همه چیز درباره بیماری سالمونا ناشی از شیرهای آلوده

  • ۲۱:۴۳

تاثیر شیرهای ناسالم و هورمونی در ابتلا به بیماری سالمونا 

بیماری سالمونا ، بیماری که متاسفانه با مصرف شیرهای نامرغوب ایجاد می شود و مثل هر بیماری دیگر خطراتی به همراه دارد . دقت در انتخاب مواد غذایی به خصوص لبنیات خود راهی است برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری مرموز.

پاکت های شیری که در فروشگاه ها وجود دارد همگی پاستوریزه هستند. پاستوریزه کردن فرآیندی است برای از بین بردن میکروب های ناقل بیماری و جلوگیری از ترش شدن زودهنگام شیر به وسیله ی حرارت. در این روش ذرات شیر را تا دمای مورد نظر حرارت داده و سپس به سرعت آن را سرد می کنند. اما متاسفانه در این روش باکتری های مفید شیر (پروبیوتیک ها) نیز از بین می روند. حتی بسیاری از مواد غذایی موجود در شیر مانند ویتامین C و ید نیز در اثر این روش نابود می شوند. علاوه بر تمام این ها آنزیم های موجود در شیر که به بدن در جذب کلسیم و فسفر موجود در شیر گاو کمک می کند نیز از بین خواهند رفت.به همین علت است که در کشورهایی از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا که بالاترین نرخ مصرف شیر را دارند پوکی استخوان نیز بسیار شایع است. سال های متوالی است که مردم برای جلوگیری از پوکی استخوان و استحکام استخوان ها تشویق به مصرف شیر شده اند اما تحقیقات جدید برعکس تمام این باورها را ثابت می کند.

 متاسفانه شیر گاوی که امروزه در فروشگاه ها حتی بدون روش پاستوریزه کردن خریداری می کنیم از گاوهای طبیعی تهیه نمی شود. در گاوداری ها هورمون رشدی به نام rBGH که هورمونی مصنوعی به روش مهندسی ژنتیک برای تولید شیر بیشتر است به گاوها تزریق می شود. این هورمون به دلیل مشکلات سلامتی در بسیاری از کشورها مانند اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و … ممنوع است اما در بسیاری از کشورها به طور گسترده ای از این هورمون استفاده می شود.

بیماری سالمونا

بیماری سالمونا در شیر پنهان است

شیری که از این گاوها به دست می آید حاوی بیش از 20 نوع مسکن، آنتی بیوتیک و هورمون رشد تنها در یک لیوان از آن است که مطالعات نشان داده که این مواد ارتباط تنگاتنگی با رشد تومور ها و سرطان دارند. گاوها بسیار مستعد بیماری هستند و شیر آن ها به سرعت دچار بیماری و میکروب می شود. بنابراین روش پاستوریزه کردن برای پاک کردن بیماری ها در نظر گرفته می شود. اما متاسفانه این روش هیچ تضمینی برای پاک بودن شیر ندارد و بیماری سالمونا که در سال های اخیر شایع شده است ناشی از شیر پاستوریزه است.

هنگامی که شیر پاستوریزه می شود اسیدی می شود که این اسیدی بودن مشکلات بسیاری را برای بدن ایجاد می کند. غذاها و مواد فرآوری شده همگی اسیدی هستند و موجب بر هم خوردن سطح PH بدن می شوند. بدن انسان نیاز دارد تا در یک سطح خاص از PH برای حفظ هومئوستازی قرار بگیرد. هنگامی که شیر پاستوریزه می خوریم بدن برای حفظ تعادل سطح PH از مواد معدنی قلیایی از جمله کلسیم و منیزیم استفاده می کند. بنابر این کلسیم موجود در استخوان ها در طول زمان از بین می رود و استخوان های بدن همگی ضعیف شده و فرد دچار پوکی استخوان می شود. خوردن شیر بیشتر مساوی با از بین رفتن کلسیم بیشتر است.

از این پس برای سلامتی بیشتر بدن تان در مصرف شیر روزانه خود تجدید نظر کنید و از شیر های غیر پاستوریزه و بدون هورمون رشد (اگر توانستید پیدا کنید!) استفاده کنید.






مطالب مرتبط با موضوع   


اثرات فوق العاده نور خورشید بر درمان این بیماری ها:

 نورخورشید یکی از اصلی ترین منابع ویتامین دی در جهان است. همانطور که می دانیم این ویتامین برای رفع بیماری پوکی استخوان لازم است البته علاوه بر ان اشعه های نور خورشید در تسکین و بهبود برخی مشکلات پوستی هم موثر عمل می کند. در ادامه 9 بیماری را به شما معرفی می کنیم که با نورخورشید بهبود می یابند. 

پسوریازیس و نورخورشید

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است و حدود 2 درصد افراد را مبتلا می کند. اگرچه این بیماری در بیشتر مواقع پوست نواحی مختلفی از بدن مانند آرنج ، زانو و ساق دست و پا را درگیر می کند، اما در عین حال استخوان ها و بویژه ستون فقرات و انگشت های دست را نیز مبتلا می کند.

معمولا افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند، از تماس نور خورشید با پوست شان هراس دارند. اما مشاهده شده است که علائم 80 درصد بیماران با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهبود یافته است.

محققان به این نتیجه رسیدند که بعد از یک هفته درمان پزشکی، ظاهر پوست این افراد بهتر شده است، اما این تاثیر طولانی مدت نبوده است. در حالیکه بعد از یک ماه درمان با نور خورشید اثرات مثبت آن بین 6 تا 12 ماه ماندگار بوده است.

با فرا رسیدن فصل بهار و افزایش مدت و میزان تابش نور خورشید (طولانی شدن روزها) خلق و خوی افراد بهتر می شود. این مسئله ناشی از تحریکات هورمونی است که اشعه ماورای بنفش نور خورشید باعث آن می شود

البته حواستان باشد که در این بیماری، مدت زمان و نحوه قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید حساب شده باشد تا منجر به آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی نشود.

 بهتر است با پزشک مشورت کنید و ابتدا حدود 8 تا 15 دقیقه (متناسب با پوست، ساعت روز و مکان زندگی) در معرض نور خورشید قرار بگیرید. سپس می توانید به مرور و با نظر پزشک متخصص این مدت زمان را افزایش دهید.

 

لک و پیس و نورخورشید

لک و پیس یا ویتیلیگو ظاهر لکه داری به پوست می دهد. این بیماری نیز جزو بیماری های خودایمنی محسوب می شود. به این ترتیب که آنتی کورها به ملانوسیت ها (سلول هایی که رنگ پوست را تامین می کنند) حمله کرده و لکه ها و یا دقیق تر بگوییم نقاطی بدون رنگدانه را که با رنگ عادی پوست متفاوت است ایجاد می کنند.

معمولا لک و پیس در مناطقی مانند دست ها، ساق دست، آرنج، زانوها، پاها و گاهی صورت و در مواردی بخش های تناسلی دیده می شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید با رعایت نکات اصولی، برای افرادی که دچار مشکل لک و پیس هستند مفید است.

توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید و بدون زیاده روی در این کار که منجر به آفتاب سوختگی پوست شود، از فواید نور آفتاب بهره ببرید.

 

درماتیت آتوپیک و نورخورشید

درماتیت آتوپیک خود را با التهاب اپیدرم (سطحی ترین لایه پوست) در برخی نواحی بدن مانند داخل آرنج و پشت زانو و یا گونه ها و پیشانی نشان می دهد.

در برخی موارد افرادی که از این بیماری التهابی و آلرژیک پوست رنج می برند، دچار آسم نیز هستند.

درماتیک آتوپیک در اغلب موارد کودکان را مبتلا می کند و معمولا قبل از رسیدن به سن بلوغ از بین می رود.

تاثیر نور خورشید در بهتر شدن این بیماری نیز مشاهده شده است.

جوش صورت و اکنه

تاثیرات نورخورشید برروی پوست

 

آکنه و نورخورشید

در مورد آکنه با بیشتر دقت کنید. این مشکل پوستی را مربوط به غدد سباسه می دانند و معمولا نوجوانان را دچار می کند.

به خاطر اینکه در دوره ی بلوغ، نوجوانان با تغییرات هورمونی زیادی مواجه می شوند و خوشبختانه با افزایش سن نیز این مشکل به خودی خود رفع می شود.

تماس نور خورشید با آکنه ها در شروع باعث بهبود قابل توجه آنها می شود. اما این بهبودی، موقتی است و در روزها و هفته های آتی وضعیت آکنه ها به حالت اول بر می گردد.

به همین دلیل گفته می شود اگر آکنه دارید حواستان به نور خورشید باشد.

نیازی نیست که خودتان را از خواص نور آفتاب محروم کنید. اما بهتر است با احتیاط از نور خورشید بهره ببرید.

لیکن پلان و نورخورشید

لیکن پلان یک بیماری التهابی پوستی است که خود را با بثورات پوستی قرمز رنگ و خارش دار در نواحی مچ دست، مچ پا و روی شکم نشان می دهد.

منشا این بیماری همچنان ناشناخته است و در مواردی در حفره ی دهان و مناطق تناسلی نیز بروز می کند.

این بثورات پوستی، خارش زیادی ایجاد می کنند و امکان دارد که مدت چند هفته و یا چند ماه بیمار را آزار دهند. البته گفتنی است که این بیماری یک بیماری عفونی نیست.

خوشبختانه علائم لیکن پلان در معرض نور آفتاب بهبود می یابد. کافیست با اجازه و توصیه پزشک تان از مزایای نور خورشید برای بهبود بیماری تان استفاده کنید.

ریزش مو و نورخورشید

آلوپسی ناشی از استرس یا عصبانیت های زودگذر، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهبود می یابند.

به خاطر اینکه نور خورشید تاثیر مثبتی در رفع استرس و مشکلات روحی دارد و به این ترتیب یکی از عوامل ریزش مو را از بین می برد.

توجه داشته باشید که نور خورشید تاثیری در پیشگیری و مقابله با ریزش موی ارثی ندارد.

 افسردگی فصلی و نورخورشید

نیازی نیست به نتایج پژوهش ها مراجعه کنید. حتما در خودتان نیز مشاهده کرده اید که با فرا رسیدن فصل بهار و افزایش مدت و میزان تابش نور خورشید (طولانی شدن روزها) خلق و خویتان بهتر می شود.

 این مسئله ناشی از تحریکات هورمونی است که اشعه ماورای بنفش نور خورشید باعث آن می شود.

 اضطراب و نورخورشید

استرس و اضطراب از جمله عواملی است که با اشعه های خورشید کاهش پیدا می کنند.

استرس هایی که در شرایط سختی مانند امتحانات یا داشتن مشاغل سخت و غیره بر فرد تحمیل می شود، با شروع فصل گرما و افزایش نور خورشید به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

در نتیجه اگر خودتان را تحت استرس و فشارهای روحی شدید می بینید، هر روز در نور خورشید قدم بزنید.

 پوکی استخوان و نورخورشید

ویتامین D نقش موثری در متابولیسم کلسیم و فسفر و سلامت استخوان ها بر عهده دارد.اما برای اینکه این ویتامین به خوبی به وظایف خود عمل کند، باید ویتامین د مصرفی و ویتامین د که در بدن تولید می شود، متناسب باشد.

در این صورت است که نقش نور آفتاب که باعث تولید ویتامین D در بدن می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پزشکان توصیه می کنند که روزانه بین ده تا پانزده دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید تا با پوستتان در تماس باشد.

این کار به نفع اسکلت بدن تان خواهد بود و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، مفید است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan