توهین بی شرمانه الهه سرور افغانی به ایرانی ها در برنامه استیج شبکه من وتو

  • ۱۷:۲۱

توهین الهه سرور نژادپرست در برنامه استیج به ایرانی ها + فیلم

توهین الهه سرور نژادپرست در برنامه استیج به ایرانی ها + فیلم

توهین الهه سرور نژادپرست در برنامه استیج به ایرانی ها + فیلم

توهین الهه سرور نژادپرست

توهین نژادپرستانه الهه سرور خواننده افغانی با کلمه نژادپرست در برنامه استیج ۲۰۱۷ به ایرانی ها که در ادامه فیلم توهین الهه استیج را که به ایرانی ها انجام داده مشاهده می کنید. متاسفانه در این برنامه درباره فاشیست بودن و نژادپرستی صحبت شد.




این خواننده افغان در مسابقه استیج سال ۹۵ شرکت کرده است.

الهه، خواننده افغانستانی است که امسال شبکه من و تو در حال ترویج و معرفی اوست. برنامه استیج، که یک برنامه استعدادیابی جنجالی است، این بار از دختری به نام الهه سرور استفاده میکند که در افغانستان چهره مشهوری است اما در ایران حضوری در عرصه موسیقی نداشته است.

زندگینامه الهه استیج

او دو نام دارد. نام اصلی‌اش مریم است. می‌گوید از نام اصلی خود خیلی لذت نمی‌برد. وقتی می‌خواسته در ستاره افغان ثبت‌نام کند نام الهه را انتخاب می‌کند. 

اما الهه استیج کیست؟ نام واقعی او، مریم الهه سرور است، متولد ۱۳۶۸ در کابل، او توسط شبکه تلویزیونی طلوع در افغانستان که شاید بتوان با اغماض آن را منوتوی افغان نامید مشهور شده است. پس از اینکه خانواده او با حمله شوروی به افغانستان به ایران کوچ کردند، تا ۱۴ سال در ایران زندگی کرده و سپس همزمان با سقوط طالبان به افغانستان رفتند.

موسیقی الهه سرور، ویژگیای که دارد دوری از سبکهای هندی است که در همسایه شرقی ما رونق بسیار دارد. الهه استیج ۲ آهنگی سیاسی به نام سنگسار خوانده که گفته میشود به خاطر آن از انگلستان پناهنده شده است. ترانه او بسیار سیاسی و دارای بار اعتراضی است. خودش آن را نفی ناب میخواند اما منتقدان زیادی هم در میان افکار عمومی افغانستان دارد.

فیلمی درباره الهه استیج ساخته شده است به نام آواز مریم. که اشاره به نام دیگر او دارد که مریم صدایش میزنند. سایت الهه سرور فعلا کار نمیکند و اطلاعات بیشتری از زندگی او در دسترس نیست جز اینکه در سال ۲۰۰۸۲۰۰۹، در ستاره افغان خودی نشان داده و اکنون ۵ سال است در لندن زندگی میکند

پیش از این در مصاحبهای که از شبکه طلوع افغانستان پخش شد گفته که در کودکی قصد داشته دکتر شود. الهه در ستاره افغان با حجاب ظاهر میشده ولی در شبکه منوتو این طور نیست. او میگوید ستاره افغان باعث شهرت او شده است و چیزی به او زیاد یا از الهه کم نکرده است. او مقام هشتم جشنواره چهارم ستاره افغان را از آن خود کرده است. پس از آن، او می‌گوید که قصد نداشته ادامه بدهد و فکر می‌کرده همان هشتم بودن برایش خوب است اما دوباره وارد این سری مسابقات می‌شود ولی در رقابت با هنرمندی به نام مهران گلزار این مسابقات را از دست می‌دهد. او می‌گوید مثل خیلی از انسان‌ها همیشه از خودش گلایه دارد. می‌گوید صدایش در برابر دیگران مقبول است اما خودش آن را وقتی می‌شنود چندان دوست ندارد. او عاشق رنگ زرد است و می‌گوید نمی‌داند چرا این رنگ، حالت خوشی به او می‌دهد. پس از آن رنگ آبی برایش لذت‌بخش است وقتی کالاهای آبی یا زرد می‌پوشد. او از کتاب‌های فارسی، پاییز پدرسالار مارکز را با ترجمه محمدفیروز بخت می‌پسندد. 

الهه سرور، پیش از این در استودیوهای شبکه بیبیسی فارسی با ارکستر بزرگی برنامه ضبط کرده است در حالی که اسفندیار منفردزاده، آهنگساز سیاسی آثار قدیمی مسعود کیمیایی هم در پشت صحنه آن دیده میشود.

آیا شبکه من و تو با ارائه چنین خوانندهای قصد دارد از او یک ارمیای جدید بسازد؟ چهرهای که این بار با رایهای زیادی از افغانستان و افغانهای سراسر جهان و از جمله ایران، برنده مسابقه این شبکه فارسیزبانان شود؟ چهرهای که اگرچه یک ایرانی زاده ایران نیست، اما میتواند همسو با جهتهای سیاسی این شبکه باشد؟




قدرت اله شیران از اصفهان
با سلام :
وقتی این کلام از یک دختر بی ادب افغان اعلام شد می خواستم از شدت خشم تلوزیون را بشکنم"
و متاسفم برای افرادی که خود را اساتید موسیقی ایران میدانند و اصلا از موسیقی ملی ایران چیزی نمیدانند " و اینچنین تحت تاثیر یک رقاص افغان میگردند و اقای سندی مردم ایران را فاشیست نامید"
اول اینکه وقتی شوروی به افغانستان حمله کرد این ایران بود که دربهای مرز را باز کرد و انها رادر کنار مردم ایران قرار داد و بدون دادن عوارض و مالیات به ثروت اندوزی بودند "
و کجا بودند گروه سندی وستیج منو تو که ببینند این مردم افغان چگونه به دختران 12 ساله ما تجاوز و سر ان معصوم بی گناه را قطع میکردند "
وچگونه دستان زنان ما را قطع میکردند و زیور الات انها را به غارت می بردند "
مردم ایران مهربان ترین و احساسی ترین مردم جهان هستند "
اگر ان رقاصه افغان سوادی یاد گرفته از برکت کشور و مردم ایران است " پس او یک مهمان نمک نشناس است و متاسفم برای اسا تیدی که در جایی خود را ایرانی میدانند و فرهنگ و موسیقی غرب را می خواهند وارد موسیقی ما کنند "
کجا هستند بزرگ مردان شعر و ادب ایران که جواب این توهین را بدهند " و کجا هستند استاد شجریان و استاد ناظری و سالار عقیلی و بی نهایت اسا تید موسیقی که از هویت موسیقی ملی ما دفاع کنند " قسم بخدا افرادی که زیر پل خواجو می خوانند بسیار زیبا تر از این خود فروشها می خوانند " از صدا و سیما خواهش میکنم برانامه ای بسازد که جوانان غیور منر دوست ما صدای موسیقی ملی ما را به جهانیان نشان دهند که از ته نیویورک یک امریکایی نخواهد نحوه خواندن اروپایی یاد فرزندان ما بدهند"
با سپاس و درود
جامعه شناس
والا من هم به عنوان یک ایرانی این برنامه رو دیدم و اصلا هم احساس نکردم این خانم یا سندی داره به همه ما ایران ها توهین می کنه. مگه شما منکر این می شید که برخی از ایرانیان با افغان ها و عرب ها رفتارهای بی ادبانه دارند؟ از این بدتر مگه اکثر ما برای همین آذری های عزیز جک درست نمی کنیم؟ خب اسم این ها رو شما چی می ذارید؟ همین مدل اطلاع رسانی هاست که مردم ایران رو بی اعتماد کرده . چیزی که خود آدم شنیده رو یه جور دیگه به خورد ما میدید وای به روزی که نشنیده باشیم. مسلمان باید راستگو باشه نه سواستفاده گر. من از من و تو دفاع نمی کنم ولی هر اتفاقی که توی این برنامه می افته شما واکنش های نامناسب نشون می دید و باعث محبوبیت بیشتر این تلویزیون می شید متاسفانه . به جای این کارها لطفا به فکر جوان ها باشید و سعی کنید با راست گویی جوان ها رو به خودتون علاقمند کنید. سطح نفرت جوانان از این حرف ها و اعمال به شدت بالا داره می ره من در مورد افرادی مثل قدرت اله صحبت نمی کنم از جوان ها که قراره انشاله در آینده روی کار بیان و شما با این حرف ها ایمان رو هم در اونها می کشید متاسفانه.
کوهیار
با سلام خدمت جامعه شناس "
لطف کنید سری هم به تاریخ بزنید و بنگرید زمان وقوع این جکها علیه آذریهای غیور و لرهای دلاور و غیره از چه زمانی در ایران مد شد "و در تلوزیون ملی ایران قبل از انقلاب و در کافه های لاله زاری توسط سید کریم فیروزکوهی " گوگوش " تابش " وغیره به مسخره کردن این جامعه اصیل ایرانی پرداخته و شما جامعه شناس همانطور که اصلا توهین این خانم افغان را احساس نکردید " به جکهای افراد خاطی هم توجه نکردید و قاه قاه می خندیدید " حالا دم از رفتاز بی ادبانه مردم ایران با افغانها و عربها مبزنید " مگر قدرت اله دروغ گفته و ندیدید چگونه سفرای ایران را در سفارتخانه ایران در کابل همگی را به گلوله بستند و کشتند و ندیدی مردم ایران نان خود را چگونه با خانواده های افغان تقسیم می کردند "
آیا ندیدی اعراب با اسرای ایرانی در جنگ ایران و عراق چه کردند و ما با اسرای عراقی چه کردیم ؟
قسم بخدا غذایی که به ما سربازان ایران در جنگ تحمیلی میدادند با غذای اسرای عراقی یکسان بود" چه بسا بسیاری از اسرای عراقی عاشق محبت ایرانی ها شدند و اقامت ایران گرفتند و تشکیل خانواده دادند و در کنار مردم ایران زندگی نموده و به وطن خود باز نگشتند "
مگر نمی بینی هنوز فرزندان این مملکت در کپرها بروی زمین درس می خوانند و فرزندان ما از بخاریهای قدیمی سوختند اما فرزندان افغان در مدارس مدرن و بروی نیمکت و حرارت شوفاز درس می خوانند"
و ندیدی در سال 66 عربستان زنان ما را به حراج گذاشته بودند؟
و ندیدی در جده چه بی احترامی به جوانان ما کردند؟
و ندیدی در جنگ تحمیلی اعراب چگونه جوانان غیور ما را که با دست خالی که از خاک خود دفاع می کردند قلع و فم نمودند "
ای جامعه شناس لطف کن سری به تاریخ امویان و عباسیان بزن که ارزش یگ ایرانی از یک حیوان کمتر بود " بعدا دم از رفتار بی ادبانه سخن بگو "
چگونه دم از اسلام و راستگویی می زنی و خود چشمانت را بروی حقیقتی که این مردم مهربان تابان سنگینی برای حس انسان دوستی به مردم مسلمان دیگر پرداخته اند بسته ای " حتی انها از دادن خون جوانان خود بر ای عزت وسر بلندی اسلام داده و میدهند"
آیا جوانی که در اینده با افکار و فرهنگ غلط غربی روی کار اید دیگر اثری از این مهر و محبت در وجود انها هست و ایمانی در وجود انها هست که شکسته شود؟
ملت ایران از قبایل مختلفی از جمله اذری " لر " بلوچ " کرد " عرب " ترکمن " فارس وغیره و هرگاه لازم شود همه زیر یک پرچم از هویت وخاک و ناموس و دینشان دفاع خواهند کرد "
مهدی
سلام چی میگی اقا کجا توهین کجا گفت نزادپرست من خودم برنامه رو دیدم راست میگه من خودم اهل مشهدم با افغانها زندگی کردم میدونم چقدر اذیت میشن بنده خداها بعد چرا افسانه میگی کدوم مهاجر افغانی سر دخت ایرانی رو بریده کی دست قطع کرده این اون پسره ایرانی بود که دختر 8 ساله افغانی رو بعد تجاوز زنده زنده سوزوند ستایش قریشی رو خودتو بزار جای مهاجرین افغانی به قول سندی در همیشه رو یک پاشنه نمیچرخه خوشت میاد امریکاییها انگلیسیها فرانسویها درباره مهاجرین ایرانی افسانه سرایی کنند بعد از ایرانیه سالی ده بار به هزار بهانه پول بگیرن بعد یکی مثل تو بیاد الکی دروغ بگه
پیمان عبید
به راستی وقاحت و پررویی گروهی از ((روشنفکرنما هایی)) ((خود ملیگرا پندار)) ایرانی از حد گذشته است. این خود ملیگرا پنداران که دم از تمدن ده هزار ساله می زنند و تمام تمدنها از چین و هند و مغرب زمین از نظر آنها پوچ هست. با کوچکترین انتقادی برآشفته می شوند و از نظر آنها تمام عالم و آدم نژادپرستند به جز ایرانیها. و از این دست سخنان پرت و پلا

البته بدون شک نژادپرستی در ایران هیچ گاه به صورت یک گفتمان غالب و عمومی تبدیل نشده اما این بدان معنا نیست که اصلا نژادپرستی در ایران وجود ندارد.

اتفاقا در ایران , با افغانها رفتارهای نژادپرستانه ای از کلامی تا ممنوعیت ورود به اماکن عمومی و ... شده است.این الهه بیچاره هم یک خاطره از برخورد هم میهنان آریایی را تعریف کرد.

این افراد خود ملیگرا پندار فاشیست که کار روزانه شان توهین به افغانها و عربها و یهودیها و ترکهاست , با همچین انتقاد ساده ای خشمگین شدند و با کامنتهای مسخره و مضحکه ای که در پاسخ به این موضوع در سایتهای مختلف گذاشتند , سخنان نژادپرستانه و فاشیستی را گفتند که آنها با نهایت بلاهتشان , این موضوع را اثبات کردند.

بیچاره دکتر زیباکلام درباره این موضوع روشنگری کرد اما این خود ملیگرا پنداران , ایشان را زشتکلام نامیدند و صفات راستین خودشان را نثار آن بیچاره کردند.

مطمئنا این خود ملیگرا پنداران با دیدن این کامنت من به بنده تهمتهایی از قبیل ((توده ایی)) , ((چپگرایی)) , ((کمونیست)) , ((عرب پرست)) , ((افغانی پرست)) , ((پانترک)) , ((پانعرب)) و از این دست چرندیات می زنند.

اما من به شما میگم که من نه کمونیستم و نه پانیست قومگرا ,

شما باید عقده هایتان را کنار بگذارید و حقیقت را بپذیرید.

من مخالف ملیگرایی نیستم و کاملا هم به تاریخ درخشان این کشور افتخار می کنم اما هیچوقت مثل این خود ملیگرا پنداران روشنفکرنمای خودکیسه رفتار نمی کنم
مژده
اصلا من موندم براچی به این رای میدید اصلا قشنگ نمی خونه کاشکی ام حذف بشه
اهورا
سلام خدمت دوستان وطن پرست تو خالی!! در ایران مگر چیزی به عنوان استعداد یابی یا هنر یاهرچیزه دیگه مونده که بحث میکنید باهم! خودمون که ایرانی هستیم بمیریم دولت و حکومت یه نون به کسی نمیده!اون نوقعه از تقسیم کردن نان هامون با افعانی ها صحبت میکنید!!جامعه شناس با مغز فسیل شده داغشی که رقص شادی زیبایی خنده رو حرام میدونی البته امثال شما ماشالله بسیارن اگه کسی رقاصه به تو هیچ ربطی نداره جواب بقیه دوستان در این کشور که نشون دادن ساز غیر قانونیه از کدوم استعداد هایه ایرانی حرف میرنید برید سراغ دعا کردن ظهور
علی
کجاش توهین بود؟ اگه منظورتون اون خاطره که تعریف کرد هست باید بگم اصلا هم توهین نبود
tak
ادمین بی وجود داره تفرقه میندازه برای کمبود مطلب
دعوا درست نکن
مریم
ملت ماگشنست اول همه چی ارزون بودماشین خونه خوراک پوشاک ملت افغانستانم همینطورهردوملت وقتی انقلاب کردن وملاها برسرتخت نشستن گشنگی اومدپیام ملاها اینکه بدین ب ما بخوریم ملاهاشغلشون اینکه ازمردم بخورن
محمد
سلام اقای قدرت شیران اگه نمیدونی بدون نصف طالبان افغانستان ایرانی هستن که دارن مردم رو سر میبرن و اینکه اگه افغانیهارو تو ایران راه دادین از این خاطر بوده که گلوله هاتون تمام شده بود نصف افغانی ها سر مرز بدست شما کشته شدن
آرزو موسوی
اسمش نخ مریمه نه الهه.رقیه بود تومدرسه.ابتداییش جمهوری اسلامی بود..راهنماییش مدرسه عدالت. توی رهنان
ازهمون اول دختر سرکشی بودجلوی معلماوایمیستاد.تمام‌نقاشیهاش دخترایی بالباس بازبودن...ک همیشه توبیخش میکردن.دختر فوقوالعاده قوی بود سرزبونم ک نگم براتون.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan