سیمرغ شهر : همکاری مجدد اپل و گوگل برای ساخت یک اپلیکیشن پیام رسان دیگر

  • ۱۵:۵۱

Google-Allo-teaser-001

مدیر عامل اجرایی گوگل آقای ساندار پیچای (Sundar Pichai) روز گذشته گفتگویی را با والت موزبرگ (Walt Mossberg) از سایت Code Conference انجام داد. مدیر عامل گوگل که به تازگی کنفرانس سالانه‎ی توسعه‎دهندگان گوگل را پشت سر گذاشته که با معرفی محصولات زیادی در رابطه با هوش مصنوعی همراه بود، موضوعاتی را از اندروید گرفته تا رقابت با دستیاران دیجیتالی و هوش‌ مصنوعی و موارد دیگر، مطرح کرد.


پیچای هم‎چنین اظهار امیدواری کرد که شرکت‎های بزرگ فناوری می‎توانند با هم‎دیگر در رابطه با ساخت سرویس‎های اختصاصی پیام‎رسانی‎شان همکاری داشته باشند تا این سرویس‎ها بیشتر قادر به تبادل و دریافت اطلاعات از سوی یکدیگر باشند.

ساندار در پاسخ به سوالی مبنی بر شفاف‎سازی موضع گوگل در رابطه با پیام‎رسانی و امکان تبادل و دریافت اطلاعات این‎چنین پاسخ داد:

من دوست دارم شاهد این باشم که سرویس‎ها بیشتر امکان تبادل و استفاده از اطلاعات را داشته باشند. کاربران iOS اپل باید قادر به ارسال پیام به کاربران اندرویدی باشند و این امکان بایستی به صورت عکس نیز وجود داشته باشد. شاید من با گفتن این حرف به نوعی درخواست کنم ولی شرکت‎های بزرگ می‎توانند با هم همکاری کنند. بنابراین، دوست دارم که بیشتر شاهد چنین چیزی باشم.

پیام‎رسانی فوق‎العاده‎ پیچیده‎ی گوگل

قضیه‎ای که در طول کنفرانس توسعه‎دهندگان 2016 گوگل مشخص شد، استراتژی جدید گوگل برای رساندن پیام “هرچیزی را محک بزن” بود، حتی اگر معنای آن ارسال یک پیام پیچیده با اعلام خبر عرضه‎ی دو اپلیکیشن جدید برای اندروید و iOS باشد یعنی: Allo برای پیام‎رسانی فوری و Duo برای مکالمه‎های نفر به نفر ویدئویی.

Google-Allo-assistant-animation-002

این دو اپلیکیشن علاوه بر اپلیکیشن پیام‎رسانی فعلی گوگل و راه‎حل‎های VoIP است که شامل Gmail chat ، Hangouts ، Google Voice و موارد متعدد دیگر می‎شوند. گرچه موضوع تبادل و استفاده از اطلاعات، موضوعی است که از خیلی وقت پیش در این صنعت مطرح شده است.

زمانی را به یاد می‎آورید که اپلیکیشن FaceTime قرار بود تبدیل به یک استاندارد متن باز شود؟

زمانی که در طول معرفی آیفون 4 در سال 2010، اپل به معرفی اپلیکیشن FaceTime برای iOS پرداخت، استیو جابز یک نوید عمومی داد که این شرکت با مجامع استاندارد همکاری خواهد کرد و در نهایت این اپلیکیشن را به صورت متن باز ارائه می‎دهد.

اپل هنوز در رابطه با قول استیو جابز تصمیم نگرفته است.

WWDC-2010-keynote-iPhone-4-FaceTime-003

نبود امکان استفاده از iMessage و FaceTime بر روی دستگاه‎های دیگر تاثیر چندانی بر روی افرادی نمی‎گذارد که با خیال راحت در حال زندگی در اکوسیستم مطمئن و بسته‎ی اپل هستند. ولی حتی این دسته از کاربران نیز به عنوان مثال از ارسال iMessage ها به دوستان غیر اپلی خود و یا دریافت تماس‎های FaceTime از سوی دوستان اندرویدی خود بهره خواهند برد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan