هادی انباردار تهیه کننده فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در رابطه با حواشی های پیرامون این اثر، اظهار داشت: متاسفانه با برخی از مسائل در این فیلم مواجه شدم که شاید پیش از این در کمتر اثری با آن روبه رو می‌شدم، در سینمای ایران همیشه حاشیه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است درصورتی که در سینمای جهان تنها به نتیجه اثر مربوطه که بر روی پرده می رود، اهمیت می دهند.

وی با ابراز گلایه از انتشار اخبارهای غیرموثق، گفت: توافق شفاهی با بابک حمیدیان صورت گرفته بود، تنها قرارداد انعقاد نشده بود که انتشار خبر حضور وی در این اثر موجب شد که بابک حمیدیان تحت تاثیر جو به وجود آمده از نقش آفرینی در این اثر پرهیز کند. چندین مرتبه در رابطه با رسانه ای شدن بازیگران در پروژه های سینمایی ضربه خورده ام، ای کاش دوستان خبرنگار آنقدر کنکاش در رابطه با اسامی پروژه ها نکنند و اجازه دهند، سازندگان آثار سینمایی خودشان اخبار فیلم را در اختیار آنها قرار دهند. در حال حاضر از الهه حصاری به عنوان بازیگر "ماه گرفتگی" یاد می‌شود در حالی که وی در این اثر حضور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود بازیگرانی که در این اثر نقش آفرینی می کنند، آخرین گزینه های کارگردان بوده است، تصریح کرد: نه اینطور هم نیست، بالاخره باتوجه به شرایطی که شامل حال" ماه گرفتگی" شد، برخی مسائل پیش آمد، دیگر دوستان این اثر را فیلم خاصی نامگذاری کردند که شاهد مسائلی مانند تاخیر در فیلمبرداری این اثر  سینمایی هستیم.

این تهیه کننده در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتبا‌ط با اتفاقات سال ۱۳۸۸ اعلام کرد: باید از چند دستگی فرار کرد و همه با هم دست در دست یکدیگر به فکر ساخت وطن خود باشیم، چرا که الان وطن آسیب دیده است، باید آن لحظات سخت به دست فراموشی سپرده شود.

وی در رابطه با مخالفان ساخت این اثر، اعلام کرد: شاهد موضع گیری های عجیبی در رابطه با " ماه گرفتگی" از جانب سینماگران و حتی فضای مجازی هستم که همه آنها را ‌‌طبیعی قلمداد می کنم ولی منتقدان ساخت این فیلم بعد از تماشای آن از موضع گیری های خودشان پشیمان خواهند شد و به راه راست هدایت خواهند شد.(می‌خندد)

وی در رابطه با اینکه خیلی از سینماگران بر این باور هستند که مضمون «ماه گرفتگی» به فیلم های همچون «پایان نامه» و «قلاده های طلا» نزدیک است، گفت: اصلا و ابدا چنین مسئله ای مطرح نیست، جریان روایی «ماه گرفتگی» در سال ۸۸ رخ می دهد و دیگر هیچ تشابه‌ای بین این فیلم و ۲ اثری که عنوان کردید، ندارد. در رابطه با آن ۲ فیلم هم باید اعلام کنم که خالق  «پایان نامه» الان کجای سینمای ایران قرار دارد؟ اما " قلاده های طلا"  صرف نظر از اسم نامناسبی که دارد، فیلمی بود که به هر دوجریان سال ۸۸ نقد داشت و تمام واقعیت ها را نشان داد، حتی «عصبانی نیستم» هم فیلم خوبی بود که درگیر حواشی متعدد شد، شخصا ایراداتی به ساختار آن داشتم ولی با محتوای آن مشکلی ندارم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در ابتدا موافق ساخت این سناریو نبودند، گفت: از طرف آقای ایل بیگی، حجت الله ایوبی و علی جنتی در جریان فیلمنامه «ماه گرفتگی» قرار گرفتند که ایرادتی را به سناریو داشتند ولی بعد از اینکه سناریو دچار تغییراتی شد و درجریان این تغییرات قرار گرفتند که همین مسئله رضایت آنها را در پی داشت.