تمدید قانون تحریم های ایران (داماتو) تا 10 دیگر در مجلس سنای آمریکا

  • ۲۳:۴۵

سنای آمریکا تمدید تحریم ایران را تصویب کرد


خبرگزاری ایسنا: سنای آمریکا با اکثریت مطلق (۹۹ رأی موافق) لحظاتی پیش تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر تصویب کرد.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانون تحریم‌های ایران را با اکثریت آراء برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر به تصویب رساند. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مجلس نمایندگان آمریکا قانون تحریم‌های ایران را با ۴۱۹ رأی موافق در برابر یک رأی مخالف تمدید کرده بود. اعتبار این قانون که به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه موشکی ایران وضع شده و صنایع نفت و گاز، بانکی و نظامی ایران را هدف تحریم قرار داده است، تا پایان سال جاری (میلادی) بود.

در جلسه سنا افرادی نظیر باب منندز در دفاع از تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران سخنرانی کردند و پس از آن، تمدید ۱۰ ساله این تحریم‌ها به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید. در این جلسه ۹۹ سناتور به تمدید این قانون رأی مثبت دادند و هیچ سناتوری با آن مخالفت نکرد.

کنگره اعلام کرده این طرح را تصویب کرده است تا به ایران اعلام کند که رییس‌جمهوری آینده آمریکا توانایی آن را دارد که در صورت نقض برجام از سوی تهران، تحریم‌ها را به سرعت اعمال کند. این در حالی است که مقامات ایران طی روزهای اخیر تأکید کرده‌اند که تصویب این طرح به معنای نقض برجام از سوی آمریکا است.

پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، در صورتی که مجلس سنا طرح تمدید تحریم های ایران را تصویب کند، انتظار می رود باراک اوباما نیز با امضای این طرح آن را به قانون تبدیل نماید.




مطالب مرتبط با موضوع 


خبرگزاری ایرنا: رهبر جمهوریخواه سنای آمریکا ضمن دعوت از قانونگذاران آمریکایی به دادن رای حمایت از لایحه تمدیدلایحه تحریم های ایرانی موسوم به «ایسا» گفت: کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان سال آینده در سیاست های واشنگتن نسبت به ایران تجدید نظر کلی خواهد کرد.

«میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواه سنای آمریکا در سخنان افتتاحیه نشست روز چهارشنبه سنا ، گسترش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه را یکی از دلائل ضرورت تصویب این لایحه خواند.
وی نفوذ ایران در منطقه را عامل به خطر افتادن منافع کشورش دانست و گفت انتظار دارد در سال آینده سیاست های آینده کشورش نسبت به ایران در دولت ترامپ مورد تجدید نظر کلی و اساسی قرار بگیرد.

لایحه موسوم به «ایسا» یا ماده تحریم های ایرانی که در سال 1996 به تصویب کنگره آمریکا رسید اعمال تحریم های خاصی علیه ایران را به مدت 10 سال مجاز می کند و این اجازه را به دولت های آمریکایی می دهد تا در پایان هر دوره، این تحریم ها برای 10 سال دیگر تمدید شود.

لایحه ایسا که در آغاز ماه جاری در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود در صورت به تصویب رسیدن در سنای این کشور ، برای قانونی شدن بروی میز اوباما خواهد رفت.

دولت اوباما تمدید چنین تحریم هایی ، در شرایطی که ایران پایبندی خود به همه مفاد برجام را به اثبات رسانده غیر ضروری خوانده است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan