توهین وحشتناک سعید قاسمی به آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • ۱۷:۱۴

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

سعید قاسمی

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی که مراسم سومین سالگرد شهید بیضائی در تبریز حاج سعید قاسمی: آقایی که در استخر فرح فوت کرد نخ تسبیح جریان انحرافی پاره شد.

روزنامه شرق در گزارشی به توهین های اخیر سعید قاسمی به مرحوم آیت الله هاشمی پرداخته است.

«سیاست اصلاح طلبان پدربزرگی داشت که قسمت است دیگر،… گفته اند خدایا زیر تریلی بروم در این مسیر در این جاده ها صاف بشوم اما این جور نشود که ٢٠٠ تا بادیگارد داشته باشم یک ماشین آمبولانس با چهارتا، پنج تا دکتر ویژه که ضربان قلبم رفت بالا آمد پایین بدوند. یک بیمارستان حضرت امامی که چهارتا خانه با خانه من فاصله داشته باشد و آن کادر بیمارستان ناراحتند می گویند هر هفته که این خانواده می آیند آنجا چکاپ نهایی می شوند آمرانه برخورد می کنند مثل ارباب رعیت. این را هم داشته باشید. یک دفعه آخر کاری در استخر «وی آی پی» فرح در سعدآباد سکته بزنی که … و بعد بدوبدو نیم ساعت هم طول بکشد که لباس تنت کنند ببرندت بیمارستان شهدای تجریش. معروف است، بیمارستانی که سرما بخوری بروی آن تو شکلات پیچ برمی گردی. وقتی ببرندت آنجا می گویند یک ساعت است دیر آورده اید… خدایا برای من یک فرصتی بده یک مدلی که وقتی لا اله الا الله می گویند در مسجد یا هیئت. نمی خواهم.نخ تسبیح جریان انحرافی پاره شد. هرچی بخواهند بدوند اینها الان آدم بتراشند، دیگه ما به آن مسیر برنمی گردیم».

اینها حرف های تازه سعید قاسمی در یک جمع عمومی علیه کسی است که دیگر نیست. او شهریورماه ٩۴ هم باز در یک جمع دیگری که ویدئو آن در سایت آپارات موجود است هاشمی را به شمربن ذی الجوشنی تشبیه می کند که در صفین کنار حضرت علی (ع) جنگیده، اما بعدا روی امام حسین(ع) شمشیر می کشد. به برخی سخنان هاشمی از جمله ایده رهبری شورایی اشاره می کند و با هیجان حرف هایی می زند که قابل چاپ نیست.

سعید قاسمی کمی تا قسمتی شبیه است به حسن عباسی؛ «تئوریسین دکترینال بدون مرز» با این تفاوت که عباسی به سخنانش وجوه تئوریک- فکری می دهد، اما سخنوری های سعید قاسمی ساده و عامیانه تر است. از قضا در ماجرای دستگیری ٢۴ساعته حسن عباسی هم از او به شدت حمایت کرد.

در «ویکی پدیای» او آمده است: «استفاده از ادبیات کوچه بازاری و دمیدن شور در مخاطبان با ازکوره دررفتن، عصبانی شدن و کوبیدن روی میز از جمله ویژگی های سخنرانی های قاسمی است». مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت دارد. هم دانشگاهی احمدی نژاد بوده و بارها از او حمایت کرده است، هم اکنون هم استاد معماری دانشگاه شهید رجایی است. او از فرماندهان جنگ و مسئول اطلاعات عملیات لشکر ٢٧ محمد رسول الله(ص) بوده است. از منتقدان سرسخت دولت روحانی است و سخنانش در رسانه های اصولگرا بازتاب زیادی دارد. چندی قبل در یکی از بزرگداشت های شهدای مدافع حرم گفت: «وزیر مسکن و شهرسازی از همان ابتدا هرکجا رفت، اعلام کرد که مسکن مهر افتضاح ترین و بدترین طرح در دوران جمهوری اسلامی بوده است، اما ما اعلام می کنیم بدتر از مسکن مهر، برجام است و برجام از نظر ما یکی از نکبت بارترین، ذلت بارترین و سازش پذیرترین طرح های جمهوری اسلامی در این ۳۷ سال بوده است. برجام برنامه ای خسران آور و ویرانگر بود و پیش مقدمه این برجام یا همان برجام مقدماتی، قطع نامه ۵۹۸ و جام زهری بود که به امام راحل خورانده شد و بعد از آن هم برجام های چندگانه دیگری در برنامه ششم نوشته و به مجلس داده شد که احتمالا رئیس مجلس این بار هم برای تصویب آن مساعدت می کند».

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

باوجود همه اینها، اما اصولگرایان تمایلی به واکنش در برابر سخنان قاسمی ندارند. ناصر ایمانی، روزنامه نگار اصولگرا، به «شرق» می گوید: «من فرصت پرداختن و دیدن این چیزها را ندارم. اصولگراها هم از این صحبت ها نمی کنند، از طرفی دیگر به نظر من نباید هرکسی هر حرفی زد به آن پرداخت».

ریشی که نتراشید

از سعید قاسمی سخنان عجیب در این سال ها کم منتشر نشده است، اما عجیب ترین واکنش های او رو به سوی خانواده هاشمی و شخص هاشمی رفسنجانیی بوده است؛ مثل قولی که درباره تراشیدن ریشش داده بود و زیرش زد. او در ماجرای صدور حکم برای فائزه هاشمی، در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفته بود: «اگر این خانم [فائزه هاشمی] نصف روز زندان رفت، من ریشم را می تراشم!» آیت الله صادق آملی لاریجانی هم چندماه پس از سخنان حاج سعید در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در واکنش به سخنان او گفت: «شنیده ام یکی از دوستان بیان کرده است که اگر نیم روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش را خواهد تراشید. من به آن عزیز می گویم که مطمئن باشید چندوقت دیگر که محاسنتان بلند تر می شود، قطعا باید همه آنها را بتراشید!».

نامه سرگشاده به ملت

او چند وقت قبل هم نامه ای سرگشاده درباره هاشمی خطاب به ملت ایران نوشت که خبرگزاری اصولگرای تسنیم بازنشرش کرده بود. بهانه نامه او هم اینن سخن هاشمی بود که گفته بود: «اگر می بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم ترین اقتصاد دنیا را دارند؛ اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می بردند و ازاین رو با این اقدام پول های شان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند؛ بنابراین دیگر آسیب پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می تواند ما را به آنجا برساند».

او از آن چند جمله هاشمی ٢٠ غلط در نامه اش گرفته و گفته بود: «نمره اش صفر است».

تندروها هم صدای او را نمی شنوند

اصلاح طلبان اما متفق اند شنیده شدن چنین سخنانی بعد از فوت هاشمی بیراه نیست. «عبدالله ناصری» به «شرق» می گوید: «با درنظرگرفتن اتفاقات بعد ازز فوت هاشمی به ویژه حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و خاک سپاری ایشان که در کنار مزار امام انجام شد، پیش بینی می شد پیامدهای خاص خود را برای جامعه رادیکال و مخالف هاشمی داشته باشد. طیف تندرو بعد از دیدن صحنه های تشییع پیکر هاشمی، اکنون نگران هستند این حضور مردم در مراسم تشییع هاشمی، در آستانه انتخابات پشتوانه رأی برای روحانی باشد. این طیف با این موضوع مخالف است و این مخالفت را به این شکل ابراز می کند. به همین دلیل این موضوع در آستانه انتخابات تشدید خواهد شد».

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

فیلم توهین های سعید قاسمی به مرحوم هاشمی رفسنجانی

ناصری می گوید: «بااین حال معتقدم صدای سعید قاسمی درون جامعه تندرو هم شنیده نمی شود. صدای قاسمی، صدای بخش عظیم اصولگرایی نیست، چراکه بخش عظیمی از اصولگرایان چهره های معتدلی هستند. حتی کسانی که بعد از ٨٨ با برخی از مواضع هاشمی مخالف بودند؛ بعد از مرگ او نگران هستند، چراکه معتقدند مقام معظم رهبری هم پشتوانه ای را از دست داده اند. بااین حال سعید قاسمی فقط صدای اقلیت تندرویی است که سخنانش نه تأثیرگذار است و نه شنیده می شود. از سویی هرقدر هم که جلوتر برویم و فقدان هاشمی آثار خود را نشان دهد، صدای امثال او در جریان اصولگرایی هم با واکنش هایی مواجه خواهد شد و در صورت تکرار چه بسا در سطوحی بالا هم با عکس العمل هایی مواجه شود».

مراسم تشییع هاشمی عصبانی شان کرده است

علی تاجرنیا هم با اشاره به اینکه در آموزه های دینی و فرهنگی ایران ما همواره بر رعایت احترام درگذشتگان تأکید شده است و حتی در فرهنگ شیعی هم اگرر زمانی به میّتی توهین شده از جانب مخالفان مذهبی و دینی بوده، گفت: «بنابراین این نوع سخنان در تعارض با فرهنگ دینی و مذهبی ماست. این سخنان نشان دهنده کینه دسته ای از مخالفان با هاشمی به عنوان شناسنامه انقلاب است و کسانی که به شناسنامه انقلاب توهین می کنند، کسانی هستند که حتی به شعارهای اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند نیستند. هاشمی کسی بود که در سال های آخر عمر خود، به شدت نگران تضعیف شدن شعارهای اولیه انقلاب و حقوق مردم بود، به همین دلیل این هجمه ها نشان دهنده مخالفت منتقدان او با شعارهای انقلاب و جمهوریت نظام است».

تاجرنیا افزود: «نکته آخر اینکه ما در ابتدای سال ٨۴ شاهد بودیم توهین ها و هتک حرمت ها و اباحه گری از زمان محمودی احمدی نژاد آغاز شد و به نظر می رسد نیروهای تندروی جریان راست به غلط گمان می کردند مردم ممکن است در مراسم تشییع آن طور که برگزار شد از هاشمی تجلیل نکنند؛ اما وقتی آن مراسم را دیدند عصبانی شدند. مهم این است که زندگی و طرز فکر هاشمی باید برای ما الگو باشد و مسئولان باید از حضور مردم در مراسم تشییع جنازه او درس بگیرند؛ یعنی بدانند مردم به راحتی افرادی را که در کنارشان هستند، فراموش نمی کنند. از طرفی اصولگرایان هم باید به این سخنان واکنش نشان دهند و سعی کنند از تند شدن فضای سیاسی جامعه جلوگیری کنند. بااین همه، معتقدم سخنان سعید قاسمی به خودی خود توجیه شدنی نیست».

سجاد حسینی
با کمی دقت در چهره سعید قاسمی میتوان دریافت که در درون او چه میگذرد او چهره ای شیطانی و وقیح دارد و هر روز شبیه تر به چهره های منفی سریال مختار نامه و دشمنان ابا ا عبدالله میشود دقت کنید!
هاشمی بزرگ بود
سعیده قاسمی مرد نبود ریش شو بزنه ولی اسم سعیده برازندشه
هخامنش
واقعا چهره شیطانی و وقیحی داره
رهگذر
مرد باش ریشتو بزن تو همه کار نمیخواد فضولی کنی
علی

ریششا باید واجبی بزاره
روح اله
یکی نیست بگه مردک چشمای کورتو باز میکردی جمعیت روز تشیع رو میدیدی پیام روسای ملت های دیگه رو میخوند ای ابن ملجم زمانه هم تو هم حسن عباسی
حاج اقا خاطره
دمش گرم
لااقل حق رو میگه حالا یه عده میخوان توتوهم باشن مشکل خودشونه
حاج آقا خاطره
سیامک
درود بر سردار قاسمی عزیز
حرف دل مردم رو میزنه
حجت
ایشون یه آدم عادی هست که بشدت عقده مطرح شدن و مشهور شدن رو داره و برای اینکار راهی جز این نداره که حرف های جنجالی و حاشیه ای بزنه که چندنفر بشناسنش وگرنه اگه ایشون مرد بود سر حرفش می ایستاد که اگه دختر هاشمی بره زندان من ریش خودمو میتراشم
مهراد
حاج سعید! کبریت و گرفتی زیر یارو. دمت گرم
سحر
خدایا خنگ بودن چقدر به این افراد میاد.اخه عقده ای ب نظر من اگه میخوای مطرح بشی لخت شو چرا اینکارو میکنی
علی
با سلام
دوستان این ادمها مریض احوال هستند شاید هم دانسته همچنین حرفی احمقانه را میزنند چون معاویه و یزید هم دانسته به حضرت امام علی علیه اسلام و حضرت امام حسن علیه اسلام تهمت میکردند و انگ خوراجی بودن به سید الشهدا زدند. باشه بزار مشهور بشند یزید معاویه هم در تاریخ مشهور شدند مثل امام علی و امام حسن و امام حسین ولی این کجا و ان کجا. مردم در تشییع جنازه هاشمی سنگ تمام گذاشتند به قول یکی از اساتید حوزه بعد از تشیییع جنازه امام خمینی و ایت الله طالقانی کم نظیر بود. خدا این مردم را دید و به احترام خلق الله از تقصیرات آیت الله هاشمی می گذرد (چون هاشمی هم انسان بود و معصوم هم نبود) همین که دل هاشمی با مردم و اسلام بود توشه خوبی با خودش اون دنیا برد. همه میمیرند مثل معاویه و یزید و حضرت علی و حضرت حسن و حضرت حسین. خدا اینا را به راه راست هدایت بکند البته جمله ای از امام جعفر صادق هست که میگه قلب ادم مانند یه تیکه پارچه سفید هست هر چقدر گناه بکند اون لکه دار میشود هرچقدر غرق در گناه بشود اون پارچه سفید به سیاهی تبدیل می شود هر چقدر تیره تر بشود هم دیگر برگشتن سخت تر می شود. فکر کنم برای آقای سعید قاسمی و سعید طوسی و امثال اینا تیره شده برگشتشان به ره درست سخت تر خواهد بود.
خدایا شر این ادمهای داعش صفت را از سر ایران بردار. اینا البته قدرت دستشون هست اما اینا هم مردنی هستند ین دنیا ارزش نداره اینقدر تقلا بکنی سعید خان قاسمی.
واسلام
علی
مردک بزی بیش نیست
ناشناس
سردار عزیز ای خرمگس خودتو تو اینه نگاه کردی زیاد وزوز کنی با مگس کش میام سراغت
شیرین صفوی
اگه دین نداری آزاده باش در هیچ مکتبی اینگونه وقیح بر یک درگذشته نمیتازند
ناشناس
چرا به اینا تریبون میدین تا هر چی دلشون بخواد بگن یکی نیست به این یارو بگه تو کی هستی خولی ؟
ناشناس
اما تو هر آنچه که نمایی هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟+!!!!!!!!!
ناشناس
بیچاره اسلامی که ما مسلمونش هستیم =[
داود
سردار کمی رک و صریح حرف میزنه ولی خیلی از حرفهاش حق هست ولی بیانش طوریه که به مذاق خیلیا خوش نمیاد.
مسعود
با سلام عزیزان انچه که در باره حاج سعید قاسمی ملاحظه میشود ایشان شخصیتی مردمی وحرفهای ایشانرک وراسته گرچه برخی دوستان تاب تحملش راندارن ضمنا حضور مردم در تشیع جنازه اقای رفسنجانی ر بطی به اقدامات ایشان در دوره حیات خود ندارد همه مردم کمو بیش اشنایی با رفسنجانی دارن مردم بیشتر برای اینکه اتحاد شونو نشون بدن برا تشیع جنازه اومده بودن جلوی دشمنشون که از اب گل الود ماهی نگیره والسلام علیکم
پشت ماجرا
خوب خودشونو لو میدن،گفته میشه ایشون رو ...........
مولانا
از خدا جوییم توفیق ادب
بی‌ادب محروم گشت از لطف رب
بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد
اهانت مقدس
حاج آقاها و مراجع تقلید و علما و نخبگان و فرزانگان و پایندگان و غیره هم اگه نظری در این مورد داشته باشن در خدمتشون هسسسسسسسسسسسسسسیم
شیرین صفوی
اصلا سایت شما به روز نیست خبرهای تازه ندارین؟؟!!!
به روز
فقط انقدری فرصت کردند سه صفحه رو به استاد سعید طوسی اختصاص بدن تا کاربران محترم بیشتر بتونند فحش بنویسند،دوست گرامی
سپهر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دمش گرم خوب گفته ** *** همتون
شهاب
کسی که که تو استخر فرح دیبا غرق میشه و پشت پرده از اغتشاشات و ناآرامی ها در سال 88 و فتنه گری آن زمان حمایت میکه"منظور خاشمی به گفته شما هاشمی" بایستی لعنش کرد.
میدونم که منتشر نمیشه....
اما به هر حال....
محمد
رنگ رخسار خبر میدهد از سر درون اگه این مردک میخواد با حرف زدن پشت سر مرده معروف بشه از کسی که فیلم پورن بازی میکنه تا معروف بشه پست تره
محمد
آقا مسعود میشه بفرمایید چرا مردم تو مراسم آقای شاهرودی اتحادشونو به رخ دشمنان نکشیدن؟!!! جمع کن بابا
اکبر
راست گفته اونا زندان نمیرن یه چیزی تو مایه هتل بوده براش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan