معرفی کامل مستند آبی کمرنگ آرش لاهوتی | معرفی فیلم های جشنواره 35 فیلم فجر

  • ۱۳:۵۰
لاهوتی: «آبی کم‌رنگ» روایتی متفاوت از زندگی چهار مجروح اعصاب و روان جنگ است
 
این مستندساز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت اظهار کرد: در مستند «آبی کم‌رنگ» به بیان زندگی 4 جانباز اعصاب و روان در یکی از بیمارستان‌های روان‌پزشکی تهران می‌پردازیم. این جانبازان که در جنگ تحمیلی ایران و عراق مجروح شده‌اند، سال‌های بسیاری است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
وی درباره‌ی مدت زمان ساخت این مستند توضیح داد: برای ورود به بیمارستان و کسب اجازه فیلمبرداری هشت ماه زمان صرف شد و در نهایت به تیم سه نفره‌ای شامل فیلمبردار، صدابردار و من اجازه ورود و فیلمبرداری دادند. در نهایت از مرحله تحقیق و پژوهش که همزمان با دریافت مجوز انجام می‌شد تا مونتاژ نهایی فیلم، یک سال و هشت ماه زمان طی شد.
کارگردان مستند «راننده و روباه» با تاکید بر این که پروسه طولانی را برای پیدا کردن کاراکترها طی کرده و با مشاورانی در این باره مشورت کرده است، خاطرنشان کرد: من به دنبال شخصیت‌هایی بودم که جذابیت شکل‌دهی به فیلم را داشته باشند و در نهایت به این افراد رسیدم.
این کارگردان عملکرد جشنواره سینماحقیقت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جشنواره سینماحقیقت هر سال روند صعودی را طی می‌کند و بهتر از سال قبل برگزار می‌شود. فیلم‌هایی که به این جشنواره راه می‌یابند هم هر سال بهتر از سال گذشته هستند و فیلمسازان نگاه جدی‌تری به محیط پیرامونی خود دارند.
وی با تاکید بر این که سینمای مستند مخاطبان خاص خود را دارد، ادامه داد: هر سال استقبال خوبی از جشنواره سینماحقیقت می‌شود و این جشنواره کار خود را انجام می‌دهد؛ این مردم هستند که باید علاقه بیشتری نسبت به تماشای فیلم مستند به خرج دهند. سینمای مستند طی چند سال اخیر به لحاظ کیفیت و نمایش‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است و تنها در بخش جذب مخاطبان عام کاستی‌هایی وجود دارد.
این کارگردان در پایان، پیرامون همزمانی جایزه شهید آوینی با جشنواره سینماحقیقت گفت: این همزمانی باعث دیده شدن بیشتر فیلم‌های بخش شهید آوینی می‌شود، چرا که جشنواره سینماحقیقت ویترین یک سال سینمای مستند کشور است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan