معرفی کامل فیلم فراری علیرضا داودنژاد | معرفی فیلم های جشنواره 35 فیلم فجر

  • ۱۴:۰۲
 
تصویر مرتبط


فیلمبرداری فیلم «فراری» آخرین ساخته علیرضا داوودنژاد که از نیمه آذرماه آغاز شده بود، روز گذشته به پایان رسید. داوود نژاد خبر پایان فیلم‌برداری «فراری» را داد.

در این فیلم محسن تنابنده، ترلان پروانه، باران کوثری، سحر دولتشاهی، سیامک صفری و رضا داودنژاد به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار بود به جشنواره فیلم فجر برسد، اما فلمبرداری‌اش تا روز گذشته طول کشید. داوودنژاد درباره پایان فیلم‌برداری «فراری» به آی سینما گفت: «فیلم‌برداری «فراری» به اتمام رسید و آخرین سکانس آن را رضا داوود نژاد بازی کرد.»

پیش‌ازاین  اعلام‌شده بود که تدوین «فراری» را خود داوودنژاد به عهده خواهد گرفت، اما داوودنژاد از تدوین این فیلم توسط حسن حسن دوست خبر داد.



«فراری» به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری ساخته‌شده و محمود کلاری به‌عنوان مدیر فیلمبرداری، کامبوزیا پرتویی فیلمنامه نویس، پرویز آبنار صداگذار، ایمان امیدواری طراح گریم و بابک کریمی طراح صحنه با علیرضا داودنژاد کارگردان این فیلم همکاری کردند.

«فراری» داستان دختر 18 ساله ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند. نقش این راننده آژانس را هم محسن تنابنده بازی می‌کند.




«فراری» آخرین ساخته علیرضا داوودنژاد از جمله فیلم‌هایی است که فرم جشنواره را پر کرد، اما نسخه اولیه آن به موقع حاضر نشد و در نتیجه هیات انتخاب اصلا آن را ندید تا درباره‌اش تصمیم بگیرد.

با این‌حال جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم ابراز امیدواری کرده «فراری» که آخرین روزهای فیلم‌برداری خود را می‌گذراند، در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود.

«نگار» رامبد جوان و «فراری» داوونژاد از جمله فیلم‌هایی هستند که دبیر جشنواره محمد حیدری در برنامه زنده «نقد چهار» از آن‌ها به عنوان فیلم‌هایی که به موقع به جشنواره نرسیدند یاد کرد. با این حال به تازگی کوثری تهیه‌کننده آخرین فیلم داوودنژاد از آماده کردن این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم فجر سخن گفته است.

به گفته او رضا کیانیان تازه به این فیلم اضافه شده و نقشی استثنایی را تجربه خواهد کرد، همچنین آخرین روزهای فیلم‌برداری فیلم «فراری» در حالی می‌گذرد که داودنژاد به طور همزمان مونتاژ آن را هم انجام می‌دهد و تصمیم بر این است که فیلم به جشنواره فیلم فجر ارائه شود.

کوثری، در این‌باره به ایسنا این‌طور توضیح داده است: «ما فیلم را به جشنواره ارائه می‌دهیم که اگر دوست داشتند، تا در این رویداد به نمایش در بیاید، در غیر این صورت یک اکران خصوصی برای اهالی مطبوعات می‌گذاریم .»

از طرف دیگر هنوز مسئولان فیلم فجر، تصمیمی برای بخش خارج از مسابقه فیلم فجر نگرفته‌اند یا حداقل چیزی در این‌باره اعلام نکرده‌اند. اما فیلم‌هایی چون، تازه‌ترین فیلم احسان عبدی‌پور «آه ای عبدالحلیم»، «نیم‌رخ‌ها» آخرین ساخته زنده‌یاد ایرج کریمی، «ربوده ‌شده» بیژن میرباقری، و البته «فراری» داوودنژاد از جمله فیلم‌هایی هستند که زمزمه نمایش آن‌ها در جشنواره به صورت غیر رقابتی شنیده می‌شود.

در این‌باره با سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره نیز صحبت کردیم که سیمونیان ترجیح داد به صورت انفرادی حرفی نزند، اما در گفت و گوی کوتاهی با آی‌سینما، تاکید کرد که هنوز فیلم تازه‌ای به دبیرخانه جشنواره نرسیده است.

آخرین اظهار نظر در این‌باره از سوی حیدری در برنامه زنده «نقد چهار» با حضور فریدون جیرانی و علیرضا شجاع‌نوری اتفاق افتاد که دو عضو هیات انتخاب اذعان داشتند فیلم‌های خوبی مثل «آه ای عبدالحلیم» خارج از مسابقه مانده‌اند و پیشنهاد نمایش آن‌ها در بخش دیگری از جشنواره را مطرح کردند و حیدری نیز در پاسخ به این پیشنهاد تنها به گفتن این‌که «در حال بررسی هستیم» اکتفا کرد.

اما حرف‌های کوثری می‌تواند به موضوع دیگری هم اشاره داشته باشد، فیلم‌های انتخاب شده برای مسابقه فجر، این‌روزها از سوی شورای صدور پروانه نمایش در حال بررسی هستند و طبیعتا برخی از آن‌ها اصلاحاتی برای صدور این پروانه موقت خواهند داشت















ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan