برترین استارآپ های جهان در سال 2017

  • ۱۹:۴۵
روزنامه هفت صبح - محمدجواد ترابی: «بیزینس اینسایدر» از سرمایه گذاران خطرپذیر روایت می کند، 11 تای آن را امروز می خوانید.

استارتاپ ها، با سرعت پرشتابی در حال تبدیل شدن به مدل اصلی شروع کسب و کار در تمام دنیا هستند و به همین سبب است که به تازگی با آغاز هر سال، فهرستی از پدیده های نوظهور که باید منتظر طوفان آن ها در دنیای صنعت  تجارت به ویژه فناوری باشیم، معرفی می شوند. اما به جز زبده های استارتاپ ها، دیگر چه کسی جز سرمایه گذاران خطرپذیر برای تعیین این فهرست مناسب است؟ این سرمایه گذاران هستند که این صنعت را رصد می کنند، استارتاپ ها را راهنمایی می کنند، به غرولندهایشان گوش می کنند و روی آن ها سرمایه گذاری می کنند. بیزینس اینسایدر به سراغ همین سرمایه گذاران خطرپذیر (VC) رفته و فهرستی از این استارتاپ های جوان و در حال رشد در سال 2017 را معرفی کرده است.

1- داستان های کوچک لقمه برای گوشی همراهتان

نام شرکت: هوکد (قلاب، Hooked)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر:
سه میلیون دلار

چه کاری می کند؟ هوکد داستان ها را به اندازه ای قابل هضم بدل می کند؛ به شکل و شمایل گپ و گفت های موبایلی و اجازه می دهد هر شخصی داستان خودش را بنویسد.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ هوکد خواندن داستانک ها را برای مخاطبان آسان می کند، به ویژه وقتی در ترافیک روزمره گیر افتاده اند. این شرکت در حال کار با تهیه کنندگان هالیوود است تا استعدادهای جدید را بشناسد و خود را متعهد به حفظ مالکیت معنوی دانسته است.
 


2- معاملات سهام رایگان

نام شرکت: رابین هود (Robinhood)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 66 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ رابین هود یک اپ برای انجام معاملات سهام رایگان است و خرید و فروش سهام از روی گوشی را آسان می کند.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ با رایگان شدن، آسان شدن و ملموس شدن تبادل سهام، رابین هود به مردم اجازه می دهد که وارد خرید و فروش سهام شرکت ها شوند، بدون اینکه هزینه های گزافی را متقبل شوند. این بستر را بختی برای انقلاب در مالکیت سهام در هزاره جدید می دانند.
 


3- طراحی داخلی آنلاین

نام شرکت: لورل اند ولف (Laurel & Wolf)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 25 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ «لورل اند ولف» به آسانی مردم را به طراحان داخلی آنلاین متصل می کند و تغییر و تبدیل فضا را آسان و مقرون به صرفه می کند.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ بسیاری دوست دارند فضای دکوراسیون داخلی خانه های شان را تغییر بدهند ولی ایده ای برای انجام آن ندارند و نمی توانند حقوق یک معمار داخلی را پرداخت کنند. لورل اند ولف با آنلاین کردن این کار، هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم زمان برای انجام آن را.
 


4- سبک دیگری از بنگاه داری

نام شرکت: اپن دُر (Opendoor)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر:
320 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ «اپن دُر» با برگزاری مزایده آنلاین به صاحبخانه اطمینان خاطر می دهد که با بالاترین قیمت ممکن خانه اش را به فروش رسانده است. این بستر ارزش منصفانه بازار را می سنجد و به صاحبخانه پرداخت می کند، آن هم قبل از فروش مجدد خانه و با یک ضمانت 30 روزه.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ «اپن دُر» بی شک تاثیر شگرفی در بنگاه داری های محلی خواهدداشت.
 


5- خرید موبایلی بلیت برای رویدادهای زنده

نام شرکت: گیم تایم (Game time)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)
 
سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 33.3 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ این اپ کمک می کند تا بلیت های لحظه آخری رویدادهای زنده ورزشی و تفریحی را بتوان تهیه کرد و آن بلیت ها را بتوان با دوستان به اشتراک گذاشت.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ گیم تایم در خرید و فروش بلیت همه چیز را به آسان ترین حد ممکن رسانده است؛ از توزیع بلیت بین دوستان با پیامک گرفته تا خرید بلیت، آن هم فقط با گرفتن یک عکس! همین سبب شده که پرسرعت ترین رشد را در شرکت های فروش بلیت از آن خود کند.
 


6- خبرنامه ای صبحگاهی که نسل جدید باید بخوانند
 
نام شرکت: دِ اسکیم (The Skimm)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 16.4 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ «د اسکیم» خبرنامه ای صبحگاهی است (همراه با اپ) که اخبار جهان را در حد سرخط ها و توضیحات بسیار کوتاه فشرده می کند.

چرا قرار است کارش بگیرد؟
این خبرنامه را که دو روزنامه نگار سابق راه اندازی کردند، چهار میلیون دنبال کننده دارد. ترکیب زیرکانه اخبار در خبرنامه، حال سبب شکل گیری محیط اپ و تجربه تجاری  جدیدی شده است.
 


7- پهپادهایی که زندگی ها را نجات می دهند

نام شرکت: زیپ لاین (Zipline)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 85 میلیون دلار

چه کاری می کند؟
زیپ لاین، پهپادی است که اقلام ضروری نجات بخش را مانند و اکسن ها، داروها و خون، منتقل می کند.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ زیپ لاین قرار است نخستین سامانه ارائه خدمات ارسال پهپادی جهان شود. این پروژه قرار است از رواندا سر برآورد که جاده هایی بد و زیرساختی نامناسب دارد که رسیدن به بیمار را سخت و گهگاه ناممکن می کند.
 


8- صدا و متن گپ و گفت بازی بازها، همه در یک جا

نام شرکت: دیسکورد (Discord)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 29 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ دیسکورد باعث می شود که بازی بازها به جای صحبت اسکایپی و تلفنی و مسیج دادن به همدیگر در یک پلتفورم با هم گپ و گفت کنند.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ از زمان راه اندازی این پلتفورم در اردیبهشت امسال 25 میلیون گیمر در این سامانه ثبت نام کرده اند و 100 میلیون پیام پیام در هر روز بین آنها رد و بدل کمی شود، به این تریب با نبود سامانه ارتباط مستقیم بازی بازها دیسکورد به خوبی جای خالی را پر کرد.
 


9- فروشگاه خرده فروشی لوزام خانگی آنلاین

نام شرکت: هولار (Hollar)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر: 47.5 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ هولار خرده فروشی های لوازم خانگی را از نو برای فضای آنلاین ابداع کرده است؛ هولار تضمین می کند که این قیمت ها ارزان ترین و منصفانه ترین در بازار است.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ با این که سهم خرده فروشی های لوازم خانگی در بازار کم نیست ولی فقط پنج درصد از تراکنش آنلاین سهم دارند. رشد 50 درصدی هر ماه هولار نشان می دهد که مشتریان این خرده فروشی ها عاشق سهولت دسترسی تجارت الکترونیک هستند.
 


10- یک راه جدید برای پرداخت هزینه

نام شرکت: آفِرم (Affirm)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر:
520 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ آفِرم از نقطه خرید وام می دهد تا مشتریان بتوانند در چند ماه خریدشان را بپردازند.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ این روش که در ایالات متحده قرار است همگانی شود، به نوعی همان شیوه پرداخت و فروش اقساطی است که پیش تر در مغازه های سنتی و برمبنای اعتماد صورت می گرفت. حال جای بانک ها، یک شرکت حاضر به اعتباردهی و تضمین این کار در ابعاد یک کشور شده است.
 


11- سوفی

نام شرکت: سوشال فایننس (سوفی، Social Finance)
 
 33 استارتاپی که سال 2017 دنیا را تکان می دهند (1) (اسلایدشو)

سرمایه گذاری سرمایه گذار خطرپذیر:
یک میلیارد و 580 میلیون دلار

چه کاری می کند؟ سوفی درصدد است ساز و کار وام دهی را با کاهش بهره وام های دانشجویی تغییر دهد و به نوعی از بدهی دانشجویان بکاهد.

چرا قرار است کارش بگیرد؟ سوفی نگاهی جدید به سرمایه پیدا کرده است؛ ساز و کاری با کمترین بهره برای وام گیرندگان و بیشترین سود ممکن برای سرمایه گذاران با توجه به دورزدن و بروکراسی های عادی بانک ها.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan