- پنجشنبه ۱۵ مهر ۹۵
- ۰۹:۳۳
اطلاعیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش مهر ۹۵ به همراه سایت استخدام در آموزش و پرورش که قرار است ثبت نام از تاریخ ۱۸/۷/۹۵ شروع شود را با جزئیات آورده ایم.
پیرو انتشار اطلاعیه مورخ ۹۵/۷/۱۰ بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال ۹۵ می رساند ثبتنام این آزمون برای جذب نیروی پیمانی از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۸ لغایت روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۲۴ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org آغاز خواهد شد. لذا از متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در آزمون مذکور دعوت بعمل میآید بمنظور کسب اطلاعات و جزییات مربوط به رشتهها و شغل محلهای استخدام به دفترچه راهنمای ثبتنام و شرکت در آزمون مذکور که از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۷/۱۸ بر روی پایگاه اطلاعرسانی قرار داده خواهد شد، مراجعه نمایند. لازم به توضیح است که تاریخ ثبتنام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
همچنین داوطلبانی که قبلاً در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور و دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبتنام نمودهاند، با عنایت به شرایط و ضوابط و رشتهها و شغل محلهای مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش در صورت علاقمندی میتوانند با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات ثبتنامی و یا تغییر آزمون خود از ثبتنام قبلی به ثبتنام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام نمایند. با توجه به اینکه آزمونهای مذکور همزمان برگزار خواهد شد لذا امکان ثبتنام داوطلبان همزمان برای هر دو آزمون میسر نبوده و داوطلبان منحصراً مجاز به ثبتنام در یکی از آزمونهای مذکور خواهند بود.
ضمناً با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلاحات ذیل در دفترچه راهنمای ثبتنام آزمون دانشگاههای علوم پزشکی به شرح ذیل صورت گرفته است. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبتنام اقدام نمودهاند، با توجه به توضیحات ذیل در صورت تمایل، نسبت ویرایش اطلاعات ثبتنامی خود اقدام نمایند.
۱-رشته تحصیلی تغذیه (کد ۳۰۳۰۰) با مقطع تحصیلی لیسانس و کدشرایط احراز ۲۴۳ به شغل محل ۱۲۰۳۵ (خوشه شغلی کارشناس تغذیه) اضافه میگردد.
۲-مقطع تحصیلی فوق لیسانس به رشتههای تحصیلی پرستاری مراقبتهای ویژه (کد ۳۲۳۰۵)، داخلی و جراحی (کد ۳۲۴۱۴)، کودکان (کد ۳۲۴۱۵) و سلامت جامعه و روان (کد ۳۲۴۱۶) به کد شغل محل ۱۳۱۹۰ با کد شرایط احراز ۱۶۰ اضافه میگردد.
۳-رشته تحصیلی حسابداری (کد ۳۰۴۰۸) با مقطع لیسانس به شغل محل ۱۲۳۸۳ (خوشه شغلی امور مالی) با کد شرایط احراز ۲۳ اضافه میگردد.
در پایان مجدداً یادآوری میشود که ثبتنام در آزمونهای استخدامی دستگاههای اجرایی کشور و دانشگاههای علوم پزشکی تا پایان روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۱۷ خواهد بود و قابل تمدید نمیباشد.
تاریخ برگزاری آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۱ خواهد بود.
این صفحه با بروزترین اخبار استخدامی آموزش و پرورش به روز خواهد شد …
خبرگزاری ایسنا:معاون رسانهای مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش جزییات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، رسول پاپایی، در جمع خبرنگاران و در حاشیه آیین افتتاح طرح
نماد گفت: بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور و در چهارچوب قانون
خدمات کشوری تعداد ۱۰ هزار نفر افراد واجد شرایط که دارای مدرک دانشگاهی
هستند و از طریق آزمون کتبی و صلاحیت عمومی، مصاحبه استخدامی و انجام
معاینات پزشکی متناسب با نیاز واحد های آموزشی، به شرط گذراندن موفق آمیز
دوره مهارت و آموزش که توسط دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برگزار می شود،
به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می شوند.
وی بیان کرد: براین اساس، استخدام سال ۹۵ بر مبنای نیاز مناطق آموزشی و بومی گزینی است.
معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت:تعداد ۴۰۰۷ نفر
زن و ۵۹۹۳ مرد جذب می شود. براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان
پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنیگان و شهید
رجایی هستند.
پاپایی تصریح کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مکلفند در آزمون جامعی که
درپایان دوره آزموشی یکساله برگزار می شود شرکت کرده و گواهی موفقیت در
آزمون را کسب کنند.
وی همچنین اعلام کرد: واجدان شرایط بعد از انتشار آگهی از طریق سازمان سنجش
کشور از ۱۷ مهر ۹۵ نسبت به ثبت نام کنند. پیش بینی می شود ۲۱ آبان ماه سال
جاری آزمون برگزار شود.
خبر ۱۰ مهر – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحات دفترچههای راهنمای ثبتنام و شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور و همچنین آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهریورماه سال ۱۳۹۵
طبق اطلاعیه منتشر شده در تاریخ ۱۰ مهر قرار شد اطلاعیه این سازمان درخصوص زمان ثبتنام و برگزاری آزمون استخدام برای شغل محلهای وزارت آموزش و پرورش در روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۷/۱۴ از طریق پایگاه اطلاعرسانی این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
نکته مهم : کاربران عزیز سومین آزمون فراگیر شامل استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز میباشد که در اصلاحیه ذکر شده است و این مورد ارتباطی با استخدامی اصلی آموزش و پرورش که شرایط در ۱۴ مهر اعلام میشود ندارد.
اصلاحات مربوط به ظرفیت پذیرش در وزارت آموزش وپرورش (استان سیستان و بلوچستان که جز سومین آزمون فراگیر میباشد)
۱-ظرفیت پذیرش جنس مرد در کد شغل محل ( ۱۴۱۹۱) آموزگار ابتدایی استان
سیستان وبلوچستان از (۱۹) نفر به (۱۶) نفر کاهش یافته و جنس زن از (۴) نفر
به (۷) نفر افزایش مییابد.
۲-ظرفیت پذیرش جنس مرد در کد شغل محل (۱۴۱۹۴) آموزگار ابتدایی مهرستان از
(۵) نفر به (۴) نفر کاهش یافته و جنس زن از (۳) نفر به (۴) نفر افزایش
مییابد.
۳-ظرفیت پذیرش جنس مرد در کد شغل محل (۱۴۱۹۵) آموزگار ابتدایی میرجاوه از
(۱۱) نفر به ( ۹) نفر کاهش یافته و جنس زن از (۵) نفر به (۷) نفر افزایش
مییابد.
۴-ظرفیت پذیرش جنس مرد در کد شغل محل (۱۴۱۹۶) آموزگار ابتدایی نصرت آباد از
(۱۲) نفر به (۹) نفر کاهش یافته و جنس زن از (۵) نفر به (۸) نفر افزایش
مییابد.
۵-ظرفیت پذیرش جنس مرد در کد شغل محل (۱۴۱۹۷) آموزگار ابتدایی هیرمند از
(۱۱) نفر به (۱۰) نفر کاهش یافته و جنس زن از (۸) نفر به (۹) نفر افزایش
مییابد.
برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک کنید
۷ مهر ۹۵ – انتقاد از ردصلاحیت تعدادی از فرزندان شاهد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از رد صلاحیت تعدادی از
فرزندان شاهد در جریان طرح جدید استخدام در وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد
و خواستار ورود وزیر آموزش و پرورش به این موضوع شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد بیگدلی در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه در
تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: تعدادی از فرزندان شاهد در جریان
استخدام پنج هزار نیروی جدید آموزش و پرورش طی هفت ماه گذشته دو ترم فشرده
در دوره آموزشی شرکت کرده و شهریه میلیونی پرداخت کردند، آنها علی رغم
اینکه این دوره را در دانشگاه فرهنگیان با بهترین رتبه به اتمام رساندند
ولی به دلیل عدم صلاحیت از فرآیند استخدام کنار گذاشته شدهاند، حال اینکه
طبق تبصره ۲ بند و قانون توسعه فرزندان شاهد بدون الزام به رعایت شرایطی
همچون سن و تحصیل باید استخدام شوند.
وی همچنین گفت: از طرف دیگر ۴۶ درصد از مدارس خدابنده در حال تخریبی هستند و
هر لحظه احتمال خرابی و تهدید جان دانش آموزان وجود دارد که لازم است وزیر
آموزش و پرورش اقدامات لازم برای جلوگیری از این اتفاقات را انجام دهد.
نماینده خدابنده از بکارگیری نیروهای غیر بومی در آموزش و پرورش شهرستان
خدابنده علی رغم وجود تحصیل کردگان بیکار فراوان در این شهرستان انتقاد
کرد.
بیگدلی در پایان در تذکراتی به وزرای نفت، بهداشت و راه و شهرسازی بر لزوم
توجه برای گاز رسانی به مناطق حوزه انتخابیه اش و ارتقای و وضعیت راه ها و
بیمارستان ها تاکید کرد.
۷ مهر ۹۵ – احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آبان ماه
خبرگزاری پانا : وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر نتوانیم آزمون استخدامی را
در مهر ماه برگزار کنیم به احتمال زیاد زمان برگزاری این آزمون به آبان
ماه موکول شود.
علی اصغر فانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: هنوز
در مورد تاریخ قطعی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۱۰ هزار نیروی
جدید با سازمان سنجش و آموزش کشور توافق نرسیده ایم.
وی افزود: البته اگر نتوانیم آزمون استخدامی را در مهر ماه برگزار کنیم احتمال دارد زمان برگزاری این آزمون به آبان ماه موکول شود .
رتبه بندی نیروهای خدماتی منوط به موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رتبه بندی ۴۰ هزار نیروی خدماتی وزارت آموزش
و پرورش نیز هنوز در حال پیگری است و در مورد این موضوع با سازمان امور
اداری در حال رایزنی هستیم .
وی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم این رتبه بندی نیروهای خدماتی را هم اجرا کنیم زیرا ما متقاضی و یک طرف قضیه هستیم .
فانی خاطرنشان کرد: موافقت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در عملیاتی و اجرایی
شدن طرح رتبه بندی ۴۰ هزار نیروی خدماتی شرط لازم این کار است .
۶ مهر ۹۵ – کمبود معلم در برخی از رشتهها مشکل اصلی آموزش و پرورش است
خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز آن است.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای
اسلامی امروز (دوشنبه، ۵ مهرماه) با وزیر آموزش و پرورش و معاونان آن دیدار
کرد که در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: آموزش
وپرورش سال تحصیلی جدید را با ۸ ماه برنامهریزی طی پروژه مهر از بهمن ۹۴
آغاز به کار کرده است و اکنون برآورد ما این است که تعداد دانش آموزان به
حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در مدارس برسد که حدود ۲۰۰ هزار نفر نسبت به سال
گذشته رشد داشته است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این رشد ۲۰۰ هزار نفره حدود ۲۵هزار نفر
به دانش آموزان کلاس اول ابتدایی مربوط میشود و بقیه این رشد حاصل افزایش
تحت پوشش آموزش و پرورش است، همچنین در متوسطه اول حدود ۹۴ درصد و در
متوسطه دوم ۸۲ درصد دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.
وی با بیان اینکه در مناطق روستایی برای آموزش دختران محدودیتهایی وجود
دارد، افزود: آموزش و پرورش از طریق توسعه مدارس شبانهروزی، توسعه سرویس
مدارس و توسعه سیستم آموزش خودآموز از طریق اینترنت و راهدور سعی در
افزایش آموزش تعداد بیشتری از دانشآموزان را دارد که از این تعداد تا به
امروز بیش از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه وزارتخانه آموزش و پرورش
ثبتنام کردهاند.
فانی با بیان اینکه از این ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشآموز حدود ۷
میلیون و ۴۸۳ هزار نفر ابتدایی، ۳ میلیون و ۵۶ هزار نفر متوسطه اول، ۲
میلیون و ۶۶ هزار نفر در متوسطه سوم مشغول به تحصیل شدهاند، گفت:
خوشبختانه تا به امروز ۳۳ درصد دانشآموزان ثبتنام کرده در رشته فنیو
حرفهای هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از امسال دوران تحصیل دانش آموزان فنی و
حرفهای ۳ ساله میشود در حالیکه تا سال گذشته ۲ ساله بوده است، گفت: به
نظر میرسد این یک سال افزایش بر طول تحصیل دانشآموزان فنی و حرفه ای
میتواند بر افزایش تخصص آنها و ایجاد شغل برای خودشان بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به سیستم آموزشی اضافه شده،
گفت: به طور کلی در سه سالی که از عمر دولت یازدهم میگذرد تاکنون ۳۳ هزار
کلاس درس و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر زیربنا به مدارس اضافه شده است که ۳۰
درصد از این کلاسها توسط خرین یا با مشارکت آنها ساخته شده است، همچنین
میزان مشارکت خیرین امسال از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
فانی همچنین ادامه داد: چند روز گذشته طی برگزاری جشنواره ای ۲۰۰ خیر ساخت
۱۱۰ مدرسه را در سواحل مکران متقبل شدند و روز گذشته در محضر آیت الله
گلپایگانی “بنیاد برکت” ۲۰۰ مدرسه را با ۱۳۰۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش داد
که قرار است به ۱۰۰۰ مدرسه برسد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود۱۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش کاهش
پیدا کرده است در حالیکه ۵۰۰ هزار دانش آموز اضافه شده است، گفت: این کاهش
به اضافه کاهش پرداخت حقالتدریسها توفیق خوبی برای آموزش و پرورش محسوب
میشود اما ما همچنان مشکلاتی داریم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۲۷ هزار فارغالتحصیل دانشجوی
دانشگاه فرهنگیان فارغالتحصیل شدهاند، اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات
آموزش و پرورش عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز آن است ، همچنین عدم تناسب
جنسیت در مناطق مختلف، تورم معلم در برخی از رشتهها و کمبود در برخی دیگر و
عدم توازن نیرو در موقعیت جغرافیایی مختلف را باید به این مشکلات افزود
چرا که این سه عامل مشکلات عدیدهای را برای ما ایجاد کردهاند.
وی با بیان اینکه به ۴۰ درصد از درخواست نیروهای خود مبنی بر انتقال پاسخ
مثبت دادهاند، افزود: طرح از بوم برای بوم را در جذب دانشجو در دانشگاه
فرهنگیان را مدنظر قرار دادهایم چرا که حداقل ۱۵ درصد عدم تناسب و تقسیم
نیرو وجود دارد و در تهران تراکم بسیار زیادی در نیروهای آموزش و پرورش
دیده میشود.
فانی در پاسخ لاریجانی مبنی بر اینکه اگر بخواهیم در آموزش و پرورش خوب و
استاندارد آموزش دهیم به چه مقدار نیرو نیاز داریم، گفت: نسبت کارمندان به
دانش آموزان ۱۲ به یک است در حالیکه ما ۱۳ میلیون دانشآموز و یک میلیون
کارمند داریم، اگر این نسبت با توجه به پراکندگیهای کشور به ۱۴ به یک طی
زمانبندی ۵ ساله برسانیم، به یک نسبت متعارف دست پیدا کردهایم.
۴ مهر ۹۵ – بیشترین نیاز نیروی انسانی آموزش وپرورش معلمان مقطع ابتدایی است
خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش
گفت: بیشترین نیاز نیروی انسانی در بخش معلمان مقطع ابتدایی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مددی اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال جاری ۲۰ هزار نفر را جذب خواهد کرد.
وی بیان کرد: این افراد از طریق دانشگاه فرهنگیان کشور و برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش در این وزارتخانه جذب می شوند.
مددی افزود: جذب نیروهای مورد نیاز تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و تعداد نیروها به فراخور هر استان، منطقه و بخش متفاوت است.
وی اجرای دقیق، منظم و کارشناسانه سند تحول بنیادین را از برنامه های مهم
دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: تشکیل ستاد اجرایی و عملیاتی این سند با
محوریت معاون اول رئیس جمهوری هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت برای تصویب
در هیئت دولت در دست بررسی است.
وی با اشاره به میزان بودجه اختصاصی آموزش و پرورش در سال گذشته بیان کرد:
میزان اعتبارات اختصاصی این وزارتخانه در بودجه سال ۹۴ بیش از۲۴۰هزار
میلیارد بود.
مددی افزود: همچنین میزان اعتبارات مصوب سال جاری در حوزه های مختلف نیز برای وزارت آموزش و پرورش بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد ریال است.
۴ مهر ۹۵ – ۲۰ هزار نفر سالجاری در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند
خبرگزاری ایرنا: مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ هزار نفر سالجاری از طریق دانشگاه فرهنگیان کشور و برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش در این وزارتخانه جذب خواهند شد.
رضا مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت:
رویکرد و سیاست دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیروهای
مورد نیاز تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.
وی با بیان اینکه درخواست ها و تعداد نیروهای مورد نیاز به فراخور هر
استان، منطقه و بخش های گوناگون جمع بندی و در اختیار متولیان امر قرار
گرفته است، افزود: بیشترین نیاز نیروی انسانی در بخش معلمان مقطع ابتدایی
است.
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برخی مشکلات و چالش
های بوجود آمده در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان و نگرانی خانواده ها و
فرهنگیان را در این راستا یادآور شد و افزود: آسیب شناسی جدی برای رفع
مشکلات موجود در این زمینه انجام شده است.
مددی تصریح کرد: عزم راسخ مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر رفع موانع و
نگرانی های خانواده ها و دانش آموزان در این راستا استوار است و بدون شک
این موضوع با تغییر رویکرد اساسی در سال تحصیلی آینده مواجه خواهد شد.
تغییر رویکرد و شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی پایه نهم اواخر سال گذشته با
پیش بینی حدود ۶۰ شاخص تعیین رشته در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب
رسید.
وی ابراز داشت: اجرای این مصوبه و شیوه نامه جدید اکنون یکی از چالش های
فرآروی خانواده ها و دانش آموزان تبدیل شده و بیشترین مراجعه ها پس از نقل و
انتقالات در برخی استان ها به این موضوع معطوف شده است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش نیز گفت:
اجرای متوازن بخش های دیگری از این طرح برای سال تحصیلی جدید(۹۵-۹۶) و نیز
در برنامه ششم توسعه سیاست و راهبرد اصلی دولت و مهمترین برنامه کاری این
وزارتخانه است.
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عزم
راسخ دولت یازدهم اجرای دقیق، منظم و کارشناسانه سند تحول بنیادین ظرف سه
سال گذشته بوده است، گفت: تشکیل ستاد اجرایی و عملیاتی این سند با محوریت
معاون اول رئیس جمهوری نیز هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی
برای تصویب در هیات دولت است.
مددی ابراز داشت: امسال نیز بیش از ۱۵۶ برنامه عملیاتی در قالب حدود ۵۰۰
فعالیت مهم در حوزه های مختلف مبتنی بر این سند و همراه با زیرنظام های
آموزشی و تربیتی آن به همه استان ها برای سال تحصیلی جدید (۹۵-۹۶) ابلاغ
شده است.
وی میزان اعتبارات مصوب سال ۹۵ در حوزه های گوناگون برای وزارت آموزش و پرورش را نیز افزون بر ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین میزان اعتبارات اختصاصی این وزارتخانه در بودجه سال ۹۴ را نیز افزون بر ۲۴۰هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
مددی مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برای شرکت
در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر در کهگیلویه وبویراحمد به
یاسوج مرکز این استان سفر کرده است.
امسال بیش از ۱۴۸هزار دانش آموز در استان کهگیلویه وبویراحمد در قالب ۲ هزار و ۸۷۰ آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
۳ مهر ۹۵ – جزییات برگزاری دوره و آزمون جامعِ مجدد در دانشگاه فرهنگیان
خبرگزاری ایلنا: معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان میگوید: در برخی
رسانهها آمده که ۴۶ درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی ردصلاحیت شدهاند؛ در
حالی که فقط ۱۱ درصد احراز صلاحیت نشدهاند که در حال حاضر این افراد
اعتراض کردند و با رسیدگی به اعتراضشان از این ۱۱ درصد ۴-۵ درصد احراز
صلاحیت خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، چند روز گذشته گزارشی در یکی از رسانهها با تیتر
«با تصمیم عجیب آموزش و پرورش؛ صلاحیت ۴۶ درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی
رد شد» انتشار یافت. تیتری که در ابتدای امر مخاطب را با این سوال مواجه می
کرد که چرا ۴۶ درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی در دانشگاه فرهنگیان رد
شدهاند؟!
در ادامه همچنین این سوال پیش میآید که شاید آزمون سفت و سختی برای
پذیرفتهشدگان برگزار شده و یا خود پذیرفتهشدگان از نظر صلاحیت علمی با
مشکل مواجه هستند؛ این در حالیست که با خواندن متن خبر متوجه میشدیم، ۴۶
درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی رد صلاحیت نشدهاند؛ چرا که بنا بر اعلام
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان که در متن خبر هم به آن اشاره شده، تنها ۱۱
درصد پذیرفته شدگان آزمون معلمی رد صلاحیت شدهاند.
از طرفی برخی از پذیرفتهشدگانی که در آزمون جامع رد صلاحیت شدهاند،
معترضاند و میگویند؛ به خاطر فرایند استخدامی آموزش و پرورش دو بچه و
همسرم را رها کردم و اکنون و بعد از تحمل یک سال فشار و دوره آموزشی،
میگویند؛ صلاحیت تدریس را ندارید. برخی از آنها هم میگویند؛ اصلا در
دفترچه و نه در طول دوره آموزشی و مصوبات نامی از برگزاری دوره مجدد نیامده
است.
یکی دیگر از پذیرفتهشدگان به این موضوع اشاره کرده که کسانی که تجدید دوره
شدهاند؛ در طول دو ترم دوره آموزشی معدل خوبی کسب کردهاند، اما در آزمون
جامع به دلیل شرایط؛ دوری راه، خستگی، عدم مشخص شدن منابع و هزاران مشکل
ریز و درشت نتوانستند؛ سر جلسه خوب عمل کنند.
موسی پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، در گفتوگو با
خبرنگار ایلنا، در این باره توضیح میدهد و میگوید: براساس اطلاعیه آزمون
استخدامی این افراد باید در دوره آموزشی که میگذرانند، موفقیت کسب کنند و
پس از موفقیت میتوانند؛ وارد آموزش و پرورش بشوند. ما یک آییننامه اجرایی
را همان روزی که ثبت نام کردیم، در تمام پردیسها منتشر کردیم و حتی بارها
با رسانهها مصاحبه کردم و در نشستها هم به این افراد توضیح داده شده
است.
وی درباره مراحل این دوره آموزشی میگوید: این دوره سه مرحله دارد؛ یک
مرحله کسب امتیاز لازم در دروس است که حداقلی دارد و آن حداقل ۶۰ درصد است؛
یعنی کسب نمره ۱۲. مرحله دوم، امتیاز متوسط دروس باید ۷۰ درصد بوده که
معدلشان در مجموع باید ۱۴ میشده است. مرحله سوم که از ابتدا گفته شده است،
در ارزشیابی صلاحیت حرفهای یا آزمون جامع باید شرکت کنند.
این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان ادامه میدهد: کسب صلاحیت در آزمون جامع
اتفاقا موضوعی است که نه ما بلکه خود همین دانشجومعلمان بارها تقاضا کردند،
حذف شود و یا در کانالهای رسمی خودشان حرف زدند و در مخالفت و برخی در
موافقت با آن نوشتند؛ اگر کسانی امروز ادعا کنند که ما خبر نداشتیم،
نمیتوانم انکار کنم، یا اگر کسی گفته باشد که به ما گفته نشده که این حرف
غیرواقع و حرف توجیهگرایانه برای فرار از واقعیتی است که کسب نمره نکرده و
میخواهد از این طریق از تخطئه خودش را تبرئه کند.
موسی پور همچنین بر موضوع برگزاری آزمون جامع تاکید میکند و میگوید که ما
از همان روز اول به این افراد گفتهایم. ما برگزاری آزمون جامع را
اطلاعرسانی کردیم و اطلاعیه ثبتنام هم موجود است؛ حتی زمان آزمون جامع هم
ذکر شده است. در این اطلاعیه اعلام شده که ۵/۹ لغایت ۵/۲۱ زمان
فعالیتهای فرهنگی است و ۲۷ /۵ زمان برگزاری آزمون کتبی ارزشیابی پایانی
برگزار میشود و حتی اعلام کرده بودیم؛ ۶/۳ تا ۶/۱۰ زمان اعلام نتایج به
آموزش و پرورش است،اما بعدها به نفع مهارتآموزان تغییر دادیم.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به خبر رد شدن صلاحیت ۴۶
درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی در یکی از رسانهها اشاره می کند و
میگوید: این تیتر در حالی به اشتباه منتشر شده که فقط ۱۱ درصد احراز
صلاحیت نشدهاند، حتی تعدادی در همین ۱۱ درصد داریم که پرونده هایشان نقص
داشته؛ مثلا گزارش فرهنگیشان را ندادند یا نمراتشان از پردیس مربوطه ارسال
نشده است. که در حال حاضر این افراد اعتراض کردند و با رسیدگی به
اعتراضشان از این ۱۱ درصد ۴-۵ درصد از آنها احراز صلاحیت خواهند شد.
وی اضافه میکند: البته رد صلاحیت این ۱۱ درصد هم از آزمون جامع نیست؛ به
طور مثال شاید از آزمون درسی نمره نگرفتهاند، یا معدلشان به ۱۴ نرسیده
است، برخی در آزمون پایانی نمره نگرفتهاند. این ۱۱ درصد چیزی کمتر از ۲۷۰
نفر میشوند و حتی این تعداد کمتر هم خواهند شد. مثلا امروز که جویا میشدم
در یک استان تعداد زیادی نمره نیاورده بودند و ما تماس گرفتیم که موضوع از
چه قرار است؛ مشخص شد که به طور مثال نمره “تدریس عملی” برخی از افراد
ثبت نشده است.
موسی پور میافزاید: اینکه دانشگاهی مانع ورود فرد فاقد صلاحیت به عرصه
معلمی شود، باید مورد ستایش قرار گیرد نه سرزنش. حفظ معیار و اصول و ملاک
علمی کار چندان آسانی نیست، اما ما پای این ارزش ایستادهایم و واقعا هزینه
میکنیم که افراد صاحب صلاحیت وارد عرصه معلمی شوند و این روند نیاز به
حمایت دارد نه این گونه هجمهها.
این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان درباره اعتراض برخی پذیرفته شدگان و
مشکلات آنها میگوید که برخی از این افراد مشکلاتی را ذکر میکنند که واقعا
نشان از این دارد که کار آماده سازی خودشان و معلمی را به خوبی انجام
ندادهاند؛ گفتهاند یا نرسیدیم یا مشکل داشتیم و یا ذهنشان خیلی درگیر
بوده و نتوانسته که کارشان را به درستی انجام دهند.
وی ضمن تاکید بر اینکه سهمیه استخدامی افراد رد صلاحیت شده همچنان سرجای
خودش است و تغییر نمیکند، میگوید: قبل از نیمسال اول این آزمون بار دیگر
برای افراد رد صلاحیت شده برگزار میشود. عدهای که مشروط شدهاند، بار
دیگر آزمون میدهند و کسانی که صلاحیتشان احراز نشده، باید در دوره مجددا
شرکت کنند.
۳ مهر ۹۵ – جزییات برگزاری دوره و آزمون جامعِ مجدد در دانشگاه فرهنگیان
خبرگزاری ایلنا: معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان میگوید: در برخی
رسانهها آمده که ۴۶ درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی ردصلاحیت شدهاند؛ در
حالی که فقط ۱۱ درصد احراز صلاحیت نشدهاند که در حال حاضر این افراد
اعتراض کردند و با رسیدگی به اعتراضشان از این ۱۱ درصد ۴-۵ درصد احراز
صلاحیت خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، چند روز گذشته گزارشی در یکی از رسانهها با تیتر
«با تصمیم عجیب آموزش و پرورش؛ صلاحیت ۴۶ درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی
رد شد» انتشار یافت. تیتری که در ابتدای امر مخاطب را با این سوال مواجه می
کرد که چرا ۴۶ درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی در دانشگاه فرهنگیان رد
شدهاند؟!
در ادامه همچنین این سوال پیش میآید که شاید آزمون سفت و سختی برای
پذیرفتهشدگان برگزار شده و یا خود پذیرفتهشدگان از نظر صلاحیت علمی با
مشکل مواجه هستند؛ این در حالیست که با خواندن متن خبر متوجه میشدیم، ۴۶
درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی رد صلاحیت نشدهاند؛ چرا که بنا بر اعلام
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان که در متن خبر هم به آن اشاره شده، تنها ۱۱
درصد پذیرفته شدگان آزمون معلمی رد صلاحیت شدهاند.
از طرفی برخی از پذیرفتهشدگانی که در آزمون جامع رد صلاحیت شدهاند،
معترضاند و میگویند؛ به خاطر فرایند استخدامی آموزش و پرورش دو بچه و
همسرم را رها کردم و اکنون و بعد از تحمل یک سال فشار و دوره آموزشی،
میگویند؛ صلاحیت تدریس را ندارید. برخی از آنها هم میگویند؛ اصلا در
دفترچه و نه در طول دوره آموزشی و مصوبات نامی از برگزاری دوره مجدد نیامده
است.
یکی دیگر از پذیرفتهشدگان به این موضوع اشاره کرده که کسانی که تجدید دوره
شدهاند؛ در طول دو ترم دوره آموزشی معدل خوبی کسب کردهاند، اما در آزمون
جامع به دلیل شرایط؛ دوری راه، خستگی، عدم مشخص شدن منابع و هزاران مشکل
ریز و درشت نتوانستند؛ سر جلسه خوب عمل کنند.
موسی پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، در گفتوگو با
خبرنگار ایلنا، در این باره توضیح میدهد و میگوید: براساس اطلاعیه آزمون
استخدامی این افراد باید در دوره آموزشی که میگذرانند، موفقیت کسب کنند و
پس از موفقیت میتوانند؛ وارد آموزش و پرورش بشوند. ما یک آییننامه اجرایی
را همان روزی که ثبت نام کردیم، در تمام پردیسها منتشر کردیم و حتی بارها
با رسانهها مصاحبه کردم و در نشستها هم به این افراد توضیح داده شده
است.
وی درباره مراحل این دوره آموزشی میگوید: این دوره سه مرحله دارد؛ یک
مرحله کسب امتیاز لازم در دروس است که حداقلی دارد و آن حداقل ۶۰ درصد است؛
یعنی کسب نمره ۱۲. مرحله دوم، امتیاز متوسط دروس باید ۷۰ درصد بوده که
معدلشان در مجموع باید ۱۴ میشده است. مرحله سوم که از ابتدا گفته شده است،
در ارزشیابی صلاحیت حرفهای یا آزمون جامع باید شرکت کنند.
این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان ادامه میدهد: کسب صلاحیت در آزمون جامع
اتفاقا موضوعی است که نه ما بلکه خود همین دانشجومعلمان بارها تقاضا کردند،
حذف شود و یا در کانالهای رسمی خودشان حرف زدند و در مخالفت و برخی در
موافقت با آن نوشتند؛ اگر کسانی امروز ادعا کنند که ما خبر نداشتیم،
نمیتوانم انکار کنم، یا اگر کسی گفته باشد که به ما گفته نشده که این حرف
غیرواقع و حرف توجیهگرایانه برای فرار از واقعیتی است که کسب نمره نکرده و
میخواهد از این طریق از تخطئه خودش را تبرئه کند.
موسی پور همچنین بر موضوع برگزاری آزمون جامع تاکید میکند و میگوید که ما
از همان روز اول به این افراد گفتهایم. ما برگزاری آزمون جامع را
اطلاعرسانی کردیم و اطلاعیه ثبتنام هم موجود است؛ حتی زمان آزمون جامع هم
ذکر شده است. در این اطلاعیه اعلام شده که ۵/۹ لغایت ۵/۲۱ زمان
فعالیتهای فرهنگی است و ۲۷ /۵ زمان برگزاری آزمون کتبی ارزشیابی پایانی
برگزار میشود و حتی اعلام کرده بودیم؛ ۶/۳ تا ۶/۱۰ زمان اعلام نتایج به
آموزش و پرورش است،اما بعدها به نفع مهارتآموزان تغییر دادیم.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به خبر رد شدن صلاحیت ۴۶
درصد پذیرفتهشدگان آزمون معلمی در یکی از رسانهها اشاره می کند و
میگوید: این تیتر در حالی به اشتباه منتشر شده که فقط ۱۱ درصد احراز
صلاحیت نشدهاند، حتی تعدادی در همین ۱۱ درصد داریم که پرونده هایشان نقص
داشته؛ مثلا گزارش فرهنگیشان را ندادند یا نمراتشان از پردیس مربوطه ارسال
نشده است. که در حال حاضر این افراد اعتراض کردند و با رسیدگی به
اعتراضشان از این ۱۱ درصد ۴-۵ درصد از آنها احراز صلاحیت خواهند شد.
وی اضافه میکند: البته رد صلاحیت این ۱۱ درصد هم از آزمون جامع نیست؛ به
طور مثال شاید از آزمون درسی نمره نگرفتهاند، یا معدلشان به ۱۴ نرسیده
است، برخی در آزمون پایانی نمره نگرفتهاند. این ۱۱ درصد چیزی کمتر از ۲۷۰
نفر میشوند و حتی این تعداد کمتر هم خواهند شد. مثلا امروز که جویا میشدم
در یک استان تعداد زیادی نمره نیاورده بودند و ما تماس گرفتیم که موضوع از
چه قرار است؛ مشخص شد که به طور مثال نمره “تدریس عملی” برخی از افراد
ثبت نشده است.
موسی پور میافزاید: اینکه دانشگاهی مانع ورود فرد فاقد صلاحیت به عرصه
معلمی شود، باید مورد ستایش قرار گیرد نه سرزنش. حفظ معیار و اصول و ملاک
علمی کار چندان آسانی نیست، اما ما پای این ارزش ایستادهایم و واقعا هزینه
میکنیم که افراد صاحب صلاحیت وارد عرصه معلمی شوند و این روند نیاز به
حمایت دارد نه این گونه هجمهها.
این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان درباره اعتراض برخی پذیرفته شدگان و
مشکلات آنها میگوید که برخی از این افراد مشکلاتی را ذکر میکنند که واقعا
نشان از این دارد که کار آماده سازی خودشان و معلمی را به خوبی انجام
ندادهاند؛ گفتهاند یا نرسیدیم یا مشکل داشتیم و یا ذهنشان خیلی درگیر
بوده و نتوانسته که کارشان را به درستی انجام دهند.
وی ضمن تاکید بر اینکه سهمیه استخدامی افراد رد صلاحیت شده همچنان سرجای
خودش است و تغییر نمیکند، میگوید: قبل از نیمسال اول این آزمون بار دیگر
برای افراد رد صلاحیت شده برگزار میشود. عدهای که مشروط شدهاند، بار
دیگر آزمون میدهند و کسانی که صلاحیتشان احراز نشده، باید در دوره مجددا
شرکت کنند.
۳۱ شهریور ۹۵ – برگزاری آزمون استخدامی در آموزشوپرورش/ شرایط جذب اعلام میشود
خبرگزاری مهر: خرم آباد – مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و
پرورش از برگزاری آزمون استخدامی در این وزارت خانه خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهناز احمدی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم
جشن شکوفه ها در جمع خبرنگاران به وجود حدود یک میلیون پرسنل در وزارت
آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: تا چند روز پیش حدود ۱۲.۵ میلیون
دانش آموز در سراسر کشور در سامانه «سناد» ثبت نام کردند و پیش بینی می شود
تعداد دانش آموزان کشور به حدود ۱۳ میلیون نفر برسد.
وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت نیروهای وزارت آموزش و پرورش را زنان
تشکیل می دهند، عنوان کرد: در برخی از استان ها از جمله تهران تعداد بانوان
شاغل در آموزش و پرورش بیش از ۵۰ درصد هستند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصویب قانون افزایش
مدت مرخصی زایمان برای زنان فرهنگی را از قول های عملی شده وزیر آموزش و
پرورش دانست و گفت: مطابق قانون از سال گذشته مقرر شد که مدت مرخصی زایمان
زنان فرهنگی به ۹ ماه برسد که اعتبار آن نیز با مشقت و سختی تامین شد.
احمدی یکی دیگر از اقدامات دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش
را تلاش برای را تقلیل ساعت کاری زنانی که شرایط خاص دارند، دانست و بیان
داشت: قانونی برای کم کردن ساعت کاری زنانی که سرپرست خانوار بوده و همسر
آن ها بیماری صعب العلاج دارد و یا مادرانی که فرزند معلول دارند از ۴۴
ساعت کاری به ۳۶ ساعت و با پیگیری دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری تصویب شد.
وی افزود: این قانون بعد از تصویب به شورای نگهبان فرستاده شد که ایراداتی
مبنی بر مشخص نشدن مسئول پرداخت مابه التفاوت این کاهش ساعت کاری بر آن
گرفته شد لذا دوباره به مجلس فرستاده شده و بعد از اصلاح مجددا به شورای
نگهبان رفته و اکنون منتظر هستیم که این قانون به دستگاه ها ابلاغ شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری
آزمون استخدام آموزش و پرورش گفت: زمان و شرایط برگزاری این آزمون قرار است
از طریق سازمان سنجش اعلام شود همچنین شرایط آزمون، تعداد نیروها و توزیع
استانی آن احتمالا اواخر مهر یا اوایل آبان اعلام خواهد شد.
احمدی عنوان کرد: هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش و در دولت تدبیر و
امید مطابق ضوابط و قوانین و از طریق آزمون صورت گرفته است و طی این مدت
هیچ گونه نیرویی با سفارش نماینده یا مسئولین در سیستم آموزش و پرورش جذب
نشده است.
۲۸ شهریور ۹۵ – استخدام ۲۰ هزار نفر امسال در آموزش و پرورش
خبرگزاری فارس : وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیاصغر فانی وزیر آموزش و
پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد،
اظهار داشت: امسال ۱۳.۵ میلیون دانشآموز، ۲۶ میلیون اولیای دانشآموزان و
یک میلیون فرهنگی و معلم که جمع آنها بیش از ۴۰ میلیون نفر میرسد، از
ابتدای سال تحصیلی، مخاطب آموزش و پرورش هستند.
وی افزود: امسال روز چهارشنبه ۳۱ شهریور روز جشن شکوفه ها و غنچه هاست و
چون اول مهر، روز پنج شنبه است و مدارس پنج شنبه ها تعطیل هستند، سوم مهر
آغاز سال تحصیلی است که با حضور رئیس جمهور مراسم سال تحصیلی جدید شروع
میشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای بازگشایی مدارس از اواسط بهمن ماه سال گذشته،
پروژه مهر را آغاز کردیم و این کار در سطح وزارتخانه شروع، شورای پروژه
مهر در استانها و مناطق تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی را دنبال کرد.
وی ادامه داد: پیشبینی می شود سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳.۵ میلیون دانش
آموز داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در سامانه سناد، اطلاعات ۱۲.۵ میلیون
دانشآموز ثبت شده است.
فانی افزود: امسال پیشبینی می کنیم که ۷۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی داشته
باشیم؛ در دوره ابتدایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشآموز، در دوره متوسطه اول
و دوم ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۷۳ هزار دانش آموز در مدارس
استثنایی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه دانشآموزان در ۱۰۷ هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند، گفت:
امسال ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در بیش از یک هزار عنوان جلد چاپ شده است و
۹۴۷ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.
* کتاب ریاضی پایه ششم تغییر کرد
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به دلیل استقرار پایه دهم، بالغ بر ۱۴۰
عنوان کتاب جدیدالتألیف در این پایه خواهیم داشت؛ همچنین در پایه دهم کتاب
اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای دانشآموزان این پایه تألیف شده است و
ضمن اینکه در پایه ششم ابتدایی، کتاب ریاضی تغییر کرد.
وی با اشاره به هدایت تحصیلی و تغییر بافت دانشآموزان در پایه دهم عنوان
کرد: سایت الکترونیکی برای فروش کتب متوسطه وجود دارد که افرادی که تاکنون
موفق به ثبتنام و ثبت سفارش کتب نشدهاند، میتوانند از طریق این سامانه
کتب درسی را درِ منزل تحویل بگیرند.
فانی با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی در سه سال اخیر تصریح کرد: از ابتدای
دولت یازدهم تا کنون، ۵۸۲۲ پروژه با ۳۳ هزار و ۶۶ کلاس درس و زیربنای ۴
میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۱۰ مترمربع به بهرهبرداری رسید؛ همچنین در سالجاری
همزمان با افتتاح مدارس در مهر، ۵۲۵۵ کلاس درس به بهرهبرداری خواده رسید.
وی در خصوص کلاس های درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد گفت: از مجموع
۲۱۱ هزار و ۹۶۳ کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، موفق شدیم ۱۵۲ هزار
و ۸۷۷ کلاس درس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.
فانی به مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۳۰ درصد
از کلاس های درس کشور توسط خیرین یا با مشارکت دولت و خیرین احداث شده است؛
میزان مشارکت مردم و خیرین مدرسهساز در ۳ سال اخیر ۲۹ هزار و ۱۴۳ میلیارد
ریال معادل ۲۹۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردم در مدرسهسازی بوده است.
وی با بیان اینکه سهم اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژههای نیمهتمام در
دولت یازدهم، ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: سرانه فضای آموزشی ۴.۸۶
مترمربع برای هر دانشآموز به ۵.۱۴ مترمربع برای هر دانشآموز افزایش داشته
است؛ در ابتدای دولت یازدهم ۷۴۰۳ پروژه نیمهتمام داشتیم که حدود ۳ هزار
پروژه نیمهتمام را به اتمام رساندیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تألیف کتب جدید در مقطع متوسطه خاطرنشان
کرد: درس «انسان و محیط زیست»،« تفکر و سواد رسانهای»، «کارآفرینی و
کارگاه تولید» و «انسان و سلامت» به عنوان دروس اضافه شده به متوسطه هستند
که به میزان ۲ ساعت برای هر درس پیشبینی شده است.
وی با اشاره به ورود نیروی انسانی جدید به مدارس کشور گفت: امسال ۲۶ هزار
نفر از فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش میشوند که ۱۳
هزار نفر آنها در دوره ابتدایی و متوسطه مشغول خواهند شد ضمن اینکه ۹ هزار
نفر که قرار بود در بهمن ماه امسال فارغالتحصیل شوند، از مهر ماه وارد
مدارس خواهند شد؛ همچنین ۴ هزار نفر از افرادی که در آزمون استخدامی سال
گذشته پذیرفته شده و دوره یکساله دانشگاه فرهنگیان سپری کردند نیز به
نیروهای ورودی به مدارس اضافه میشوند.
فانی در خصوص استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار نفر از
طریق کنکور سراسری جذب شده که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی
تحصیل میکنند که مراحل گزینش آنها انجام شده است و اسامی نهایی آنها به
همراه نتایج کنکور سراسری توسط سازمان سنجش اعلام میشود.
وی تصریح کرد: ۱۰ هزار نفر نیز امسال از طریق آزمون استخدامی و ماده ۲۸
اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده و دوره یکساله آموزشی را طی خواهند
کرد و از مهر ۹۶ در آموزش و پرورش جذب می شوند.
۲۷ شهریور ۹۵ – ورود ۱۳ هزار معلم به پایه ابتدایی
خبرگزاری مهر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۳
هزار معلم جذب مدارس ابتدایی می شوند اما با این وجود با کمبود نیرو مواجه
هستیم.
محمد دیمه ور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کمبود معلم در دوره ابتدایی گفت:امسال حدود ۱۳ هزار معلم وارد دوره ابتدایی می شود.
وی افزود: با کمبود معلم به لحاظ اینکه روند بازنشستگی ادامه دارد و فرآیند آن نیز در آینده تشدید می شود مواجه هستیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال اولین ورودی
دانشگاه فرهنگیان که تعداد ۱۳ هزار نفر هستند را به مدارس ابتدایی داریم
اما با رشد دانش آموز نیز مواجه هستیم.
وی بیان کرد: میانگین رشد دانش آموزان ۱/۸ درصد است و در برخی از استان ها
همانند سیستان و بلوچستان و یزد سالانه ۵/۵ درصد رشد جمعیت پایه اول
ابتدایی داریم.
دیمه ور توضیح داد:رشد دانش آموزی، بازنشستگی فزاینده فرهنگیان و ورودی نامتناسب موجب می شود تا با کمبود معلم رو به رو شویم.
وی با بیان اینکه در مراکز استان ها کمتر با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت:
ممکن است در شهرهایی همانند تهران با کمبود معلم از لحاظ جنسیتی همانند
کمبود نیروی مرد مواجه باشیم اما بیشتر در مناطق محروم و استان های سیستان
و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی با کمبود معلم رو به رو هستیم.
۲۳ شهریور ۹۵ – جزئیات اولویت متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
باشگاه خبرنگاران جوان : مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش اولویت در
آزمون استخدامی را ویژه خانواده فرهنگیان، شهدا و ایثارگران و معلمان پیش
دبستانی دانست.
محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه
آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اولویت
متقاضیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در آینده ای نزدیک برگزار
میشود، گفت: در حال هماهنگی مقدمات کار با سازمان سنجش هستیم و به محض
روشن شدن وضعیت شرایط را به متقاضیان اعلام میکنیم.
وی ادامه داد: پس از اعلام شرایط ثبت نام متقاضیان میتوانند نسبت به نامنویسی و شرکت در آزمون اقدام کنند.
مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش در خصوص اولویت افراد در قبولی آزمون
گفت: فرزندان فرهنگیان اولویت حضور در مدارس را دارند همچنین معلمان پیش
دبستانی خانواده های شهدا و ایثارگران نیز جز این اولویت ها به شمار
میایند.
فاضل برای وضعیت معلمان غیر دولتی و اولویت آنها در این آزمون بیان کرد:
این معلمان میتوانند در آزمون شرکت کنند و همانند سایر افراد از امتیازهای
لازم برخوردار شوند و با توجه به اینکه در امر تدریس تجربه دارند بی شک
نتایج بهتری میگیرند.
وی اظهار کرد: اولویت ویژهای به معلمان غیر دولتی اختصاص نیافته و این
افراد بر اساس تجربه کاری در آزمون شرایط بهتری برای پاسخگویی به سوالات
دارند.
۲۱ شهریور ۹۵ – اطلاعیه جدید در مورد آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش
اطلاعیه جدید در مورد آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش
۲۱ شهریور ۹۵ – سازماندهی ۵۵ هزار معلم کرمانی در سال تحصیلی جدید
خبرگزاری فارس : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان
گفت: سازماندهی ۵۵ هزار معلم در پایهها و رشتههای مختلف تحصیلی مدارس
استان کرمان را انجام دادهایم.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زنگیآبادی صبح امروز در شورای آموزش
و پرورش استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار داشت:
سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن بوده و برنامههای گستردهای در قالب
پنج کارگروه برای سال تحصیلی جدید برنامهریزی شده است.
وی بیان داشت: ۵۴۰ هزار دانشآموز، ۵۵ هزار معلم و ۵ هزار مدرسه در استان
کرمان داریم و بهسازی و زیباسازی مدارس استان با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون
تومان اعتبار دولتی و کمکهای مردمی انجام شده است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: پیگیری
برای تکمیل مدارس نیمهتمام، آسفالت ۱۰ مدرسه و تجهیز به وسایل ورزشی،
بازسازی تجهیزات هنرستانهای کرمان و ساماندهی سرویس مدارس نیز انجام شده
است.
زنگیآبادی تصریح کرد: کمبود و عدم استاندارد فضای آموزشی در کرمان موجب شده تا تراکم دانشآموز در مدارس زیاد باشد.
وی یادآور شد: سنجش سلامت برای بیش از ۵۹ هزار دانشآموز کلاس اولی را در
استان کرمان انجام دادهایم و اقداماتی برای بازگشت به تحصیل ۲ هزار و ۵۰۰
دانش آموز بازمانده از تحصیل انجام شده است.
زنگیآبادی توزیع متوازن دانشآموزان در رشتههای مختلف را از دیگر اقدامات
صورت گرفته برای سال تحصیلی جدید ذکر کرد و ابراز داشت: ۳۸ هزار دانشآموز
کرمانی در رشتههای مختلف هدایت شدند.
وی با اشاره به پیگیری به موقع برای تحویل کتابهای دانشآموزان خاطرنشان
کرد: کمبود کتاب در استان کرمان گزارش نشده است، اما با توجه به اینکه
استقرار پایه دهم در قالب طرح تحول در نظام آموزش و پرورش را داریم،
بنابراین بعضی از کتابها ممکن است، دیر چاپ شود و در نتیجه مشکلی در این
زمینه داشته باشیم که مسألهای ملی است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد:
سازماندهی ۵۵ هزار معلم در پایهها و رشتههای مختلف تحصیلی را انجام
دادهایم و ۷۱۰ نفر از تحصیلکردههای دانشگاه فرهنگیان برای نخستین سال
وارد آموزش و پرورش استان کرمان شدهاند.
زنگیآبادی یادآور شد: ۳۳ درصد از فرهنگیان استان کرمان در سال جاری منتقل
شدهاند و کار نقل و انتقال همکاران به بهترین شکل ممکن انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان به چهار قطب تشکیل شده است، ابراز داشت: تیمهای استانی ارزیابی و نظارت بر مدارس تشکیل شده است.
۲۱ شهریور ۹۵ – ورود ۱۳ هزار معلم جدید به دوره ابتدایی
خبرگزاری تسنیم : معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به
ورود یک میلیون ۴۰۰ هزار دانش آموز به کلاس اول دبستان از ورود ۱۳ هزار
معلم به دوره ابتدایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد دیمهور معاون آموزش
ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی از برنامههای راهبردی
دانشگاه فرهنگیان در افق ۱۴۰۴، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس
آخرین آمار در دوره ابتدایی هفت میلیون و چهارصدهزار دانش در دوره ابتدایی
ثبتنام کردهاند.
وی افزود: پیش بینی میشود بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دانشآموز اول
ابتدایی داشته باشیم و نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت از برگزاری جشن شکوفهها و غنچهها در روز ۳۱
شهریور ماه خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۹ صبح همزمان در سراسر کشور
برگزار میشود.
به گفته دیمهور امسال ۱۳ هزار معلم جدید وارد دوره ابتدایی میشوند با اینحال با کمبود معلم روبروییم.
۲۱ شهریور ۹۵ – جذب بیش از ۲۰ هزار دانشجو معلم در آموزش و پرورش
خبرگزاری شبستان: معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در آستانه
سال تحصیلی جدید ۲۵ هزار دانشجو معلم فارغ التحصیل این دانشگاه، به عنوان
نخستین گروه دانشجو معلمانان، جذب آموزش و پرورش کشور شدند.
به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش
چهارمحال و بختیاری، عباس قنبری عدیوی، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
کشور در حاشیه سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان کشور
در شهرکرد گفت: این تعداد فرهنگی در رشته های علوم پایه، علوم انسانی، علوم
تربیتی و آموزش ابتدایی به کارگیری شده اند.
وی بابیان اینکه این معلمان از نظر عدالت آموزشی در مناطق محروم مشغول به
کار می شوند، افزود: حضور دانشجو معلمان در مناطق محروم موجب می شود که
شرایط آموزشی بهتری با حضور معلمان آموزش دیده و تازه نفس فراهم شود.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: این دانشجو معلمان با
توجه به گزینش بومی تقسیم بندی شده اند و با جذب این تعداد معلم جدید،
بسیاری از مشکلات کمبودهای فرهنگیان و همچنین مشکلاتی که برای انتقالی
فرهنگیان از مناطق محروم بود، رفع می شود.
وی اظهار کرد: امسال ۱۰ هزار دانشجو معلم جدید از طریق کنکور سراسری و ۱۰
هزار دانشجوی معلم جدید نیز بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل
جذب این دانشگاه می شود.
قنبری عدیوی افزود: بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان علاوه بر جذب دانشجو
از طریق معمولی، از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها که دارای حداقل مدرک
کارشناسی هستند برای جذب در مدارس استفاده می شود.