معرفی کامل فیلم مادری رقیه توکلی | معرفی فیلم های جشنواره 35 فیلم فجر

  • ۱۵:۴۰

رقیه توکلی: «مادری» اثری زنانه است/ فیلمنامه را در طول ۵ سال نوشته‌ام/ از نگاه فمینیستی بیزارم

سینماپرس: رقیه توکلی کارگردان جوان سینما بلافاصله پس از اعلام فهرست متقاضیان تایید شده فیلم اولی توسط سازمان سینمایی گفت: «مادری» را در ژانر اجتماعی و خانوادگی به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی ام جلوی دوربین می برم.

توکلی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مادری» فضایی به شدت زنانه دارد و روح و حس زنانگی در آن موج می زند. داستان این فیلم در مورد زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می کنند و یک تنه جلوی مشکلات و مسائلی که سر راهشان قرار دارد ایستادگی کرده و حرکتی رو به جلو دارند.

وی ادامه داد: با این که این فیلم یک اثر کاملاً زنانه محسوب می شود اما من هیچ گاه دیدگاه فمینیستی نداشته ام و اصولاً از این نوع دیدگاه به شدت بیزار هستم. اتفاقاً در فیلم من مردان بسیار خوبی حضور دارند و من تفاوتی میان دو جنس مرد و زن در فیلمنامه ام قائل نشده ام.

توکلی سپس در مورد عوامل سازنده این فیلم سینمایی گفت: در این فیلم قطعاً از بازیگران حرفه ای سینما و تلویزیون ایران استفاده خواهم کرد و تمایل ندارم فیلم اول سینمایی ام غیر حرفه ای و اصطلاحأ آماتورگونه تلقی شود. خوشبختانه من پیش از این هم در فیلم های کوتاه داستانی افتخار این را داشتم که از بازیگران حرفه ای و نامدار سینمای ایران بهره مند شوم و امیدوارم که این بازیگران کارگردانان جوان فیلم اولی را همچنان یاری دهند.

وی تأکید کرد: من پیش از این در اغلب فیلم های کوتاه داستانی ام دغدغه کودکان را داشتم اما از جایی به بعد به مسائل زنان متمرکز شدم و به همین دلیل است که نزدیک به ۵ سال از عمرم را صرف نگارش فیلمنامه «مادری» کردم که خوشبختانه تا به امروز مورد تأیید بسیاری از بزرگان سینمای ایران نیز قرار گرفته است.

توکلی در حال حاضر در انجمن سینمای جوانان شهر یزد به عنوان مدرس سینما مشغول به تدریس است. وی تاکنون نزدیک به ۳۰ فیلم کوتاه مستند و داستانی را کارگردانی کرده و در ده ها جشنواره داخلی و خارجی برنده جوایز متعددی شده است. 

گفتنی است؛ اداره کل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی با انتشار اطلاعیه ای، فهرست اسامی متقاضیان تایید شده فیلم اولی فصل نخست سال ۹۴را اعلام کرد که طبق مصوبه شورای صدور پروانه ساخت، این افراد از تاریخ صدور این اطلاعیه به مدت سه ماه مهلت دارند که درخواست صدور پروانه ساخت فیلمنامه مورد نظر خود را توسط تهیه کننده حرفه ای به دبیرخانه شورا ارائه کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan