تمام اظهارات ضد ایرانی ترزامی نخست وزیر انگلیس

  • ۲۱:۵۷

سخنان ضدایرانی خانم نخست وزیر 


خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر انگلیس با طرح اتهاماتی بی اساس علیه کشورمان گفت: ما باید همکاری خود با کشورهای حاشیه خلیج ( فارس) و همکاری با آنها برای مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران را افزایش دهیم.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛  ترزا می نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در سخنرانی‌اش در نشست شورای همکاری خلیج (فارس) در بحرین گفت که انگلیس می‌خواهد متصدی پایداتر و ماندگارتر در قبال امنیت بلند مدت خلیج اتخاذ و بیش از سه میلیارد پوند برای  هزینه‌های دفاعی در منطقه در یک دهه آینده سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت منطقه امنیت ما است، گفت: باید همکاری دفاعی خود را با کشورهای خلیج ( فارس) افزایش دهیم و برای مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران با آنها همکاری کنیم.

می همچنین به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و بدون در نظر گرفتن ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه‌ی هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: ما توافقی را امضاء کردیم که امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای  را برای بیش از یک دهه از بین برده است.

 این در حالی است که مقامات ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید و هرگونه ادعا علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران را رد می‌کنند.




مطالب مرتبط با موضوع


خبرگزاری ایسنا: بهرام قاسمی با اشاره به اظهارات " ترزا می" نخست وزیر بریتانیا در جمع سران شورای همکاری خلیج فارس گفت: کشورهایی که مداخله جویی های غیر مسئولانه آنها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ، خشونت و تروریسم شده است در جایگاهی نیستند که دیگران را به مداخله در امور منطقه متهم  نمایند.

وی با اشاره به سیاست‌های تفرقه افکنانه بریتانیا افزود: این کشور در تلاش  برای بازگشت به این  منطقه،  مجددا به سیاست های تفرقه افکنانه روی آورده است که از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران کاری عبث و غیرسازنده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، ریشه بخشی از این اظهارات را  ناشی از تحولات در روابط این کشور با اتحادیه اروپایی می داند که مشکلات، کمبودها و پیچیدگی هایی را در منافع و جایگاه بین المللی انگلیس ایجاد کرده و باعث شده است نخست وزیر این کشور متناسب با فضای اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و برای خوشایند تعدادی از سران کشورهای عضو این شورا، حرف هایی نسنجیده علیه دولت و ملت ایران بر زبان بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان گفت: به نظر می‌رسد هدف از  این‌گونه اظهارات تلاش برای عقد قراردادهای جدید هنگفت تسلیحاتی بین انگلیس و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و در نهایت، تشدید بحران های ناشی از جنایات جنگی آنها علیه ملت های مظلوم یمن، سوریه، بحرین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی منطقه باشد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan