همه چیز درباره آلبومHardwired... to Self-Destruct گروه متالیکا

  • ۱۰:۴۴


hardwired-Front

آلبوم Death Magnetic که در سال 2008 عرضه شده بود آخرین کلکسیون ترانه‌های گروه، قبل از آلبوم تازه بود. پروسه تولید آلبوم جدید از اکتبر 2011 آغاز شد. ریک رابین برای پروژه تازه به متالیکا پیوست و اعضا کار بر روی آلبوم را آغاز کردند اما پس از مدتی رابین از همکاری با گروه صرف نظر کرد و تمام ترانه‌های آلبوم توسط لارس اولریش و جیمز هتفیلد نوشته شدند. کرک همت که از سال 1983 به گروه پیوسته بود موبایل خود را در فرودگاه کپنهاگن دانمارک گم کرد و چون بیش از دویست و پنجاه جدید در آن قرار داشت و از آن نسخه پشتیبانی تهیه نشده بود برای این آلبوم با گروه همکاری نکرد.

به گزارش سرویس موسیقی کافه‌سینما، در فاصله سال‌های 2011 تا 2016 بارها صحبت از تکمیل آلبوم یا موکول شدن انتشار آن به سال بعد توسط آعضای گروه متالیکا مطرح شد اما سرانجام اولریش در هجدهم آگست 2016 و در یک پرسش و پاسخ زنده فیسبوکی با طرفداران، خبر از کامل شدن آلبوم و عرضه آن در نوامبر داد و اعلام کرد آلبوم تازه حاوی دوازده ترانه و هشتاد دقیقه موسیقی است.

سینگل اول عرضه شده از این آلبوم Hardwired نام دارد که در هجدهم آگست 2016 و همزمان با پیش‌فروش اینترنتی آلبوم، از طریق سایت‌های آیتونز و آمازون، در دسترس قرار گرفت. موزیک ویدیوی این ترانه که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده بود هم همزمان با انتشار ترانه پخش شد. لارس اولریش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این ترانه آخرین اثری بود که کار بر روی آن بعد از تکمیل شدن یازده ترانه دیگر آغاز شد چون آلبوم احتیاج به یک ترانه سریع و کوتاه داشت و تنها یک هفته زمان برد تا او و جیمز هتفیلد این ترانه را کامل کنند.

hardwired-01

سینگل دوم عرضه شده از این آلبوم با عنوان Moth Into Flame در بیست و ششم سپتامبر منتشر شد و موزیک ویدیوی آن هم تنها یک ساعت بعد بر روی کانال یوتیوب گروه قرار گرفت. به گفته هتفیلد، ایمی واینهاوس الهام‌بخش نوشته شدن این ترانه بود و هتفیلد پس از دیدن مستند ایمی به شدت ناراحت شد و به این دلیل که فردی با این همه استعداد به دام شهرت صنعت موسیقی افتاد و در دنیای آن غرق شد تصمیم گرفت به همراه اولریش ترانه‌ای بنویسد.

hardwired-02

سینگل سوم آلبوم هم Atlas, Rise نام دارد که در سی و یکم اکتبر و برای هالووین 2016 منتشر شد. این ترانه هم توسط هتفیلد و اولریش نوشته وتوسط گرگ فیدلمن تولید شد.

hardwired-03

به گزارش سرویس موسیقی کافه‌سینما، آلبوم Hardwired... to Self-Destruct با استقبال خوب منتقدان مواجه شد و نمره 74 از صد را  برپایه بیست و چهار نقد ازسایت متاکریتیک دریافت کرد.

گرگ کات از شیاگو تریبیون با دادن نمره دو از چهار به این آلبوم به این نکته اشاره کرد که دیگر دوره خلاقیت گروه گذشته و آن‌ها بهتر است به جای کسب پول از راه فروش آلبوم‌های‌شان به فکر تورهای‌شان در استادیوم‌های بزرگ دنیا باشند چون ظاهرا این تورها پول بیشتری برای اعضای گروه به ارمغان می‌آورند. این منتقد در ادامه اضافه می‌کند که این بدترین آلبوم تاریخ گروه نیست و به هیچ وجه به نزدیکی‌های بهترین کارهای‌شان هم نمی‌رسد، شاید بهتر باشد تا این آلبوم را سریع از یاد برد تا متالیکا دوباره توری برگزار کند و پول بیشتری به جیب بزند. به گفته این منتقد آن‌ها همچنان به خاطر گذشته پرفروغ‌شان طرفدار دارند. او با بیان اینکه اکثر ترانه‌های نیمه دوم آلبوم بین شش تا هشت دقیقه هستند از کیفیت این ترانه‌ها انتقاد کرد و بهترین ترانه آلبوم را Hardwired خواند.

دیوید فریک از رولینگ استون با دادن نمره چهار از پنج به این آلبوم آن را قابل مقایسه با بعضی از بهترین آلبوم‌های گروه در دهه هشتاد تا اوائل دهه نود می‌داند و دو ترانه Hardwired و Now That We're Dead را برترین ترانه‌های آلبوم معرفی می‌کند و به مخاطبانش توصیه می‌کند که اگر آلبوم را با موبایل‌شان گوش می‌کنند حتما مواظب گوش خود باشند!

نیل مک کورمیک از دیلی تلگراف با اشاره به اینکه این آلبوم برای وضع کنونی جامعه آمریکا مناسب است آن را پر از ترانه‌هایی طولانی می‌داند و ادامه می‌دهد که اگر زمان آلبوم نصف می‌شد، اثرش بر طرفداران موسیقی دو برابر پررنگ‌تر می‌شد و نمره سه از پنج را برایش در نظر می‌گیرد.

آنیتا بگوندس از ان.ام.ای با دادن نمره چهار از پنج با آلبوم آن را به شدت گوشخراش معرفی می‌کند و می‌گوید در دورانی که بسیاری از خوانندگان سبک‌هایی مثل راک به واسطه تغییر بازار، ترانه‌های کوتاه‌تری می‌خوانند متالیکا همچنان بر طبق اصول و قواعد خود حرکت می‌کند. او اعضای گروه را در این سن همچنان خلاق می‌داند که به گفته این منتقد این ویژگی وجه تمایز آن‌ها از سایر گروه‌های متال و راک است.

دام لاوسون از گاردین این آلبوم را بهترین مجموعه گروه در طول بیست و پنج سال گذشته و پس از عرضه آلبوم سال 1991 گروه با عنوان Metallica می‌داند. این منتقد آلبوم را بی‌عیب و کامل نمی‌بیند. او ترانه‌های هفتم تا دوازدهم را دارای ضعف‌های موسیقیایی می‌داند اما پنج ترانه از شش ترانه اول را می‌ستاید و آن‌ها را جزو بهترین‌های گروه می‌نامد و این آلبوم را بازگشت شکوهمند متالیکا به عرصه موسیقی می‌داند و نمره چهار از پنج را برای آن در نظر می‌گیرد.

استفن دالتون از کلاسیک راک با بیان اینکه گروه متالیکا همچنان بزرگ است و می‌تواند با بزرگان سبک‌های راک و هیپ-هاپ رقابت کند رویکرد آن‌ها نسبت به آلبوم تازه‌شان را کمی محتاطانه می‌داند و تاکید می‌کند که اعضای گروه به جای عرضه ترانه‌های متال بیشتر موسیقی راک با ملودی نسبتا متوسط را انتخاب کردند. او سه ترانه Hardwired ،Moth Into Flame و Halo On Fire را بهترین ترانه‌های آلبوم معرفی می‌کند و نمره سه از پنج را به این آلبوم می‌دهد.

توماس ارلواین از آل میوزیک با دادن نمره چهار از پنج به آلبوم آن را آلبومی با سر و صدای کمتر معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد شاید این به دلیل آن است که سن اعضای گروه بالاتر رفته است. ارلواین هم مانند منتقدان دیگر بر این نکته تاکید می‌کند که شاید می‌شد کل این آلبوم را در یک سی دی گنجاند و بیش از هشتاد دقیقه موسیقی برای این آلبوم کیفیت آن را پایین آورد اما اشعار، ملودی و اجرای اعضای گروه در این آلبوم را یکی از نقاط درخشان آن می‌داند.

آلبوم جدید گروه متالیکا با فروش 57769 نسخه‌ای در هفته اول عرضه‌اش در انگلستان و با فروش سی و نه هزار نسخه کمتر از آلبوم جدید گروه لیتل میکس ، پائین‌تر از آن‌ها در مکان دوم جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته جای گرفت. از دیگر آلبوم‌های پرفروش متالیکا می‌توان به آلبوم‌های Metallica و Death Magnetic اشاره کرد که تا به امروز 700676 نسخه و 330398 نسخه از آن‌ها در انگلستان به فروش رفته است.

آن‌ها در آمریکا هم موفق شدند با فروش 291000 نسخه‌ای از آلبوم تازه‌شان به صدر جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته این کشور برسند. گروه متالیکا همچنین توانستند با آلبوم تازه‌شان در کشورهایی مانند سوئد، سوئیس، نروژ، نیوزیلند، استرالیا، ایرلند، آلمان، فرانسه، فنلاند، هلند، کانادا و بلژیک به مکان نخست جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته برسند.

hardwired-Back

hardwired-CD

hardwired-CD2

hardwired-CD3

لیست ترانه‌های آلبوم Hardwired... to Self-Destruct به شرح زیر است:

سی. دی اول

01. Hardwired
02. Atlas, Rise!
03. Now That We're Dead
04. Moth Into Flame
05. Dream No More
06. Halo On Fire

سی.دی دوم

01. Confusion
02. ManUNkind
03. Here Comes Revenge
04. Am I Savage?
05. Murder One
06. Spit Out the Bone

سی.دی سوم (نسخه مخصوص آیتونز و آمازون)

01. Lords of Summer
02. Ronnie Rising Medley
03. When a Blind Man Cries
04. Remember Tomorrow
05. Helpless (Live at Rasputin Music)
06. Hit the Lights (Live at Rasputin Music)
07. The Four Horsemen (Live at Rasputin Music)
08. Ride the Lightning (Live at Rasputin Music)
09. Fade to Black (Live at Rasputin Music)
10. Jump in the Fire (Live at Rasputin Music)
11. For Whom the Bell Tolls (Live at Rasputin Music)
12. Creeping Death (Live at Rasputin Music)
13. Metal Militia (Live at Rasputin Music)
14. Hardwired (Live in Minneapolis)

 





مطالب مرتبط با موضوع


به گزارش سرویس مد کافه سینما، یکی از معروف ترین گروه های موسیقی جهان، متالیکا به تازگی اعلام کرده است چهره تبیلغاتی برند ایتالیایی بریونی شده است.

Groupage-black altezza-1670

به گزارش سرویس مد کافه سینما، متالیکا که از مشهورترین گروه های موسیقی امریکایی است، چهره برند بریونی شده است. بریونی، یکی از برندهای ایتالیایی است که در سال 1945 در شهر رم تاسیس شده است. شهرت بریونی به علت دوخت اختصاصی کت و شلوارهای لوکس برای آقایان شیک پوش است.

کمپین متالیکای برند بریونی از جمله همکاری های جالب دنیای موسیقی و مد است. عکاسی این کمپین توسط زکاری میکایل در سانفرانسیسکو انجام شده است. در ادامه تصاویر این کمپین را برای شما به نمایش می گذاریم:

Groupage-white altezza-1670

James-Hetfield 1286x1670

Kirk-Hammett 1286x1670

Lars-Ulrich 1286x1670

Robert-Trujillo 1286x1670

به گزارش سرویس مد کافه سینما، کت و شلوارهای بریونی از کت و شلوارهای کلاسیک دست دوز ایتالیایی است. کت و شلوارهایی که در ادامه به نمایش گذاشته ایم بین 6 تا 7 هزار دلار قیمت دارند:

49214204lx 15 f

49214211se 15 f

49214213xb 15 f

49214214lw 15 f

49214215qi 15 f

49214216iq 15 f

سرویس مد کافه سینما

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan