معرفی کامل آلبوم جدید ویکند (The Weeknd ) به نام استاربویStarboy

  • ۱۵:۲۰



کافه سینما-نوید نیکزاد-سرویس موسیقی: آلبوم سوم The Weeknd که پس از عرضه آلبوم فوق‌العاده موفق دوم او منتشرشده در بیست و پنجم نوامبر سال 2016 عرضه شد و Starboy نام گرفت. چندین خواننده و گروه معروف هم در این آلبوم با ابل تصفی همکاری کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به لانا دل ری، دفت پانک و کندریک لامار اشاره کرد.

به گزارش سرویس موسیقی جهان کافه سینما، در مارچ 2016، The Weeknd خبر از آغاز فصل بعدی زندگی موسیقیایی‌اش داد و طرفداران‌اش را مطمئن ساخت که آلبوم جدیدی در راه است و خبر همکاری او با گروه دفت پانک در بیست و چهارم آگست رسما تائید شد. در روز بیست و یکم سپتامبر هم زمان انتشار آلبوم، نام آلبوم و لیست ترانه‌های آن به صورت رسمی اعلام شدند تا مشخص شود آلبوم سوم ابل در نوامبر به بازار خواهد آمد. طراحی و تصویربرداری کاور آلبوم هم بر عهده نبیل الدرکین ایرانی‌الاصل بود.

تا به امروز سه سینگل از آلبوم تازه The Weeknd عرضه شده‌اند.

سینگل اول که در بیست و دوم سپتامبر سال 2016 عرضه شد Starboy نام داشت. این سینگل بسیار موفق که با همکاری گروه فرانسوی دفت پانک ارائه شد درباره بزرگ‌نمایی زندگی سلبریتی‌ها و همچنین از بین بردن شخصیت سابق و افتخارات گذشته ابل توسط خودش و ساخت فرد جدیدی است. موزیک ویدیوی این ترانه به کارگردانی گرنت سینگر در بیست و هشتم سپتامبر در کانال شخصی یوتیوب ابل قرار گرفت و به یکی از پربیننده‌ترین ویدیوهای یوتیوب در سال 2016 تبدیل شد.

این اثر از نگاه مجله بیلبورد به عنوان چهارمین ترانه برتر سال 2016 انتخاب شد. ترانه Starboy توانست در هفته اول عرضه‌اش به صدر جدول پرفروش‌ترین ترانه‌های هفته کشورهای آمریکا، هلند، کانادا، فرانسه، سوئد و ... برسد و در هفته اول عرضه‌اش در انگلستان هم به جایگاه دوم جدول پرفروش‌ترین ترانه‌های هفته رسید. تا به امروز حدود یک میلیون و صد و پنجاه هزار نسخه از این ترانه در آمریکا خریداری شده است.

دومین سینگل عرضه شده از آلبوم، I Feel It Coming نام داشت که باز هم با همکاری دفت پانک تولید شده است. این اثر نتوانست موفقیت چشمگیر سینگل اول آلبوم را تکرار کند و در هفته اول عرضه به جایگاه بیست و دوم پرفروش‌ترین ترانه‌های هفته آمریکا رسید. سینگل Party Monster هم به عنوان سومین تک اثر از آلبوم جدید در هجدهم نوامبر عرضه شد. در این ترانه شاهد همکاری ابل و لانا دل ری (بک وکالیست) هستیم. موزیک ویدیوی ترانه Party Monster هم در روز دوازدهم ژانویه سال 2017 برای اولین بار پخش شد. این ترانه هم تنها به جایگاه شانزدهم جدول پرفروش‌ترین سینگل‌های هفته آمریکا رسید.

در روز بیست و سوم نوامبر 2016 هم یک فیلم کوتاه دوازده دقیقه‌ای که به وسیله گرنت سینگر کارگردانی شده بود با عنوان Mania عرضه شد که شامل ترانه‌های All I Know ،Sidewalks ،Party Monster و I Feel It Coming می‌شد.

آلبوم Starboy در هفته اول عرضه‌اش با فروش سیصد و چهل هشت هزار نسخه‌ای در صدر جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته آمریکا قرار گرفت و تا به امروز حدود یک میلیون نسخه از این آلبوم در آمریکا به فروش رفته است. در انگلستان هم آلبوم تازه ابل با فروش ناامیدکننده 35967 نسخه‌ای در هفته نخست به جایگاه پنجم رسید و خیلی زود از لیست ده آلبوم برتر انگلستان به زیر کشیده شد و این آلبوم تا به امروز فروشی بالغ بر صد و پنجاه هزار نسخه در این کشور داشته است.

اما آلبوم Starboy بر پایه نظر بیست و پنج منتقد، نمره متوسط 67 از صد را ازسایت معتبر متاکریتیک دریافت کرد.

الکسیس پتریدیس از گاردین با دادن نمره سه از پنج به این آلبوم آن را نامتعادل می‌داند و با این وجود بر این نکته تاکید می‌کند که المان‌هایی در این آلبوم قرار دارند که شنونده را وادار به گوش دادن به آن می‌کنند.

جان کارامانیکا از نیویورک تایمز بر این نکته تاکید می‌کند که بعضی از بهترین ترانه‌های این آلبوم آنهایی هستند که کمترین انتظار از آن‌ها می‌رفت و به ترانه‌هایی مانند False Alarm و I Feel It Coming اشاره می‌کند.

لری بارتلت از ان.ام.ای با دادن نمره سه از پنج به آلبوم بار دیگر توجه غالب ابل را بر محوریت مسائل جنسی می‌داند و می‌گوید اگر مانند آلبوم قبلی دنبال ترانه‌های خیلی سطح بالا می‌گردد اینجا خبری از آن‌ها پیدا نمی‌کنید اما سه ترانه Rockin ،Ordinary Life و Party Monster از دید این منتقد ان.ام.ای نمونه‌ای از ترانه‌های برتر آلبوم هستند و اینکه در کل می‌توان این آلبوم را اشتباهی فرض کرد که به زودی از یاد می‌رود.

ماسی ریوز از رولینگ استون با دادن نمره سه از پنج به این آلبوم آن را آلبومی بیش از حد طولانی می‌داند که البته در جاهایی ارزش وقت صرف کردن و با دقت شنیدن را دارد اما برای طرفدارانی که فکر می‌کردند The Weeknd در حال تبدیل شدن به ستاره موسیقی ریتم اند بلوز است، این آلبوم چیزی جز ناامیدی برای آن‌ها ندارد.

نیل مک کورمیک از دیلی تلگراف با تمجید فراوان از آلبوم، ابل را در راه تبدیل شدن به یکی از بزرگان موسیقی پاپ مورد پسند عوام می‌بیند که سعی می‌کند از کلمات نامناسب و جسورانه‌ای که در ترانه‌های آلبوم‌های قبلی استفاده می‌کرد کم کند و به جای آن رمان را وارد اشعارش کند. از نظر این منتقد، ابل بعد از عرضه دو آلبوم قبلی در زیر تیغ اتهام تنفر از زنان قرار گرفته بود اما در اینجا این پسر دست‌چین شده سعی می‌کند با دختری خارق‌العاده در Stargirl Interlude که به همراه لانا دل ری خوانده شده است پیوندی عاشقانه ایجاد کند و در ترانه I Feel It Coming به این نتیجه برسد که دختر ایده‌الش برای‌اش خیلی بیشتر از رابطه جنسی ارزش دارد، چون ابل دارد دوست داشتن را تمرین می‌کند. این منتقد نمره چهار از پنج را برای آلبوم در نظر می‌گیرد.

بسیاری از منتقدان به طولانی بودن آلبوم (هجده ترانه و هفتاد دقیقه موسیقی) انتقاد داشتند که شاید باید به همه آن‌ها گفت این یک استراتژی بسیار مناسب از طرف کمپانی‌های تحت قرار دادن با خوانندگان برای استریم شدن بیشتر ترانه‌های آلبوم جدید و سودآوری بیشتر است که در دنیای امروزی به خوبی جواب می‌دهد و نشانه‌های‌اش را می‌توان در فروش خوب سینگل Starboy دید.

آلبوم Starboy شامل هجده ترانه است ک لیست ترانه‌های آن به شرح زیر است:

1. Starboy ft. Daft Punk
2. Party Monster
3. False Alarm
4. Reminder
5. Rockin'
6. Secrets
7. True Colors
8. Stargirl Interlude ft. Lana Del Rey
9. Sidewalks ft. Kendrick Lamar
10. Six Feet Under ft. Future
11. Love to Lay
12. A Lonely Night
13. Attention
14. Ordinary Life
15. Nothing Without You
16. All I Know ft. Future
17. Die For You
18. I F
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan