دستگیری یک جیب بر به جرم سرقت تعدادی گوشی و پول نقد در مراسم تشیع مرحوم داود رشیدی

  • ۲۱:۱۸
خبرگزاری ایسنا: رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که در مراسم تشییع زنده یاد داوود رشیدی اقدام به سرقت از افراد حاضر در مراسم تشییع کرده بود، خبر داد.

در ساعت 10 صبح روز هفتم شهریورماه  از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، شناسایی یک سارق جیب‌بر در محل برگزاری مراسم تشییع پیکر استاد داوود رشیدی در خیابان استاد شهریار – روبروی تالار وحدت ، به کلانتری 129 جامی اعلام شد که با توجه به برگزاری مراسم تشییع از مقابل تالار وحدت و حضور گشت کلانتری 129 جامی در محل انجام مراسم ، بلافاصله گزارش تماس شهروندان مبنی بر شناسایی سارق جیب بر در میان جمعیت حاضر در مراسم به مأموران حاضر در مراسم اعلام  و مأموران کلانتری 129 جامی ضمن شناسایی فرد تماس گیرنده با 110  و راهنمایی وی اقدام به شناسایی خانم جوانی حدودا 25 ساله کرده ، او را تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار داده تا سرانجام این خانم جوان را در حین سرقت گوشی تلفن همراه دستگیر کردند.
 
جیب بری یک دختر در تشییع‌جنازه داود رشیدی 
انتشار عکس براساس دستور مراجع قضایی

در زمان دستگیری سارق جیب بر و بازرسی کیف همراهش ، تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه از وی کشف و ضبط شد و و متهمه در همان اعترافات اولیه به سرقت تمامی گوشی های تلفن همراه از تعدادی از شهروندان حاضر در مراسم تشییع استاد رشیدی اعتراف کرده بود از سوی هفت نفر از شکات در همان محل دستگیری شناسایی و به کلانتری 129 جامی منتقل شد.

با توجه به اعتراف صریح متهمه به انجام جیب بری و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری تشکیل و متهمه به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در همان تحقیقات اولیه ، پریسا . الف متولد 1367 به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جیب بری با بیش از هفت فقره سابقه دستگیری به اتهام سرقت به شیوه جیب بری شناسایی شد ؛ همچنین با توجه به کشف گوشی های تلفن همراه متعلق به تعدادی از شکات و شناسایی مالباختگان در همان محل سرقت ، هماهنگی های لازم با بازپرس پرونده انجام و گوشی های مسروقه به صاحبان آنها تحویل داده شد .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتختف سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : تحقیقات از متهم پرونده در مراحل مقدماتی قرار داشته اما با توجه به شواهد و دلایل پرونده ، اعتراف صریح متهم به انجام سرقت به شیوه جیب بری ، شناسایی تعدادی از شکات پرونده ، سوابق متعدد متهمه در ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهمه مورد سرقت قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است .

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر این متهم شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.


دیگر اخبار مربوط به جیب بری در تهران


باشگاه خبرنگاران جوان: سرهنگ راقی، فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی تعدد وقوع سرقت های خاص از جمله جیب بری بر روی سکو ها و داخل واگن های مترو، به خصوص در ساعات پایانی روز که ازدحام جمعیت بیشتر است، و همچنین در راستای افزایش احساس امنیت و آرامش شهروندان، طرح تشدید برخورد با سارقین جیب بر، در دستور کار ماموران این یگان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، ضمن تقویت و آموزش نیروی انسانی مجرب، نسبت به چهره زنی، شناسایی و مراقبت افراد مجرم، ماموران یگان انتظامی مترو تحقیقات و تلاش های خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان و سارقان آغاز کردند.

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت تصریح کرد: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه روز گذشته ماموران این یگان در ایستگاه متروی میرداماد متوجه حرکات مشکوک 2 مرد داخل جمعیت شدند و آنها را تحت نظر گرفتند تا اینکه یکی از جوان ها که پیراهنی را روی دست خود انداخته بود، با پوشش قرار دادن آن در هنگام ورود مسافرین به واگن قطار اقدام به جیب بری از یک شهروند کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران اقدام به دستگیری و بازداشت متهم و همدستش کرده که آنها را که سعی داشتند با اظهارات ضد و نقیض از دست ماموران خود را رها کنند، اما با توجه به مستندات موجود و همچنین کشف اموال مسروقه شهروند مذکور موفق به این کار نشده و در نهایت هر 2 نفر به ایستگاه پلیس مترو منتقل شدند.

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت اظهار داشت:یهر 2 متهم در مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن به جرم خود مبنی بر سرقت و جیب بری از شهروندان اعتراف کردند و در بازرسی از وسایل آنها تعدادی کیف، تلفن همراه و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

گفتنی است، در ادامه هر 2 متهم برای سیر مراحل تحقیقات پیرامون سرقت های احتمالی دیگر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.


خبرگزاری مهر: دزد بی آر تی دست به دزدی زد اما هرگز فکرش را هم نمی کرد مالباخته تا کیلومترها دنبالش بدود و او را دستگیر کند.

ساعت نه و نیم شب ۲۴ مردادماه یک فقره دستگیری سارق، در محدوده ایستگاه اتوبوس خط بی آر تی به کلانتری ۱۱۵ رازی اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل، یکی از شهروندان با مراجعه به ماموران اعلام کرد فردی گوشی تلفن همراه و کیف پولش را به شیوه جیب بری سرقت کرده که در ادامه متوجه این موضوع شده و ضمن شناسایی سارق، با کمک بستگانش و طی یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری شخص سارق شده است.



با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه در اتوبوس بی آر تی مسیر خاوران - آزادی به همراه تعدادی از بستگان داخل اتوبوس بودیم که ناگهان متوجه سرقت گوشی تلفن همراه و مبلغ ۲۵۰ هزار تومان پول همراه شوهرخواهرم شدیم. به محض اطلاع از سرقت، ناگهان متهم اقدام به فرار از داخل اتوبوس کرد. به تعقیب وی پرداختیم و پس از حدودا دو کیلومتر تعقیب و گریز با پای پیاده، سرانجام موفق به دستگیری دزد شدیم که خودش را در تاریکی شب در پشت یک ماشین پارک شده در کناره خیابان مخفی کرده بود. در همان بازرسی اولیه متهم توسط ماموران کلانتری، گوشی تلفن همراه من نیز از متهم کشف شد.

با آغاز تحقیقات از متهم به نام سعید ۵۵ساله وی به ده ها مورد جیب بری و سرقت گوشی های تلفن همراه از مسافران اتوبوس های بی آر تی به ویژه در خطوط «خاوران – تهرانپارس« و «راه آهن – تجریش» و فروش گوشی تلفن همراه مسروقه جهت تأمین هزینه مواد خود اعتراف کرد.

در بررسی سوابق متهم سعید نیز مشخص شد که وی از سال ۱۳۶۶ تاکنون، دارای ۱۲ فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت و موادمخدر است و به مصرف شدید موادمخدر از نوع هروئین نیز اعتیاد دارد.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها سرقت به شیوه جیب بری، شناسایی تعدادی از مالباختگان، سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف به ویژه سرقت و به جهت شناسایی سایر شاکیان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. به همین منظور از کلیه کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی در میدان حـر – انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan