تحریم سایت آمازون به دلیل فروش کالا به ایران

  • ۱۳:۲۱

خبرگزاری ایسنا: شرکت آمازون با افشای روابط تجاری ایران که ممکن است تحریم‌های آمریکا را نقض کرده باشند، نسبت به خطر جریمه شدن خود هشدار داد.

این شرکت در اظهارنامه رگولاتوری اعلام کرد از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سفارش کالاهای مصرفی برای برخی از اشخاص و نهادهای خارج از ایران را دریافت و تحویل داده است که تحت قانون "کاهش تهدید ایران و حقوق بشر در سوریه" (ITRA)  قرار می گیرند.


 
فروش کالا به مشتریان ایرانی از سوی آمازونX
آمازون اعلام کرد این معاملات را به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری و دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی اطلاع داده است. بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان اعلام کرد در تحقیقات این سازمان‌ها همکاری می کند و ممکن است بازبینی فعالیت‌هایش از سوی این سازمان‌ها، به صدور جریمه منجر شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، باراک اوباما، رییس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۲ قانون ITRA را برای تحکیم محدودیت‌های تجاری علیه ایران امضا کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۶ آمریکا برخی از تحریم‌ های اقتصادی را که مربوط به برنامه هسته ای ایران بود، لغو کرد.

آمازون اعلام کرد محصولات مختلفی به اشخاص و گروه‌ های تحت کنترل دولت ایران فروخته است. این کالاها از پوشاک تا نرم افزار را شامل شده و بین ۵۰ تا ۲۴۰۰ دلار قیمت داشته اند. این شرکت تصریح کرده است قصد ندارد در آینده به این حسابها کالا بفروشد.

آمازون اعلام کرده بازبینی این شرکت ادامه دارد و پروسه بررسی معاملات مربوط به اشخاص و نهادهای تحت قانون ITRA را ارتقا خواهیم داد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan