پایان افتضاح و هندی سریال هشت و نیم دقیقه صدای مردم را درآورد

  • ۱۹:۲۳

خبرگزاری فارس: مجموعه تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» با حضور چهره‌های شناخته شده بازیگری و انتخاب داستانی جدید و نو آغاز قابل تأمل داشت. ماجرای ارث و فوت فرزند زودتر از پدر و تکلیف دارایی‌های فرزند علی‌رغم داشتن فرزند موضوع جدیدی بود که تا به حال و پیش از این در سریال‌های تلویزیونی مورد توجه قرار نگرفته بود و حالا این بار شهرام شاه حسینی کارگردان جنجالی فیلم سینمایی «خانه دختر» با توجه به حساسیت بالای موضوع این سریال را کارگردانی کرد.

فیلمنامه ای که مدت ها به خاطر موضوع آن در محاق مانده بود و اجازه ساخت نیافته بود، سرانجام توانست به مرحله تولید برسد و از قضا ورود خوب و محکمی هم داشته باشد. قسمت‌های ابتدایی سریال با قوت جلو رفت و مرگ امیر با بازی پژمان بازغی که خیلی‌ها او را شخصیت اصلی داستان می‌پنداشتند بر جذابیت کار افزود. بدقلقی‌ها و عاشق پیشگی‌های فرزین هم از جمله جذابیت‌های دیگر «هشت‌و‌نیم دقیقه» بود. مخاطب در دوگانگی عشق و نفرت فرزین گرفتار آمده بود و هنوز نمی‌دانست که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

همراهی‌های نسرین وکیل یکتا با بازی فرناز رهنما که خیلی خوب توانسته بود نقشی جدی را ایفا کند از دیگر نقاط قوت سریال بود. همه چیز داشت به خوبی پیش می‌رفت که یکباره فرزین تصمیم به تهدید نسرین گرفت و او پس از این تهدید یکباره از قصه‌ها دور افتاد و به حاشیه رفت. و البته نقطه سقوط سریال را می‌توان به صحنه مربوط به عقد فرزین و الهه با بازی آزاده ثابتی دانست. مخاطب که تا به حال ماجرای مرگ نامزد فرزین را به عنوان یکی از گره‌های اصلی سریال می‌دانست به یکباره با بازی بد نامزد فرزین روبرو شد و البته در کنار این بازی بد، واکنش‌های شتاب‌زده‌ای تصویر شد که با نتیجه‌ای اغراق آمیز یعنی مرگ الهه همراه شد.

البته تصویر این مرگ نیز از چشم مخاطبان دور نماند و آن را به نوعی بازسازی صحنه قتل ندا آقاسلطان از کشته‌شدگان فتنه 88 دانستند که از زیر ذره‌بین نظارتی ناظران پخش در رفته بود.

در کنار این اغراق‌های نچسب که سریال را از مسیر اصلی خود خارج کرده بود، ناگهان کارگردان تصمیم گرفت در گام‌های پایانی برگ زرین دیگری برای مخاطب رو کند و آن هم فرزندخواندگی احسان با بازی سام درخشانی بود. این بار مادری به دلیل ابتلا به جذام از فرزندش دورمانده بود و مشخص نیست با چه اصرار و تفکری وارد ماجرا شده بود. مادری که علی‌رغم سن بالایش از فرزند جوانش سریع‌تر می‌دود و می‌تواند از دست او فرار کند. کابوس‌هایی که به یکباره به سراغ احسان می‌آیند و تکلیف نامشخصی که برای پایان و سرنوشت شخصیت‌ها گرفته می‌شود.

در کنار این‌ها بگذارید تحول یکباره فرزین و فروغ و عاقبت بخیری یکتا و مرگ همسر اخوان و تلاشی که برای هپی‌اند!! شدن ماجرا شده بود. مسیر اغراق‌آمیزی که یک سریال خوب را از میانه راه به یک سریال بد تبدیل کرد.



مطالب مرتبط با موضوع  


خبرگزاری میزان: شبنم قلی خانی بازیگر نقش "یکتا" در سریال تلویزیونی "هشت و نیم دقیقه" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ایفای نقش "یکتا" به عنوان یکی از نقش های محوری سریال تلویزیونی "هشت و نیم دقیقه" برای من اهمیت بسیاری داشت چرا که در این سریال، محور و قهرمان داستان یک زن است و این برای من بسیار ارزشمند بود چرا که به طور معمول محور قصه ها حول و حوش یک مرد می چرخد.

وی ادامه داد: پس از مدت ها با خواندن فیلمنانه سریال "هشت و نیم دقیقه"، با شخصیت یک زن قوی رو به رو شدم که با وجود اینکه مشکلاتی برایش رخ می دهد‌، به خوبی این مشکلات را از سر راه بر می دارد که در واقع  این نوع داستان جزو اولویت های من محسوب می شد که با نقش یکتا به آن رسیدم.

قلی خانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به شخصیت پردازی درست نقش "یکتا" تصریح کرد: همچنین تصور می کنم شخصیت پردازی نقش یکتا بسیار درست و به جا صورت گرفته به همین دلیل این نقش برای خود من هم یک الگو به شمار می رود به خاطر اینکه به من آموخت اگر در زندگی مشکلاتی به وجود آید‌، چگونه می توانم آن ها را حل کنم و روی پای خودم بایستم.

بازیگر سریال "سرزمین کهن" اظهار کرد: یکی از ویژگی های نقش "یکتا" این است که به کسی وابستگی ندارد و وابستگی موضوعی است که گاهی ممکن است در بین زنان تمام کشورهای دنیا دیده شود از این رو مستقل بودن این شخصیت را بسیار دوست داشتم.

بازیگر سریال " اولین شب آرامش" همچنین توضیح داد: دیالوگ هایی که برای یکتا نوشته شده بود ‌، دیالوگ های درست و به جایی بود و هچنین کار کردن با شهرام شاه حسینی به عنوان کارگردانی جوان و خوش فکر که اجازه کار به بازیگر می دهد،‌ از اتفاق های خوبی بود که در سریال "هشت و نیم دقیقه" رخ داد.

وی با اشاره به اینکه سریال "هشت و نیم دقیقه" پس از سریال "اولین شب آرامش" یکی از آثار کلیدی در کارنامه هنری او محسوب می شود یادآور شد: با وجود اینکه پس از سریال " اولین شب آرامش"، در سریال های بسیاری از جمله دو اثر ویژه ماه مبارک رمضان و یک اثر تاریخی به ایفای نقش پرداختم اما به طور معمول آثاری که برخاسته از دل مردم و جنبه خانوادگی داشته باشد ، تاثیر بسیار قوی تری بر جای می گذارد.

بازیگر فیلم سینمایی " مریم مقدس" با تاکید بر اینکه سریال شبانه شبکه دو سیما مخاطبانی از تمامی سنین دارد، گفت: به طور تقریبی می توان گفت که سریال "هشت و نیم دقیقه" مخاطبانی از تمامی طیف های سنی دارد چرا که سعی شده در نگارش فیلمنامه آن، سنین مختلف در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به جنبه آموزشی سریال تلویزیونی "هشت و نیم دقیقه" تصریح کرد: در روند جذابیت سریال شبانه شبکه دو همچنین باید به موضوع مهم این اثر تلویزیونی که در زمینه ارث به آن پرداخته شده توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که این سریال باعث شد مردم ضمن تحقیق درباره این موضوع،‌ به تفکر هم بپردازند.

بازیگر سریال "نردبام اسمان" خاطرنشان کرد:  تصور می کنم تمامی سریال ها باید مانند "هشت و نیم دقیقه" این چنین آگاهی بخش باشند به خصوص برای افرادی که سن بیشتری دارند و باید بدانند در مورد دارایی هایشان چگونه تصمیم بگیرند تا پس از مرگشان اختلافی در بین فرزندان ایجاد نشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan