پرفروشترین کتاب های سیاسی آمریکا در سال 2016

  • ۰۹:۳۹


در سوگ آدم جنگلی
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

این کتاب از تفنگدار سابق دریایی آمریکا و فارغ التحصیل دانشکده ییل است که نگاهی کاوشگرانه به زندگی طبقه کارگری و مبارزات آنها در آمریکا دارد. کتاب نوشته جی دی وَنس است و نیویورک تایمز در وصف این کتاب این گونه نوشته است: «در سوگ آدم جنگلی، کتابی پر از شور و شوق است که نویسنده آن با تحلیل شخصی به موضوع بحران فرهنگی در طبقه سفیدپوست کارگری پرداخته است. این کتاب هشدار می دهد که این طبقه در حال نابودی است و ایالات متحده ناچار به بازنگری سیاست های خود در خصوص این طبقه است.»
 


آرماگدون (مبارزه نهایی)
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

با توجه به انتخابات در ایالات متحده، ناشران آمریکایی توجهی ویژه به این رویداد داشتند. آرمانگدون نیز در آستانه انتخابات آمریکا منتشر شد و جزو کتاب هایی است که مستقیما به این موضوع پرداخته است. نویسندگان کتاب «دیک موریس» و «آپلین مک گان» هستند و در این کتاب رویکردی حزبی داشته اند. این دو در این کتاب قصد دارند تا نحوه شکست هیلاری کلینتون را بررسی کنند. به اعتقاد نویسندگان این کتاب، مبارزه این دو، مبارزه برای بقای آمریکاست. نویسندگان کتاب بر این باورند که انتخاب دونالد ترامپ آخرین فرصت آنها برای غلبه بر فساد، چند دستگی و سوسیالیسم است.
 


آمریکای هیلاری
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

دموکرات ها نیز برای اینکه در این بازار انتخابات عقب نمانند، توانسته اند با کتاب آمریکای هیلاری، رتبه سوم پرفروش ترین کتاب ماه سپتامبر را به دست آورند. نویسنده این کتاب «دینش دی سوزا» است و وی در مقدمه کتاب نوشته است «جهانی بدون او را تصور کنید. اگر چنین روزی برسد، ما برای همیشه آمریکا را از دست داده ایم.» کتاب دی سوزا به عکس کتاب آرماگدون سعی کرده است تنها به موضوع انتخابات نپردازد ون به طور ریشه ای آرای حزب دموکرات را مورد بررسی قرار دهد. این کتاب نگاهی تاریخی به رشد این حزب در طول تاریخ داشته و توانسته است از این طریق در رده پرفروش ها قرار بگیرد.
 


بحران شخصیت
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

چهارمین کتاب پرفروش در حومزه کتاب های سیاسی و امور بین الملل باز هم به دموکرات ها پرداخته است. کتاب نوشته «گری بایرنی»، یکی از ماموران مخفی سابق آمریکاست که چند صباحی در کاخ سفید مشغول به کار می شود و از نزدیک نظاره گر زندگی هیلاری کلینتون، بیل کلینتون و خانواده او است. این کتاب نیز در آستانه انتخابات مورد استقبال خوانندگان انگلیسی زبان قرار گرفته است. نویسنده کتاب با برجسته کردن شخصیت هیلاری کلینتون از نقش او در نجات خانواده اش، زمانی که در آستانه بحران قرار گرفته بود، نوشته است. کتاب به نوعی به انتخابات آمریکا در هشتم نوامبر سال 2016 هم پرداخته است.
 


ظهور ترامپ
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

از 5 کتاب پرفروش آمریکا در حوزه سیاسی و امور بین الملل در ماه سپتامبر، 4 مورد آن مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. کتاب ظهور دونالد ترامپ، نوشته «مایکل کارتیس» و «مارک فیشر» است. در این کتاب ما با بیوگرافی دونالد ترامپ آشنا می شویم. اینکه پدیده انتخاباتی سال 2016 چگونه توانست در دنیای سرمایه داری رشد کند و تبدیل به پدیده سال 2016 شود. در مقدمه این کتاب آمده است: «دونالد ترامپ کیست؟ با وجود یک دهه بررسی زندگی وی، تمامی ابعاد زندگی این میلیاردر نیویورکی بر همگان آشکار نیست. این کتاب قصد دارد تا زوایای پنهان دونالد ترامپ را آشکار کند.»
 


کتاب های پرفروش از دید سایت آمازون

ساخت ترامپ
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

کتاب «ساخت ترامپ» جزو کتاب هایی است که به طور مشترک بین این سایت و نیویورک تایمز در زمره پرفروش ها قرار گرفته است. این کتاب در سایت آمازون رتبه اول را در حوزه سیاسی دارد و در نیویورک تایمز رتبه هفتم را بین پرفروش ها داشته است. کتاب «دیوید کی جانستون» برنده جایزه پولیتزر است و وی توانسته با نگارش این کتاب دوباره به رده پرفروش ها بازگردد. این کتاب از کودکی ترامپ تا زمانی که تبدیل به یک سرمایه دار بزرگ می شود را مورد بررسی قرار داده است. او در بخش هایی از این کتاب، ریشه های خانوادگی وی که اساسا جزو املاک داران بزرگ آمریکا هستند را زیر ذره بین برده است.
 


مرد جهانی
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

یکی دیگر از کتاب های پرفروش سایت آمازون کتابی در خصوص بیل کلینتون است. این کتاب جزو معدود کتاب هایی است که ارتباطی به انتخابات آمریکا ندارد حتی اگر نام کلینتون را به همراه خود داشته باشد. کتاب «مرد جهانی: تلاش بیشتر از بیل کلینتون» نوشته «جو کوناسن» است و وی قصد داشته تا زندگی چهل و دومین رییس جمهوری آمریکا را پس از دوران ریاست جمهوری بررسی کند. به اعتقاد نویسنده، بیل کلینتون پس از پایان دوره خود سعی کرده اقدامات بیشتری در حوزه جهانی داشته باشد و به نوعی سفیر بین المللی شود. سایت «kirkus» در خصوص این کتاب نوشته است «جاذب، دقیق و صمیمی».
 


سال رأی گیری خطرناک
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

کتاب «سال رأی گیری خطرناک» نوشته «مورین داد» جزو پرفروش های ماه سپتامبر بوده است، این کتاب به بهانه انتخابات سال 2016 نگاهی تاریخی به مناظره های انتخاباتی و روندهای پس از مناظرات داشته و سپس به انتخابات حاضر رسیده است. به اعتقاد نویسنده کتاب سال رأی گیری خطرناک، انتخابات سال 2016، عجیب و غریب ترین انتخابات تاریخ مدرن آمریکاست که در دل خود تخریب و تفرقه هم در پی داشته است. نویسنده کتاب می گوید که دنیا در این دوره از انتخابات شاهد دو دسته شدن مردم آمریکا است و هر روز نیز فضای انتخاباتی به سمت دو قطبی شدن پیش می رود.
 


جنگ کلینتون ها برای زنان
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

کلینتون برای انتخابات سال 2016 به طور اساسی روی رأی زنان حساب باز کرده است اما یک مورد همواره از دید مردم عادی مخفی مانده و آن هم جنگی است که کلینتون ها با زنان داشته اند. نویسندگان این کتاب «راجر استون» و «رابرت مورو» در این کتاب فاش کرده اند که کلینتون ها برای مدت مدیدی است که جنگی فیزیکی، جنسی و روانی علیه زنان راه انداخته اند. نویسندگان کتاب بر این باورند که این دو عامدانه این جنگ را به راه انداخته اند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند. سخنرانی های هیلاری کلینتون در خصوص زنان با دستمزدهای کلان در این حوزه یکی از مواردی است که این دو به آن پرداخته اند.
 


آزادی سیاهان
 
غربی ها این روزها چه می خوانند؟

کتاب «آزادی سیاهان» با نام کامل «هشتگ جان سیاهان اهمیت دارد تا آزادی سیاهان» در ماه سپتامبر جزو پرفروش ها بوده است. این کتاب در خصوص خیزش سیاهان در چند سال اخیر به نگارش در آمده است. در چند وقت اخیر با درگیری پلیس های سفیدپوست با سیاهان موضوع عدالت اجتماعی در این کشور مجددا مورد بررسی قرار گرفته است. کیانگا پامانا تایلور در این کتاب قصد دارد تا سیستم قضایی آمریکا را مورد نقد قرار دهد، زیرا به شکلی یک جانبه قدرت فراوانی به نیروهای پلیس این کشور داده شده است. نویسنده کتاب با بررسی تاریخی از نژاد پرستی در این کشور به عصر حاضر رسیده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan