- پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵
- ۱۰:۵۴
مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: هیچ شبکهی اجتماعی از
نظر کاربر نمیتواند با فیسبوک رقابت کند. دسترسی به این سایت تقریبا راحت
است و کلی امکانات هیجان انگیز و جذاب دارد. حالا فیسبوک اعلام کرد که یک
رکورد جدید به دست آورده است.
براساس اطلاعات منتشر شده میزان کاربران موبایل این شبکهی اجتماعی در یک لحظه توانسته مرز ۱٫۰۹ میلیارد نفر را رد کند.
![فیسبوک رکورد زد فیسبوک رکورد زد](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/8/13/1051287_620.jpg)
این اولین بار است که میزان کاربران موبایل این شبکهی اجتماعی از مرز یک میلیارد نفر میگذرد. البته میزان کل کاربران فیسبوک در همان لحظه به ۱٫۱۸ میلیارد نفر میرسید که از طریق پلتفرمهای مختلف وارد شده بودند.
این آمار بیانگر آن هستند که تقریبا ۱۳ درصد مردم کره زمین از فیسبوک استفاده میکنند. این میزان کاربر فرصتهای مالی و تبلیغاتی زیادی برای فیسبوک به همراه میآورد. این سایت اعلام کرد که میزان تبلیغاتش ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده که ۷۸ درصد بیشتر از سال پیش است. براساس اطلاعات منتشر شده این شبکهی اجتماعی ۶٫۸ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درامد داشته که از این میزان ۲٫۳۸ میلیارد دلار آن سود بوده است.
مطالب مرتبط با موضوع
وب سایت دیجیاتو - حسین آدینه: شرکت هایی که از طریق
اینستاگرام سعی می کنند به تبلیغات و فروش دست بزنند، مجبورند لینک خرید
مورد نظرشان را در قسمت توضیحات صفحه قرار بدهند؛ در واقع تنها نقطه ای از
اینستاگرام که می تواند «لینک» باشد.
![قابلیت خرید اینترنتی از طریق اینستاگرام ممکن می شود قابلیت خرید اینترنتی از طریق اینستاگرام ممکن می شود](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/8/12/1050449_818.jpg)
حالا شبکه اجتماعی پرطرفدار که بر این موضوع اشراف کامل داشته، تصمیم گرفته روند خرید و فروش را در اینستاگرام هموار سازد؛ البته فقط برای برندهای خاصی.
از هفته آینده برخی از کاربران نسخه iOS این اپلیکیشن، تصاویری مشاهده خواهند نمود که در گوشه آن علامتی به نشانه سبد خرید وجود دارد.
با کلیک کردن روی آن، آیتم هایی که در داخل تصویر قابل خریداری است همراه با توضیح کوتاه و قیمت مشخص می شود.
![قابلیت خرید اینترنتی از طریق اینستاگرام ممکن می شود قابلیت خرید اینترنتی از طریق اینستاگرام ممکن می شود](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/8/12/1050450_856.jpg)
کاربر می تواند با انتخاب هرکدام وارد صفحه اختصاصی آن محصول شده و بعد از مشاهده تصاویر واضح و مشخصات کامل آن، با کلیک بعدی وارد وب سایت خرید اینترنتی مورد نظر شود.
شرکت زیرمجموعه فیسبوک فعلاً با برندهایی مانند «JCrew» یا «Kate Spade» قرارداد بسته، هرچند قصد دارد به زودی اغلب برندهای معتبر دنیا امکان استفاده از این قابلیت را داشته باشند.
اگرچه هنوز مشخص نیست شخصیت ها و فعالان اینستاگرام نیز از این قابلیت برخوردار خواهند بود یا خیر؛ ولی طبیعی است شرکت مربوطه با توجه به پتانسیل برهم ریختگی و اسپم های گسترده حاضر در شبکه های اجتماعی، محدودیت های قابل توجهی در این زمینه اعمال کند.
اینستاگرام فعلاً به نشر همین اطلاعات بسنده کرده و جزئیات و اعلام تاریخ عرضه عمومی آن را به آینده موکول کرده است.