- پنجشنبه ۱۸ شهریور ۹۵
- ۱۷:۱۹
Hacksaw Ridge
به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما، روز گذشته فیلم Hacksaw Ridge، تازه ترین ساخته میل گیبسون در فستیوال فیلم ونیز به نمایش در آمد و با تحسین تماشاگران رو به رو شد.
مل گیبسون، هنرپیشه و کارگردان 60 ساله امریکایی، این فیلم را کارگردانی کرده است که در زمان جنگ جهانی دوم می گذرد. داستان فیلم درباره ی زندگی حقیقی دزموند داس است که توانسته جان 75 نفر از هم رزمانش را در جنگ اکینوا حفط کند. گفته می شود داس حتی با خود سلاح حمل نمی کرده است. از جمله بازیگران این فیلم می توان به اندرو گارفیلد،وینس وگن، سم ورتینگتون و ترزا پالمر اشاره کرد.
به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما، پس از نمایش این فیلم در فستیوال فیلم ونیز، تماشاگران ده دقیقه ایستاده مل گیبسون و عوامل فیلم را تشویق کرده اند:
لالا لند
برآورد نظر منتقدان نشان می دهد که این فیلم می تواند از مدعیان اسکار امسال باشد.در ادامه سرویس سینمای جهان واکنش منتقدان را به لالالند منتشر می کند.
جفری مکنب(ایندیپندنت):فیلم بعدی دیمین شزل پس از ویپلش ِبرنده اسکار حقیقتا شایسته ستایش در فصل جوایز پیشرو است.
رابی کالین(تلگراف): اکنون فیلم شزل برای اسکار بهترین فیلم در ماه فوریه سال آینده به حالت ایستاده در حال سوت کشیدن است!
دیوید سکستون(ایوینینگ استاندارد):آخرین موزیکال اریژینالی که اسکار
گرفت «ژیژِی»(1959) بود. لالا لند می تواند از امروز مسیر طولانی افتخار
را آغاز کند. آنها دیگر فیلم هایی از این دست نمی سازند؟ شزل که ساخت.
پیت هاموند(ددلاین):خیلی هوشمندانه است که فیلمسازی ادای دین ساده
ای به دورانی از دست رفته داشته باشد؛ فیلم او(شزل) با نقش آفرینی رایان
گاسلینگ و اما استون رویای رومانتیک تب دار ِزیبایی از یک موزیکال است که
باید دل تماشاگر معاصر را هدف قرار بدهد.
جسیکا کیانگ(پلی لیست):گاهی نمی دانید که به چی احتیاج دارید تا
اینکه بدستش می آورید. و دنیا؛سینما، تاریخ، هنر؛ نوستالژی، شادی، موسیقی؛
عشق؛ خلاقیت و صداقت،هرکسی در حال حاضر به لالالند ساخته دیمین شزل نیاز
دارد.
پیتر بردشاو (گاردین): من بی نهایت مجذوب نقش آفرینی های جذاب رایان
گاسلینگ و اما استون بودم که هردو فوق العاده هستند به خصوص اما استون که
هیچ گاه بهتر از این نبوده است؛ چشمان درشت او زمانی که پر از اشک نیستند؛
باهوش و شوخ می نماید.
اریک کوهن(ایندی وایر): همانطور که ویپلش ثابت کرد؛ بزرگترین مهارت
های شزل از قابلیتش در ثبت ویژگی های جسمانی موسیقی می آید. طراح حرکات
موزون مندی مور به دو بازیگر اصلی لحظات شگفت انگیزی را بخشیده که باید
طرفداران دو آتشه فرد آستر و جینجر راجرز را راضی کند.
منتفد هالیوود ریپرتر: بی نقص نیست اما مبهوت کننده و متمایز است.
فیونوالا هالیگان(اسکرین دیلی): لا لا لند به عنوان یک درام از داستان کمتری بهره مند است نسبت به میراثی که به آن ادای دین می کند. اما برای شزل داستان صرقا یک بهاته است تا او یک راپسودی مدرن بسازد.
نوری میان اقیانوس ها
کافه سینما-سرویس سینمای جهان: نوری میان اقیانوس ها ساخته درک سیانفرانس شش سال پس از نمایش افتتاحیه "ولنتاین غمگین"-اولین تجربه فیلمسازی او -در جشنواره ساندنس ساخته شده است. نوری میان اقیانوسها پنجمین فیلم درک سیانفرانس است. مایکل فاسبندر و آلیسیا ویکاندر نقش زوجی را ایفا می کنند که نوزادی را همراه با یک جسد در یک قایق رها شده روی آب پیدا می کنند و تصمیم می گیرند نوزاد را بزرگ کنند. از حالا زمزمه اسکار برای این درام شنیده می شود که محصول مشترک دریم ورکس پروداکشنز؛ ریلانس اینترتینمنت ؛پارتیسپنت مدیا و هی دی فیلمز است. گفتنی است که ریچل وایس دیگر بازیگر فیلم است. نوری میان اقیانوس ها براساس کتاب پرفروش نویسنده استرالیایی م ل استدمن در سال 2012 ساخته شده است.این نویسنده را با تام هاردی آمریکایی مقایسه می کنند.
نوری میان اقیانوس ها در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش عمومی درآمد.
به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما پیتر بردشاو در گاردین 4 ستاره به
فیلم داد و نوشت که فاسبندر و ویکاندر نقش آفرینی های تاثیرگذاری در داستان
عشق و فداکاری ارایه می دهند و هراسی از رسیدن به سطوح پر سر وصدای
احساسات گرایی ندارند....سیانقرانس که نخستین فیلمش ولنتاین غمگین نام داشت
به سختی می توانست ولنتاینی غمگین تر از نوری میان اقیانوس ها داشته
باشد.یک ویژگی عجیب و به روشنی غریب درباره اندوه و داستان ایثار رومانتیک
فیلم وجود دارد: یک مخلوط دیوانه وار از «پیام در بطری» نیکلاس اسپارکس و
«داستان زمستان» شکسپیر . نوری میان اقیانوس ها نکته سنج نیست- نام فیلم
باید شما را آگاه کند-و ازعزم واقع گرایی فیلم های کمتر تجاری قبلی درک
سیانفرانس فاصله دارد.دردستور ساخت فیلم بیشتر ذرت به چشم می خورد تا پنیر و
ژامبون.فاسبندر نقش یک ارتشی سابق تام شربورن را ایفا می کند که به لحاظ
روانی از تجربه جنگ رنج می برد.او در سال 1919 شغل روشن نگه داشتن فانوس
دریایی را در جزیره دور افتاده جانوس راک دارد.حضور تام با استقبال مردم
محلی روبه رو می شود به ویژه از سوی ایزابل گریسمارک(ویکاندر) که برادران
خود را در جنگ از دست داده است.ایزابل و تام باهم ازدواج می کنند و ....
منتقد
نیویورک تایمز استفن هولدن می نویسد نوری در میان اقیانوس ها به عنوان
درامی درباره مسوولیت برزگسالان، از خود گذشتگی، تعهدات اخلاقی هرگز نسبت
به تعهداتش ضعیف عمل نمی کند تا معنی بزرگ کردن یک کودک را به بوته آزمایش
بگذارد.
ورود
کافه سینما-سرویس سینمای جهان: "ورود" فیلمی است ساخته دنی ویلنوو، کارگردان فرانسوی -کانادایی که در کارنامه اش فیلم هایی دارد مانند سیکاریو(آدم کش) و زندانیان. و قسمت دوم بلید رانر را هم می خواهد بسازد
به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما .کمپانی پارامونت در سال 2014 حق پخش فیلم را در امریکای شمالی و چین خریداری کرد. بنابراین توقع از این فیلم زیاد است. در "ورود" ایمی ادامز(پرفسور لوییز بنکس) نقش یک زبان شناس را دارد که مامور می شود راز ملاقات یک بیگانه را حل کند. کمپانی های فیلم نیشن و «لاوا بر» سرمایه گذاران «ورود» در کنار 21 لپس هستند.
به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما، پس از نمایش ورود، واکنش تماشاگران در جشنواره ونیز حاکی از رضایت آنها دارد.
دیوید رونی در هالیوود ریپرتر می نویسد: «اگر متولیان فیلم کلاسیک علمی
تخیلی بلیدرانر، همگی نگران اثریاند که دنی ویلنوو، بر قسمت جدید بلید
رانر- 35 سال پس از بلید رانر ِالگو- خواهد گذاشت، سبک بصری آرام،
هوشمندانه و عالی «ورود» باید آسوده خاطرشان کند!
آلنوسو دورالد در د رپ
می نویسد: «"ورود" مانند "مریخی" در سال گذشته، درباره مردم با انگیزه و
باهوشی است که از مهارت های خود برای حل مشکلات بزرگ استفاده می کنند و به
سخت ترین پرسش ها پاسخ می دهند.»
استفانی زاکارک(تایم) اشاره می کند که
ایمی آدامز نقش آفرینی بی دیالوگ و شسته رفته ای را به نمایش می گذارد... و
فیلم به طور هوشمندانه و تاثیرگذاری ساخته شده است. یکی از آن دست فیلم
های سرگرم کننده ای که فیلمبرداری، صداگذاری، موسیقی متن و همینطور جلوه
های ویژه، منجر به یک کلیت بی نقص و بدیع می شوند.»
پیتر بردشاو در گاردین می نویسد: «"ورود" تاثیرگذار و به شدت سرگرم کننده است.»
روزهای زیبای آرانخوئز
کافه سینما-ارغوان اشتری -سرویس سینمای جهان: "روزهای زیبای آرانخوئز" ساخته ویم وندرس محصول مشترک فرانسه و آلمان در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز به نمایش عمومی درآمد.
به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما ویم وندرس نمایشنامه ای از
همکار فیلمنامه نویس خود پیتر هاندکه درآسمان برفراز برلین را اقتباس کرده
است. روزهای زیبای آرانخوئز درامی درباره رابطه است و ردا کاتب، سوفی سمین
نقش های اصلی را ایفا می کنند. نیک کیو هم نقشی افتخاری دارد. این فیلم سه
بعدی همکاری وندرس با تهیه کننده پرتغالی پائلو برانکو است که سال 1984
تهیه کننده شریک وضعیت چیزها به کارگردانی وندرس بود.
فیلمی که جایزه شیرطلایی ونیز را برد. وندرس پیشتردر جشنواره ونیز برای
فیلم هایی مانند آن سوی ابرها(1995) وland of plenty)برنده جوایزی شده است.
روزهای زیبای آرانخوئز با واکنش نسبتا سرد و ولرمی از سوی منتقدان رو به رو شد.
پیتر بردشاو در گاردین دوستاره به فیلم می دهد و می نویسد:
نویسنده
ای در یک روز گرم تابستان تلاش می کند که بخشی از یک کتاب را روی یک ماشین
تایپ قدیمی تایپ کند(توجه کنید با احترام به نویسندگان فعال روزهای مدرن
زندگی های امروزه وسایلی مانند ای پد هم روی میز نویسنده به چشم می خورد که
خاموش است.) نویسنده دیالوگی طولانی میان دو شخصیت زن و مرد خلق می کند.
این دو شخصیت ظاهر می شوند و پشت میزی در هوای آزاد در حال گپ زدن هستند.
آنها در قالب شخصیتی ابدی از زن و مرد ظاهر می شوند که بیرون از ظرف زمان
وجود دارند. وجود سیب روی میز شاید اشاره ای به اولین زن و مرد در بهشت
باشد....روزهای زیبای آرانخوئزیک نمایشنامه ی دو نفره ی خودآگاهانه و
متفرعن درباره عشق و زندگی است که ترانه های نیک کیو و یک شوخی یکنواختی
قابل تحمل فیلم را نجات می دهد.
گای لوج در ورایتی می نویسد:« فیلم اقتباسی است از نمایشنامه ی
نویسنده اتریشی پیتر هاندکه که قبلا با کارگردان همکاری موثرتری درآسمان
برفراز برلین و حرکت اشتباه داشت. نخستین فیلم فرانسوی زبان وندرس کار خاصی
برای منبع اثر به عنوان سینما یا حتی به عنوان یک نمایشنامه ی خوب انجام
نمی دهد.»
لی مارشال در اسکرین اشاره می کند: «نمایشنامه هاندکه که در سال
2012 منتشر شد و در کشورهای فرانسه و آلمان و نقاط دیگری روی صحنه رفت در
اینجا به یک فیلم پرکلام و روایتی پست مدرن تبدیل می شود که یک نویسنده با
بازی یانس هارزر تصور می کند به عنوان حروف چین نشسته و دیالوگ ها و زندگی
های را خلق می کند که در باغ خانه ای قدیمی و روستایی و پر کتاب با منظره
ی دور از شهر پاریس می گذرد. اینجا محل کار پرافتخار نویسنده است.... حتی
فرمت سه بعدی در تاثیر گذاری فیلم ناکام می ماند.»