پرطرفدارترین بازی های سال 2016

  • ۲۲:۱۵
وب‌سایت گیم شات - عرفان انبار: سال 2016 چندان سال پرفروغی برای دنیای بازی‌های رایانه‌ای نبود. اما در این بین بودند عناوینی که خوش درخشیدند و توانستند هم از اقبال خوبی در نزد منتقدین بهره‌مند شوند و هم بازیکنان را راضی کنند. بی‌تردید در صدر این لیست جدیدترین بازی استودیو خوش‌نام ناتی‌داگ یعنی Uncharted 4: A Thief’s End قرار دارد که به عقیده بسیاری از فعالین حاضر در این حوضه رتبه نخست برترین بازی‌های سال 2016 است.

برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)

1- Uncharted 4: A Thief’s End (متا 93 بر روی پلی استیشن 4)

در Uncharted 4 گیم‌پلی بازی داستان را پیش می‌برد، داستان گیم‌پلی را تغذیه می‌کند و با کمک هم و دیگر جزییات ترکیب شده و به یک اثر بزرگتری تبدیل می‌شوند. این بازی چنان استادانه Set Pieceها و لحظه‌های حساس را به‌تصویر می‌کشد و به‌گونه‌ای احساسی شخصیت‌هایش را نشان می‌دهد که حتی وقتی شلیک نمی‌کنید، انفجاری رخ نمی‌دهد و یا نیتن لحظه‌ای را استراحت می‌کند هم ناراحت نمی‌شوید.

هرچند این بازی یک ماجراجویی مهیج با مکان‌های خوش رنگ و لعاب، اکشن‌های تماشایی و ضرب آهنگی است که به راحتی شما را با خود به دنیای خودش می‌برد و از همان لحظه آغارین بازی لبخند روی لبان‌تان نقش خواهد بست. ولی به‌یاد داشته باشید که داستان آن در مورد سنجش درونی و فداکارای برای کسانی که ارزش قائل هستید هم است.
 
 برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)

مهم‌تر از همه این بازی در مورد اهمیتی که برای الگوها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها قائل هستیم است. اینکه چطور می‌توانیم از کسانی که الهام بخش ما بوده‌اند بگذریم. چطور یک عکس کهنه از سه دوست که روی تپه‌ای از طلا نشسته‌اند می‌تواند سیلی از خاطرات راه بیندازد. بازی Uncharted 4 در داستان، طراحی و درک اینکه چه چیزی باعث منحصربه‌فرد بودن یک بازی می‌شود یک چالش برای این رسانه به‌شمار می‌آید. این بازی یک مثال بارز از چیزی است که آرزویش را داریم و تا سال‌ها از آن صحبت خواهیم کرد.



2- Inside (متا 92 بر روی ایکس باکس وان)

با یک جمع و تفریق ساده، از هر آن چیزی که Inside به شما می‌دهد، متوجه خواهید شد که با یک بازی بسیار بزرگ و گاها انقلابی رو به رو هستید. Inside جذاب، درگیرکننده، عمیق و پر از رازهای عجیب و به‌یاد ماندنی است که تا سال‌ها در ذهن بازیکنان نقش می‌بندد. اگرچه در اکثر مواقع، بازی Inside پازل‌ها و معماهای سختی جلو روی‌تان نمی‌گذارد، اما با این وجود، همین پازل‌ها مکمل بسیار خوب و دقیقی برای بخش داستانی آن محسوب می‌شوند.
 
 برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)
 
لحظاتِ عمیق بازی، به قدری به افکارتان نفوذ می‌کنند که حتی عدم تنوع در موسیقی‌های آن نیز نمی‌تواند از ارزش بازی کم کند. Inside در نهایت طعم مخلوطی از انسانیت، آزادی و وحشت را به زیر زبانتان می‌کشاند و با همه آن‌چیزی که رو می‌کند، نشان می‌دهد با یک بازی بزرگ و تو‌دل‌برو رو‌به‌رو هستید.
 


3- Out of the Park Baseball 17 (متا 92 بر روی رایانه‌های شخصی)

این روزها بازار بازی‌های ورزشی بسیار داغ بوده و یکی از عناوین موفق سال 2016 در این زمینه عنوان Out of the Park Baseball 17 جدیدترین ساخته استودیو Out of the Park است. در این بازی در ابتدای امر ترکیب و تیم خود را آماده می‌کنید و سپس به رقابت با سایر تیم‌ها خواهید پرداخت. شاید بتوان اصلی‌ترین بخش بازی را گذشته از مدیریتی که می‌بایست در زمینه بهبود عملکرد تیمتان داشته باشید، قسمت آنلاین آن خواند بسیار اعتیادآور است و احتمالا ساعات بسیاری شما را به خود مشغول کند.
 
 برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)



4- The Witcher 3: Blood and Wine (متا 92 بر روی رایانه‌های شخصی)

پس دنبال کردن ماجراهای پرفراز و نشیب گرالت و تجربه لحظات تلخ و شیرین این شخصیت محبوب در طول 5 سال گذشته، معتقدم وی استحقاق این را دارد تا به عنوان یک اسطوره یادآوری شود. نه به دلیل فقط به دلیل اینکه زمان زیادی را به این شخصیت گذارندم و نه به این دلیل که وی قهرمان یکی از برترین عناوین نقش آفرینی تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است. شاید در آینده‌ای دور یا نزدیک بار دیگر در یک ماجراجویی هیجان انگیز با وی همراه شویم، اما اگر Blood and Wine واقعا پایان کار گرگ سپید و آخرین حضور وی در بازی‌های رایانه‌ای است، حداقل وی در کمال سربلندی و افتخار بازنشته می‌شود.
 
 برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)
 
دلم برایت تنگ می‌شود گرالت؛ برای مدل موی‌های بسیار زیبایت، برای چانه زدن‌های بی پایانت جهت دریافت دستمزد بیشتر، خودمانی بودن و هوووم جذابت، واکنش‌های منطقی و خونسردی مثل زدنی‌ات در مواجه با هیولاها و مضوعات تزاژیک و و و…. اگر قرار است با روچ در غروبی زیبا در سرزمین‌های شمال تاخته و پس از تحمل رنج‌های فراوان زندگی آرامی را با عشق زندگی خود تجربه کنی، افتخار می‌کنم که از تک تک لحظاتی که با هم گذاراندیم لذت بردم و شیفته ماجراهای زیبایت شدم.



5- Overwatch (متای 91 بر روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان)

شاهکار! شاید کلمه‌ای باشد که بتواند عظمت و بزرگی بازی Overwatch را اندکی نشان دهد. طبیعتا زمانی که یک بازی محوریت آنلاین و چند‌نفره داشته باشد، با توجه به تکنولوژی‌های موجود، قطعا تجربه‌ای دائمی و لذت بخش را برای مخاطبین رقم خواهد زد؛ چه بسا که آن بازی ایده‌های جدیدی را ارائه دهد. Overwatch از آن دسته بازی‌هایی است که می‌توان لقب سرگرم‌کننده‌ترین بازی سال 2016 یا حتی نسل هشتم را به آن اختصاص داد.
 
 برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)
 
زمانی که نام بلیزارد بر پشت این اثر هک شده باشد، قطعا باید انتظار یک ایده بلندپروازانه و بسیار سرگرم‌کننده را داشت و باید بگویم که Overwatch هم قرار نیست استثنا باشد. Overwatch یک بازی تماما آنلاین است که بر پایه رقابت‌های آنلاین و چند نفره استوار خواهد بود و به لطف همین ویژگی هر چند وقت یکبار می‌تواند پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.



6- Forza Horizon 3 (متای 91 بر روی ایکس باکس وان)

می‌توان گفت Forza Horizon 3 تا بدین لحظه به راحتی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تجربه‌های ریسینگِ نسل هشتم را رقم بزند و با قاطعیت می‌توان گفت که این بازی در نوع خودش بی‌رقیب است. از موسیقی‌ها گرفته تا تک تک اجزای گیم‌پلی؛ همه و همه جوری به یکدیگر متصل شده‌اند که منِ نویسنده در اولین وهله به تنها چیزی که فکر می‌کردم، دادنِ نمره 10 به بازی بود. نقد کردنِ دو دسته از بازی‌ها به شدت سخت است! اول آن دسته از بازی‌ها که اصولا چیزی برای گفتن ندارند و نگارنده مطلب سعی در پیدا کردنِ نقاط منفیِ آن دارد.
 
 برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)
 
دومین دسته نیز عناوینی هستند که اگر ذره‌بین در دست داشته و بازی را شخم بزنیم، بازهم ایرادی برای بیان کردن ندارند. Forza Horizon 3 آن‌قدر جاه‌طلبانه است که به راحتی حداکثر‌های این دسته را تغییر می‌دهد و آن‌قدر وارد جزئیات می‌شود که تمام ماهیتش را باید در یک کلمه، یا بهتر است بگویم یک عدد خلاصه کرد؛ 10! تمام شد و رفت. Forza Horizon 3 هم‌اکنون برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد و دارندگان این پلتفرم می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین تجربیاتِ حاضر در نسل هشتمِ خود را در طبیعت استرالیا رقم بزنند. تجربه کردن Forza Horizon 3 همان‌اندازه که جاه‌طلبانه و اعتیادآور است، لازم و ضروری نیز تلقی می‌شود. این بازی آدرنالینِ خونتان را تا سر حد جنون بالا خواهد برد؛ پس مراقب سلامتی خود باشید! نقد و بررسی کامل را از اینجا بخوانید.



7- Stephen’s Sausage Roll (متای 90 بر روی رایانه‌های شخصی)

اگر دنبال یک بازی پازلی با محیط ساده و صد البته قابل اجرا بر روی هر سیستمی هستید، باید گفت Stephen’s Sausage Roll بازی شماست! در این بازی می‌توانید در محیط‌هایی ساده اما صد البته دوست‌داشتنی به حل پازل‌هایی بپردازید که بسیاری از آن‌ها نیازمند تفکر و صرف زمان زیادی هستند. اما اگر به بازی‌های این چنینی علاقه‌دارید، لحضه‌ای در تجربه Stephen’s Sausage Roll تردید نکنید.
 
برترین بازی‌های سال 2016 بر اساس میانگین نمرات (متا)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan