ماجرای بلیط یک میلیون دلاری برای شرکت در تحلیف ترامپ

  • ۰۹:۲۶

بلیط یک میلیون دلاری برای شرکت در تحلیف ترامپ


پرس تی وی: کمیتۀ برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، اعلام کرده قیمت بلیط‌های این مراسم بین 25 هزار تا 1 میلیون دلار خواهد بود.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید امریکا قرار است روز اول بهمن 1395 در واشنگتن و در مقابل کاخ سفید برگزار شود. براساس قانون امریکا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی امریکا، تا ظهر بیستم ژانویه 2017 (1 بهمن) – روز معارفه- رئیس‎جمهور است.

در روز معارفه که 2 ماه و نیم از انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته است، رئیس‎جمهور تازۀ امریکا و معاونش سوگند یاد کرده و وارد کاخ سفید می‎شوند.

کمیتۀ تحلیف قیمت این بلیط‌ها را سه‌شنبه (9 آذر) اعلام کرد. این بلیط‌ها در حقیقت اقدامی است که حامیان مالی عمدۀ این مراسم برای پوشش هزینۀ 75 میلیون دلاری آن ارائه می‌دهند. کمیتۀ تحلیف امیدوار است هزینۀ برگزاری این مراسم از این طریق تأمین شود. رئیس این کمیته توماس بارت، دوست قدیمی ترامپ و سرمایه‌گذار بزرگ امریکایی، است.
 
بلیط یک میلیون دلاری برای شرکت در تحلیف ترامپ! 

بنا بر آنچه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور امریکا مرسوم است، هرچه پول بیشتری برای خرید بلیط پرداخت کنید، در برنامه‌های بیشتر، مراسم ویژه و دیدار با اشخاص مهم‌تری شرکت خواهید کرد.

قطعاً کارگران «یقه‌آبی» که به پیروزی ترامپ در میشیگان و اوهایو کمک کردند، استطاعت مالی لازم برای خرید این بلیط‌ها را ندارند. این بلیط‌ها با توجه به قیمت گرانشان، می‌توانند با شعار ترامپ برای خشکاندن «باتلاق واشنگتن» (محدودسازی جریان‌های اصلی قدرت در امریکا) تداخل داشته باشند.

ارزان‌ترین مجموعۀ این بلیط‌ها 25 هزار دلار قیمت دارد که شامل 2 بلیط برای شرکت در رژۀ تحلیف، کنسرت و آتش‌بازی است.

مجموعۀ بعدی، بلیط‌های 100 هزار دلاری است که شامل 4 بلیط برای مراسم مذکور به علاوۀ شرکت در مراسم شام و یک نشست سیاسی دوستانه با اعضای کابینه است.

بلیط‌های 250 هزار دلاری علاوه بر دربرداشتن بسته‌های قبلی، به 2 نفر اجازه می‌دهد تا با بانوان خانواده‌های اعضای کابینه دیدار کنند. در صورتی که فردی بخواهد در شام مخصوص با حضور ترامپ و مایک پنس، معاون وی، شرکت کند باید 500 هزار دلار بپردازد که پرداخت این مبلغ به 4 نفر اجازۀ ورود به این مراسم را می‌دهد.

کسانی که بلیط‌های 1 میلیون دلاری و گران‌تر را خریداری می‌کنند، علاوه بر شرکت در تمام برنامه‌های مذکور در گروه‌های 8 نفره، می‌توانند از نزدیک با ترامپ و اعضای کابینه دیدار کنند.

8 سال پیش وقتی باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب شد، برای تأمین مالی مراسم تحلیف خود محدودیت‌هایی قائل شد. در آن زمان اهداکنندگان پول به کمیتۀ برگزاری مراسم تحلیف، فقط اجازه داشتند تا سقف 50 هزار دلار هزینه کنند و هیچ‌گونه وجهی از شرکت‌ها، اتحادیه‌های کارگری و شخصیت‌های حقوقی دریافت نشد. در این مراسم حدود 50 میلیون دلار هزینه شد، یعنی 15 میلیون کمتر از بودجه‌ای که همواره برای این مراسم درنظر گرفته می‌شود.

اما در دومین مراسم تحلیف در سال 2013 اوباما بسیاری از این محدودیت‌ها را لغو کرد.




مطالب مرتبط با موضوع



روزنامه ایران: جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق امریکا و از حامیان راه‌ حل تأسیس دو کشور در سرزمین‌های اشغالی در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، از باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا خواست کشور فلسطین را پیش از ترک کاخ سفید در 20 ژانویه به رسمیت بشناسند و به جمع 136کشوری که این اقدام را انجام داده‌اند، بپیوندد.
 
از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد 136کشور معادل 70 درصد، کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند اما با پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا این نگرانی وجود دارد که حل مسأله فلسطین و تحقق راه حل دوکشوری دشوارتر از گذشته شود. کارتر در ادامه یادداشت خود آورده است: برای حل مشکلات و بحران‌های خاورمیانه در درجه اول باید تمام شهرک‌سازی‌های اسرائیل که فراتر از مرزهای تعیین شده در سال 1967 بوده، غیرقانونی اعلام  و همزمان درها برای انجام مذاکرات احتمالی بین طرفین باز نگه داشته شود.  
 
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به درخواست جیمی کارتر مبنی بر به رسمیت شناختن فلسطین قبل از پایان دوران ریاست جمهوری اوباما گفت: اگرچه اوباما و مسئولان کاخ سفید برای جیمی کارتر احترام زیادی قائل هستند اما امریکا حاضر نیست قبل از برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل یک دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

رئیس جمهوری منتخب امریکا که این روزها از ادامه دار شدن اعتراض‌های مردمی به پیروزی‌اش در انتخابات و مطرح شدن بازشماری آرا در برخی ایالت‌ها به ستوه آمده و دیگر نمی‌تواند حتی برای حفظ ظاهر هم سعه صدر به خرج دهد، در پیامی توئیتری معترضانی که پرچم امریکا را آتش می‌زنند، تهدید به زندانی شدن یا خلع تابعیت امریکا کرد. دونالد ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: هیچ کس نباید پرچم امریکا را به آتش بکشد.
 
اگر این کار را انجام دهد، باید پیامدهایی همچون زندان یا خلع تابعیت برایش در نظر گرفته شود. این درحالی است که برخی رسانه‌های امریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز و نشریه ایندیپندنت در گزارشی در واکنش به تهدیدهای ترامپ نوشتند: دادگاه عالی امریکا در سال 1989 سوزاندن پرچم این کشور را با توجه به الحاقیه نخست قانون اساسی در حمایت از حق آزادی بیان، بلامانع دانست.
 
جان ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که آیا این تهدید ترامپ علیه آزادی بیان نیست، گفت: هر چند این نخستین باری نیست که ترامپ اظهاراتی می‌کند که اوباما با آن مخالف است اما ترجیح می‌دهد که قضاوت در این زمینه را برعهده اطرافیانش بگذارد.
 
گروهی از فعالان چپ افراطی نیز در واکنش به تهدید توئیتری ترامپ، مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در نیویورک پرچم امریکا را آتش زدند.
 
در شبکه‌های اجتماعی نیز کاربران امریکایی بشدت از تهدیدهای ترامپ خشمگین هستند و به آن واکنش نشان داده‌اند. از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات 8 نوامبر امریکا، در پایگاه‌های اجتماعی درخواست‌هایی نیز مطرح شده است که از میشل اوباما می‌خواهد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تلاش کند. این در حالی است که اوباما به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد، «میشل به هیچ وجه برای انتخابات نامزد نخواهد شد»
رئیس جمهوری امریکا افزود: «میشل با استعدادترین شخصی است که شناخته‌ام.
 
اما همان‌طور که با شوخی به وی می‌گویم، او عاقل‌تر از آن است که وارد نبرد سیاسی شود.»
 
همچنین در حالی که ترامپ سرگرم تعیین مشاوران اصلی و اعضای دولت خود است، تلاش برای بازشماری آرای ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیای امریکا همچنان ادامه دارد و برخی رسانه‌ها امروز -پنجشنبه- را روز آغاز بازشماری آرای ویسکانسین اعلام کرده‌اند.
 
اگرچه به جریان افتادن بازشماری آرا امیدهایی را در میان حامیان هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ ایجاد کرده اما روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: به نظر نمی‌رسد بازشماری آرا تغییری در روند پیروزی ترامپ به وجود آورد. علاوه بر نیویورک تایمز، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که شانس هیلاری برای سود بردن از بازشماری آرا بسیار ضعیف است، زیرا در ایالت میشیگان نتیجه انتخابات سرانجام رسماً اعلام شد و ترامپ با پیروزی قاطع در این ایالت، 16 رأی الکترال دیگر به آرای قبلی خود اضافه کرد و مجموع آرای الکترال او به 306 رأی رسید.

تازه‌های کابینه ترامپ
 
در بحبوحه این تحولات، ترامپ   سه‌شنبه گذشته تام پرایس، نماینده ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان و از مخالفان جدی طرح بیمه‌های درمانی دولت اوباما را به‌عنوان گزینه خود برای وزارت بهداشت و خدمات انسانی معرفی کرد. همچنین شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی اعلام کرد: دیوید پترائوس به‌عنوان تازه‌ترین نامزد احراز سمت وزارت خارجه امریکا، اخیراً با ترامپ دیدار کرده است. رئیس جمهوری منتخب امریکا روز سه‌شنبه با میت رامنی، رقیب درون حزبی خود نیز برای دومین بار پس از پیروزی در انتخابات، دیدار کرد. علاوه بر این دیدارها و انتصاب‌ها، ترامپ اظهارنظرهای جنجالی تازه‌ای نیز داشته که از آن جمله می‌توان به توافق تاریخی سال‌جاری امریکا و کوبا اشاره کرد که ترامپ تهدید کرده در صورتی که کوبا توافق بهتری با امریکا امضا نکند، به توافق با هاوانا پایان خواهد داد. همچنین ترامپ وعده داده دولت او به برنامه ویزای طولانی مدت توسط لاتاری پایان می‌دهد.
 
«مرکز حقوقی فقر در جنوب» (اس پی ال سی) که یک گروه برجسته حقوق مدنی در امریکا است نیز می‌گوید، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، جرایم برخاسته از نفرت در این کشور تشدید شده و تقریباً 900 مورد آزار در این مدت به ثبت رسیده است. این گروه مدنی در گزارش خود، تحت عنوان «10 روز بعد»، صدها مورد حمله به اقلیت‌ها از جمله خشونت و ارعاب که بعضی از آنها مستقیماً به پیروزی غیرمنتظره ترامپ در روز 8 نوامبر مرتبط می‌بوده را ذکر کرده‌ و از ترامپ خواسته است «برای مقابله با این رفتارها قاطعانه عمل کند و به سوی جوامعی که در طول رقابت‌های انتخاباتی آنها را آزرده است، دست دوستی دراز کند.» طبق گزارش گروه «اس پی ال سی»، شعارها و اقدام‌های ترامپ بر جامعه امریکا اثر گذاشته و او باید مسئولیت آنچه در حال وقوع است را بر عهده بگیرد و نفرت و تعصب را بشدت رد کند.»
 
داعش؛ مسئول حمله به دانشگاه اوهایو
 
گذشته از آن، روز دوشنبه گذشته یک دانشجوی سومالی‌الاصل در دانشگاه اوهایو امریکا به نام «عبدالرزاق علی ارتان» با حمله به دانشجویان این دانشگاه 11 نفر را با ضربات چاقو یا زیر گرفتن با خودرو، زخمی کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan