- جمعه ۱۲ شهریور ۹۵
- ۲۲:۲۴
خطیب
نماز جمعه مشهد با بیان اینکه نظرش در مورد موسیقی از برخی مراجع بازتر
است، گفت:اگر بنا است یک جریان هنری به عنوان هنر موسیقی جود داشته و در
معرض عموم قرار بگیرد، باید برای آن سازوکاری درنظر بگیرند که همراه با
ابتذال نباشد. از نظر ما شکل فعلی برگزاری کنسرت با ابتذال همراه است.
امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 54
خبرگزاری
ایلنا: آیتالله سید احمد علم الهدی در برنامه «بدون تعارف» که از بخش
خبری ۲۰:۳۰ پخش شد، در مورد جملهای از اظهاراتش که من سیاسی نیستم و تنها
طلبهام، در مورد اینکه وظایف یک طلبه چیست؟، گفت: حداکثر کاری که از
تریبون نماز جمعه میتوان انجام داد نهی از منکر است. آنجا محل تحکم و
اجبار نیست بلکه باید حکم خدا و حدود الهی را یبان کرد. من نه قاضی ام،
نه لشکری دارم و نه ارتشی. بلکه بنده یک طلبه ام
امام جمعه مشهد در مورد علت مخالفتش با برگزاری کنسرت در این شهر گفت: بنده به عنوان یک طلبه نظری دارم که شاید از نظر برخی مراجع هم بازتر باشد. به شخصه برخی از موسیقیها را گوش میدهم. کنسرت در شکل جاری یک واقعیت دیگر است و آن عبارت است از اینکه ارائه موسیقی همراه با یک سلسله حرکات و هیجانات مبتذل است. بروند در هر کنسرتی که خواستند فیلم را بگیرند و بگذارند جلوی مراجع که آنها بگویند که برگزاری کنسرت به این شکل اشکالی ندارد. ما گفتیم این حرام به حرمت امام رضا (ع) در مشهد انجام نشود.
وی در پاسخ به این پرسش که شاید مردم مشهد با برگزاری کنسرت مشکلی نداشته باشند و برخی میگویند شما جای همه آنها تصمیم گرفتهاید، گفت: عدهای در یکی از شبکههای اجتماعی فراخوان داده بودند که برای مخالفت با ممنوعیت برگزاری کنسرت در مقابل کارگاه هاشمیه جمع شوند. مگر در آن تجمع چند نفرحاضر شدند؟
علمالهدی ادامه داد: آیا مشکل جوان ما که زن، زندگی، شغل و یا درآمد ثابت ندارد، با رفتن به کنسرت مشکلش حل میشود؟ اگر بنا است یک جریان هنری به عنوان هنر موسیقی جود داشته و در معرض عموم قرار بگیرد، باید برای آن سازوکاری درنظر بگیرند که با ابتذال همراه نباشد. از نظر ما شکل فعلی کنسرت با ابتذال همراه است.
وی افزود: برخی این نهی از منکر ما را تبدیل به خوراک سیاسی کرده و فکر کردند تا یکسری انتقامهای سیاسی از من بگیرند.
امام جمعه مشهد در مورد اینکه گفته میشود وی با ورزش بانوان مخالف است و به کسب مدال برنز توسط کیمیا علیزاده در المپیک نیز اعتراض کرده است، گفت: این اظهارات من برای چند سال پیش بود. زمانی که من نسبت به ورزش بانوان اعتراض کردم، برنده مسابقه یک زن ایرانی بود که لباس قرمز پوشیده بود و گریانش باز بود و موهایش پریشان بود و داور هندی آمد مدال را گردن او انداخت. این مسئله مربوط به سال قبل ها بود.
وی در مورد هنرمند مورد علاقه خویش نیز گفت: مرحوم سلحشور بر سر ما جا داشت. آقای حاتمی کیا واقعا مورد علاقه ما است. هنرمند که مثبت است از چشم ما به عنوان یک سرباز امام زمان می باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: چند سال پیش از صداوسیما سریالی به نام سقوط سثقوط یک فرسته پخش میشد. در جلسه ای که آقای ضرغامی هم در آنجا حضور داشت به او گفتم که نمیدانم کارگردان این فیلم کیست اما حاضرم ثواب صد منبر را به او بدهم و او تنها ثواب آن سکانسی را به من بدهد که دختر چادر خود را در می اورد و سقوط می کند. اثری که این سکانس می گذارد بیش از صد منبر است.
علمالهدی در مورد اینکه آیا در مشهد ملکی برای خود دارد، گفت: من در مشهد نه منزل استجیاری دارم و نه شخصی. تنها یک ساختمان در شهر تهران دارم.
وی با بیان اینکه در مجموع ۲۷ فرزند، نوه و نتیجه دارد، در مورد اینکه آیا فرزندانتان آقازاده هستند، گفت: نه تنها آقازاده نیستند بلکه خانم زاده هم نیستند و هرکدامشان دنبال کار خودشان هستند و کاری هم به من ندارند.
خطیب نماز جمعه مشهد در مورد میزان حقوقش نیز گفت: من مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستم که اخیرا حقوق ماهیانه من به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
علمالهدی در مورد اینکه اظهارات او در جامعه التهاب ایجاد میکند، اظهار کرد: زمانی که کار به مرحله منکر برسد من اعتراض میکنم اما این التهاب از بیان بنده نیست بلکه از کسانی است که اول و آخر آن را می زنند و بعد شروع می کنند به هجمه.
وی در پاسخ به این پرسش که رابطهاش با شبکههای اجتماعی چگونه است، گفت: در برخی از شبکههای اجتماعی عضو هستم و فعالیت میکنم.
وی در پاسخ به این پرسش که به چه علت چند سال پیش نقاشی که برخی جوانان مشهدی که حدود ۶ ماه زحمت کشیده و تصاویری از شاهنامه را کشیده بودند، دستور پاک کردن آن را دادید، گفت: این مسئله ارتباطی به بنده نداشت و به دستور مرحوم آیتالله طبسی بود. از طرف دیگر هم بخاطر نقاشی نبود بلکه آنها روی دیوار متعلق به آستان قدس نقاشی شاهنامه کردند که ایشان به آنها گفت شما چه حقی داشنتید بدون هماهنگی با جریان فرهنگی آستان این کار را انجام دهید.
خطیب نماز جمعه مشهد در مورد اینکه گفته میشود، وی فردی عصبی است، گفت: من اصلا عصبانی نمی شوم وشاید این برداشت غلط بخاطر تن صدای من باشد.
دیگر اخبار مربوط به علم الهدی
خبرگزاری فارس: آیتالله سید احمد علمالهدی عضو مجلس خبرگان در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در سالن صبای شهر مشهد با بیان اینکه مسئله روشنگری در حوزه نخبگان امروز برای ما به عنوان یک ضرورت اجتماعی و سیاسی مطرح است، گفت: با ارزیابی زاویهها با اصول انقلاب تمام امید ما این است که در فضای نخبگانی و آکادمیک کشور زاویه کمتری را شاهد باشیم که البته در حوزه نخبگان و فرزانگان این زاویه کمتر است ولی نسبت به برخی مسائل وجود دیرباوریها باعث میشود که حوزه نخبگانی کشور در حرکت انقلابی دچار کندی شود.
وی افزود: البته تعبیر به رکود غلط است نه اینکه بگوییم زاویه با اصول انقلاب در عرصه آکادمیک کشور زیاد است ولی دیرباوریهایی در این حوزه ظهور میکند که سبب میشود حوزه نخبگانی جامعه پشت سر برخی حوزههای حزباللهی، اصولگرایی و متعبد به نظام و انقلاب قرار بگیرد که این مسئله جریان بیدارسازی را دچار سکته میکند زیرا زمانی ما در حرکت انقلابی با سرعت گام برمیداریم که پیشاپیش تمام جریانها در حفظ اصول انقلابی جریان نخبگانی قرار بگیرند.
علمالهدی اظهار داشت: رسالت برطرف کردن مشکل دیرباوری نسبت به برخی مسائل جزء نخستین رسالتهای بسیج اساتید است که باید در راستای شفافسازی و تبیین مسائل جامعه گام بردارد و در این صورت سکته و کندی حرکت را نخواهیم داشت و سبب اعتماد حرکت جامعه و سرعت در پیشرفت اصول انقلابی میشود.
امام جمعه شهر مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری 4 سال است که به تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی تأکید داشتهاند، عنوان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی از روز اول با یک بدبینی نابکارانه در جامعه ما روبهرو شد و علت آن تبلیغاتی بود که ریشه آن از یک واگراییهای مضر و خطرناک در برخی افراد نسبت به اصول انقلاب به وجود آمد و در گوشه و کنار در زمزمههای مختلف، اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد ریاضتی مطرح میکردند که این مسئله سبب میشد از همان ابتدا نگاه بدبینانه به نقطه اقتداربخشی که مقام معظم رهبری مطرح کردند صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: واقعیت اقتصاد مقاومتی نه از نظر ماهیت و نه از نظر ضرورت کمتر در مجامع نخبگانی تشریح شده است و شاید یکی از عوامل تأخیر در توسعه اصل اقتصاد مقاومتی در فضای فکری کشور همین باشد که این مسئله سبب شد بدبینی اولیهای نسبت به اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.
*سه تبر شکننده که در دوران سازندگی، اصلاحات و اعتدال بر پیکر نظام وارد شد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: نظام ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با سه تهاجم فکری و فرهنگی فوقالعاده مضر به وسیله سه دولت روبهرو شد که این سه تبر شکننده بود که تحت عنوان توسعه بر پیکر نهال انقلاب وارد شد.
وی افزود:در دولت سازندگی مسئله توسعه اقتصادی با الگوی غربی مطرح شد که نتیجه آن اختلافات طبقاتی و روی کار آمدن یک شبه عناصر غیرارزشی اقتصادی بود که ضرر آن را در توسعه فقر عمومی مشاهده کردیم که کشور ما در طول یک سال در اقتصاد با تورم 45 درصدی روبهرو شد و این مسئله یک جریان خردکننده قشر حزباللهی و انقلابی بود و از ثمرات آن توسعه اقتصاد با الگوی غربی بود که مقام معظم رهبری نیز از ابتدا با این توسعه به عنوان خاصیت جهشی مخالفت فرمودند.
علمالهدی گفت:نظام ما از این مسئله ضربه دید و ارزشهای اجتماعی به تجملپرستی و اشرافیگری تبدیل شد و وضعیت تهوعآور فوقالعاده فاحش و سقوط از ارزشهای انقلابی به وجود آمد.
عضو مجلس خبرگان توسعه سیاسی با الگوی غربی در دولت اصلاحات را تبر شکننده دوم بر پیکر انقلاب دانست و گفت: اساس مردمسالاری دینی که دین در محور مردمسالاری قرار بگیرد آن هم با تقلید از جامعه غربی و سوق دادن جامعه ولایی به طرف جامعه غربی در دولت اصلاحات سبب شد مردمسالاری دینی تضعیف شده و ارزشهای دینی از مردمسالاری فاصله گرفت و دموکراسی ورشکسته فاسد لیبرال دموکرات که 200 سال عمر با فساد داشته است برجسته شد.
علمالهدی ادامه داد: تبر شکننده سوم بر پیکر نهال انقلاب توسعه تعامل بود که در دولت یازدهم به عنوان یک استراتژی انجام شد و ارزشهای انقلابی و جان عزیز انقلاب را هدف قرار داد.
وی افزود: مسئله فاحش بودن توسعه تعامل نسبت به اصول انقلاب به مراتب شفافتر از آن دو توسعه دیگر بود،ما که در دنیا ادعای استکبارستیزی داریم و مردم ما را به عنوان دشمن سرسخت انقلاب میشناسند و انقلاب ما که توانسته است توان نفوذ استکبار را از اوج به حضیض بکشاند با مسئله توسعه تعامل در معرض خطر قرار گرفت.
*توسعه تعامل خنجر زهرآگینی بود که بر قلب انقلاب زده شد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مسئله توسعه تعامل را به عنوان یک خنجر زهرآگین که بر قلب انقلاب زده شد مطرح کرد و گفت: توسعه تعامل حیثیت اقتدار آفرین انقلاب را گرفت، با بررسی نشریه موسسه استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام از 15 سال گذشته تا قبل از دولت یازدهم متوجه میشویم مسئله توسعه تعامل در تمام نشریات با پیشنهاد بر بعضی حرکات سیاسی و اقتصادی نشان داده شده است.
وی افزود: سال 85 برخی از این نشریات را جمع کردم و در پاکتی آن را از طریق مرحوم طبسی به آیتالله هاشمی رساندم که وی بداند انقلابی که روزی خودش سنگ زیرین آن بود با چه مسائلی روبهرو شده است، پس از مدتی از مرحوم طبسی پرسیدم که پاکت را داده است یا خیر و او گفت هاشمی پاکت را به طرفی پرتاب کرده و گفته است حرفهای علمالهدی مشخص است. او میتواند با رئیس نشریه که حجتالاسلام روحانی است صحبت کند.
علمالهدی ادامه داد: در کمیسیون مجلس خبرگان این موضوع را به روحانی گفتم و وی گفت جوانی متدین را بر رأس کار این نشریه قرار دادیم ولی حتما مسئله را بررسی میکنم که مسئله همین جا خاتمه یافت و دولت یازدهم تشکیل شد که شاهد هستیم تمام مبانی توسعه تعامل در استراتژی این دولت در حال اجراست و چیزی که از نشر آن میترسیدیم در عرصه عمل مشاهده میکنیم.
علمالهدی خطاب به اساتید بسیجی حاضر در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید گفت: شما نخبگان مطالب این نشریه را از 15 سال پیش تاکنون بررسی کنید و با آنچه به عنوان خط استراتژی دولت یازدهم اجرا شده است تطبیق دهید.
وی اضافه کرد: به اقرار تمام کارشناسان سیاسی دنیا در این 37 سال اجرای اصل انقلابی استکبارستیزی نظام در مسئله اقتدار و منافع بینالمللی ما اثر داشته است و دلیل بارز آن هم اقتدار ملی امروز ما در منطقه است که این حضور مقتدرانه اگر با هر دید آمریکا پرستی و غرب گرایی هم تحلیل شود به عنوان منافع ملی برشمرده میشود.
علمالهدی گفت: این حضور معلول اجرای اصل استکبارستیزی است که امام خمینی آن را بنیانگذاری کرده و مقام معظم رهبری با رشادت پای آموزههای امام ایستادند و به طور قطعی آن را عمل کردند،آیا با چنین اصل اصیلی که نتیجه مثبت آن را حتی از نظر مادی گرایان شاهد هستیم درست است که سهم مهلکی به نام توسعه تعامل بیندیشیم؟
امام جمعه مشهد با بیان اینکه توسعه تعامل، سم کشنده و مهلک انقلاب است، خاطرنشان کرد: به چه قیمت با دنیا بسازیم؟ به قیمت نابودی و حذف اصول ارزشهای انقلاب؟ به این دلیل که به جای جان ما سفره ما را هدف گرفتند؟ تنها ضامن اجرایی که رهبر حکیم ما با صلابت مقتدرانه آن را بیان کردند اقتصاد مقاومتی است ولی با اصطلاح اقتصاد مقاومتی هم بازی کردند زیرا این مسئله صددرصد نقطه متضاد توسعه تعامل است که اینها دنبال آن هستند.
وی گفت: بیدارسازی افسران جنگ نرم ما به دست اساتید است و بسیج اساتید در رأس مرزبانی فکر و علم برای نظام قرار دارد.
خبرگزاری مهر: آیت الله علم الهدی ظهر چهارشنبه در همایش اعطای جایزه جهانی گوهرشاد ضمن تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی برای برگزاری این همایش، اظهار کرد: این برنامه عظیم یقینا گامی پرفراز و مبتکرانه از سوی آستان قدس رضوی در عرصه خیرخواهی و نیکوکاری خواهد بود.
وی طراحی جایزه جهانی گوهرشاد را یک فعالیت فرهنگی موثر در بیان عزت و عظمت یک بانوی مسلمانِ نیکوکار دانست و تصریح کرد: سال ها از جریان نیکوکاری گوهرشاد خاتون که چنین مسجدی را در کنار مضجع منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بنا کرد، می گذرد اما تا به امروز از شخصیت این بانوی برجسته مسلمان، این چنین تقدیر و تجلیل نشده بود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: درخواست میکنم چنانچه قرار است این برنامه به صورت سالانه برگزار شود، بهجای تاریخ هجری شمسی، تاریخ قمری ملاک قرار گیرد چرا که این ماه متعلق به امام رضا (ع) است و با همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» که بر مبنای خیرخواهی گوهرشاد خاتون نهادینه شده مناسبت خواهد داشت.
آیتالله علمالهدی در بخشی دیگر از سخنانش نظریه فمنیسم در مساوی دانستن زن و مرد را، یک نوع طرد کردن واقعیت تکوینی الهی معرفی کرد و گفت: تساوی بین زن و مرد از دیدگاه دشمنان اسلام همواره به عنوان دستاویزی مد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه بین نگاه فمنیستی و نگاه اسلامی نسبت به تساوی حقوق زن و مرد تفاوتهای بسیاری وجود دارد، ادامه داد: مطابق نظریه اسلام تساوی بین زن و مرد در انسانیت، ارزش گذاری ها و ایفای نقش هر کدام است، اما از نگاه فمنیسم که از تفکرات غربی سرچشمه گرفته، زن و مرد از لحاظ ساختار جسمی و فعالیت یکی بوده و این نظریه با اصل خلقت تکوینی و واقعی متضاد است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در عالم آفرینش زن و مرد، هرکدام برای نقش و فعالیتی خاص و منحصر به فرد خلق شدهاند و مکمل یکدیگر هستند و آن ها بر حسب استعداد باطنی، نقش بسزایی در عرصههای مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهند داشت و این ارزش گذاری در خلقت همان اصل تساوی بین زن و مرد است.
وی با بیان مثال هایی تاریخی از حضور و نقش آفرینی بانوان در عرصههای مختلف جامعه اظهار کرد: گوهرشاد خاتون نیز در روند زندگانی خود از حضرت زینب(س) درس گرفته است، وی در دوره تاریخی امیر تیمور که فقط به قتل عام مردم به ویژه شیعیان فکر می کرد، محبت به اهل بیت(ع)، فرهنگ اسلامی، انسان دوستی، شیوه صحیح تربیت حاکمان اسلامی و نیکوکاری را مبنای فعالیت خود قرار داد.
امام جمعه مشهد برگزاری همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» از سوی آستان قدس رضوی را تحولی بزرگ در معرفی نقش زنان مسلمان در جهان و بیداری اسلامی دانست و گفت: امیدواریم این اندیشه رسا که از تفکرات تولیت آستان قدس رضوی سرچشمه گرفته است، تبدیل به یک پایگاه فرهنگی برای درخشش نقش زنان مسلمانان و نیکوکار در دنیا شود.
غلامعلی رجایی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: این روزها یکی از موضوعاتی که درباره دولت در محافل، فضاها و رسانههای مکتوب و مجازی دستبهدست میگردد، بحث موضع و مخالفت آقای علمالهدی، درباره برگزاری کنسرتهای موسیقی در مشهدالرضاست.
این مخالفت با برگزاری کنسرتها در محدوده آقای علمالهدی نماند و پس از اظهارات وی دادستان استان خراسانرضوی دامنه جوازندادن برای برگزاری کنسرت را به دیگر شهرهای استان خراسانرضوی تعمیم و توسعه داد و گفت در هیچیک از شهرهای خراسان رضوی نباید کنسرتی برگزار شود.برای خوانندگانی که دهها سال بعد این سطور را میخوانند، یادآوری میشود که مخالفت آقایان با برگزاری کنسرتهایی است که برگزارکنندگان آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کردهاند، نه کنسرتهای بدون مجوز.
نباید فراموش شود در بعضی کنسرتها در مواردی حدود شرع نادیده گرفته میشود؛ اما این امر دلیل آن نیست که بهکلی صورتمسئله پاک و با برگزاری هر کنسرتی مخالفت شود.
هرچند راقم این سطور بههیچوجه مخالفتی با اظهار نگرانی روحانیت بیدار و آگاه - در مواردی که روحانیت شرع را در آنها قربانیشده میبیند - ندارد؛ اما در این عرصه قانون ساکت نیست و قوانین موجود کشور حقی را متوجه دخالت روحانیت نمیداند. نگرانی باید اظهار شود؛ ولی در عمل باید مبنای قوانین رایج کشور مدنظر باشد، نه سلیقه اشخاص. و اما نکات:
١- امام اطاعت از قانون را واجب میدانست و میفرمود مخالفت با قانون مخالفت با شرع است؛ مثلا میگفت کسی که در رانندگی مقررات را نادیده بگیرد و فیالمثل از چراغ قرمز -و به تعبیر ایشان چراغ سرخ- عبور کند، باید به دادگاه معرفی شود. با توجه به اینکه قانون رایج در کشور مجوز برگزاری کنسرت را وظیفه وزارت ارشاد دانسته و این اقدام را با تأیید این وزارتخانه در سطح کشور مجاز میداند، مخالفت آقای علمالهدی و دیگران با توجه به دستگاه فکری امام در باب محترمبودن قانونها و مقررات رایج و رسمی در حد شرع و لزوم تبعیت از آنها چه توجیه شرعی و قانونیای دارد؟ جدای از این مسئله آیا یک مقام محترم استانی حق دارد در حوزه تقنین در کنار دولت ظاهر شود و حتی دولت را در نادیدهگرفتن حق حاکمیتی و روایی مقررات و مصوبات خود به عقبنشینی وادار کند؟
٢- این اقدام آقای علمالهدی دوگانگی حاکمیت - دولت را که بعضی در اینجا و آنجا به آن دامن میزنند، بر سر زبانها خواهد انداخت که این نه به مصلحت دولت است و نه به مصلحت حاکمیت و نمایندگان آن در سطح کشور.
٣- این اقدام عملا تأسیس و تشکیل مجمع تشخیص مصلحتی را در حد استانها به صورت غیررسمی نوید میدهد! همانگونه که گذشت چون آقای علمالهدی اجرای کنسرتهای بامجوز را در مشهد مجاز و به مصلحت نمیداند، به دیگران هم جرئت داده و خواهد داد که در برابر مقررات و مصوبات دولتی، نه حاکمیتی که اجرای آنها را به مصلحت نمیدانند! بایستند و این ایستادگی در عمل نوعی نافرمانی مدنی را در اذهان رقم خواهد زد؛ آنهم در سطح مقامات قضائی و معنوی.
٤- این نوع مخالفت بیمبنا در نادیدهگرفتن حقوق شهروندان -بهویژه در موضوعاتی که به اقبال عمومی جامعه حتی قشر متدین رسیده است- به منزلت و پایگاه روحانیت در منظر مردم ضربه خواهد زد.
٥- کمترین نتیجه این نوع مواضع آن است که در کشور مناطق خودمختار! درست شود؛ مناطقی که در نهایت قدرت میتوانند در برابر دولت بایستند و متأسفانه نتیجه هم بگیرند. چه دلیلی وجود دارد دامنه این خودمختاری و نادیدهگرفتن حق و حیثیت دولت در نظارت بر مجوزهایی که صادر میکند، در آینده نزدیکی از حوزه فرهنگ و هنر به دیگر حوزهها نظیر ورزش و... هم سرایت نکند؟ چه دلیلی هست که آقای علمالهدی و امثال ایشان دراینباره متوقف بشوند و بهتدریج دامنه این اقدامات را به مسائل زنان در سینما، ورزش و... نکشانند؟
٦- نکته مهم دیگر دراینباره نادیدهگرفتن نظریه و سیره عملی و نظری امام در باب موسیقی به وسیله آقای علمالهدی و دیگران است! بدونتردید باید گفت این انقلاب بر مبانی فقهیای که امام از اسلام گرفته بود، اداره شده و میشود و امثال آقای علمالهدی و دیگران حق ندارند مبانی فقهی خود را به جای این مبانی بگذارند.
آنچه مرا بیش از این اقدامات که نادیدهگرفتن حقوق شهروندان و اعلام غیررسمی خودمختاری در بعضی شهرها و بیتوجهی آشکار به قانون، مقررات و... به شمار میرود، نگران میکند، بیاعتنایی آشکار آنان به مبانی فقهی امام است.
آقای علمالهدی و امثال ایشان باید بدانند اگر اکنون دارای منزلت و مرتبتی در جمهوری اسلامی هستند، این منزلت نشئتگرفته از انقلابی بود که امام با این مردم به وجود آورد و آنان- هرکه باشند- حق ندارند با مبانی بنیانگذار این انقلاب شکوهمند در قرن حاضر رویارویی کنند
امام جمعه مشهد در مورد علت مخالفتش با برگزاری کنسرت در این شهر گفت: بنده به عنوان یک طلبه نظری دارم که شاید از نظر برخی مراجع هم بازتر باشد. به شخصه برخی از موسیقیها را گوش میدهم. کنسرت در شکل جاری یک واقعیت دیگر است و آن عبارت است از اینکه ارائه موسیقی همراه با یک سلسله حرکات و هیجانات مبتذل است. بروند در هر کنسرتی که خواستند فیلم را بگیرند و بگذارند جلوی مراجع که آنها بگویند که برگزاری کنسرت به این شکل اشکالی ندارد. ما گفتیم این حرام به حرمت امام رضا (ع) در مشهد انجام نشود.
وی در پاسخ به این پرسش که شاید مردم مشهد با برگزاری کنسرت مشکلی نداشته باشند و برخی میگویند شما جای همه آنها تصمیم گرفتهاید، گفت: عدهای در یکی از شبکههای اجتماعی فراخوان داده بودند که برای مخالفت با ممنوعیت برگزاری کنسرت در مقابل کارگاه هاشمیه جمع شوند. مگر در آن تجمع چند نفرحاضر شدند؟
علمالهدی ادامه داد: آیا مشکل جوان ما که زن، زندگی، شغل و یا درآمد ثابت ندارد، با رفتن به کنسرت مشکلش حل میشود؟ اگر بنا است یک جریان هنری به عنوان هنر موسیقی جود داشته و در معرض عموم قرار بگیرد، باید برای آن سازوکاری درنظر بگیرند که با ابتذال همراه نباشد. از نظر ما شکل فعلی کنسرت با ابتذال همراه است.
وی افزود: برخی این نهی از منکر ما را تبدیل به خوراک سیاسی کرده و فکر کردند تا یکسری انتقامهای سیاسی از من بگیرند.
امام جمعه مشهد در مورد اینکه گفته میشود وی با ورزش بانوان مخالف است و به کسب مدال برنز توسط کیمیا علیزاده در المپیک نیز اعتراض کرده است، گفت: این اظهارات من برای چند سال پیش بود. زمانی که من نسبت به ورزش بانوان اعتراض کردم، برنده مسابقه یک زن ایرانی بود که لباس قرمز پوشیده بود و گریانش باز بود و موهایش پریشان بود و داور هندی آمد مدال را گردن او انداخت. این مسئله مربوط به سال قبل ها بود.
وی در مورد هنرمند مورد علاقه خویش نیز گفت: مرحوم سلحشور بر سر ما جا داشت. آقای حاتمی کیا واقعا مورد علاقه ما است. هنرمند که مثبت است از چشم ما به عنوان یک سرباز امام زمان می باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: چند سال پیش از صداوسیما سریالی به نام سقوط سثقوط یک فرسته پخش میشد. در جلسه ای که آقای ضرغامی هم در آنجا حضور داشت به او گفتم که نمیدانم کارگردان این فیلم کیست اما حاضرم ثواب صد منبر را به او بدهم و او تنها ثواب آن سکانسی را به من بدهد که دختر چادر خود را در می اورد و سقوط می کند. اثری که این سکانس می گذارد بیش از صد منبر است.
علمالهدی در مورد اینکه آیا در مشهد ملکی برای خود دارد، گفت: من در مشهد نه منزل استجیاری دارم و نه شخصی. تنها یک ساختمان در شهر تهران دارم.
وی با بیان اینکه در مجموع ۲۷ فرزند، نوه و نتیجه دارد، در مورد اینکه آیا فرزندانتان آقازاده هستند، گفت: نه تنها آقازاده نیستند بلکه خانم زاده هم نیستند و هرکدامشان دنبال کار خودشان هستند و کاری هم به من ندارند.
خطیب نماز جمعه مشهد در مورد میزان حقوقش نیز گفت: من مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستم که اخیرا حقوق ماهیانه من به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
علمالهدی در مورد اینکه اظهارات او در جامعه التهاب ایجاد میکند، اظهار کرد: زمانی که کار به مرحله منکر برسد من اعتراض میکنم اما این التهاب از بیان بنده نیست بلکه از کسانی است که اول و آخر آن را می زنند و بعد شروع می کنند به هجمه.
وی در پاسخ به این پرسش که رابطهاش با شبکههای اجتماعی چگونه است، گفت: در برخی از شبکههای اجتماعی عضو هستم و فعالیت میکنم.
وی در پاسخ به این پرسش که به چه علت چند سال پیش نقاشی که برخی جوانان مشهدی که حدود ۶ ماه زحمت کشیده و تصاویری از شاهنامه را کشیده بودند، دستور پاک کردن آن را دادید، گفت: این مسئله ارتباطی به بنده نداشت و به دستور مرحوم آیتالله طبسی بود. از طرف دیگر هم بخاطر نقاشی نبود بلکه آنها روی دیوار متعلق به آستان قدس نقاشی شاهنامه کردند که ایشان به آنها گفت شما چه حقی داشنتید بدون هماهنگی با جریان فرهنگی آستان این کار را انجام دهید.
خطیب نماز جمعه مشهد در مورد اینکه گفته میشود، وی فردی عصبی است، گفت: من اصلا عصبانی نمی شوم وشاید این برداشت غلط بخاطر تن صدای من باشد.
دیگر اخبار مربوط به علم الهدی
خبرگزاری فارس: آیتالله سید احمد علمالهدی عضو مجلس خبرگان در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در سالن صبای شهر مشهد با بیان اینکه مسئله روشنگری در حوزه نخبگان امروز برای ما به عنوان یک ضرورت اجتماعی و سیاسی مطرح است، گفت: با ارزیابی زاویهها با اصول انقلاب تمام امید ما این است که در فضای نخبگانی و آکادمیک کشور زاویه کمتری را شاهد باشیم که البته در حوزه نخبگان و فرزانگان این زاویه کمتر است ولی نسبت به برخی مسائل وجود دیرباوریها باعث میشود که حوزه نخبگانی کشور در حرکت انقلابی دچار کندی شود.
وی افزود: البته تعبیر به رکود غلط است نه اینکه بگوییم زاویه با اصول انقلاب در عرصه آکادمیک کشور زیاد است ولی دیرباوریهایی در این حوزه ظهور میکند که سبب میشود حوزه نخبگانی جامعه پشت سر برخی حوزههای حزباللهی، اصولگرایی و متعبد به نظام و انقلاب قرار بگیرد که این مسئله جریان بیدارسازی را دچار سکته میکند زیرا زمانی ما در حرکت انقلابی با سرعت گام برمیداریم که پیشاپیش تمام جریانها در حفظ اصول انقلابی جریان نخبگانی قرار بگیرند.
علمالهدی اظهار داشت: رسالت برطرف کردن مشکل دیرباوری نسبت به برخی مسائل جزء نخستین رسالتهای بسیج اساتید است که باید در راستای شفافسازی و تبیین مسائل جامعه گام بردارد و در این صورت سکته و کندی حرکت را نخواهیم داشت و سبب اعتماد حرکت جامعه و سرعت در پیشرفت اصول انقلابی میشود.
امام جمعه شهر مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری 4 سال است که به تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی تأکید داشتهاند، عنوان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی از روز اول با یک بدبینی نابکارانه در جامعه ما روبهرو شد و علت آن تبلیغاتی بود که ریشه آن از یک واگراییهای مضر و خطرناک در برخی افراد نسبت به اصول انقلاب به وجود آمد و در گوشه و کنار در زمزمههای مختلف، اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد ریاضتی مطرح میکردند که این مسئله سبب میشد از همان ابتدا نگاه بدبینانه به نقطه اقتداربخشی که مقام معظم رهبری مطرح کردند صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: واقعیت اقتصاد مقاومتی نه از نظر ماهیت و نه از نظر ضرورت کمتر در مجامع نخبگانی تشریح شده است و شاید یکی از عوامل تأخیر در توسعه اصل اقتصاد مقاومتی در فضای فکری کشور همین باشد که این مسئله سبب شد بدبینی اولیهای نسبت به اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.
*سه تبر شکننده که در دوران سازندگی، اصلاحات و اعتدال بر پیکر نظام وارد شد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: نظام ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با سه تهاجم فکری و فرهنگی فوقالعاده مضر به وسیله سه دولت روبهرو شد که این سه تبر شکننده بود که تحت عنوان توسعه بر پیکر نهال انقلاب وارد شد.
وی افزود:در دولت سازندگی مسئله توسعه اقتصادی با الگوی غربی مطرح شد که نتیجه آن اختلافات طبقاتی و روی کار آمدن یک شبه عناصر غیرارزشی اقتصادی بود که ضرر آن را در توسعه فقر عمومی مشاهده کردیم که کشور ما در طول یک سال در اقتصاد با تورم 45 درصدی روبهرو شد و این مسئله یک جریان خردکننده قشر حزباللهی و انقلابی بود و از ثمرات آن توسعه اقتصاد با الگوی غربی بود که مقام معظم رهبری نیز از ابتدا با این توسعه به عنوان خاصیت جهشی مخالفت فرمودند.
علمالهدی گفت:نظام ما از این مسئله ضربه دید و ارزشهای اجتماعی به تجملپرستی و اشرافیگری تبدیل شد و وضعیت تهوعآور فوقالعاده فاحش و سقوط از ارزشهای انقلابی به وجود آمد.
عضو مجلس خبرگان توسعه سیاسی با الگوی غربی در دولت اصلاحات را تبر شکننده دوم بر پیکر انقلاب دانست و گفت: اساس مردمسالاری دینی که دین در محور مردمسالاری قرار بگیرد آن هم با تقلید از جامعه غربی و سوق دادن جامعه ولایی به طرف جامعه غربی در دولت اصلاحات سبب شد مردمسالاری دینی تضعیف شده و ارزشهای دینی از مردمسالاری فاصله گرفت و دموکراسی ورشکسته فاسد لیبرال دموکرات که 200 سال عمر با فساد داشته است برجسته شد.
علمالهدی ادامه داد: تبر شکننده سوم بر پیکر نهال انقلاب توسعه تعامل بود که در دولت یازدهم به عنوان یک استراتژی انجام شد و ارزشهای انقلابی و جان عزیز انقلاب را هدف قرار داد.
وی افزود: مسئله فاحش بودن توسعه تعامل نسبت به اصول انقلاب به مراتب شفافتر از آن دو توسعه دیگر بود،ما که در دنیا ادعای استکبارستیزی داریم و مردم ما را به عنوان دشمن سرسخت انقلاب میشناسند و انقلاب ما که توانسته است توان نفوذ استکبار را از اوج به حضیض بکشاند با مسئله توسعه تعامل در معرض خطر قرار گرفت.
*توسعه تعامل خنجر زهرآگینی بود که بر قلب انقلاب زده شد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مسئله توسعه تعامل را به عنوان یک خنجر زهرآگین که بر قلب انقلاب زده شد مطرح کرد و گفت: توسعه تعامل حیثیت اقتدار آفرین انقلاب را گرفت، با بررسی نشریه موسسه استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام از 15 سال گذشته تا قبل از دولت یازدهم متوجه میشویم مسئله توسعه تعامل در تمام نشریات با پیشنهاد بر بعضی حرکات سیاسی و اقتصادی نشان داده شده است.
وی افزود: سال 85 برخی از این نشریات را جمع کردم و در پاکتی آن را از طریق مرحوم طبسی به آیتالله هاشمی رساندم که وی بداند انقلابی که روزی خودش سنگ زیرین آن بود با چه مسائلی روبهرو شده است، پس از مدتی از مرحوم طبسی پرسیدم که پاکت را داده است یا خیر و او گفت هاشمی پاکت را به طرفی پرتاب کرده و گفته است حرفهای علمالهدی مشخص است. او میتواند با رئیس نشریه که حجتالاسلام روحانی است صحبت کند.
علمالهدی ادامه داد: در کمیسیون مجلس خبرگان این موضوع را به روحانی گفتم و وی گفت جوانی متدین را بر رأس کار این نشریه قرار دادیم ولی حتما مسئله را بررسی میکنم که مسئله همین جا خاتمه یافت و دولت یازدهم تشکیل شد که شاهد هستیم تمام مبانی توسعه تعامل در استراتژی این دولت در حال اجراست و چیزی که از نشر آن میترسیدیم در عرصه عمل مشاهده میکنیم.
علمالهدی خطاب به اساتید بسیجی حاضر در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید گفت: شما نخبگان مطالب این نشریه را از 15 سال پیش تاکنون بررسی کنید و با آنچه به عنوان خط استراتژی دولت یازدهم اجرا شده است تطبیق دهید.
وی اضافه کرد: به اقرار تمام کارشناسان سیاسی دنیا در این 37 سال اجرای اصل انقلابی استکبارستیزی نظام در مسئله اقتدار و منافع بینالمللی ما اثر داشته است و دلیل بارز آن هم اقتدار ملی امروز ما در منطقه است که این حضور مقتدرانه اگر با هر دید آمریکا پرستی و غرب گرایی هم تحلیل شود به عنوان منافع ملی برشمرده میشود.
علمالهدی گفت: این حضور معلول اجرای اصل استکبارستیزی است که امام خمینی آن را بنیانگذاری کرده و مقام معظم رهبری با رشادت پای آموزههای امام ایستادند و به طور قطعی آن را عمل کردند،آیا با چنین اصل اصیلی که نتیجه مثبت آن را حتی از نظر مادی گرایان شاهد هستیم درست است که سهم مهلکی به نام توسعه تعامل بیندیشیم؟
امام جمعه مشهد با بیان اینکه توسعه تعامل، سم کشنده و مهلک انقلاب است، خاطرنشان کرد: به چه قیمت با دنیا بسازیم؟ به قیمت نابودی و حذف اصول ارزشهای انقلاب؟ به این دلیل که به جای جان ما سفره ما را هدف گرفتند؟ تنها ضامن اجرایی که رهبر حکیم ما با صلابت مقتدرانه آن را بیان کردند اقتصاد مقاومتی است ولی با اصطلاح اقتصاد مقاومتی هم بازی کردند زیرا این مسئله صددرصد نقطه متضاد توسعه تعامل است که اینها دنبال آن هستند.
وی گفت: بیدارسازی افسران جنگ نرم ما به دست اساتید است و بسیج اساتید در رأس مرزبانی فکر و علم برای نظام قرار دارد.
خبرگزاری مهر: آیت الله علم الهدی ظهر چهارشنبه در همایش اعطای جایزه جهانی گوهرشاد ضمن تقدیر از تولیت آستان قدس رضوی برای برگزاری این همایش، اظهار کرد: این برنامه عظیم یقینا گامی پرفراز و مبتکرانه از سوی آستان قدس رضوی در عرصه خیرخواهی و نیکوکاری خواهد بود.
وی طراحی جایزه جهانی گوهرشاد را یک فعالیت فرهنگی موثر در بیان عزت و عظمت یک بانوی مسلمانِ نیکوکار دانست و تصریح کرد: سال ها از جریان نیکوکاری گوهرشاد خاتون که چنین مسجدی را در کنار مضجع منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بنا کرد، می گذرد اما تا به امروز از شخصیت این بانوی برجسته مسلمان، این چنین تقدیر و تجلیل نشده بود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: درخواست میکنم چنانچه قرار است این برنامه به صورت سالانه برگزار شود، بهجای تاریخ هجری شمسی، تاریخ قمری ملاک قرار گیرد چرا که این ماه متعلق به امام رضا (ع) است و با همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» که بر مبنای خیرخواهی گوهرشاد خاتون نهادینه شده مناسبت خواهد داشت.
آیتالله علمالهدی در بخشی دیگر از سخنانش نظریه فمنیسم در مساوی دانستن زن و مرد را، یک نوع طرد کردن واقعیت تکوینی الهی معرفی کرد و گفت: تساوی بین زن و مرد از دیدگاه دشمنان اسلام همواره به عنوان دستاویزی مد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه بین نگاه فمنیستی و نگاه اسلامی نسبت به تساوی حقوق زن و مرد تفاوتهای بسیاری وجود دارد، ادامه داد: مطابق نظریه اسلام تساوی بین زن و مرد در انسانیت، ارزش گذاری ها و ایفای نقش هر کدام است، اما از نگاه فمنیسم که از تفکرات غربی سرچشمه گرفته، زن و مرد از لحاظ ساختار جسمی و فعالیت یکی بوده و این نظریه با اصل خلقت تکوینی و واقعی متضاد است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در عالم آفرینش زن و مرد، هرکدام برای نقش و فعالیتی خاص و منحصر به فرد خلق شدهاند و مکمل یکدیگر هستند و آن ها بر حسب استعداد باطنی، نقش بسزایی در عرصههای مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهند داشت و این ارزش گذاری در خلقت همان اصل تساوی بین زن و مرد است.
وی با بیان مثال هایی تاریخی از حضور و نقش آفرینی بانوان در عرصههای مختلف جامعه اظهار کرد: گوهرشاد خاتون نیز در روند زندگانی خود از حضرت زینب(س) درس گرفته است، وی در دوره تاریخی امیر تیمور که فقط به قتل عام مردم به ویژه شیعیان فکر می کرد، محبت به اهل بیت(ع)، فرهنگ اسلامی، انسان دوستی، شیوه صحیح تربیت حاکمان اسلامی و نیکوکاری را مبنای فعالیت خود قرار داد.
امام جمعه مشهد برگزاری همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» از سوی آستان قدس رضوی را تحولی بزرگ در معرفی نقش زنان مسلمان در جهان و بیداری اسلامی دانست و گفت: امیدواریم این اندیشه رسا که از تفکرات تولیت آستان قدس رضوی سرچشمه گرفته است، تبدیل به یک پایگاه فرهنگی برای درخشش نقش زنان مسلمانان و نیکوکار در دنیا شود.
غلامعلی رجایی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: این روزها یکی از موضوعاتی که درباره دولت در محافل، فضاها و رسانههای مکتوب و مجازی دستبهدست میگردد، بحث موضع و مخالفت آقای علمالهدی، درباره برگزاری کنسرتهای موسیقی در مشهدالرضاست.
این مخالفت با برگزاری کنسرتها در محدوده آقای علمالهدی نماند و پس از اظهارات وی دادستان استان خراسانرضوی دامنه جوازندادن برای برگزاری کنسرت را به دیگر شهرهای استان خراسانرضوی تعمیم و توسعه داد و گفت در هیچیک از شهرهای خراسان رضوی نباید کنسرتی برگزار شود.برای خوانندگانی که دهها سال بعد این سطور را میخوانند، یادآوری میشود که مخالفت آقایان با برگزاری کنسرتهایی است که برگزارکنندگان آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کردهاند، نه کنسرتهای بدون مجوز.
نباید فراموش شود در بعضی کنسرتها در مواردی حدود شرع نادیده گرفته میشود؛ اما این امر دلیل آن نیست که بهکلی صورتمسئله پاک و با برگزاری هر کنسرتی مخالفت شود.
هرچند راقم این سطور بههیچوجه مخالفتی با اظهار نگرانی روحانیت بیدار و آگاه - در مواردی که روحانیت شرع را در آنها قربانیشده میبیند - ندارد؛ اما در این عرصه قانون ساکت نیست و قوانین موجود کشور حقی را متوجه دخالت روحانیت نمیداند. نگرانی باید اظهار شود؛ ولی در عمل باید مبنای قوانین رایج کشور مدنظر باشد، نه سلیقه اشخاص. و اما نکات:
١- امام اطاعت از قانون را واجب میدانست و میفرمود مخالفت با قانون مخالفت با شرع است؛ مثلا میگفت کسی که در رانندگی مقررات را نادیده بگیرد و فیالمثل از چراغ قرمز -و به تعبیر ایشان چراغ سرخ- عبور کند، باید به دادگاه معرفی شود. با توجه به اینکه قانون رایج در کشور مجوز برگزاری کنسرت را وظیفه وزارت ارشاد دانسته و این اقدام را با تأیید این وزارتخانه در سطح کشور مجاز میداند، مخالفت آقای علمالهدی و دیگران با توجه به دستگاه فکری امام در باب محترمبودن قانونها و مقررات رایج و رسمی در حد شرع و لزوم تبعیت از آنها چه توجیه شرعی و قانونیای دارد؟ جدای از این مسئله آیا یک مقام محترم استانی حق دارد در حوزه تقنین در کنار دولت ظاهر شود و حتی دولت را در نادیدهگرفتن حق حاکمیتی و روایی مقررات و مصوبات خود به عقبنشینی وادار کند؟
٢- این اقدام آقای علمالهدی دوگانگی حاکمیت - دولت را که بعضی در اینجا و آنجا به آن دامن میزنند، بر سر زبانها خواهد انداخت که این نه به مصلحت دولت است و نه به مصلحت حاکمیت و نمایندگان آن در سطح کشور.
٣- این اقدام عملا تأسیس و تشکیل مجمع تشخیص مصلحتی را در حد استانها به صورت غیررسمی نوید میدهد! همانگونه که گذشت چون آقای علمالهدی اجرای کنسرتهای بامجوز را در مشهد مجاز و به مصلحت نمیداند، به دیگران هم جرئت داده و خواهد داد که در برابر مقررات و مصوبات دولتی، نه حاکمیتی که اجرای آنها را به مصلحت نمیدانند! بایستند و این ایستادگی در عمل نوعی نافرمانی مدنی را در اذهان رقم خواهد زد؛ آنهم در سطح مقامات قضائی و معنوی.
٤- این نوع مخالفت بیمبنا در نادیدهگرفتن حقوق شهروندان -بهویژه در موضوعاتی که به اقبال عمومی جامعه حتی قشر متدین رسیده است- به منزلت و پایگاه روحانیت در منظر مردم ضربه خواهد زد.
٥- کمترین نتیجه این نوع مواضع آن است که در کشور مناطق خودمختار! درست شود؛ مناطقی که در نهایت قدرت میتوانند در برابر دولت بایستند و متأسفانه نتیجه هم بگیرند. چه دلیلی وجود دارد دامنه این خودمختاری و نادیدهگرفتن حق و حیثیت دولت در نظارت بر مجوزهایی که صادر میکند، در آینده نزدیکی از حوزه فرهنگ و هنر به دیگر حوزهها نظیر ورزش و... هم سرایت نکند؟ چه دلیلی هست که آقای علمالهدی و امثال ایشان دراینباره متوقف بشوند و بهتدریج دامنه این اقدامات را به مسائل زنان در سینما، ورزش و... نکشانند؟
٦- نکته مهم دیگر دراینباره نادیدهگرفتن نظریه و سیره عملی و نظری امام در باب موسیقی به وسیله آقای علمالهدی و دیگران است! بدونتردید باید گفت این انقلاب بر مبانی فقهیای که امام از اسلام گرفته بود، اداره شده و میشود و امثال آقای علمالهدی و دیگران حق ندارند مبانی فقهی خود را به جای این مبانی بگذارند.
آنچه مرا بیش از این اقدامات که نادیدهگرفتن حقوق شهروندان و اعلام غیررسمی خودمختاری در بعضی شهرها و بیتوجهی آشکار به قانون، مقررات و... به شمار میرود، نگران میکند، بیاعتنایی آشکار آنان به مبانی فقهی امام است.
آقای علمالهدی و امثال ایشان باید بدانند اگر اکنون دارای منزلت و مرتبتی در جمهوری اسلامی هستند، این منزلت نشئتگرفته از انقلابی بود که امام با این مردم به وجود آورد و آنان- هرکه باشند- حق ندارند با مبانی بنیانگذار این انقلاب شکوهمند در قرن حاضر رویارویی کنند