تصویب تاریخی قانون ویدئو چک در فیفا

  • ۲۳:۳۵
تلاش فیفا برای 48 تیمی شدن جام جهانی


تغییر تاریخی در فوتبال؛‌فیفا ویدئو‌ چک را رسمی کرد


خبرگزاری ایسنا: از مدت‌ها پیش بحث استفاده از سیستم ویدئو چک در فوتبال همواره مطرح بود و این طرح موافقان و مخالفان زیادی داشت.

در نهایت فیفا رسما اعلام کرد که این سیستم برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال، در جام جهانی باشگاه‌ها که در ژاپن شروع شده است، استفاده خواهد شد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، در آینده در تمام دیدارها استفاده خواهد شد.

بر طبق این سیستم، هر مربی در هر نیمه یک بار اجازه دارد که تصمیم مهم داور از جمله خطای پنالتی یا کارت قرمز را، از داور درخواست ویدئو چک کند.

این سیستم در ورزش‌هایی چون والیبال و تنیس نیز استفاده می‌شود.




مطالب مرتبط با موضوع


ورزش سه: بعد از انتصاب اینفانتینو به عنوان رئیس جدید فیفا، او از تمایل خود برای بالا بردن تیم حاضر در جام جهانی پرده برداشت و حالا معتقد است که 48 تیمی شدن جام جهانی می تواند به گسترش فوتبال در همه جای جهان کمک کند.
 
طرح او از این قرار است که 48 تیم در 16 گروه 3 تیمی به مصاف هم بروند که یا از هر گروه دو تیم به مرحله بعد رفته و آن 32 تیم به صورت حذفی به مصاف هم بروند، یا اینکه از هر گروه 1 تیم صعود کند و 16 تیم باقیمانده همانند مرحله یک هشتم فعلی با هم رقابت کنند.
 


البته منتقدان اعتقاد دارند که این روش باعث افزایش بازی های حوصله سر بر و خسته کننده خواهد شد و طولانی شدن جام جهانی در روند مسابقات باشگاهی نیز خلل ایجاد می کند.
 
اما اینفانتینو معتقد است که مسابقات یورو 2016 که با افزایش تعداد تیم ها از 16 به 24 همراه بود، با جذابیت بیشتری دنبال شد و تیم های گمنام تر مثل ایسلند و ولز نیز توانستند فرهنگ جدیدی را در فوتبال به نمایش بگذارند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan