گزارش کامل نشست خبری جنجالی فیلم قاتل اهلی مسعود کیمیایی | جشنواره 35 فیلم فجر

  • ۱۶:۲۲




کافه سینما- (این یادداشت جدا از بررسی کیفیت فیلم قاتل اهلی، و حق دادن یا ندادن به یکی از دو طرف درگیر، در دعوای تهیه کننده و کارگردان فیلم قاتل اهلی نوشته شده است.)

در روزهای گذشته در جشنواره فجر، متاسفانه به سنت آشنای چند دهه قبل، رسانه های کشور بیش از آن که خصلت پرسشگرانه و منتقدانه خود را در برابر پدیده های گوناگون حفظ کنند و وظیفه خود را حفظ منافع ملت و میهن بدانند، به روابط عمومی های بی جیره و مواجب خاکسار و شرمنده ای تبدیل شده اند، که پی افراد شناخته شده و نهادهای دولتی سرگردانند.
ویدیوی منتشر شده اخیر از رامبد جوان، که همزمان با ساخته شدن فیلم تازه اش، از خبرنگاران می خواهد عباراتی مثل: «ما خیلی باحالیم» را تکرار کنند!، به شکل دردناکی، وجه مضحک این ماجرا را بروز می دهد، همانند جلسه مطبوعاتی ساعاتی پیش فیلم قاتل اهلی، با حضور مسعود کیمیایی، منصور لشکری قوچانی و محمود گبرلو، که در آن عوض شکافته شدن ابعاد ماجرا، شفاف کردن گذشته طرف های درگیر و یافتن نسبت درستی میان اقتصاد و هنر، به مداحی و ابراز خاکساری و بندگی از سوی حاضران، و گرفتن میانه ماجرا از سوی مجری مراسم گذشت.
اما کافه سینما اعتقاد دارد که در این میانه، هیچ چیز مقدسی وجود ندارد. هر پدیده ای را باید به نسبت خودش و در لحظه، بر اساس آن چه حقیقت می دانیم، سنجید. البته با انصاف، و با متر و معیار موجود. هیچ فرد و پدیده خارج از نقدی وجود ندارد. و آینده از آن رسانه هایی است که برای خود، رسالتی جز "روابط عمومی" افراد، جریان ها و ارگان ها قائلند، و در پی استیفای حقوق مردم (در حرفه ما: عموم تماشاگران سینما) ایستاده اند، و نه برعکس.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan