رکورد شکنی فیلم سلام بمبئی با فروش 500 میلیونی در روز اول اکران

  • ۱۷:۵۷

سلام بمبئی روز اول اکران بالای ۵۰۰ میلیون فروخت 

reza golzar – hello mumbai

سلام بمبئی در روز اول اکرانش ۱۱ آذر توانست رکورد فروش روز اول تاریخ سینمای ایران را بشکند. رکوردی که پیش از این با ۲۶۰ میلیون در اختیار فروشنده بود. البته فروشنده روز چهارشنبه اکرانش را آغاز کرد. با این حال اگر فروش روز پنج شنبه (دومین روز اکران) فیلم فرهادی را هم با گیشه پنج شنبه (اولین روز اکران) سلام بمبئی مقایسه کنیم بازهم فیلم قربان محمدپور بالاتر از فروشنده قرار میگیرد. فروشنده روز های دوم و سوم اکرانش به ترتیب ۳۵۲ و ۴۱۲ میلیون فروخته بود. با فروشی که سلام بمبئی در روز اول اکران داشت این فیلم توانست رکورد فروش یک روز در سینمای ایران که پیش از این متعلق به “سالوادور” بود بشکند.

على سرتیپى مدیرعامل فیلمیران و پخش کننده ى فیلم خبر داد: هنوز رقم دقیق فروش فیلم محاسبه نشده اما با محاسبات فعلى رقم فروش فیلم قطعا بالاى ۵٠٠ میلیون تومان است

به گزارش سلام سینما، در سال شکستن رکوردهای سینمای ایران، فیلم سلام بمبئی توانست رکورد فروش روز افتتاحیه سینما ایران را مجددا بشکند.

فیلم لانتوری علی رغم تحریم توسط سینماهای حوزه هنری با فروش ۱۴۱ میلیون تومان اولین فیلمی بود در سال جاری که رکورد فروش روز افتتاحیه سینما ایران را شکست. کمتر از یک ماه پس از رکورد شکنی این فیلم، فیلم فروشنده اصغر فرهادی با تنها ۲۵ سالن سینما با فروش بیش از ۲۶۰ میلیون تومان رکورد افتتاح سینما ایران را شکست. حال با گذشت ۳ ماه از این رکورد شکنی، فیلم سلام بمبئی با یک فروش فوق العاده صاحب این رکورد شد.

 

فیلم سلام بمبئی به علت شهادت امام رضا در روز چهار شنبه، برخلاف فیلم های فروشنده و لانتوری و سایر فیلم های ایرانی که روز افتتاح آن ها چهارشنبه می باشد، در روز پنج شنبه افتتاح شد.

فیلم سلام بمبئی با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در ۶۵ سالن سینما نه تنها رکورد فروش افتتاحیه سینما ایران را شکستبلکه احتمال دارد با اعلام آمار دقیق فروش فیلم رکورد بالاترین میزان فروش یک فیلم در یک روز که در اختیار فیلم من سالوادور نیستم می باشد را جا به جا کند.




مطالب مرتبط با موضوع



سلام بمبئی

بانی فیلم – گروه سینمای ایران: ۱۶ سال از حضور محمدرضا گلزار در سینمای ایران با «سام و نرگس» می گذرد و او با بیست فیلمی که طی این سال ها روی پرده داشته، توانسته اغلب در گیشه فروش خوبی را برای اغلب آنها رقم بزند. یکی از موفق ترین فیلم های کارنامه او هم «آتش بس ۱» بود که در سال ۸۵ بیش از یک میلیارد تومان فروخت. رقمی که در آن مقطع برای خود یک رکورد خوب بود. پس از آن هم او با «توفیق اجباری»، «دموکراسی تو روز روشن» و «شش و بش» تقریباً هر دو سال یکبار، فیلمی پرفروش را روی پرده داشت. «شش و بش» با بازی او که سال ۸۹ اکران شد، دو میلیارد و دویست میلیون تومان فروخت و ششمین فیلم پر فروش آن سال بود. از آن پس اما اقتدار نسبی گلزار در گیشه از میان رفت.
او اواخر پاییز و اوایل زمستان سال ۹۰ «در امتداد شهر» را روی پرده داشت که پس از ۴۴ روز تنها ۳۴۵ میلیون تومان فروش داشت. پس از آن از گلزار «تو و من» اکران شد که با وجود استفاده از تمام کلیشه های گیشه پسند، اما کهنه و بی رمق، نتوانست بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان بفروشد و تا امروز آخرین فیلم اکران شده از این بازیگر باقی مانده است. او امروز چهار فیلم اکران نشده دارد که برای یک بازیگر سوپراستار، آمار نگران کننده ای است. «دلم می خواد» و «مادر قلب اتمی» هر دو محصول ۹۳ و «خشکسالی و دروغ» و «سلام بمبئی» هر دو ساخته سال گذشته همچنان پشت نوبت اکران مانده اند. البته «سلام بمبئی» نسبت به سه فیلم دیگر شانس بیشتری برای نمایش عمومی در ایران را دارد و ملاحظات گیشه و ذائقه عامه سینماروها هم ظاهراً در آن لحاظ شده است. از لوکیشن های خارج از کشور در هند و بهره گیری از ستاره های سینمای بالیوود (دیا میرزا) تا همبازی شدن خواننده ای پر طرفدار همچون بنیامین در نخستین حضور سینمایی اش با گلزار همگی جزو مولفه های تضمین کننده فروش «سلام بمبئی» به نظر می رسند. فیلمی که گفته می شود تولید آن کمی بیش از پنج میلیارد تومان خرج برداشته است. هر چند سازندگان درصدد اکران همزمان فیلم در هند و اکران با دو نسخه متفاوت هستند، اما اگر این فیلم در داخل کشور نتواند هزینه های خود را جبران کند، دیگر می توان با صراحت گلزار را از فهرست سوپراستارهای گیشه پسند خارج کرد. در سال هایی که گلزار طعم ممنوع الکاری را چشید و وقت خود را صرف پروژه هایی کرد که برای اکران مشکل داشتند، معادلات فروش هم تغییر کرده اند. حالا دیگر رضا عطاران ضامن یک گیشه ایده آل شده است و شاید دیگر کسی برای گلزار بلیت نخرد. به ویژه آنکه بدانیم بخش عمده ای از جذابیت سینمای هند در مناسبات عاشقانه کاراکترها و سکانس های رقص و آواز است که با موازین اکران در ایران همخوانی ندارد و قطعاً در «سلام بمبئی» هم چندان محلی از اعراب نداشته اند. نکته ای که موجب می شود با دید تردید به توفیق بالای فیلم در گیشه بنگریم.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan