نقد بررسی کامل فیلم یادم تورا فراموش علی عطشانی با بازی حسین یاری و میترا حجار | جشنواره 35 فیلم فجر

  • ۱۰:۰۲

یادم_تورا_فراموش


بازیگران: میترا حجار، حسین یاری، آتیلا پسیانی، ماه چهره خلیلی، رضا ناجی، خشایار راد، غزل یگانه،بیتا عطشانی و مازیار فلاحی

سایر عوامل:مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، صدابرداری: محمود شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، مدیر تولید: علیرضا بیات، جانشین تهیه‌کننده: حسام بابایی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: وحید مهین‌دوست، دستیار تهیه‌کننده: علیرضا یگانگی، عکاس: نوید خداپناهی، گریم: علی بهرامی‌فر، فرزانه زردشت، منشی صحنه: الهام اخوان، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، دستیار تهیه: ناصر ماهری، دستیار اول فیلمبردار: مهدی حسینی، تصویربرداری پشت صحنه: مهدی گلستانه، تروکاژ:محمد تیموری طراحی پوستر:علیرضا قادری
 داستان فیلم: براساس داستانی واقعی از زندگی فوتبالیست مشهور ایران (ناصر محمد خانی) ساخته شده است
.

یادم_تورا_فراموش

نشست «یادم تو را فراموش» در برج میلاد| تجربه یک عاشقانه
به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در این نشست که با حضور علی عطشانی تهیه‌کننده و کارگردان، پیمان عباسی، فیلمنامه‌نویس، حسین یاری، ماه چهره خلیلی،  مازیار فلاحی بازیگران فیلم محمود تیموری، تدوینگر، مجید علی اسلام، طراح صحنه و لباس، محمود عطشانی، مدیر فیلمبرداری در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
عطشانی در ابتدای نشست اظهار داشت: من دو سال پشت سر هم در جشنواره فیلم داشتم اما موفق به حضور نشدم و حتی «نقش نگار» که در کاتالوگ هم بود نمایش داده نشد و دلم  برای دیدن بازخوردهای بعد از فیلم تنگ شده بود.
وی درباره شباهت‌های این فیلم با ماجرای شهلا جاهد، توضیح داد: پیمان درباره این ماجرا تحقیق کرده بود و همه جلسات دادگاه را نیز بررسی کرده بود و بر اساس مستندات این فیلمنامه نوشته شد.
کارگردان «یادم تو را فراموش» با تاکید بر اینکه قصد قضاوت این ماجرا را نداشته است، افزود: من موافقم که فیلمساز نباید حکمی که صادر شده است را قضاوت کند. اما اگر شما همچین احساسی کردید که من در تعریفم قضاوت کرده‌ام، اشتباه کرده‌ام.
عطشانی در پاسخ به این انتقاد که همیشه قصد دارد با تکیه بر جنجال فیلم را نشان دهد و این فیلم با حضور مازیار فلاحی به این هدف رسیده است، گفت: زمانی که فیلمسازی را شروع کردم ناخودآگاه حاشیه‌هایی به وجود آمد و در زمان «دموکراسی در روز روشن» دستمزد رضا گلزار جنجال به پا کرد. ممکن است در برخی مواقع خودم در مدیریت این حاشیه‌ها مقصر بودم اما بخشی از این حواشی به من مربوط نمی‌شد.
عطشانی با بیان اینکه از حواشی خسته شده ‌است، افزود: از این پس می‌خواهم خود فیلم‎‌هایم باعث دیده شدن شوند و برای دوری از حواشی در انتخاب فیلمنامه‌ها وسواس بیشتری خواهم داشت.
کارگردان « نقش نگار» درباره انتخاب مازیار فلاحی توضیح داد: فقط به این دلیل بود که نوع خواندن مازیار محزون است و من دنبال چنین کسی بودم. او را انتخاب کردم و دنبال طرفداران مازیار نبودم اما خوشحالم که هواداران او باعث دیده شدن فیلم شوند.
وی تصریح کرد: نوع ترک‌هایی که در فیلمنامه وجود داشت، با جنس خواندن مازیار منطبق بود و دوست داشتم اگر قرار است خواننده‌ای در فیلم بخواند و حضور داشته باشد، با نوع فیلم همخوانی داشته باشد.
عطشانی درباره ریتم کند فیلم اظهار داشت: به نظر من هم ریتم فیلم کند بود. فیلم برای اکران باید تدوین مجدد شود و حداقل ٧-٨ دقیقه را کم خواهیم کرد.
کارگردان «یادم تو را فراموش» درپاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه فیلم برداشت آزاد نبوده است، گفت: من و پیمان به هیچ عنوان نمی‌خواستیم کسی که در بین ما نیست را قضاوت کنیم و فیلم برداشتی از یک واقعیت بود نه تمام واقعیت. تاکید داشتم که این فیلم براساس یک رخداد واقعی باشد و قصد روایت واقعی ناصر محمد خانی و شهلا جاهد را نداشتیم.
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تکراری بودن سوژه، چه حرفی جدیدی را قصد داشتید در فیلم بزنید؟ گفت: دلم می خواست یک فیلم عاشقانه را تجربه کنم و زمانی که سیناپس را خواندم فکر کردم می‌تواند فیلمنامه‌ای که دوست دارم، باشد. دلم می‌خواست عشق میان این دو را تجربه کنم نه اینکه قضاوت کنم. این عاشقانه برای من جذاب بود.
عطشانی در توضیح این انتقاد که فیلم یک عاشقانه یک طرفه بود، گفت: زمانی که دورخوانی می‌کردیم راجع به این موضوع صحبت کردیم  و پیمان عباسی، هامون عاشق‌تری را می‌خواست، اما من این را نمی‌خواستم. قصد من نشان دادن این بود که یک تصمیم کوچک می‌تواند لحظه‌های قشنگ زندگی را به هم بریزد.
در ادامه نشست پیمان عباسی درباره نگارش فیلمنامه توضیح داد: ما اصراری نداشتیم آن واقعه را بازسازی کنیم و برداشتی آزاد از این ماجرا بود، اگر قرار بود داستان شهلا جاهد باشد نام واقعی‌اش را در می‌گذاشتم.
وی ادامه داد: من زمان دادگاه  پیگیر بودم که ماجرا به کجا می‌رسد و در آن دوره سیناپسی هم نوشتم و قرار بود با سید محمد طباطبایی بسازیم و حتی پروانه ساخت هم صادر شد. اما آقای محمدخانی شکایت کردند و فیلم متوقف شد. مجدد که سیناپس را خواندم، حالش را دوست داشتم و دلم می‌خواست ساخته شود.
فیلمنامه‌نویس «یادم تو را فراموش» تصریح کرد: تاریخ ثبت این سناریو شش سال قبل از «خشم و هیاهو» و دیگر فیلم‌های مشابه بود که درباره این موضوع ساخته شده‌اند.
عباسی نیز درباره حضور مازیار فلاحی توضیح داد: موسیقی مازیار از سال‌ها قبل با سینما گره خورده است و شناخت و علاقه‌اش از سینما دلیل این انتخاب بود.
مازیار فلاحی درباره تجربه اولین حضورش در سینما، اظهار داشت: من اولین بار است در جشنواره حضور دارم و حضورم در این فیلم برایم درس و پله جدیدی بود .

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از فیلم رضایت داشت و یا خیر، گفت: زمانی که فیلمنامه پیشنهاد شد، در ابتدا قرار بود فقط موسیقی متن را کار کنم، اما برای من تجربه با ارزشی بود. درباره اینکه خوب بود یا نه باید صبر کنم و بازخوردها را ببینم.
علی اسلام درباره فضاسازی فیلم توضیح داد: فضاسازی ها بر اساس قصه بود و امیدواریم که از پس آن برآمده باشیم.
محمود عطشانی نیز در پایان گفت: قرار بود که فضای سرد زمستانی را دربیاوریم اما به دلیل زمان کم و رساندن فیلم به جشنواره، با عجله انجام شد و رنگ دلخواه ما در نیامد، اما برای اکران تصحیح خواهیم کرد
.

یادم_تورا_فراموش

 

یادم_تورا_فراموش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan