- دوشنبه ۵ مهر ۹۵
- ۲۳:۲۳
فروش سینما رکورد زد
خبرگزاری صبا: علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان درباره فروش سینماها
در شش ماه نخست سال گفت: با توجه به فیلم هایی که در شش ماه اول سال اکران
شده است 108 میلیارد تومان فروش سینما بدون احتساب سینما سیار و اکران
در سالن های کوچک است که 16 میلیون و 200 هزار نفر مخاطب سالن سینما بودند .
این رقم در مقایسه با 6 ماه اول سال 94 بیش از دو برابر شده است. سال
گذشته در 6 ماه اول سال فروش سینماها 39 میلیارد تومان بوده است که 7
میلیون و 50 هزار نفر مخاطب سینما بودند.
وی درباره فروش فیلم در ماه شهریور گفت: کل فروش شهریورماه امسال 18 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که 2 میلیون و 700 هزار نفر مخاطب سینما در ماه شهریور بودند. سال گذشته در همین ماه فروش فیلم 7 میلیارد و 300 هزار تومان بوده که 1 میلیون و 150 هزار نفر مخاطب سینما در سال گذشته بودند.
رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران در ادامه گفت: با احتساب فروش سینما سیار و سالن های کوچک به رقم فروش فیلم ها نزدیک به بین 5 تا 10 درصد اضافه خواهد شد.
وی درباره سینماهای سیار گفت: هم اینک 40 دستگاه که توسط دفتر نور تابان تامین شده است فیلم در سینماهای سیار به نمایش درآمده که فیلم های «بادیگارد» ، «ابد و یک روز» ، «من سالوادور نیستم» و «رسوایی 2» و « ایستاده در غبار» فیلم هایی بودند که در سینما سیار با اقبال بیشتر مواجه شدند و از 100 تا 600 میلیون تومان فروش داشتند امیدواریم با اضافه شدن دستگاه های موسسه رسانه های تصویری بتوانیم مخاطبان بیشتری را با خود همراه کنیم .
مطالب مرتبط با موضوع
خبرآنلاین: «در جستجوی دُری» میرود تا رکورد پرفروشترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود ثبت کند.
انیمیشن تازۀ پیکسار و دیزنی با صداپیشگی الن دیجنرز به جای ماهی آبی فراموشکار از پنجشنبه شب در 4305 سالن سینما در آمریکا اکران شد.

«در
جستجوی دُری» تا پایان روز جمعه به فروشی بیشتر از 50 میلیون دلار دست
یافت و رکورد پرفروشترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود
ثبت کرد.
براساس پیشبینی کارشناس فروش سینما «در جستجوی دُری» تا انتهای تعطیلات پایان هفته به فروشی بیش از 130 میلیون دلار دست پیدا خواهد کرد.
این انیمیشن دنباله «در جستجوی نمو» است که سال 2003 به سینما آمد و به فروشی برابر با 936.7 میلیون دلار در سرتاسر جهان دست یافت. «در جستجوی نمو» داستان ماجراجویی یک دلقکماهی برای یافتن پسرش نمو است. او در این مسیر با یک ماهی آبی فراموش کار به نام دُری همراه میشود. «در جستجوی نمو» که برندۀ جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد، در نخستین پایان هفته نمایش در آمریکا 70 میلیون دلار فروش داشت.
الن دیجنرز و آلبرت بروکس به ترتیب صداپیشگان شخصیتهای دُری و مارلین در انیمیشن «در جستجوی دُری» به کارگردانی اندرو استنتون هستند. استنتون کارگردان «در جستجوی نمو» هم بود. اینبار داستان برشخصیت دُری همان ماهی آبی فراموشکار تمرکز دارد که در اقیانوس دنبال پدر و مادرش میگردد.
هر چند دیزنی رقم دقیق بودجه فیلم را اعلام نکرده است اما انیمیشنهای پیکسار معمولا با بودجهای بین 175 تا 200 میلیون دلار ساخته میشوند.
«در جستجوی دُری» در جلب نظر منتقدان سینمایی هم موفق عمل کرده و با فروش بالای خود دوباره به گیشۀ سینمای آمریکا رونق بخشیده است. در طول چند هفته گذشته با اکران فیلمهای ناموفقی چون «وارکرفت»، «آلیس آنسوی آینه» و تا حدودی «لاکپشتهای نینجا» میزان فروش فیلمها در سینمای آمریکا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افت کرده بود.
وی درباره فروش فیلم در ماه شهریور گفت: کل فروش شهریورماه امسال 18 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که 2 میلیون و 700 هزار نفر مخاطب سینما در ماه شهریور بودند. سال گذشته در همین ماه فروش فیلم 7 میلیارد و 300 هزار تومان بوده که 1 میلیون و 150 هزار نفر مخاطب سینما در سال گذشته بودند.
رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران در ادامه گفت: با احتساب فروش سینما سیار و سالن های کوچک به رقم فروش فیلم ها نزدیک به بین 5 تا 10 درصد اضافه خواهد شد.
وی درباره سینماهای سیار گفت: هم اینک 40 دستگاه که توسط دفتر نور تابان تامین شده است فیلم در سینماهای سیار به نمایش درآمده که فیلم های «بادیگارد» ، «ابد و یک روز» ، «من سالوادور نیستم» و «رسوایی 2» و « ایستاده در غبار» فیلم هایی بودند که در سینما سیار با اقبال بیشتر مواجه شدند و از 100 تا 600 میلیون تومان فروش داشتند امیدواریم با اضافه شدن دستگاه های موسسه رسانه های تصویری بتوانیم مخاطبان بیشتری را با خود همراه کنیم .
مطالب مرتبط با موضوع
خبرآنلاین: «در جستجوی دُری» میرود تا رکورد پرفروشترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود ثبت کند.
انیمیشن تازۀ پیکسار و دیزنی با صداپیشگی الن دیجنرز به جای ماهی آبی فراموشکار از پنجشنبه شب در 4305 سالن سینما در آمریکا اکران شد.

براساس پیشبینی کارشناس فروش سینما «در جستجوی دُری» تا انتهای تعطیلات پایان هفته به فروشی بیش از 130 میلیون دلار دست پیدا خواهد کرد.
این انیمیشن دنباله «در جستجوی نمو» است که سال 2003 به سینما آمد و به فروشی برابر با 936.7 میلیون دلار در سرتاسر جهان دست یافت. «در جستجوی نمو» داستان ماجراجویی یک دلقکماهی برای یافتن پسرش نمو است. او در این مسیر با یک ماهی آبی فراموش کار به نام دُری همراه میشود. «در جستجوی نمو» که برندۀ جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد، در نخستین پایان هفته نمایش در آمریکا 70 میلیون دلار فروش داشت.
الن دیجنرز و آلبرت بروکس به ترتیب صداپیشگان شخصیتهای دُری و مارلین در انیمیشن «در جستجوی دُری» به کارگردانی اندرو استنتون هستند. استنتون کارگردان «در جستجوی نمو» هم بود. اینبار داستان برشخصیت دُری همان ماهی آبی فراموشکار تمرکز دارد که در اقیانوس دنبال پدر و مادرش میگردد.
هر چند دیزنی رقم دقیق بودجه فیلم را اعلام نکرده است اما انیمیشنهای پیکسار معمولا با بودجهای بین 175 تا 200 میلیون دلار ساخته میشوند.
«در جستجوی دُری» در جلب نظر منتقدان سینمایی هم موفق عمل کرده و با فروش بالای خود دوباره به گیشۀ سینمای آمریکا رونق بخشیده است. در طول چند هفته گذشته با اکران فیلمهای ناموفقی چون «وارکرفت»، «آلیس آنسوی آینه» و تا حدودی «لاکپشتهای نینجا» میزان فروش فیلمها در سینمای آمریکا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افت کرده بود.