- چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۹۵
- ۲۱:۳۳
آموزش فعال سازی سیم کارت همراه اول و ایرانسل
گام اول: شماره تلفن همراهتان را ثبت نام نمایید. طبق قانون فروشندگان سیم کارتها موظف هستند که مشخصات کلیه مشترکان خود را ثبت نمایند، جهت ثبت نام لازم است تا فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.
گام دوم: شما میتوانید با در دست داشتن اصل و یک برگ کپی از کارت ملی خود به یکی از فروشندگان مجاز ایرانسل و یا مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کنید و طی مراحل زیر، درخواست خود را ارائه نمایید:
- یک فرم ثبت نام ایرانسل و یا همراه اول از فروشنده/ متصدی مرکز خدمات دریافت کنید.
- فرم را به طور کامل پر کنید.
- فرم را به همراه کپی کارت ملی که شماره سیم کارت خود را روی آن نوشته اید، به فروشنده مجاز یا متصدی مرکز خدمات ایرانسل یا همراه اول تحویل دهید.
هنگام ارسال یا تحویل کپی مدارک شناسایی به فروشندگان مجاز، حتماً اثر انگشت خود را در زیر برگه ثبت نمایید.
همچنین جهت ثبت نام سیم کارت میتوانید به دفاتر پستی مراجعه فرمایید. توجه داشته باشید که اصل و کپی کارت ملی را به همراه داشته باشید.
نحوه فعال سازی سیم کارت تالیا
پس از تکمیل ثبت نام (اخذ امضاء مشترک بر روی نسخه چاپی سند سیم کارت تالیا) سیم کارت اعتباری تالیا توسط دفتر مربوطه از طریق پرتال تالیا فعال میگردد. سپس با انجام اولین تماس از سیم کارت اعتباری تالیا، امکان دریافت تماس در شبکه نیز برای سیم کارت اعتباری تالیا فراهم میگردد.
فعال سازی سیم کارت رایتل
درصورت خرید سیم کارت از وب سایت یا نمایندگیهای مجاز رایتل، پس از ارائه مدارک شناسائی معتبر و امضای فرم ثبت نام و قرارداد توسط مشترک، شرکت رایتل سیم کارت را تحویل و ارتباط مشترک را به خدمات تلفن همراه ارائه شده، برقرار مینماید. در صورت خرید ازفروشگاههای رایتل، پس از ارائه مدارک شناسائی معتبر و امضای فرم ثبت نام و قرارداد توسط مشترک، سیم کارت به ایشان تحویل داده شده و در همان لحظه قابل استفاده خواهد بود.
در صورت خرید سیم کارت ازسایر نقاط فروش، مشترک میبایست ابتدا جهت ثبت نام سیم کارت به یکی از فروشگاهها یا نمایندگیهای مجاز رایتل مراجعه نماید. بدیهی است در این صورت پس از ارائه مدارک شناسایی معتبر و امضای فرم ثبت نام و قرارداد توسط مشترک و ارسال مدارک به شرکت رایتل، ارتباط مشترک با خدمات تلفن همراه رایتل برقرار میشود.
نحوه ارائه خدمات به مشترکین
حضوری:
دفاتر خدمات ارتباطی: مشترکین تلفن همراه اعتباری در خصوص دریافت خدمات ذیل میتوانند به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه نمایند.
- ثبت نام سیم کارت
- تغییرمالکیت (تغییرنام)
- اعلام مفقودی ودریافت سیم کارت جدید
- تغییرآدرس
- قطع و وصل سرویسهای ویژه
- بررسی شارژینگ مشترکین اعتباری
- خروج از لیست سیاه
- فعالسازی سیم کارتهای ثبت نامی
ادارات مشترکین: مشترکین تلفن همراه اعتباری میتوانند با مراجعه به ادارات مشترکین خدمات ذیل را دریافت نمایند.
- تعویض سیم کارت تلفن همراه کلیه استانها
- بررسی مشکلات سرویس ویژه
- ارائه کدهای محرمانه سیم کارت (pin) و (puk)
- کشف مزاحمت تلفنی
- بررسی شارژینگ مشترکین اعتباری
- بررسی و تعویض کارت شارژ مخدوش
- خروج از لیست سیاه
- مشترکین از طریق سامانه اطلاع رسانی همراه اول (09990) میتوانند از خدمات تلفنهای اعتباری استفاده نمایند.
- مشترکین میتوانند از طریق تلفن گویا (444) از طریق سیم کارت اعتباری و براساس راهنمای صوتی خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
انواع وضعیت سیم کارت اعتباری
استفاده نشده، فعال نشده (idle): وضعیت سیم کارت در زمان تحویل
فعال (active): با برقراری اولین ارتباط مشترک وارد وضعیت فعال شده و میتواند از سرویسها و امکانات موجود استفاده نماید.
یکطرفه (Suspend): هنگامی که دوره اعتبار سیمکارت (براساس اعتبار زمانی و یا اعتبار ریالی، کارت شارژ خریداری شده) به پایان میرسد سیم کارت مشترک یکطرفه میشود. مشترک ظرف مدت 2 ماه باید اقدام به افزایش اعتبار نماید. در طول این مدت مشترک صرفاً تماس و پیام کوتاه دریافت مینماید و قادر به برقراری ارتباط یا ارسال پیام کوتاه نمیباشد و اگر از اعتبار مکالمه دوره گذشته مبلغی باقی مانده باشد در صورت شارژ، اعتبار باقیمانده به اعتبار جدید اضافه میگردد.
غیر فعال (disable): اگر مشترک در دوره وضعیت یکطرفه اقدام به افزایش اعتبار ننماید (طی 2 ماه) وارد وضعیت غیرفعال میگردد. در این مدت (12ماه) کلیه خدمات به استثناء امکان تماس با مراکز کمکهای اضطراری غیر فعال بوده لیکن شماره مشترک حفظ خواهد شد و در صورت شارژ اعتبار باقیمانده از دوره قبل به دوره جدید منتقل نخواهد شد.
سلب امتیاز (pool): درصورت عدم افزایش اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12ماه) شماره و حق الامتیاز سلب میگردد.