حاشیه های مراسم وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • ۱۱:۲۲

 باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از سر شبکه‌های اصلی منافقین، با تلاش دستگاه‌های امنیتی کشور در اصفهان بازداشت شد.

این فرد که روز گذشته با هدف ایجاد تشنج و اغتشاش در جریان تشییع پیکر آیت الله هاشمی وارد کشور شده بود در اصفهان به دام افتاد.

از این منافق نفوذی، ویدیو های زیادی که برای ارسال به شبکه ماهواره ای وابسته به گروه تروریستی منافقین آماده شده بود به دست آمده است.

این سرشبکه منافقین در اطراف سی و سه پل اصفهان دستگیر شد و قبل از ورود به کشور در تور اطلاعاتی دستگاه های امنیتی کشور قرار داشت.



 خبرگزاری ایسنا: مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز چهارشنبه از سوی مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره)، برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر شخصیت‌های سیاسی، نظامی و مهمانان بین‌المللی جمعیت زیادی از مردم نیز حاضر شده بودند تا درگذشت این عالم مجاهد را به رهبر معظم انقلاب و خانواده‌ی داغ‌ دیده‌ آن «مرد» تسلیت بگویند.

روضه‌خوانی و قرائت قرآن از ساعت 10 صبح آغاز شد و تا ساعت 12 ظهر ادامه داشت.

جمعیت زیادی حضور داشتند. ظرفیت داخل حسینیه پر شده بود. جمعی می‌آمدند، دعا می‌خواندند، فاتحه قرائت می‌کردند، می‌رفتند تا گروه دیگری از عزاداران که پشت درهای حسینیه امام خمینی(ره) منتظر بودند، بتوانند وارد شوند و این آمد و شد تا آخرین دقایق برگزاری مراسم برقرار بود.
 
جمعی از تسلی‌دهندگان رهبری و خانواده‌ هاشمی نیز خارج از حسینیه در محل سرپوشیده‌ای که از طریق نمایشگری داخل حسینه را نشان می‌داد، جمع شده بودند و با ذکرها و روضه‌ها هم‌نوایی می‌کردند.

سه برارد داغدیده؛ مهدی، محسن و یاسر هاشمی در جلوی درب ورودی حسینیه خوش‌آمدگوی مهمانان بودند. محمد هاشمی برادر «آیت الله» و حسین مرعشی نیز کمی جلوتر به احترام همه آن‌ها که آمدند، ایستاده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، دکتر علی لاریجانی، آیت‌الله صادق لاریجانی؛ روسای قوا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار دهقان وزیر دفاع، سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و جمعی دیگر از فرماندهان نظامی و انتظامی، آیت‌الله جنتی، علی جنتی ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسین هاشمی استاندار تهران، حجج الاسلام حسن و علی خمینی ، ابوترابی فرد غلامحسین ،محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ، برخی از وزرای دولت یازدهم، عده‌ای از نمایندگان مجلس دهم و شوراهای شهر و روستا و ... از جمله‌ی حاضرین در این مجلس ترحیم بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز به احترام، در ردیف مهمانان خارجی از جمله عمار حکیم، ابراهیم جعفری، عبدالله عبدالله، و ... برخی سفرای کشورهای خارجی در کشورمان و دیگرانی که از کشورهای منطقه و کشورها آسیایی و اروپایی برای ادای احترام به فرمانده دوران جنگ تحمیلی به مجلس ترحیمش آمده بودند ، نشسته بود .

شاید بتوان گفت تمام شخصیت‌هایی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌شناختند در این مراسم حضور داشتند. محمود احمدی‌نژاد از منتقدان آیت‌الله نیز به این مراسم آمده بود.





خبرگزاری میزان: مرتضی سلیمی رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر مصدومیت تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانب گفت: روز گذشته در  دانشگاه تهران و مرقد مطهر 339 نیروی امدادی به همراه 52 دستگاه آمبولانس،15 خودروی کمکدار و دو فروند بالگر کار امداد رسانی به بدرقه کنندگان آیت الله هاشمی(رضوان الله) را با همراهی امدادگران البرز،سمنان،قم،قزوین و مرکزی انجام دادند.

وی ادامه داد: در این مراسم 627 در این مراسم مصدوم شدند که 558 نفر به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

به گفته سلیمی 69 نفر نیز نیاز به دریافت خدمات بیشتر داشتند که به مراکز درمانی منتقل شدند.



درخواست رفع حصر، از مطهری در تشییع هاشمی


خبرگزاری ایلنا: مردم ضمن ابراز علاقه به علی مطهری خواستار پیگیری مطالباتشان اعم از بازگشت رئیس دولت اصلاحات به عرصه سیاست کشور و رفع حصر محصوران بودند.

در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی با حضور علی مطهری در این مراسم مردم ضمن ابراز علاقه به علی مطهری خواستار پیگیری مطالباتشان اعم از بازگشت دولت اصلاحات به عرصه سیاست کشور و رفع حصر محصوران بودند و شعار درود بر مطهری سردادند.

پیکر آیت‌الله هاشمی هم‌اکنون توسط مردم و مسئولان در حال تشییع به سمت خیابان حافظ است و از آنجا به حرم امام برای خاکسپاری منتقل خواهد شد.







خبرگزاری میزان: مراسم گرامیداشت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حسینیه شماره یک جماران آغاز شد.

در این مراسم که دقایقی پیش آغاز شده است، چهره‌هایی چون محسن هاشمی رفسنجانی، مرتضی اشراقی، غلامعلی رجایی و جمعی دیگر از فعالان سیاسی و مردم حضور دارند.

در این مراسم شماری از مسئولان و مقامات ارشد کشور و اقشار مختلف مردم حضور خواهند شد.

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته (یکشنبه) در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

 
براساس اطلاعیه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، مراسم تشییع پیکر  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه از ساعت 10 صبح از دانشگاه تهران آغاز و با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیکر ایشان در حرم مطهر امام خمینی(س) در جوار مرادش به خاک سپرده می شود.
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
آیت‌الله هاشمی  رفسنجانی در سال 1313 روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد. وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علیمه قم رفت و با مبارزان برضد  حکومت پهلوی همراه شد. یار دیرین امام و انقلاب به دلیل مبارزات خود بر ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبرکبیر انقلاب را تنها نگذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس  در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت. وی در سال  1368 با رای مردم به عنوان  رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال 1372 نیز برای دور دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و تا سال 1376 رئیس قوه مجریه بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال  1376 با حکم رهبر انقلاب اسلامی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این مسئولیت را تا پایان عمر برعهده داشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان به عنوان نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه حضور داشت. وی همچنین از سال 1386 تا 1390 ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت. 
 
اعلام سه روز عزای عمومی در ایران/سه شنبه تعطیل است

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیادت دولت بیانیه ای را بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عالم مجاهد ، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی ، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت. نام ، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود .
هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه 21 دی ماه 1395 را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می‌نماید. 
 
 انعکاس درگذشت آیت الله هاشمی(ره) در آیینه مطبوعات 
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
عکس مشهور هاشمی رفسنجانی در دوران زندان
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
سوگواری فرزندان در شام غریبان جماران
 
 لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب
 
 لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
پیکر آیت الله هاشمى در کنار اتاق امام پس از مراسم وداع و قبل از تغسیل
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد
 
مراسم گرامیداشت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حسینیه شماره یک جماران آغاز شد.

در این مراسم که دقایقی پیش آغاز شده است، چهره‌هایی چون محسن هاشمی رفسنجانی، مرتضی اشراقی، غلامعلی رجایی و جمعی دیگر از فعالان سیاسی و مردم حضور دارند. 
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
 توئیت ظریف درباره درگذشت آیت الله هاشمی
 
 توئیت ظریف درباره درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را مشاهده می کنید.
 
ظریف نوشت: انقلاب ستونی سترگ، ملت قهرمانی متعهد و جهان صدایی خردورز را ازدست داد، باشد که در آرامش بیاساید.
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
مجلس در سوگ «آیت‌الله هاشمی» سیاه‌پوش شد
 
جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که فضای پارلمان تحت تاثیر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار دارد.

 پرچم‌های سیاه به نشانه سوگواری در جایگاه هیات رئیسه مجلس مستقر شده و تصویری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز مقابل تریبون هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.

همچنین رئیس و برخی اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس نیز در سوگ یار دیرین امام و رهبری سیاه پوش شدند. همچنین تصویری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روی مانیتورهای مجلس نقش بسته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز نطق پیش از دستور خود را به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داد و وی را مرد روزهای سخت نامید. پس از نطق علی لاریجانی نمایندگان مجلس برای شادی روح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فاتحه‌ای قرائت کردند. 
 
 اعضای هیئت دولت در راه جماران 
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
لاریجانی: نام هاشمی با نام انقلاب همراه بوده و هست/هاشمی مرد روزهای سخت بود
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: نام هاشمی با نام انقلاب اسلامی همراه بوده و هست.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس، سالروز رحلت حضرت معصومه (س) را به نمایندگان و مردم استان قم تسلیت گفت و اظهار کرد: روز گذشته مردی بزرگ از تبار سابقون انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت. نام او همیشه با نام انقلاب اسلامی همراه بوده و هست.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: از آغازین روزهای مبارزه جزو پیشروان مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بود و نهضت بزرگ امام (ره) با همت مردانی چون او فراگیر شد. 
 
پیام «سید حسن نصرالله» به مناسبت در پی درگذشت هاشمی
 
خبرگزاری فارس: «سید حسن‌ نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و اعلام کرد: وی در طول مدت 34 سال ، حامی مقاومت در لبنان بود.

نصرالله تصریح کرد: آیت‌الله رفسنجانی به آرمان فلسطین و مقاومت در برابر صهیونیست‌ها ایمان داشت.
 
 رییس جمهور تا لحظاتی دیگر به مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی (ره) وارد می شود 
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
رئیس‌جمهور وارد حسینیه جماران شد
 
رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لحظاتی پیش وارد حسینیه جماران شد.

لحظاتی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با همراهی اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت و محمد نهاوندیان در حسینیه جماران حضور یافت. 
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی 
 
استاد اخلاق خطاب به صدا و سیما: اگر الان از مقام هاشمی تجلیل نکنید بیننده‌تان کمتر می‌شود
 
خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، از قدیمی‌ترین مبارزان پیش از انقلاب، با حضور در تلویزیون، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن گفت و انتقاداتی جدی علیه مخالفان آن مرحوم مطرح کرد.

«نامه‌نیوز» نوشت: گزیده صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به شرح زیر است:

من آیت‌الله هاشمی را شهید می‌دانم، چون به دنبال حق بود.

- تا خبر درگذشت آیت الله هاشمی را شنیدم بی اختیار لرزه بر بدنم افتاد، گریه کردم، و فکر نمی کردم بتوانم اینجا صحبت کنم.

- آخوندی بود که پیش امام عزیزترین بود ... من مطلع هستم و بی‌خود حرف نمی‌زنم.

- از هر کاری که احتمال می‌داد برای انقلاب ضرر داد خودداری می‌کرد ... فحش می‌شنید، توهین می‌دید ... بد توهین‌هایی به او کردند ... اما او صبر داشت و می‌گفت نظام نباید لطمه بخورد.

- صداوسیمایی‌ها گله می‌کنند چرا بیننده تلویزیون کم شده و چرا مردم ماهواره می‌بینند. من وظیفه دارم بگویم الان اگر از هاشمی تجلیل نکنید بیننده‌تان کم می‌شود ... افراد پخته و فهیم و باکمال و دلسوز جامعه توقع دارند صداوسیما در خصوص درگذشت آیت‌الله هاشمی مایه بگذارد. 
 
وداع ناطق نوری با پیکر آیت‌الله هاشمی 
 
علی‌اکبر ناطق نوری دقایقی پیش با حضور در حسنیه جماران با پیکر آیت‌الله هاشمی وداع کرد.

رییس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در اثر عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت. 
 
حضور رییس جمهوری در بیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
 
رییس جمهوری صبح دوشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رحلت ایشان را به ‏همسر مکرمه و صبور و همچنین فرزندان و برادران آن مجاهد نستوه صمیمانه تسلیت گفت.‏

رییس جمهوری صبح دوشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رحلت ایشان را به ‏همسر مکرمه و صبور و همچنین فرزندان و برادران آن مجاهد نستوه صمیمانه تسلیت گفت.‏

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که پیش از حضور در مراسم وداع ‏با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینه جماران انجام شد، از درگاه خداوند متعال برای ‏آن بزرگ مرد تاریخ انقلاب و ایران علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و مرادش امام خمینی(ره)، ‏همرزمان و شهدای انقلاب اسلامی؛ و برای همه بازماندگان صبر و أجر مسألت کرد.‏ 
 
رئیس مجلس: مجلس تا ساعت ۱۱ جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن نمایندگان برای عرض تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جماران می روند 
 
روحانی: هاشمی هنوز ارزوهای زیادی برای کشور ، مردم و نظام داشت/ هاشمی اندیشمند بزرگ و سیاستمداری واقعی بود/ هیچ گاه از انقلاب و نظام جدا نشد 
 
حضور ایت الله سید حسن خمینی در مراسم وداع با پیکر ایت الله هاشمی.
 
وزیر بهداشت: اگر تیم پزشکی هم همراه آیت الله هاشمی بود نمی توانستند کاری کنند
 
خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پی ارتحال آیت الله هاشمی گفت: آقای هاشمی دچار سکته و ایست قلبی شد و اگر تیم پزشکی هم همراه ایشان بود نمی توانستند کاری کنند.
 
 معاون درمان وزارت بهداشت نیز دیروز در گفتگو با بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما گفت: ایشان ساعت ۶ عصر دچار ایست کامل قلبی شدند و بلافاصله به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل شدند و در بخش اورژانس این بیمارستان تیم کامل تخصصی پزشکی شامل متخصصین قلب، بیهوشی و طب اورژانس بر بالین ایشان حاضر شدند.
 
محمد آقاجانی گفت: عملیات احیاء با همه امکانات لازم و همه اقدامات درمانی ممکن، حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه انجام شد اما در نهایت در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به لقاء الله پیوستند.
 
بنابراین گزارش محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی نیز اعلام کرد: علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی سکته قلبی بود.
 
وی گفت: به محض اینکه آن مرحوم را به نزدیک ترین بیمارستان رساندیم تیم قوی آمد و وزیر بهداشت هم آمد و سعی کردند ایشان را احیا کنند ولی موفق نشدند. 
 
مجلس سیاهپوش رحلت آیت الله هاشمی شد
 
 لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیکر ایشان در جوار امام خمینی دفن خواهد شد.
 
حضور شخصیت ها در حسینیه جماران
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
وداع روحانی با آیت الله هاشمی
 
لحظه به لحظه با مراسم بزرگداشت آیت‌ الله هاشمی
 
جهانگیری: دولت پشتوانه بزرگ خود را از دست داد
 
خبرگزاری ایرنا: معاون اول رییس جمهوری گفت: آیت الهی هاشمی تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای نظام، رهبری و مسئولان بودند و دولت احساس می کند که پشتوانه شجاع و بزرگ خود را از دست داده است.
 
 اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران افزود: آیت الله هاشمی در مقاطع حساسی که نیاز به نقش آفرینی در کشور احساس می شد، حضور فعال و چشمگیری داشتند.
 
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی در روزهای قبل ازانقلاب و در روزهای سخت و شکنجه تا مرحله اعدام پیش رفتند اما به انقلاب و آرمانهایش پای بند بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در کنار امام راحل بودند.
 
جهانگیری اضافه کرد: هاشمی بعد از انقلاب نیز در همه مقاطع سخت خصوصا در روزهای سخت پیروزی انقلاب و در سال 60 و در مقاطعی که نظام با بحران های سختی همچون هفتم تیر روبرو بود، به امام(ره) کمک کرد تا کشور از بحران عبور کند.
 
وی خاطرنشان کرد: کمک ایشان در دوران جنگ و در سمت جانشین فرماندهی کل قوا زبانزد بود و بعد از ارتحال امام(ره) نیز در کنار مقام معظم رهبری به عنوان یار دیرین به ایشان کمک کردند.
 
یاسر هاشمی: محل دفن تا ساعتی دیگر اعلام می شود.
 
روحانی: آیت‌ الله هاشمی شخصیتی بی‌‌ بدیل بود

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت‌الله ‏هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران انجام شد، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران، با بیان ‏اینکه در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران مبارزه رابط بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بشمار می‌آمدند.‏

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه "در روزهایی، بار همه انقلاب اسلامی بر دوش آیت‌الله هاشمی ‏رفسنجانی بود"، ادامه داد: بعد از حادثه هفتم تیر، امام(ره) تنها ماند و این ‏آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که در کنار امام خمینی(ره) بار سنگینی در نظام را بر دوش گرفت‎.‎
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در زمان حضور ایشان، همه مردم و امام(ره) اطمینان خاطر داشتند‎.‎

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه "اداره جنگ توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده ‏جنگ به بهترین وجه صورت پذیرفت"، گفت: در دوران جنگ تحمیلی هم این شخصیت بزرگ همواره ‏در کنار مقام معظم رهبری بود‎.‎

دکتر روحانی سپس به نقش بی‌نظیر و مثال‌زدنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخاب خلف صالح ‏بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تنها کمتر از 24 ساعت اشاره کرد و افزود: ایشان در همه مراحل ‏انقلاب و در دوران سازندگی و بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ تحمیلی، رشادت‌های بی‌نظیری از ‏خود نشان دادند و هیچ‌وقت از صحنه کنار نرفت و مشکلات، ایشان را از مسیرش جدا نکرد‎.‎

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره در کنار امام(ره) و تا ‏آخرین لحظه زندگی و عمر پربرکت خود نیز یار مقام معظم رهبری بود‎.‎

دکتر روحانی با بیان اینکه "ایشان راه درست را با شهامت، شجاعت و فکر روشن به جوانان و همه ‏آحاد کشور، نشان داد"، افزود: ایشان آرزوهای بسیار بلندی برای سربلندی و عظمت ملت بزرگ ایران ‏و انقلاب اسلامی داشت و این راه ادامه دارد و همه باید در صحنه باشند تا انقلاب اسلامی و نظام را ‏به نقطه مطلوب نظر و خواست مردم و مقام معظم رهبری برسانیم‎.‎

دکتر روحانی در پایان و در توصیف شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ایشان یک ‏اندیشمند بزرگ و سیاستمدار باهوش و مردمی بود که در برابر بزرگترین مشکلات به راحتی ‏ایستادگی، مقاومت و صبوری کرد و هیچگاه از انقلاب اسلامی جدا نشد و آثار وجودی ایشان در ‏همه جای کشور و صحنه‌ها به چشم می‌خورد‎
 
وداع روحانی و جمعی از اعضای کابینه  با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
آخرین اخبار مربوط به درگذشت آیت‌ الله هاشمی 
 




خبرگزاری مهر: اخبار منتشر شده درباره پیام توییتری دونالد ترامپ تکذیب شد.
 
برخی خبرها مبنی بر تسلیت دونالد ترامپ برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توئیتر، صحیح نبوده و اکانت تائید شده ترامپ در توئیتر با عنوان @RealDonaldTrump تا به این لحظه چنین توئیتی را منتشر نکرده است.
 
تکذیب توئیت تسلیت ترامپ برای درگذشت هاشمی








خبرگزاری ایسنا: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی وارد دانشگاه تهران شدند و این نماز را بر پیکر یار دیرین خود اقامه کردند.
 
آیت‌ الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب عصر روز گذشته یکشنبه 19 دی ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران به ملکوت اعلی پیوست.
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:57: اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکر آیت‌الله هاشمی و وداع با یار دیرین امام و انقلاب

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:56: انتظار مردم برای ورود پیکر هاشمی به حرم امام(ره)

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:55: تا این لحظه صدا و سیما از پخش تصاویر هوایی از سیل جمعیت در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی  خودداری کرده است.
 
10:53: ازدحام جمعیت در خیابان انقلاب برای تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به قدری زیاد است که این خیابان به طور کامل مسدود شده و نیروهای انتظامی حاضر در محل اجازه ورود مردم از خیابان های فرعی به خیابان انقلاب را نمی دهند.
 
10:52: به دلیل حضور جمعیت انبوه در مراسم تشییع، خودروی حامل پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی با کندی فراوان حرکت می‌کند.
 
10:50: سیل جمعیت در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی        

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:49: لحظه وداع دو یار دیرین
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
10:42: محل خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی در داخل ضریح حرم مطهر حصرت امام خمینی(ره)
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:39: مردم در انتظار پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی(ره)

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
10:35: خودروی حامل پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
10:34: خودرو حمل پیکر آیت الله هاشمی از دانشگاه تهران خارج شد.
 
10:30: حضور مقامات و شخصیتها در تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:26: یگان تشریفات حرم مطهر امام خمینی(ره) در حال آماده سازی و تمرین جهت استقبال از پیکر همراه روح الله

10:25: حضور مردم در مرقد امام خمینی(ره) و انتظار برای ورود پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:23: بدرقه با شکوه  آیت الله هاشمی رفسنجانی به آرامگاه ابدی
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
10:22: بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری فرانسه : ده‌ها هزار نفر در مراسم تشییع پیکر (آیت‌الله) هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق‌ ایران، شرکت کردند.

بر اساس تصاویر شبکه آسوشیتدپرس، مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مقامات کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم و اعضای خانواده آن مرحوم در دانشگاه تهران برگزار شد.

شبکه های المیادین ،الجزیره و مباشر بخشی از مراسم تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را به طور زنده پخش کرد.
 
10:17: آغاز تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
10:12: اقامه نماز توسط رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله هاشمی 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دقایقی پیش برای حضور در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی وارد دانشگاه تهران شدند و بر پیکر آیت الله هاشمی نماز اقامه کردند.

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی عصر روز یکشنبه هفته جاری به علت عارضه قلبی و نارسائی تنفسی پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
 10:05: نماز میت بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به امامت رهبر انقلاب آغاز شد.
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
 10:04: گریه  آیت الله موحدی کرمانی بر پیکر آیت الله هاشمی.
 
10:01: رهبرمعظم انقلاب برای اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی وارد دانشگاه تهران شد.
 
 10:00: علی مطهری در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:59: موسوی لاری و کمال خرازی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی

09:57: محسن و یاسر هاشمی در تشییع پدر
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:56: رییس جمهور هم اکنون از خیابان 16 آذر وارد دانشگاه تهران شد.
 
09:55: بهزاد نیودی در تشییع هاشمی.
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:53: مسئولان و کارکنان حرم مطهر امام خمینی (ره) در حال آماده کردن محل دفن آیت الله هاشمی در داخل ضریح هستند.

09:47: پیکر آیت الله هاشمی در محل برگزاری نماز جمعه  قرار گرفت.
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:45: اخباری  که از حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در مراسم نماز و تشییع آیت الله هاشمی در رسانه ها منتشر شده تکذیب شد.

09:44: رهبر انقلاب اسلامی تا دقایقی دیگر با حضور در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی اقامه میکنند.
 
09:43: محمدرضا خاتمی در دانشگاه تهران
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:41: پخش زنده آغاز مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از شبکه های تلویزیونی خارجی

فرانس24، الجزیره انگلیسی،  بی بی سی جهانی  و یورونیوز اقدام به پخش زنده این مراسم کرد.
 
09:40: آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در مراسم نماز و تشییع آیت الله هاشمی حاضر شد.

09:38: زادگاه آیت الله هاشمی در بهرمان
 
 اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:36: دانشگاه تهران هم اکنون

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:35: تصویری از حضور همسر فداکار آیت‌الله هاشمی در دانشگاه تهران

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:34: شرکت عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق در مراسم تشییع ایت الله
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:33: مسیر درب جنوب دانشگاه  تهران مسدود شده و نیروی انتظامی مردم را از خیابان وصال به درب شمال هدایت می کند.            
 
09:32: سردار سلیمانی لحظاتی پیش در حالی از میان جمعیت عزادار تهران وارد خیایان انقلاب تهران شد.
 
09:30: خادمان حرم امام راحل  آماده استقبال از پیکر آیت الله ⁧هاشمی

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:29:  طنین شعار "هاشمی رفته از دار دنیا، یا حسین یاحسین یابن الزهرا
 
09:28: چشمان داغدیده همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:27: عارف هم خود را به دانشگاه تهران رساند

اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:26: عزا عزاست امروز روز عزاست امروز      امام جمعه ما پیش خداست امروز
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:25: وزیر اطلاعات در حال ورود به دانشگاه تهران برای بدرقه آیت الله

 اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:23: میدان ولیعصر و چهاراه ولیعصر به سمت انقلاب توسط پلیس بسته شده و تردد خودروها ممکن نیست علاقمندان پیاده در حال تردد هستند.
 
09:20: متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای درگذشت آیت الله هاشمی در دانشگاه تهران قرائت شد.

09:17: کوچک زاده در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:14: محمد هاشمی در مراسم بدرقه آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
09:13: دانشگاه تهران؛ محل اقامه نماز بر پیکر آیت الله
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:11: عرب سرخی و همسرش برای وداع با هاشمی به دانشگاه تهران رفتند.
 
اخبار لحظه به لحظه از مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
09:10: طنین شعار «عزا عزاست امروز، امیر کبیر ایران پیش خداست امروز» در خیابان انقلاب
 
جمعیت حاضر در مراسم یکپارچه سیاهپوش شده و پرچم‌ و پلاکارد در دست به تدریج شعارهایی را زمزمه می‌کنند.
 
عزا عزاست امروز هاشمی دلاور پیش خداست امروز

الله اکبر .... الله اکبر

درود بر هاشمی

هاشمی، هاشمی راهت ادامه دارد

عزا عزاست امروز امیر کبیر ایران پیش خداست امروز

فائزه هاشمی تسلیت تسلیت

فائزه، فاطمه تسلیت تسلیت
 
09:09: گفته می‌شود به دلیل ازدحام جمعیت گیت مقابل دانشگاه شکسته شد.
 
09:05: استاندار تهران، تابش، ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، نعمت زاده، مجید انصاری، حسین دهقان، علی یونسی، علی عسگری رئیس صداوسیما، حاجی بابایی، میرزاده رییس دانشگاه آزاد، سردار صفوی، طهماسب مظاهری رییس کل پیشین بانک مرکزی، محسن رضایی و احمد توکلی از نخستین چهره هایی هستند که از لحظات ابتدایی مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی در دانشگاه تهران حضور یافته اند.
 
09:00: همدردی مردم با فرزندان هاشمی رفسنجانی

مهدی و یاسر هاشمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان جمعیت حضور یافتند و مردم به ابراز همدردی با آنها پرداختند.
 
08:53: ازدحام جمعیت در خروجی متروی انقلاب و چهارراه ولی عصر
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
08:52: هم اکنون مقابل دانشگاه تهران
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
08:44: مزار آیت الله هاشمی رفسنجانی در ضریح امام راحل(ره)

اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
08:41: مزار آیت الله هاشمی رفسنجانی

اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
08:39 سخنگوی ستاد برگزاری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی: مقام معظم رهبری ساعت ۱۰ نماز را بر پیکر آیت الله هاشمی اقامه می کنند.
 
08:34: پخش زنده مراسم تشیییع هم اکنون از شبکه های مختلف سیما.
 
08:27: مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در سفارت ایران در لندن برگزار شد.
 
08:25: حضور پرشکوه مردم در  مراسم تشییع آیت الله هاشمی
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
08:21: دانشگاه تهران؛ واپسین میعاد مردم با یاور انقلاب

اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
08:19: «عبدالعزیز بوتفلیقه» از مواضع شجاعانه و نقش چشمگیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حفظ همبستگی امت اسلامی تمجید کرد.
 
08:16: پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد مصلای دانشگاه تهران شد.

08:15: نمایی از اتاق آیت الله هاشمی در جماران تهران
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
08:14: عزیمت مردم به سوی دانشگاه تهران برای بدرود با رفیق شفیق امام و رهبری

اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
08:06: هم اینک دانشگاه تهران

اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
07:53: درهای دانشگاه تهران از ساعت ٧:١٥ دقیقه برای اقامه نماز میت بر پیکر آیت الله هاشمی باز شد.
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
07:54: خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران از ساعاتی قبل از آغاز مراسم شاهد حضور علاقمندان و مردم برای حضور در این مراسم است.
 
07:48 عبدالله دوم شاه اردن شامگاه دوشنبه درپیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان مراتب تسلیت خود و ملتش را به مناسبت درگذشت آیت الله رفسنجانی ابراز کرد.
 
07:40: انتقال پیکر ایت الله هاشمی به دانشگاه تهران با امبولانس

اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی
 
07:39: هم اکنون (۷:۳۰ صبح روز ۲۱ دی‌ماه) مردم در انتظار آغاز مراسم وداع با ایت‌الله هاشمی
 
اخبار لحظه به لحظه ار مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی 
 
07:33: سفارت ایران در مکزیک اعلام کرد که به مناسبت درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام‌خمینی(ره) دفتر یادبودی در سفارت ایران در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه(21 الی 23 دی‌ماه ) از ساعت 10 صبح الی 12 و 14 الی 16 گشوده شده است.
 
07:31: کاخ سفید درگذشت آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت
 
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، شامگاه دوشنبه در  گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن، درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به خانواده وی تسلیت گفت.

ارنست اضافه کرد هاشمی رفسنجانی شخصیتی برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی بود.

07:20: مراسم شام غریبان مرحوم آیت‌ الله هاشمی امشب ساعت ۲۱ در امامزاده صالح تهران برگزار می‌شود.
 
07:00 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند و شروع این مراسم از ساعت 8:30 صبح خواهد بود. 
 
معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص اقدامات پزشکی انجام شده برای آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی شدند.
 
وی افزود: ایشان بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و در اورژانس با حضور یک تیم کامل پزشکی و مجرب عملیات احیا آغاز شد.

حاجی آقاجانی گفت: متاسفانه تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و روح ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت‌های مهمی همچون عضویت در شورای انقلاب اسلامی، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan