پشت پرده عدم حضور جناب خان در فصل چهارم خندوانه

  • ۲۱:۴۱

جناب خان در کما  


هفته نامه همشهری جوان - مرجان فاطمی: از بین این همه اتفاق های مهم و جنجالی تلویزیونی، هیچ کدام شان توی این یک هفته به اندازه بودن یا نبودن جناب خان در خندوانه واکنش نداشت. ماجرای حذف جناب خان از سری جدید خندوانه، حدود یک ماه پیش توسط سعید سالارزهی، مالک برند جناب خان، مطرح شد اما هیچ وقت تا این حد جدی نشده بود. این هفته با اظهارنظر رسمی رامبد جوان درباره این که «هنوز مشخص نیست در فصل جدید برنامه خندوانه، جناب خان حضور داشته باشد یا خیر، شاید جناب خان از این برنامه جدا شود.» مسئله به سمت و سوی دیگری رفت. مردم به صفحه اینستاگرام خندوانه، رامبد جوان و جناب خان رفتند و تا توانستند به این ماجرا اعتراض کردند. نقطه مشترک همه نظرات این بود: «خندوانه بدون جناب خان نمی شود.»
 
جناب خان در کما

پشت پرده جناب خان

ماجرا از این قرار بود که یک روز رامبد جوان دست جناب خان را گرفته و به خندوانه آورد تا آن را نشان مردم دهد و ترغیب شان کند به خاطر جناب خان هم که شده، «کوچه مروارید» را از سوپرمارکت ها بخرند. همین. به همین سادگی. قرار بود جناب خان بیاید، برای «کوچه مروارید» مخاطب جذب کند و برود. هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که قضیه به اینجا برسد و جناب خان چنین شهرتی برای خودش دست و پا کند اما خب از آنجا که معمولا اتفاق های مهم زمانی می افتند که آدم انتظارشان را ندارد، جناب خان هم در مدت کوتاهی تبدیل شد به ستاره تلویزیون و برای خودش ابهتی به هم زد.

بعد از همه این موفقیت ها اما باز هم فروشی نصیب «کوچه مروارید» نشد و سعید سالارزهی، مالک جناب خان هیچ سودی از این قضیه نبرد. نتیجه این بود که تلویزیون کاملا مفت و مجانی، صاحب یک عروسک جذاب شد و رامبد جوان هم مخاطبان برنامه اش را با جناب خان چند برابر کرد.

چرا جناب خان باید برود؟

حالا بعد از دو فصل، سر ماجرای رونمایی از برند جناب خان، بالاخره تحمل سعید سالارزهی سر آمد و تصمیم گرفت برای سرنوشت شخصیت عروسی تحت مالکیت اش خودش تصمیم بگیرد. ماجرا از این قرار بود که سالارزهی به عنوان شخصی که تمام حقوق برند جناب خان متعلق به اوست، در مراسم رونمایی از محصولات این برند متوجه شد که نه تنها هیچ سودی از حضور جناب خان در تلویزیون به دست نیاورده که حتی در زمینه تولید محصولات برند جناب خان هم هیچ حق و حقوقی برایش قائل نشده اند.

او فقط به این مراسم دعوت شده بود، بدون این که در جریان اتفاق های آن مراسم و مشتقات برند باشد. از این جا به بعد ماجرای شکایت از تلویزیون و پیگیری حق و حقوق قانونی پیش آمد. سالارزهی در یک گفتگوی مفصل صراحتا گفت که تلویزیون تا به حال هیچ پولی از بابت جناب خان به او نداده و هیچ وقت هیچ اسمی هم از او به عنوان مالک، به میان نیاورده است. اعلام کرد حالا دیگر وقتش شده که او را به رسمیت بشناسند و اگر می خواهند باز هم از جناب خان استفاده کنند، حق و حقوقی برایش در نظر بگیرند.

بی اعتنایی رامبد جوان به جناب خان

از وقتی این مسئله مطرح شد، همه یک جورهایی خیال شان راحت بود که رامبد جوان همینطوری الکی نمی گذارد جناب خان از برنامه اش برود. یعنی حداقل انتظارشان این بود که جوان، مشکلات را حل می کندو ماجرا را سر و سامان می دهد اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد. رامبد در اولین گفتگویش بعد از این حواشی، صراحتا اعلام کرد که حضور جناب خان در فصل چهارم خندوانه قطعی نیست و شاید خداحافظی کند.

با این که دقیقا نمی شود درباره شیوه واکنش جوان اظهار نظر کرد اما به احتمال زیاد این صحبت صریح می توانست دو دلیل داشته باشد؛ اول اینکه شاید می خواست مخاطبان را با خطر نبود جناب خان مواجه کند و مالک عروسک و تلویزیون را یک جورهایی با طرفداران این کاراکتر عروسکی در بیندازد. دلیل دوم هم شاید این است که ماجرا آنقدر پیچیده شده بود که رامبد تصمیم گرفت تا لقای جناب را به عطایش ببخشد و خیال خودش را راحت کند. به هر حال صحبت صریح راجع به احتمال نبود جناب خان، اتفاقی بود که ذهن طرفدارانش را آشفته کرد.
 
جناب خان در کما

چرا رامبد خودش را کنار می کشد؟

حالا که رامبد جوان خودش را کنار کشیده و تلویزیون و شبکه نسیم هم دنبال حل مسئله نیستند، بعید به نظر می رسد خبری از حضور جناب خان در فصل چهارم خندوانه باشد. حالا واقعا بدون ناب خان، چه بلایی سر خندوانه می آید؟ خندوانه پیش از این هم سر ماجرای رفتن نیما شعبان نژاد نشان داده بود آنطور که باید پای چهره های موفق و پرطرفدارش نمی ایستد. در فصل دوم خندوانه، رامبد جوان به راحتی نیما شعبان نژاد را از دست داد؛ چهره ای که خودش با دست خودش به برنامه آورده و پرورش داده بود را کنار گذاشت.

بهروز بقایی که گزارش های ویژه این برنامه را در شهرهای مختلف هدایت می کرد، به تازگی اعلام کرده که تهیه کننده حق و حقوقش را نداده و او راضی به ادامه همکاری با مجموعه نیست. محمد زیکساری یا همان استاد کهنمویی خندوانه هم گفته که خندوانه بعد از ماجرای تبلیغ دمنوش ها، هیچ پولی به حسابش واریز نکرده و خداحافظی او هم با برنامه حتمی است. رامبد جوان در هیچ کدام از این موارد، حاضر نشده قدمی بردارد و حالا هم که در ماجرای جناب خان خودش را کنار کشیده است.

خندوانه بدون جناب خان؟

جناب خان حالا بعد از دو فصل، آن قدر برای مخاطبان اهمیت پیدا کرده که جدایی اش از خندوانه یک جورهایی غیرممکن است. بخش مهمی از مردم، برنامه را صرفا به خاطر جناب خان تماشا می کنند. بیشتر مهمان ها به شوق هم صحبتی با جناب خان به برنامه می آیند و اگر نباشد، دنبالش می گردند. اهمیت جناب خان آن قدر در فصل سوم زیاد شد که خود اتاق فکر برنامه تصمیم گرفت برایش تیم نویسندگان در نظر بگیرد. بخش مهمی از ضعف فصل سوم خندوانه به واسطه آیتم های جدید جناب خان پوشانده شد و برنامه از یک جایی به بعد به خاطر جذاب شدن بخش جناب خان، مجددا به جریان افتاد.

جناب خان که در فصل دوم سه شب در هفته مهمان برنامه بود و در فصل سوم تقریبا بیشتر شب ها به استودیو می آمد. خود رامبد جوان و اتاق فکر بر نامه هم به این نکته رسیده بودند که هیچ جایگزینی برای این کاراکتر وجود ندارد و حالا هم قطعا می دانند با حذف این کاراکتر، برنامه از رونق می افتد.
 
 جناب خان در کما

پشیمان می شوند

رامبد جوان در آخرین گفتگویش درباره خندوانه، در پاسخ به ماجرای حذف جناب خان، طوری صحبت کرده که انگار بود و نبودش آنقدرها هم فرقی برای برنامه ندارد. او گفته حتما که نباید یک عروسک در برنامه باشد و این برنامه که عروسکی نیست. این موضع بالا دقیقا زمان حذف نیما از برنامه هم وجود داشت. نیما اجازه پیدا نکرد در استندآپ کمدی شرکت کند و به همین دلیل از برنامه رفت.

در فصل سوم اما درست در روزهایی که برنامه تمام جذابیتش را از دست داده بود، نیما مجددا به همکاری دعوت شد و این بار همه پذیرفتند که در استندآپ کمدی فصل فصل چهارم حتما حضور داشته باشد. حالا قطعا این مسئله در قبال جناب خان هم وجود دارد.

خندوانه حالا موضعی بالا در قبال مالک جناب خان در پیش گرفته اما در نقطه شروع فصل چهارم و زمانی که ریزش مخاطبان به شدت احساس شود، قطعا حاضر می شود او را در ازای مبلغی چند برابر بالاتر به برنامه برگرداند.

پنج حرفه که با رفتن جناب خان در خندوانه ایجاد می شود

پایان برند؛ پایان برنامه

جناب خان یک کاراکتر معمولی برای خندوانه نیست که بشود به راحتی آن را از مجموعه جدا کرد. حتما خود عوامل هم درست می می دانند که با رفتن جناب خان، بخش مهمی از مخاطبان شان را از دست می دهند و برنامه هیچ وقت نمی تواند سرپا شود و به وضعیت قبل برگردد. با رفتن جناب خان، خندوانه با پنج چالش یا حفره مهم مواجه می شود که پر کردن آن واقعا کار راحتی نیست. خندوانه در این شرایط باید از نقطه صفر شروع کند و برای برنامه ای که مخاطبان جذابیتش را دیده اند و حس کرده اند، بازگشت به نقطه صفر کار راحتی نیست.

1. فضای شاد

درست است که خندوانه به خودی خودش برنامه شادی است و با شعرها و آهنگ های شادی که در استودیو خوانده می شود تا حدی این حال و هوا را به مخاطب منتقل می کند اما بخش مهمی از این شادی و شعف داخل استودیو به حضور جناب خان بستگی دارد. آوازهای شاد، ساز زدن، شعرهای مرتبط، آواز خواندن برای مهمان های برنامه یا شوخی با آنها در قالب شعر و آواز و ... باعث می شد کسی اگر نخواهد هم نتواند موقع پخش جناب خان کانال را عوض کند. با رفتن جناب خان، رامبد صرفا به همان آهنگ های محدود داخل استودیو محدود می شود و این فضای شادی که تا به حال ایجاد شده عملا از دست می رود.

2. مصاحبه های جنجالی

یکی از مهم ترین ویژگی های جناب خان این است که در مصاحبه ها ظاهر می شود و وقتی عرصه برای پرسیدن بعضی سوال ها به رامبد تنگ می شود، بدون کمترین رودربایستی سوالی جنجالی را از مهمان می پرسد. اتفاقا مهم ترین و پر سروصداترین مصاحبه های رامبد با مهمان های مهم، درست در حضور جناب خان اتفاق افتاد. در واقع جناب خان باعث می شد جو رسمی مهمان های برنامه شکسته شود و خیلی های شان حتی ندانند باید مقابل این موجود بنفش رنگ چه واکنشی نشان دهند. یک جورهایی جناب خان عاملی بود تا برنامه در جاهایی خط قرمزهای خاص در مواجهه با برخی افراد را بشکند و به اصطلاح یخ شان را آب کند. حالا بدون جناب خان، رامبد باید به همان مصاحبه های استاندارد خودش در فصل اول برگردد و طبیعتا دیگر از این اتفاق ها خبری نیست.
 
جناب خان در کما

3. کل کل های جذاب

باز هم می توان گفت یکی از جذاب ترین بخش های خندوانه، درست زمانی شکل می گرفت که رامبد و جناب خان با هم کل کل می کردند. درست است که در ابتدای فصل سوم، این کل کل ها به حداقل رسید و برنامه تا حدی از ریتم جذاب قبلی افتاد اما تیم نویسندگان و جناب خان کاملا متوجه این مسئله شدند و خیلی زود آن را اصلاح کردند.

نیما و کاراکترهای متفاوتش شاید بتوانند این فضای جذاب کل کل با رامبد را تا حدی حفظ کنند اما قطعا جای کنش و واکنش های جدی و عصبی جناب خان با رامبد را نمی گیرد، مگر این که خندوانه تصمیم بگیرد کلا کاراکترهای این چنینی که تا حدی بلاهت خاصی دارند و می توانند چنین کل کل هایی ایجاد کنند را به مجموعه وارد کنند که آن هم طبیعتا زمان زیادی می برد تا مردم خوش شان بیاید.

4. شوخی های درجه یک

از آنجا که ماهیت جناب خان یک عروسک بود، می توانست در شوخی ها و بیان مسائل ریز و درشت حساس هم خیلی راحت تر عمل کند. در آیتم های ویژه یا استند آپ کمدی های مخصوص جناب خان، حرف هایی زده می شد یا به نکاتی اشاره می شد که در شرایط عادی کسی نمی توانست آن قدر راحت در تلویزیون درباره شان حرف بزند. دقیقا همین رد کردن خط قرمزها بود که جناب خان را کاراکتری محبوب و جذاب برای مردم کرد. حالا با رفتن این کاراکتر، همین بخش های به اصطلاح ممنوعه برنامه هم حذف می شود و برنامه از همین جا هم شکست می خورد چون خندوانه حتی اگر هر بازیگر دیگری را هم اضافه کند، باز هم نمی تواند از زبان آنها تا این حد خط قرمزهای رایج را رد کند.

5. علاقه ویژه به جناب خان

جدای از تمام این حفره هایی که نام بردیم، جناب خان دیگر جزء شناسنامه برنامه است. از روزی که اعلام شده ممکن است در فصل جدید خبری از این کاراکتر عروسکی نباشد، مردم تا توانسته اند در دو صفحه اینستاگرام برنامه و خود جناب خان سروصدا راه انداخته اند و اعتراض کرده اند که اصلا مگر خندوانه بدون جناب خان می شود؟ حالا دیگر همان اندازه که نشانه هندوانه برای این برنامه جزء لاینفک به حساب می آید، جناب خان را هم نمی توان از آن جدا کرد. در واقع خندوانه با حذف جناب خان، بخشی متعلق به خودش یا حتی هویت اش را از دست می دهد و سروپا شدنش بدون این مهم کار سختی است. مخصوصا حالا که مردم دیگر با یک برنامه عادی از خندوانه راضی نمی شوند.
 
جناب خان در کما

موضع محمد نادری، طراح و محمد بحرانی صداپیشه جناب خان به اتفاق ها

ما چیکاره هستیم؟

بعد از اظهار نظر رامبد جوان درباره مشخص نبودن وضعیت جناب خان، با محمد بحرانی، صداپیشه جناب خان تماس گرفتیم. بحرانی، نزدیک ترین فرد به جناب خان است و حتما ماجرای بود و نبود این کاراکتر عروسکی در «خندوانه»، اثر زیادی روی زندگی و کارش دارد.

بحرانی گفت، فعلا تمایلی ندارد راجع به این موضوع صحبت کند. محمد نادری، خالق عروسک جناب خان هم صحبت راجع به این مسئله را منوط به گفتگو با بحرانی کرد و گفت تا وقتی بحرانی صحبت نکند، حاضر به اظهار نظر نیست. سعید سالارزهی با این که صراحتا موضعش را در قبال ماجرای جناب خان مشخص کرده اما بهترین فردی بود که می توانست ما را در جریان اتفاق های جدید قرار دهد. او برای این وضعیت یک پاسخ داشت: «من منتظر پیشنهاد شبکه نسیم و برنامه خندوانه برای مذاکره هستم.»

مالک جناب خان توضیح داد که هنوز هیچ صحبت جدی در این زمینه صورت نگرفته است. هیچ پیشنهادی مبنی بر ادامه وضعیت جناب خان به او نداده اند. او کماکان تاکید داشت که تا وقتی مذاکره در این باره انجام نشود، اجازه بازگشت جناب خان به خندوانه را نمی دهد. سالارزهی گفت که به زودی پروژه سینمایی جناب خان کلید می خورد. البته خود رامبد جوان هم در آخرین گفتگویش راجع به فیلم سینمایی «من و جناب خان» صحبت کرده بود.


مطالب مرتبط با موضوع  


روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: سعید سالارزهی، مالک و صاحب امتیاز کاراکتر محبوب جناب خان از احتمال حذف این کاراکتر در فصل چهارم خندوانه و تصمیم قطعی برای ساخت فیلم سینمایی آن با حضور رامبد جوان خبر داد.
 
جناب خان مدت ها قبل از این که در برنامه «خندوانه» حضور پیدا کند یکی از کاراکترهای اصلی مجموعه «کوچه مروارید» بود. در این مجموعه رامبد جوان با جناب خان همبازی بود و اصلا به همین دلیل هم تصمیم گرفته شد که برای مدتی در برنامه «خندوانه» حضور داشته باشد. حالا بعد از گذشت یک سال و نیم، سعید سالارزهی مالک و صاحب امتیاز جناب خان نسبت به ادامه حضور این کاراکتر در این برنامه تردید دارد. او معتقد است که رسالت جناب خان چیزی فراتر از حضور در برنامه خندوانه است و به دنبال ساخت فیلم سینمایی با حضور این کاراکتر است. مشروح این مصاحبه را بخوانید.
 
 فصل چهارم خندوانه بدون جناب خان!

جناب خان یکی از مهمترین کاراکترهای عروسکی مجموعه «کوچه مروارید» بود. چه شد یکمرتبه سر از خندوانه در آورد؟

- پیشنهاد حضور جناب خان در خندوانه در حین ضبط سری دوم کوچه مروارید شکل گرفت و برای این تصمیم دو دلیل داشتیم. اول اینکه در «خندوانه» می تواند یک تغییر مثبت اتفاق بیفتد و با دعوت یک عروسک به عنوان مهمان، در سری مهمان خندوانه نوآوری شکل بگیرد و اینکه ما هم نیاز داشتیم عروسک جناب خان دیده شود. رامبد با مدیر شبکه نسیم این مسئله را در میان گذاشت و توافقی صورت گرفت که جناب خان به عنوان مهمان، چند قسمت به خندوانه برود اما چون تاثیر حضورش خیلی زیاد بود، تداوم پیدا کرد.

خب حتما این حضور برای شما هم سودی داشته. شما به عنوان خالق جناب خان می خواستید برند جناب خان شناخته شود تا کوچه مروارید بیشتر فروش برود؟

- فروش بیشتر کوچه مروارید و کسب درآمد و موفقیت آن یک گام از برنامه ای است که ما به دنبال آن هستیم. هدف ما فراتر از کوچه مروارید و حتی فراتر از مرزهای ایران است. تلاشی را که ما از سال 1389 شروع کردیم برای طراحی و خلق برنامه های عروسکی است که در خارج از مرزهای ایران هم بتواند مورد توجه قرار بگیرد. از نظر ما جناب خان تازه در ابتدای راه است. البته موفقیت او تا به حال نشان داده که تیم ما قادر به خلق کاراکترهای جذاب است در حالی که بعد از کلاه قرمزی و شهر موش ها تقریبا هیچ کاراکتر قدرتمند و جذابی خلق نشده بود.

چطور به ایده ساخت کاراکتری مثل جناب خان رسیدید؟

- اولین بار من سال 89 تصمیم قطعی را برای خلق کاراکترهای جذاب گرفتم و محمد باقری، امیر سلطان احمدی، محمد بحرانی، نیوشا صدر و بهادر مالکی را به عنوان اعضای اتاق فکر و نگارش متن انتخاب کردم. مدتی تلاش کردیم و طراحی اولیه کوچه مروارید به شکل ابتدایی و ناقص صورت پذیرفت ولی به دلیل مشغله زیاد من و تصویب مشروط وزارت ارشاد، برای مدت چند ماه کار رها شد. در شروع سال 90 من دوباره محمد نادری را به عنوان نویسنده و اتاق فکر جدیدی با حضور رضا کاظمی نژاد، سارا سالار و سیما سالار رهی، محمد نادری و خودم شکل دادم و به مدت دو سال طراحی کامل شخصیت ها و نگارش متن البته این بار به صورتی که می بینید، طول کشید. اگرچه امیر سلطان احمدی به عنوان مشاور من حضورش به صورت پراکنده، هیچ گاه قطع نشد.

جناب خان تا حدودی با الگوبرداری از عروسک های معروف مایت شو ساخته شده و شکل و شمایلش کاملا از جنس آنهاست، چرا چنین تقلیدی انجام دادید؟

- به هیچ وجه تقلید صورت نگرفته. من از بین سبک های مختلف عروسی سبک پولیشی را به اسفنجی و سایر شکل ها ترجیح می دادم. استفاده از پارچه پولیشی به جای اسفنج مخصوصا وقتی که پارچه کهنه تر می شود، به بافت پوست و صورت نزدیک تر است. از طرفی وقتی در صورت عروسک به جزییات بیش از اندازه پرداخته شود، مثل چروک پیشانی و اخم و غیره، قدرت تداعی ذهن در مخاطب کاسته می شود در حالی که در طراحی جناب خان در عین سادگی خیلی از حالات روانی کاراکتر تداعی می شود. ما به هیچ وجه تقلید مو به مو از هیچ برنامه ای نکردیم.
 
حدود دو سال روی طراحی شکل جناب خان وقت گذاشته شده است. هدیه هاشمی، نیما مجلسی و مرتضی خدایی ده ها طرح زدند. خیلی از طرح ها را هدیه هاشمی ساخت و ما دور ریختیم و در نهایت با وسواس و حساسیت بالا عروسک جناب خان و سایر عروسک ها تولید شدند.
 
فصل چهارم خندوانه بدون جناب خان!

برای کاراکتر جناب خان از اول ویژگی هایی مثل جنوبی بودن، لبوفروشی و ... مد نظرتان بود؟ یعنی عروسک بر اساس چنین تعریف هایی شکل گرفت؟

- برای طراحی و خلق کاراکتر جناب خان ما کاملا گروهی کار کردیم. گرچه حق رد کردن یا پذیرش نظرات تیم را برای خودم به عنوان کارگردان و سرپرست اتاق فکر قائل بودم ولی در مورد جناب خان ما یک لبوفروش را می خواستیم که با لهجه محلی صحبت کند. محمد نادری که از دوستان قدیمی محمد بحرانی بود از بین لهجه های مختلف روی آبادانی تاکید داشت و نظرات مختلف اتاق فکر برای لهجه های بعدی رد شد.

کوچه مروارید شخصیت های عروسکی زیادی داشت اما به نظر می رسید بار اصلی جذابیت از همان ابتدا روی دوش جناب خان بود. انگار این کاراکتر نسبت به سایرین هم پرداخت بهتری داشت و هم عمق بیشتری برایش در نظر گرفته شده بود.

- بله، حق با شماست. در مرحله نگارش محمد نادری بارها از طرف اتاق فکر و خود من مورد سرزنش قرار می گرفت که برند کودک کوچه مروارید را تبدیل به برند جناب خان کرده ای و تمام اتفاقات و قصه ها حول محور جناب خان پروبال داده شده است. در مرحله ضبط نیز محمد بحرانی با ویژگی های فوق العاده اش کار نادری را به اوج رساند.

بعد از اینکه جناب خان در خندوانه معروف شد چند سری جدید از کوچه مروارید توزیع شد اما به نظر می رسد چندان روی فروش  اثر نگذاشت.

- تاثیر داشت ولی اصلی ترین مسئله ما این شد که محبوبیت جناب خان و ظرفیت های این کاراکتر در حوزه بزرگسال موثر است و تیم اتاق فکر ما را به سمتی برد که برای ایجاد یک برند جدید بزرگسال برنامه ریزی کنیم. یعنی اینکه لزوما قصد ما برگرداندن جناب خان به مجموعه کوچه مروارید نیست و احتمال دارد در قالب یک اثر نمایشی زمینه مستقل شدن برند جناب خان را ایجاد کنیم.

به عنوان مالک و صاحب امتیاز می توانید هر زمان نخواهید اجازه ندهید که جناب خان به کارش در خندوانه ادامه دهد؟

- بله. این مسئله ممکن است و همینجا باید این نکته را بگویم که احتمال عدم حضور جناب خان در خندوانه در سری جدید خیلی بیشتر از حضورش است. راستش حضور جناب خان حتی در این دوره اخیر نیز به رغم تمایل من انجام پذیرفته است. رامبد دوست صمیمی من است و برنامه خندوانه به نظر من یک برنامه استثنایی و خاص است که توانسته در فضای شاد و صمیمی از ارزش هایی بگوید که تا قبل از آن در هیچ بستر جذابی بیان نمی شد و به نظر من هیچ کس غیر از رامبد از پس موفق کردن و موفق نگاه داشتن برنامه خندوانه بر نخواهد آمد ولی جناب خان به خندوانه دعوت شد تا تیم ما که چندین سال برای خلقش تلاش کرده ایم، بهره برداری کنیم و این در حالی است که به رغم اینکه حضور جناب خان در خندوانه موفقیت های زیادی برای این برنامه و شبکه نسیم به همراه داشته و اسپانسرهای زیادی جذب کرده، در طی این دو سال ما هیچ درآمدی از این حضور نداشته ایم. از طرفی جناب خان با انگیزه ها و اهداف خاص و متفاوتی خلق شد و به نظر می رسد وقتش رسیده که مسیر شخصی اش را ادامه دهد.
 
فصل چهارم خندوانه بدون جناب خان!

الان بار بخش مهمی از جذابیت خندوانه روی دوش جناب خان است و طبیعتا با حذف این شخصیت، برنامه دچار مشکل می شود. شما بیشتر به خاطر مسائل مالی با حضور جناب خان در خندوانه مشکل دارید؟ یعنی اگر به این لحاظ به توافق برسید مشکل برطرف می شود؟

- نه. گفتم ما برنامه و اهداف مشخصی برای جناب خان داریم و اگرچه حق طبیعی ماست که از منافع مالی جناب خان بهره برداری کنیم ولی نه به هر قیمتی. قبلا هم گفتم ما تازه در ابتدای راه هستیم و خیلی ایده ها و برنامه های ویژه ای برای جناب خان در نظر داریم و شرط اصلی ما برای ادامه، حفظ موفقیت و محبوبیت جناب خان است و برای ما این نگرانی که حضور جناب خان در مدت خیلی طولانی در خندوانه، آسیب ببیند وجود دارد.

الان فکر می کنید جناب خان خارج از خندوانه می تواند همین اندازه جذاب باشد؟

- حتما همینطور است. شما اگر فیلم سینمایی جناب خان اکران شود نمی روید تماشا کنید؟

از این جهت سوال را مطرح کردم که برنامه کوچه مروارید بعد از معروف شدن جناب خان، باز هم چندان فروش قابل توجهی نداشت.

- ما کوچه مروارید را برای کودکان ساختیم و  برند شدن در حوزه کودک فرمول کاملا متفاوتی دارد. احتیاج به زمان طولانی دارد تا بچه ها با کاراکترها انس بگیرند.

فیلم سینمایی که به فکر ساختنش هستید برای گروه سنی بزرگسال است؟

- بله، جناب خان با شرایط فعلی در حوزه بزرگسال موفق تر عمل خواهد کرد اما این فیلم طوری ساخته خواهد شد که چنانچه خانوده ای با کودک هفت ساله شان هم به تماشا بیایند، همه شان خوشحال و راضی سالن را ترک کنند ولی همانطور که گفتم مخاطب اصلی مان بزرگسال است. بخش های خصوصی و دولتی علاقه شان را برای اسپانسری این مسئله نشان داده اند. تیم ما ترجیح می دهد که رامبد هم کنار جناب خان بازی کند و هم کارگردانی فیلم را به عهده بگیرد اما اگر به مدت طولانی درگیر خندوانه باشد و وقت نداشته باشد، برای ما بهتر است که فقط بازی کند و کارگردانی را به شخص دیگری واگذار کنیم. منتظریم تا ضبط خندوانه تمام شود و بنشینیم درباره این مسئله صحبت کنیم.

قرار است چه توافقی با عوامل خندوانه داشته باشید؟

- در حال حاضر من به عنوان مالک و صاحب امتیاز جناب خان امانت دار دو گروه هستم، ابتدا خالقین جناب خان که طی این چند سال و بی ادعا برای موفقیت ما تلاش شبانه روزی داشته اند، دسته دوم امانت دار مردم. در حال حاضر جناب خان در بین مردم محبوبیتی کم نظیر را دارد و چنانچه به این کاراکتر آسیبی وارد شود، مردم نیز متاثر خواهند شد. برنامه خندوانه تقریبا هر شب اجرا می شود و نگرانی درباره یکنواختی و بی خاصیت شدن جنابخان وجود دارد.

البته همانطور که گفتم علاوه بر این مسائل مالی هم بی تاثیر نیست و اگر امکان سازگاری بین اهداف کاری و مالی ما با تیم خندونه وجود داشته باشد و احترام متقابل به حقوق مادی و معنوی طرفین موجود باشد، احتمال تداوم حضور جناب خان در خندوانه خواهد بود.

در آینده ممکن است کاراکتر احلام هم به جناب خان اضافه شود؟

- بله، احتمال آن خیلی هم زیاد است. در واقع اتاق فکر جناب خان درباره اش تصمیم نهایی را خواهد گرفت. عده ای از دوستان اعتقاد دارند هیچ گاه شکل ظاهری اش را نشان ندهیم و بعضی از بچه ها با دیده شدن احلام موافق هستند ولی نه به این زودی. خود من دوست دارم که حتما دیده شود و خیلی هم زود چون اعتقاد دارم با آمدن احلام ظرفیت های جدیدی برای جناب خان فراهم خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan