نقد بررسی کامل فیلم پشت دیوار سکوت مسعود جعفری جوزانی | جشنواره 35 فیلم فجر

  • ۲۰:۴۷

معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

جعفری جوزانی ایدز را به پرده آورد

معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

جعفری جوزانی با هشتمین ساخته اش "پشت دیوار سکوت" جمعی از پیشکسوتان سینما را برای بیان معضل ایدز ، گرد هم آورده است.

۲۷ دی ۱۳۹۵

به گزارش منظوم ؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، مسعود جعفری جوزانیپس از نزدیک سه سال بعد از موفقیت هفتمین ساخته اش ، "ایران برگر " در سال ۹۳ ، با فیلمی تازه در جشنواره امسال حضور می یابد.
جعفری جوزانی که تقریبا هر بار به سراغ معضل و مساله ای متداول در سطح جامعه رفته و آثار خود را حول محور آنان بنا می کند، این بار به سراغ "ایدز " رفته و تلاش نموده تا دیدگاه خود را از این معضل ، بیان کند. بر اساس داستانی که از این فیلم تاکنون منتشر شده " دختری که بشدت تلاش می کند تا در زندگی خود و اطرافیانش تغییر ایجاد کند" گویا با نگاهی شاعران و اجتماعی به این پدیده روبرو خواهیم بود.

 

معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

مسعود جعفری جوزانی کارگردان فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت»

یکی از اعضای تقریبا ثابت فیلم ها و سریال های حعفری جوزانی ، دخترش سحر جعفری جوزانی است. که در بسیار مواقع ، حقیقتا نیز نقش محوله، برایش برازنده بوده است. در این فیلم اما، به دلیل شخصیت اصلی داستان که دختری جوان است ، سحر در نگارش فیلمنامه و مشاوره در مورد نوع نگاه یک دختر جوان به موضوع مورد نظر فیلم نیز ، پدرش را مدد نموده است.

تیم او در این فیلم ، اکثرا هنرپیشگان پیشکسوت و شناخته شده سینما هستند. و به نوعی جای ستارگان مدرن و جوان سینمای امروز ایران، در این فیلم کاملا خالی است. و البته پیشکسوتان ، کا ملا پر تعداد در این فیلم ظاهر شده اند.

معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

مسعود جعفری جوزانی در پشت صحنه فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت»

سحر جعفری جوزانی، رویا تیموریان، امین تارخ، پرویز پورحسینی، فریبا متخصص، آرمان درویش، مهدی احمدی، بهزاد فراهانی، شقایق فراهانی، حسین پاکدل، سیما تیرانداز، سیامک صفری، محمد رضا شریفی نیا، سمیه نجومی، سودابه گودرزی، لی‌لی فرهادپور، احسان امانی، میلاد یزدانی، حمید متقی، یاسمین پازوکی، شکراله حسنی، فرشته گلچین، فرهاد ملوندی، فرانک کوشافر، فاطمه صالحی شهرابی، نجمیه آقا باباگلی، میلاد یزدی، علی کامیار، الهام پورشیرمردی، منا عامری، سعیده بت‌فریب و زهرا حسینی. 

امین تارخ

کوله بار تجربیات هنر پیشه ای مانند امین تارخآنقدر پربار و شناخته شده است که معرفی او را در چند جمله بسیار مشکل می کند. در پی ۲۵ سال فعالیت هنری ، او هم اکنون عضو هیات مدیره خانه سینماست و اولین مدرسه بازیگری آزاد را او بنا نهاد. سابقه بازی در فیلم ها و سریال های بسیار موفقی مانند آپارتمان، سارا، سربدارانو ...و کسب جوایز متعدد، گواه موفقیت اوست.

معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

امین تارخ در فیلم «پشت دیوار سکوت»

پرویز پور حسینی

پرویز پورحسینی نیز مانند تارخ، پرونده کاری بسیار روشن و موفق و پرباری دارد.سریال های چون "روزی روزگاری" ، " شیخ مفید " و ....و تئاتری مانند "کارنامه بندار بیدخش " و...و کارهای سینمایی مثل " طلسم" " باشو غریبه کوچک " و...نمونه هایی از این همه فعالیت هنری او به شمار می روند. آخرین خاطره تصویری مخاطبان عام سینما و تلویزیون از او، بازی در سریال پر بیننده "میکائیل " است.

رویا تیموریان

رویا تیموریان، با سریال «رعنا» شناخته شد. پس از آن امت، نقش های متفاوتی را به عهده گرفت و به خوبی از پس آن بر آمد. حتی نقشی طنز در سریال "شمس العماره" . بازی در فیلمها ، سریال های تلویزیونی و تئاتر های بسیاری در کارنامه او به چشم می خورد :" برف" "سنتوری" و "کافه ستاره " از آن جمله هستند که برای این آخری ، کاندیدای دریافت جایزه از جشنواره فجر نیز شد.

بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی پدر موفق و پرکار سینما، دو دختر بازیگر نیز دارد که فراز و نشیب های زندگی یکی از آنان روی زندگی او هم بسیار تاثیر گذار بوده است. او در این فیلم با دختر بزرگترش شقایق هم بازی است. "سگ کشی " " شیدا " و " مار " از جمله فیلم ها و "مدینه " " پس از باران " و " امام علی " از جمله سریال های متعددی است که در آنها ایفای نقش نموده است. 

شقایق فراهانی

او پیش از این نیز ، با پدرش در سریال و فیلم های همبازی بوده است . مانند فیلم " طوطیا" و سریال " خانه پدری " غیر از تجربیات مشترک با پدر خود، شقایق فراهانی بسیار پر کار بوده است و در سریال های متعددی همچون "فوق سری" ، " مادرانه " و " کلاه پهلوی" و فیلم های سینمایی بسیاری مانند " عشق کافی نیست" " شبهای تهران " و " کلاشینکف" به ایفای نقش پرداخته است.

 

حسین پاکدل

حسین پاکدل از جمله هنرمندانی است که نه تنها عرصه های مختلف نویسندگی ، اجرا ، کارگردانی و هنرپیشگی را در حوزه های سینما و تلویزیون و تئاتر آزموده است ، بلکه بارها در رخت مدیریت نیز در تمامی این عرصه ها ظاهر شده و حتی دستی بر سیاست نیز رسانده و از آن باب نیز ، فراز و فرود های بساری را تجربه نموده است. اما همچنان بیشتر هویت هنری او را می توان در نویسندگی و کارگردانی و اجرای تئاتر یافت ،هر چند در عرصه سینما و تلویزیون نیز بارها ظاهر شده و نقشهایی موفق ف بر عهده داشته است. "همسایه ها " " لانتوری" و " برف روی کاجها " از آن جمله است.

 

فریبا متخصص

 آخرین حضور بیاد ماندنی فریبا متخصص در سریال "شهرزاد " به وقوع پیوسته است. اما پیش از آن نیز ، او کارهای بسیاری را در کارنامه خود ثبت نموده است. "در چشم باد " ، " آوای فاخته" و " زمانه" نمونه هایی از حضور تلویزیونی او هستند. در عرصه سینما نیز ، یکی از نقش آفرینی های او ، همکای با فیلم قبلی جعفری جوزانی " ایران برگر " است که فیلم موفقی به حساب می آید.

سیما تیرانداز

سیما تیرانداز نیز ، از جمله هنرپیشگانی است که صحنه تئاتر را مانند زمینه ای برای قوت گرفتن ، هیچ گاه ترک نکرده است. اما در کنار آن در سینما و تلویزیون نیز ، همواره نقشهایی قابل توجه ، خلق نموده است. "ستایش" یکی از آخرین نمونه هاست . " حلقه سبز " نیز ، تجربه موفق تلویزیونی دیگری از اوست. " هامون " و "بانو " نیز، از جمله بازی های سینمایی او هستند.

 

محمد رضا شریفی نیا

محمد رضا شریفی نیا، به نوعی ، آچار فرانسه سینمای ایران به حساب می آید. یا حداقل خود او دوست دارد چنین نقشی در سینمای ایران داشته باشد. شریفی نیا علاوه بر بازی های بعضا بیاد ماندنی خود در زمینه بازی گردانی ، برنامه ریز و بسیاری از مسوولیت های پشت صحنه ای سینما نیز ، تجربیاتی سرشار دارد. زندگانی سیاسی او نیز ، مزید بر علت است تا او را به نوعی همواره در مرکز توجه حفظ کند. صرف نظر از اینکه دلیل جلب این توجهات ، مثبت باشد یا منفی. بازی در " آدم برفی " " پری" ، " برج مینو " و ....مشتی از خروار فیلم های بعضا بسیار موفق سینمایی است که شریفی نیا در آنها بازی کرده است. بازی در سریال هایی همچون " مختار نامه" " امام علی " و " پیامک از دیار باقی " نیز ، چند نمونه از سریال های متعددی است که او در آنها ایفای نقش نموده است.

 

بهرحال چیدن این تعداد هنرپیشه طراز اول که گاه حتی یکی از آنها نیز فیلمی را کفایت میکند، در یک فیلم ، از نکات قابل توجه فیلم تازه جعفری جوزانی است. فیلمی که با پرداختن به معضل اجتماعی ایدز ، وجهی جنجالی به خود گرفته و با مطرح نمودن مساله ورود خون های آلوده به این ویروس به کشور ، تنی هم به رودخانه غران سیاست زده است. او برای تکمیل این پازل پر کنتراست ، اعلام نموده که بخش قابل توجهی از عواید فیلمش را به انجمن های حمایتی این بیماری و مبتلایان ان اختصاص خواهد داد.

معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

نمایی از پشت صحنه فیلم «پشت دیوار سکوت»

مدیریت این همه عناصر متفاوت و پرتعداد ، کار سختی بنظر می رسد. اما جعفری جوزانی هم پیش از این با سرسال های پر هنرپیشه و پیچیده و طولانی اش ، ثابت نموده که توان مدیریت بالایی دارد . در جشنواره فجر می توان میزان موفقیت او را در فیلم تازه اش ، محک زد.

 معرفی و بررسی کامل بازیگران فیلم «پشت دیوار سکوت» + عکس و تصاویر

فیلم  «پشت دیوار سکوت»

دیگر عوامل اصلی «پشت دیوار سکوت» عبارتند از: تهیه کنندگان:فتح ا… جعفری جوزانی، محمد خزاعی، فیلمنامه نویس: سحر جعفری جوزانی، مسعود جعفری جوزانی، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، مدیر هنری: مجید میرفخرایی، صدابردار: آرش برومند، چهره پرداز: مهین نویدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: شهرام کیور، مدیر تولید: مرتضی متولی، جلوه های بصری: کامران و امیر سحرخیز، عکاس: کورش پیرو.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan