سیمرغ شهر || آموزش روش پخت انواع کوکو | آموزش آشپزی و روش پخت انواع انواع غذاها

  • ۲۲:۲۶

کوکوی والک دو رنگ

کوکوی والک دورنگ


مواد لازم برای 6 نفر:

300 گرم والک پاک کرده

100 گرم برگ کاهو پیچ

100 گرم گردوی خرد شده

8 عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز متوسط

4 عدد سیب زمینی متوسط

1قاشق سوپخوری آرد

نمک،فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

1قاشق سوپخوری گل سرخ پودر شده

2 قاشق سوپخوریزعفران آب کرده

روغن مایع به مقدار لازم


طرز تهیه:

1. سیب زمینی ها را شسته و با مقداری آب بپزید.والک ها را شسته و خرد کنید.برگ کاهو را هم ریز خرد کنید.

2. در یک کاسه مناسب چهار عدد تخم مرغ بشکنید و خوب هم بزنید. نمک، فلفل،زردچوبه و آرد را هم اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

3. حالا گردوی خرد شده و پودر گل سرخ را به مخلوط بیفزایید. نوبت به سبزیجات (والک و کاهو)می رسد،آنها را هم به مایه کوکو افزوده و خوب هم بزنید.

4. در تابه ای مناسب روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. روغن که داغ شد مایه کوکو را در تابه ریخته، صاف کنید.حرارت را ملایم کرده،در تابه را گذاشته و صبر کنید تا مایه کوکو خودش را بگیرد.

5. سیب زمینی های پخته را پوست بکنید و با رنده ریز کنید.پیاز را هم پوست کنده و رنده کنید.مواد را در کاسه ای ریخته،چهار تا تخم مرغ باقی مانده را هم روی آنها بشکنید.مواد را خوب هم بزنید.

6. زعفران آب کرده،نمک،فلفل سیاه و زرد چوبه را به مایه کوکو سیب زمینی اضافه کرده و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

7. مایه آماده کوکو را روی کوکوی والک بریزید و با پشت چنگال صاف کنید.دوباره در تابه را بگذارید تا هر دو کوکو با حرارت ملایم بپزند.بهتر است شعله پخش کن بگذارید.

8. بعد از اینکه کناره های کوکو سرخ شد،با دقت کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.بعد از پخت کوکو را در ظرف مورد نظر کشیده و سرو کنید.




این هم یک برش از کوکوی خوشمزه ما

کوکوی والک دورنگ

--------------------نوووووووووووووش جونتون-----------------------


یه جور دیگه:

  • می توانید این کوکو را در فر هم درست کنید.فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم کنید.مایه کوکوی والک را در ظرف مناسب ریخته و در طبقه وسط بگذارید،بعد از 10 الی 15 دقیقه مایه کوکو سیب زمینی را بریزید.نیم ساعت صبرکنید و بعد از پخت هر دو لایه کوکو،حرارت بالای فر را روشن کنید تا روی کوکو هم طلایی و برشته شود.
  • شما میتوانید مقداری والک خرد شده هم به مواد کوکوی سیب زمینی اضافه کنید.کوکو سیب زمینی با والک طعم متفاوت و خوشمزه ای میگیرد.


کوکوی قارچ مخصوص

کوکوی قارچ مخصوص

مواد لازم برای 4 نفر:
روغن زیتون  2 قاشق غذاخوری
پیاز ریز خرد شده 1 عدد بزرگ یا 2  عدد کوچک
سیر خرد شده  1 تا 2 حبه
فلفل دلمه قرمز ریز خرد شده 1 عدد
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
قارچ ریز خرد شده 300 گرم
کره  2 قاشق غذاخوری
آبلیمو  2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ  5 عدد
آرد 3 قاشق غذاخوری (می تونید از آرد پف کننده هم استفاده کنید)
زعفران دم کرده  2 قاشق چایخوری
پودر اورگانو، سبزیجات خشک ایتالیایی، گرانول فلفل قرمز هر کدام 1.5 قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان رنده شده 2 قاشق غذاخوری + کمی اضافه تر جهت تزیین
پودر عصاره سبزیجات 1 قاشق غذاخوری (دلخواه)
نمک و فلفل

طرز تهیه :

روغن را در ماهی تابه ریخته با حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را بیفزایید و کمی تفت دهید تا نرم شود. سیر را افزوده و حرارت دهید تا سیر و پیاز کمی طلایی شوند ولی قهوه ای نشوند (این باعث می شه رنگ کوکوی شما خوشرنگ بشه). سپس فلفل دلمه قرمز را هم افزوده و تفت دهید به مدت 1 تا 2 دقیقه. پودر اورگانو، سبزیجات خشک ایتالیایی و گرانول فلفل قرمز را نیز بیفزایید و مواد را مخلوط کنید. سپس از روی حرارت کنار بگذارید تا خنک شود.

کوکوی قارچ

قارچ ها را که خرد کردید با 1 قاشق آبلیمو آغشته کنید. کره را در ماهی تابه ذوب کنید و قارچ ها را درون آن بریزید. باقی مانده ی آبلیمو را هم افزوده و با حرارت بالا تفت دهید تا قارچ ها آب نیدازند. نیازی نیست قارچ ها طلایی شوند. کمی که نرم شدند حدود 2 تا 3 دقیقه از روی حرارت بردارید. در این صورت رنگ کوکوی شما خوش رنگ تر خواهد شد. چنانچه هنوز کمی آب در ماهی تابه هست، قارچ ها را آبکش کنید تا آبی نداشته باشند. کنار بگذارید تا خنک شوند.

در کاسه ی بزرگی تخم مرغ را بشکنید و با همزن برقی یا چنگال هم بزنید. سپس آرد را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط شما پف کند. زعفران دم کرده را هم بیفزایید. با چنگال مخلوط کنید. مخلوط پیاز و فلفل دلمه، قارچ و جعفری را به همراه پنیر پارمسان اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. نمک و فلفل به میزان لازم اضافه کنید. می توانید کمی هم عصاره ی پودری سبزیجات اضافه کنید که در آن صورت نمک کمتری بریزید.

کوکوی قارچ

کوکوی قارچ

مواد آماده شده را در قالب مورد نظر خود که قبلا" چرب کرده اید، بریزید با پشت قاشق روی مواد را صاف و یکدست کنید. سپس در فر از پیش گرم شده به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید یا تا زمانی که کوکوی شما بسته شود و با خلال دندان یا چنگال تست کنید. سپس از فر خارج کرده و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید در قالب خنک شود، سپس برش زده و باقی مانده پنیر پارمسان را روی آن بریزید و سرو کنید. این کوکوی خوشمزه را می توانید مثل بقیه کوکوها درون ماهی تابه نیز سرخ کنید. به این ترتیب که روغن را گرم کنید و مواد کوکو را بریزید، یک سمت آن که بسته شد به آرامی برش زده و یا به صورت یک تکه سمت دیگر آن را سرخ کنید و یا هر بار کمی از مواد را با قاشق در ماهی تابه بریزید و سرخ کنید. بهتر است که از فر استفاده کنید تا روغن کمتری مصرف شود و غذای سالم تری داشته باشید....  کوکوی قارچ مخصوص را می توانید با برنج و یا نان و برشی از لیموترش و کمی سالاد سرو کنید. 


فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب مورد نظر خود را با اسپری روغن چرب کنید. من از قالب مستطیل پیرکس استفاده نمودم. چنانچه تمایل دارید کوکوی خود را سرخ کنید، نیازی به فر نمی باشد.


میزان کل کالری موجود در کوکوی قارچ مخصوص: 776 کالری
میزان کالری در هر سرو برای هر نفر: 194 کالری

قارچ


نکات مثبت سلامتی:

قارچ ماده ی اصلی این غذا بسیار غنی از فیبر رژیمی و انواع اسیدهای آمینه لازم برای بدن به همراه ویتامین B6، C و دیگر املاح مورد نیاز بدن می باشد. منبع بسیار مهمی نیز از کلسیم می باشد. مصرف قارچ نیز سبب کاهش کلسترول و فشار خون شده و در تنظیم قند خون بسیار مفید است. نکته بسیار مهم این است که این غذا بسیار کم کالری می باشد و جهت رژیم و تناسب اندام ایده آل است...

نکته قابل تامل در تهیه این غذا:
این غذا بسیار مقوی و سالم می باشد و با توجه به این که این میزان برای 4 نفر کافی است میزان تخم مرغ آن زیاد بالا نمی باشد ولی به هرحال کمی کلسترول در آن وجود دارد که برای افرادی که تحت رژیم سخت هستند توصیه می شود با احتیاط مصرف کنند یعنی به میزان کمتر...




کوکوی کنگر

کوکوی کنگر

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 100 گرم
کنگر پاک کرده 250 گرم
زرشک (برای تزیین روی کوکو) 10 گرم
هویج دو عدد متوسط
سیب زمینی یک عدد متوسط
پیاز دو عدد
تخم مرغ چهار عدد
گوجه فرنگی (برای تزیین) یک عدد کوچک
روغن مایع یک پیمانه
آب یک پیمانه
زعفران دَم کرده به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
ادویه ی پلویی به میزان لازم

طرز تهیه :

کنگر را با دو قاشق سوپخوری روغن مایع تفت دهید و یک پیمانه آب بیفزایید تا بپزد. هویج را نگینی خردکرده و با مقداری آب بپزید. سیب زمینی را نگینی خرد نمایید و تفت دهید، وقتی نرم شد از روی حرارت بردارید. پیاز را سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را تفت دهید.
وقتی همه ی مواد آماده شد، در ظرفی مواد را با هم مخلوط کنید. نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و ادویه ی پلویی را بیفزایید. تخم مرغ ها را در ظرفی جدا بزنید و به مایه ی کوکو اضافه نمایید. همه ی مواد را با هم خوب مخلوط کنید. روغن مایع را درون تابه بریزید؛ وقتی داغ شد، مواد را در آن بریزید. می توانید به این کوکو زعفران دَم کرده نیز اضافه نمایید. گوجه فرنگی را ریز خرد کرده و با زرشک مخلوط کنید؛ بهتر است گوجه فرنگی سفت و کوچک باشد. زرده های تخم مرغ را هم بیفزایید، با هم مخلوط نموده و روی کوکو بدهید؛ با قاشق یک فشار کوچک بدهید تا به رویه ی کوکو بچسبد.
زمانی که تخم مرغ ها را در ظرف می ریزید یک عدد زرده ی تخم مرغ را نگه دارید تا در آخر با گوجه فرنگی و زرشک مخلوط کنید و به رویه ی کوکو بریزید. بگذارید با حرارت ملایم پخته و خوب طلایی شود؛ لازم نیست سمت دیگر این کوکو سرخ گردد.

کوکوی کنگر

خواص کنگر:

گیاهی با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس است. از برگ‌های سبز آن به صورت خام در تهیه سالاد و از ساقه آن در تهیه خورش استفاده می‌شود. این گیاه، طبع گرمی دارد و بسیار نیرو بخش و مقوی قلب است. برگ‌های این سبزی، موجب کاهش چربی خون شده و به دلیل فیبر نامحلول، بسیار ملین و برای پایین آوردن قند خون سودمند است. اینولین آن باعث افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش شده و از سرطان روده باریک می‌کاهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن نیز پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند.

کنگر


روشهای مصرف کنگر:
۱-پس از پاک کردن کنگر و شستن ان کنگر ها را مانند کرفس خرد می کنند و پس از تفت دادن درروغن خورش کنگردرست می کنند.

۲-کنگرخرد و سرخ شده را در فریزر نگهاری می کنند وهنگام پخت قورمه سبزی ان را با سبزی قورمه مخلوط می کنند.خورش قورمه سبزی با ترکیب کنکر بسیار خوشمزه تر از قورمه سبزی معمولی است.

۳-خوردن کنگر پاک کرده به صورت خام به تنهایی و یا ترکیب ان با سالاد کاهو.

۴-پختن کوکوی کنگر. کوکوی کنگربسیارخوشمزه و لذیذ می شود.


کنگر

فواید کنگر:

فصل بهار پر از نوبرانه است، از جمله نوبرانه‌های فصل بهار کنگر است که دارای خواص درمانی زیادی است.
عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.
کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.
البته با توجه به اینکه برگ‌های آن تیغ‌های ریز و تیزی دارند، هنگام پاک کردن مراقب دستان خود باشید؛ پس بهتر است از دستکش استفاده کنید.
کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود. علاوه بر این، کنگر منبع غنی پتاسیم است.
کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست و در ضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود
این سبزی خواص دارویی نظیر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهندگی کلسترول دارد. بنابراین احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد، خنثی‌کننده سموم کبدی و محافظ کبد است و به همین دلیل از دانه‌های آن داروهایی برای درمان بیماری‌های کبدی به بازار عرضه شده است. در ضمن، عادت به خوردن آن به هضم غذا کمک کرده و اشتها را افزایش می‌دهد.
خوردن برگ کنگر تولید کلسترول در بدن را پایین می‌آورد. به همین دلیل داروهای تهیه شده از کنگر را برای امراض قلبی-عروقی و جلوگیری از تصلب شرایین استفاده می‌کنند. ماده سینارین که در عصاره برگ کنگر وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. تحقیقات نشان داده است که سینارین باعث کاهش سطح تری‌گلیسیرید خون نیز می‌شود.
سینارین و ماده دیگری که به عنوان اسیدکافئیک شناخته شده است، کبد را در برابر عفونت حفظ می‌کند و به کبد کمک می‌کند تا بعد از تخریب قسمتی از آن دوباره خود را از نو بسازد.


اثرات دیگر آن شامل کاهش :

چربی خون، ضددرد، ضدالتهاب، کاهش قندخون و به طور ضعیف ادرارآوری است.

جالب است بدانید که یکی دیگر از استفاده‌های مهم کنگر در تولید پنیر است. زیرا این سبزی با آنزیم‌هایی که دارد می‌تواند با غلظت یک بر ۱۵۰ هزار شیر را لخته و پنیر تولید کند.

دانه کنگر نیز حاوی روغنی است که از آن در تهیه صابون، شامپو و پولیش‌ها استفاده می‌کنند.
از آنجایی که کنگر محتوی کربوهیدرات پیچیده غیرقابل هضم به نان اینولین است، خاصیت مسهلی دارد. از طرفی اینولین موجود در کنگر باعث افزایش باکتری‌های مفید و کاهش باکتری‌های مضر در مدفوع می‌شود. در حقیقت باعث حفظ سلامتی روده شده و احتمالاً می‌تواند خطر سرطان روده باریک را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان موجود در کنگر، پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند.
کنگر ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست و در ضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

این گیاه و به خصوص برگ آن ادرارآور و نیروبخش است و در ضمن قلب را نیز تقویت می‌کند.
کنگر در درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی مؤثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.
به عنوان آخرین خواص نیز باید گفت که کنگر دارای اثراتی نظیر ضد تجمع پلاکت‌ها (رقیق کردن خون)، ضدتهوع، ضدنفخ، خلط‌ آور و مسهل است.

 
توجه: چه کسانی بهتر است کنگر نخورند؟

  • بهتر است زنان باردار، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری شدید کبدی یا کلیوی از مصرف برگ کنگر پرهیز کنند.
  • از آنجایی که برگ‌های کنگر محرک انقباض کیسه صفراست. افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند، نباید آن را مصرف کنند؛ چرا که افزایش انقباض کیسه صفرا منجر به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا می‌شود.
  • همچنین اشخاصی که نسبت به کنگر یا خواص سینارین حساسیت دارند، باید از مصرف این گیاه پرهیز کنند.



 

  



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan