنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، لغو سخنرانی خود در مشهد را داعش‌گونه توصیف کرد و گفت که این وضعیت زیبنده دولت یازدهم نیست.

در نامه علی مطهری به حسن روحانی که در اختیار ما قرار گرفته آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای دکتر روحانی دامت برکاته

رئیس جمهور محترم
 
با اهداء سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تامین است که ظاهرا مسلوب الاختیارند. لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟ آیا اینها با خود اندیشیده‌اند که این قانون شکنی چه تاثیری بر جوانانی که از راه دور برای شرکت در این جلسه آمده بودند خواهد داشت؟ تردید دارم که این قبیل اقدامات داعش‌گونه عالما عامدا علیه انقلاب اسلامی انجام می‌شود یا از روی سهو و نادانی؟

مستدعی است تمهیدی برای نجات استان خراسان رضوی از این گونه استبدادها بیندیشید؛ همان طور که بعد از حادثه شیراز اقدامات جناب عالی باعث نجات استان فارس از این گونه استبدادها شد.

اخیرا در استان خوزستان نیز شبیه این ماجرا برای فرد دیگری پیش آمد. این وضعیت زیبنده دولت جناب عالی نیست؛ گرچه قبول دارم که تلاش برای محدودسازی آزادی بیان از سوی برخی نهادهای حکومتی معمولا در زمان دولت‌هایی که گرایش اصلاح طلبی دارند بیشتر است. چنانچه اقدام موثری در این خصوص مبذول نفرمایید مجلس چاره‌ای جز استفاده از اختیارات قانونی خود نخواهد داشت.

برای جناب عالی و همکاران محترم آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری

اربعین 1438»
 

 
دستور وزیر برای بررسی لغو سخنرانی مطهری

خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور در دستوری به معاون سیاسی وزارت کشور خواستار تشکیل هیاتی به منظور بررسی علت لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد شد.

رحمانی فضلی با ابراز تاسف از لغو سخنرانی اقای علی مطهری در مشهد که قرار بود به مناسبت اربعین برگزار شود گفت: این برنامه تمامی مجوزهای لازم قانونی را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده بود و معلوم نیست به چه دلیل در آخرین لحظات لغو گردید.

وزیر کشور پایبندی به قانون و مقررات کشور را از مصادیق حق الناس برشمرد و گفت: رعایت قانون برای همگان یکسان است و نباید اقدامات سلیقه ای را مبنای تشخیص قانون دانست و بر اساس قانون اساسی حوزه فعالیت قوا و دستگاه ها مشخص است و انتظار می رود در پایبندی به فرامین صریح مقام معظم رهبری در قانونمندی و رعایت حق الناس مسئولان پیشرو باشند.

رئیس شورای امنیت کشور افزود: به معاون سیاسی دستور داده ام بلافاصله با تشکیل تیم تحقیقاتی این موضوع را بررسی کند و گزارش آن را ارائه دهد و در صورت تخلف و اهمال مدیران اجرایی با آنها برخورد قاطع شود و چنانچه اقدامات خارج از اختیارات دولت و وزارت کشور می باشد در قالب گزارشی به استحضار مقامات ذیصلاح برسد.

وزیر کشور همچنین خبر از تهیه و تنظیم نامه ای به رئیس قوه قضائیه در این خصوص داد .





مطالب مرتبط با موضوع  



واکنش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد به نامه مطهری


پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد به نامه علی مطهری به رییس‌جمهور پس از لغو سخنرانی‌اش در این خراسان رضوی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان در پیامی که پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد منتشر کرده، آمده است؛
  
با کمال تاسف امروز شخصی که در جایگاه هیات رییسه مجلس قانون گذاری این نظام قرار دارد از قدرتی که بواسطه برقراری مردمسالاری دینی در این کشور از مردم به امانت گرفته و جزء یکی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده کرده و رییس جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنی، مجلس فلان و بیسان می‌کند! 
او با تکیه بر قدرت خود به هر که می‌خواهد تهمت و افترا می زند که "امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد نباشد .... لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟" و گویا می‌خواهد با این جملات اینطور القاء کند که آیت الله علم‌الهدی جلوی سخنرانی‌اش را گرفته است.
بدینوسیله اعلام می دارد آیت الله علم الهدی اصلا به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan