سیمرغ شهر || آموزش کامل بازی پوکمون گو |همه چیز درباره بازیPockemon Go

  • ۱۳:۴۳
آموزش پوکمون گو

آموزش پوکمون گو ؛ هر چیزی که باید به عنوان یک تازه کار در این بازی بدانید

درست همانند دهه 90 میلادی که بازی پوکمون حرف نخست را می‌زد، اینک بازی پوکمون گو (Pokemon Go) برای اندروید و آی او اس عرضه شده است. در حال حاضر مردم در سراسر دنیا برای تجربه این بازی در گوشی هوشمند خود هیجان زده هستند. در ادامه مقاله‌ای برای آموزش پوکمون گو به مبتدیان تهیه کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

پوکمون گو (Pokemon Go) توسط استودیو بازی سازی Niantic و نینتندو توسعه یافته و در رده بازی‌های واقعیت افزوده قرار می‌گیرد. این بازی به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار بازی‌های پوکمون منتشر شده و هم‌اکنون از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل قابل بارگیری است.ما در گذشته توضیح داده بودیم که شما چگونه می‌توانید این بازی را دریافت کنید و حالا قصد داریم تا اصول اولیه این بازی که جهت اجرای آن نیازمندش هستید را بررسی کنیم.

آموزش پوکمون گو Pockemon Go

اول از هر چیزی باید بگویم که بازی پوکمون گو (Pokemon Go) متفاوت از هر بازی خواهد بود که تا به حال تجربه کرده‌اید. چراکه این عنوان در واقع یک بازی مبتنی بر مکان است که با استفاده از موقعیت جغرافیایی واقعی شما اجرا شده و همه چیز را می‌تواند تغییر دهد. در واقع برای درک بهتر این بازی ما هیچ مثالی نداریم بزنیم و تنها شما باید آن را تجربه کنید. کافی است پوکمون گو را بر روی دستگاه خود نصب کنید، در خیابان قدم بزنید و در صفحه نمایش گوشی خود به دنبال موجوداتی جذاب بگردید.

شاید ممکن باشد با ورود به علف‌های بلند کنار خیابان پوکمون جدیدی را پیدا کنید؛ اما بهتر است همچنان مراقب قدم‌های خود باشید و زیاد هم هیجان زده نشوید.

غول‌های وحشی در بازی پوکمون گو به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند به شما حمله‌ور شوند بنابراین نیازی به جنگ با آن‌ها و پیروزی در نبرد نخواهید داشت. تنها کافی است تا توپی به نام «Pokeball» که در اختیار شما قرار دارد را به سمت آن‌ها پرتاب کرده تا به این موجودات را به دام بیندازید. البته هیچ‌چیز در این مرحله ساده نیست؛ چراکه شما باید این پوک بال‌ها را به‌صورت دستی پرتاب کنید و البته تعداد آن‌ها نیز محدود است. خوشبختانه توت‌هایی در این بین وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا شانس به دام انداختن این غول‌ها قبل از فرار کردن آن‌ها را داشته باشید. با توجه به آنکه شما در انتخاب پرتاب محدود هستید و هیچ راه تمرینی در این مسیر وجود ندارد،؛ ناچارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شما در این بازی به‌جای جنگ با غول‌ها بایستی پس از به دام انداختنشان، آن‌ها را با ورزش‌هایی خاص تقویت کنید.

آموزش پوکمون گو

آموزش پوکمون گودر ابتدا که وارد بازی می‌شوید نیازمند آن هستید که یک مربی را با جنسیت مرد یا زن انتخاب کرده و سپس برای آن برحسب سلیقه و لباس‌های موجود، ظاهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید با یک پوکمون کار را آغاز کنید و وارد این دنیای جذاب و البته متفاوت شوید. برای پیدا کردن پوکمون باید با دقت به‌جاهای مختلف نقشه بنگرید. هر آیکون آبی که در اطرافتان می‌بینید پوک استوپ (PokeStop) نامیده می‌شوند. برای آنکه چنین آیکون‌هایی را مشاهده کنید نیازمند آن هستید که در دنیای واقعی به نزدیکی ساختمان‌های مهم شهر محل زندگی خود بروید (در حال حاضر چند کشور خاص توسط پوکمون گو پشتیبانی می‌شوند). بازهم آیکون‌های آبی را مشاهده نکردید؟ نگران نباشید! بلند شوید و مکان‌های دیگر را نیز تجربه کنید. این ایده خوب نینتندو است تا شما در کنار بازی و تفریح ناخواسته کمی قدم بزنید و مکان‌های مختلفی را نیز بازدید کنید که در واقع هدف اصلی نینتندو نیز همین خواهد بود.

پس از همه این‌ها و پیدا کردن پوک استوپ و سپس سوایپ کردن انگشتانتان بر روی آن، به برخی از آیتم‌های جدید دسترسی پیدا خواهید کرد. گاهی این پوک استوپ‌ها به رنگ بنفش درمی‌آیند و این بدان معنی است که آن‌ها قبلاً توسط شخص دیگری تخلیه شده‌اند. با این حال پس از چندین ساعت آن‌ها دوباره به حالت آبی درخواهند آمد تا شما از آن‌ها استفاده کرده و آیتم‌های جدیدی را آزاد کنید.

از آنجایی که بازی پوکمون گو (Pokemon Go) یک عنوان رایگان است؛ این طبیعی است که امکان خرید اقلام مختلفی که سخت به دست می‌آیند را از طریق پول نقد نیز خواهید داشت.

تمامی آیتم‌های این بازی را می‌توانید به‌صورت رایگان به دست آورید؛ اما طبعاً این امر به‌طور طبیعی زمان بیشتری را می‌طلبد. بنابراین شما می‌توانید با پول نقد اقدام به خرید آن‌ها کنید. خرید‌های درون بازی توسط واحد پولی به نام پوک کویین (PokeCoin) انجام می‌شوند که می‌توانید با بازی کردن نیز اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کنید. در زیر قیمت خرید این پوک کویین‌ها را مشاهده خواهید کرد.

آموزش پوکمون گو

آیتم‌ها بخش جدایی ناپذیر بازی پوکمون گو هستند و همیشه به‌عنوان یک اصل در بازی‌های RGB حضور داشته‌اند. حالا دیگر شما می‌دانید که چقدر پیدا کردن آیتم‌ها برای شما حائز اهمیت خواهد بود. بیایید ببینیم که چه آیتم‌هایی در این بازی وجود دارد و چه مقدار برای آن‌ها باید هزینه کنید:

Pokeballs

آموزش پوکمون گو – پوک بال‌ها

آموزش پوکمون گوپوک بال‌ها یکی از کاربردی‌ترین آیتم‌ها در سراسر بازی پوکمون گو (Pokemon Go) هستند و شما در ابتدای شروع این بازی 50 تا از این گوشی‌های را بر عهده خواهید داشت. برای به دست آوردن هرچه بیشتر این گوی‌ها شما می‌بایست پوک استوپ‌ها را پیدا کنید و یا به‌صورت جداگانه از فروشگاه درون بازی خریداری کنید. برای خرید 20 پوک بال شما باید 100 پوک کویین بپردازید. علاوه بر آن برای 100 پوک بال 460 پوک کویین و برای 200 پوک بال نیز 800 پوک کویین پرداخت کنید.

Eggs

آموزش پوکمون گو – تخم مرغ‌ها

آموزش پوکمون گوتخم مرغ‌های بازی پوکمون گو را می‌توانید در طبیعت و به‌وسیله یک دستگاه پرورش تخم مرغ پیدا کنید. معمولاً پس از آنکه مسافت خاصی را پیاده طی می‌کنید و یا آنکه پوکمون جدیدی را شکار می‌کنید این تخم مرغ‌ها به دست می‌آیند.

Lucky Eggs

آموزش پوکمون گو – تخم مرغ شانسی

آموزش پوکمون گوبرخلاف تخم مرغ‌های معمولی، تخم مرغ شانسی می‌تواند امتیازات دو برابری را برای شما به ارمغان آورد و شما 30 دقیقه برای استفاده از آن‌ها زمان خواهید داشت. برای خرید هر یک از آن‌ها باید 80 پوک کویین داشته باشید. یا آنکه پک 8 عددی آن را با 500 پوک کویین و یا 25 عددی آن را با 1250 پوک کویین خریداری کنید.

 

Egg Incubator

آموزش پوکمون گو – دستگاه پرورش تخم مرغ

آموزش پوکمون گوبرای شروع شما تنها می‌توانید یک تخم مرغ را توسط این دستگاه پرورش دهید اما در واقع کاربرد این محصول مدت زمان نامحدودی خواهد داشت. شما می‌توانید از فروشگاه دستگاه‌های پرورش تخم مرغ بیشتری را نیز خریداری کنید که هرکدام از آن‌ها نیز یک تخم مرغ به شما تحویل دهند. برای خرید این دستگاه باید 150 پوک کویین بپردازید که البته تنها از سه آن‌ها به‌صورت هم‌زمان می‌توانید استفاده کنید.

 

Incense

آموزش پوکمون گو – دستگاه بخور

آموزش پوکمون گواین آیتم موجب می‌شود تا شما راحت‌تر از گذشته قادر به پیدا کردن پوکمون‌ها باشید. در استفاده از این آیتم شما 30 دقیقه فرصت خواهید داشت. برای خرید یکی از این آیتم می‌توانید 80 پوک کویین خریداری کنید. علاوه بر آن برای خرید بسته 8 عددی 500 پوک کویین و 25 عددی 1250 پوک کویین پرداخت کنید.

 

Lure Module

آموزش پوکمون گو – ماژول اغوا کننده

آموزش پوکمون گوآیتم ماژول اغوا کننده دارای کاربردی نظیر آیتم دستگاه بخور است. با این تفاوت که شما قدرت بیشتری را جهت پیدا کردن پوکمون به دست خواهید آورد. این آیتم نیز درست مانند آیتم فوق 30 دقیقه تأثیرگذار خواهد بود.

 

Pokemon Storage

آموزش پوکمون گو – حافظه پوکمون

آموزش پوکمون گواین آیتم برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف این آیتم شما می‌توانید تا سقف 250 پوکمون و 9 تخم مرغ را ذخیره کنید. اگر نیازمند فضای بیشتری هستید باید Pokemon Storage خود را با پرداخت 50 پوک کویین تا سقف 50 فضای ذخیره بیشتر ارتقاء دهید.

 

Bag Upgrade

آموزش پوکمون گو – کیف ارتقاء

آموزش پوکمون گواین کیف همواره در کنار شما است تا در طول مسیری که طی می‌کنید بتوانید آیتم‌های مختلف را در آن ذخیره کنید. به‌صورت پیش‌فرض این کیف دارای ظرفیت 350 آیتمی است که با پرداخت 50 پوک کویین می‌توانید به ظرفیت این کیف 50 آیتم دیگر را نیز اضافه کند.

 

تیم‌ها، ورزشگاه‌ها، محافظت از اعتبار شما و غیره

هنگامی‌که به اندازه کافی در بازی پوکمون گو (Pokemon Go) پیشرفت کنید، شما با پرسشی روبه‌رو خواهید شد که بر اساس آن باید یکی از تیم‌های قرمز، آبی و یا زرد را انتخاب کنید. وقتی‌که به تیم ملحق شدید، شما قادر هستید تا یک باشگاه مختص خود را داشته باشید و یک پوکمون را نیز برای محافظت از آن قرار دهید. هر باشگاه دارای یک سطح اعتبار بوده که بر اساس تجربه تیمی که در آن هستید به دست خواهد آمد و شما می‌توانید به باشگاه‌های دشمنانتان حمله کنید.

پس از آنکه تمامی مربیان در باشگاه دشمن باختند، شما به بیرون پرتاب خواهید شد اما این چالش را تا اتمام اعتبار آن باشگاه به‌صورت کامل انجام دهید. پس از این پیروزی شما به رهبری باشگاه درخواهید آمد و یک پوکمون را نیز برای محافظت از آن تعبیه کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی پوکمون‌های جنگنده شما از قدرت بالایی برای جنگیدن برخوردار باشند.

در حال حاضر ما شاهد هیچ دسته‌بندی از نظر سطحی در بین پوکمون‌ها نیستیم و این موجودات از طریق Combat Point یا امتیاز مبارزه با یکدیگر متفاوت هستند. امتیاز مبارزه می‌تواند قدرت یک پوکمون را افزایش دهد که از طریق خوردن Candy (آب‌نبات) و Stardust (استارداست) به دست آید. توجه داشته باشید که آب‌نبات مخصوص خانواده مشخصی از پوکمون‌ها است بنابراین نمی‌توانید از آن برای هر پوکمون استفاده کنید. اما برخلاف آن، استارداکست‌ها یونیورسال هستند و می‌توانند قدرت هر نوع پوکمونی را افزایش دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات اولیه‌ای را در ارتباط با بازی پوکمون گو در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم خیلی زود این بازی در ایران نیز به‌صورت رسمی عرضه شود و شما به یکی از بازیکنان برتر این بازی تبدیل شوید.

دانلود بازی Pokemon Go




در همین مدت کوتاهی که بازی پوکمون گو وارد کشورمان شده است، احتمالا خیلی از شما عزیزان متوجه شده‌اید که شکار هیولاهای داخل بازی گاهی اوقات چه قدر می‌تواند سخت و حوصله سر بر باشد و مطمئنا شنیدن خبر اینکه یک بازیکن پوکمون گو توانسته است تمام این موجودات را به کلکسیون خود اضافه کند، برایتان بسیار عجیب خواهد بود!

این بازیکن پوکمون گو به معنای واقعی کلمه یک استاد به تمام معناست

بله در شرایطی که برای خیلی کاربران این بازی گرفتن همان اولین پوکمون هم به یک چالش بسیار سخت تبدیل شده است، یک بازیکن پوکمون گو در کشور آمریکا توانسته است تمام گونه‌های پوکمون‌های داخل بازی را شکار کند و کلکسیون خود را تکمیل نماید. این بازیکن که احتمالا اولین فردی در جهان باشد که موفق به کسب این افتخار و عنوان استاد مسلم پوکمون گو شده است، با نام کاربری ftb_hodor در شبکه‌ی اجتماعی Reddit خود را معرفی کرده است.

او برای اینکه بتواند آرشیو خود را تکمیل کند، حدود دو هفته به طور مداوم به انجام بازی پوکمون گو پرداخته است تا بتواند تمام ۱۴۲ گونه‌ی هیولاهای پوکمون منطقه‌ی آمریکای شمالی را به مجموعه‌ی خود اضافه کند. در طول این دو هفته او به طور مجموع توانسته است ۴۲۶۹ پوکمون را شکار کند و ۳۰۳ تخم پوکمون را هم پرورش دهد و به نتیجه برساند. البته باید بدانید که به دست آوردن این آمار فوق العاده اصلا آسان نبوده است و او در مجموع ۱۵۳ کیلومتر را با پای پیاده و دیگر وسایل نقلیه به دنبال این موجودات بازیگوش طی کرده است.

آخرین پوکمونی که توسط این بازیکن پوکمون گو شکار شده بوده است، پوکمون آبی Omanyte بوده که او توانسته است آن را تا سطح Omastar ارتقا دهد. این پرورش دهنده و بازیکن نمونه که در ایالت نیویورک زندگی می‌کند، در طول این دو هفته به طور جدی به بازی کردن پرداخته است اما نکته‌ی جالب اینجاست که او کار خود را هم تعطیل نکرده و در مجموع حدود بیش از ۵۰ ساعت را در محل کار خود گذرانده است (میانگین حدود ۴ ساعت در روزهای کاری).

یک بازیکن پوکمون گو توانسته است همه‌ی پوکمون‌های داخل بازی را شکار کند!

این‌ها همان پوکمون‌های معروف Omanyte هستند

این بازیکن اعلام کرده است که برای شکار یک گونه‌ی خاص مجبور شده است تا به شهر نیوجرسی سفر کند و این دورترین مقصدی بوده که او تا به حال برای شکار پوکمون‌ها طی کرده است. البته جالب است بدانید که او با وجود تکمیل کردن مجموعه‌ی پوکمون‌های آمریکای شمالی، هنوز هم نه پوکمون بسیار نادر شامل Farfetch’d ،Kangaskhan ،Mr. Mime ،Ditto ،Articuno ،Zapdos ،Moltres ،Mewtwo و Mew را در اختیار ندارد که البته گفته می‌شود این پوکمون‌ها بسیار نادر بوده‌اند و از زمان عرضه‌ی بازی تا به حال تقریبا در هیچ مکانی دیده نشده‌اند.

حالا باید دید که آیا این بازیکن پوکمون گو که دارای لول ۳۱ است و احتمالا چند نفر دیگر نیز با این شرایط در آینده به او ملحق خواهند شد، برای شکار ست پوکمون‌های بیشتر به آن سوی آب‌ها و کشورهای دیگر نیز سفر خواهد کرد و یا مرزهای کشور آمریکا، آخرین ماجراجویی او برای شکار این هیولاهای مجازی بوده است!



روز به روز بر تعداد طرفداران پوکمون گو نینتندو در سراسر جهان افزوده می‌شود و اینک از اپل خبر می‌رسد که عنوان جدید موبایلی نینتندو موفق شده است تا رکورد تعداد دانلودها در هفته نخست را در طول تاریخ احداث آیتونز اپ استور بشکند. تحلیلگران معتقدند که در مجموع بازی و فروش درون اپلیکیشنی پوکمون گو می‌تواند سود 3 میلیارد دلاری را طی دو سال برای اپل به ارمغان آورد.

حتی اگر شما تا به حال این بازی را تجربه نکرده باشید، به‌قدری ما اخبار پیرامون پوکمون گو نینتندو را پوشش داده‌ایم که سخت است اینک شما یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر صنعت موبایل را نشناسید. کمپانی اپل به‌تازگی تأیید کرده تا آنجایی که به اپلیکیشن‌های آی او اس مربوط است، این بازی موفق به شکستن رکوردهای آیتونز اپ استور از نظر «تعداد دانلودها در هفته نخست» در طول تاریخ احداث این فروشگاه شده است.

پوکمون گو نینتندو

درآمد 3 میلیاردی از پوکمون گو نینتندو

البته متأسفانه کوپرتینویی‌ها آمار و ارقام مربوط به اپلیکیشن رکورددار قبلی این بخش را اعلام نکرده‌اند اما ما می‌دانیم که آن نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده است. تحلیلگران Needham چندی پیش اعلام کرده بودند که بازی پوکمون Go می‌تواند چیزی حدود 1 میلیارد دلار در سال برای اپل کسب درآمد کرده و حتی تخمین زده شده که این بازی همراه با خرید‌های درون اپلیکیشنی خود می‌تواند ظرف مدت 12 الی 24 ماه درآمد 3 میلیاردی را برای اپل سازنده این پلتفرم موبایلی به ارمغان آورد.

بدیهی است که اپل نمی‌تواند بیش از خود سازندگان این بازی به سود برسد بنابراین به نظر می‌رسد که آمار و ارقام سودهای نینتندو خیلی بیشتر از این مقدار خواهد بود اما بدون شک چنین دستاوردی می‌تواند برای اپل یک سودآوری بسیار عالی به‌حساب آید.

این بازی با محبوبیت بسیار بالایی که به دست آورد موفق شد تا ارزش سهام شرکت نینتندو را به چیزی حدود دو برابر برساند تا ارزش این سهام حتی از ارزش سهام غول ژاپنی دنیای فناوری، کمپانی سونی نیز بیشتر شود. در این بین سؤال بزرگی شکل می‌گیرد که هنوز بی‌پاسخ مانده است! آیا پوکمون آغاز طوفانی خودش را تا انتهای مسیر ادامه خواهد داد و می‌تواند برای مدت زمان طولانی این جذابیت را حفظ کند؟

بازی‌هایی نظیر «پرندگان خشمگین» هرچند که تا به این شدت طوفانی کار را آغاز نکردند اما ما شاهد آن بودیم که برای مدت زمان طولانی این بازی جزو بهترین‌های صنعت بازی‌های موبایلی بوده است. حال باید به بازی پوکمون Go فرصت دهیم؛ چرا که زمان بهترین قاضی خواهد بود.


بدون شک این روزها قریب به اتفاق تمام کاربران سیستم عامل آی او اس و اندروید در حال صحبت کردن از بازی پوکمون گو هستند و این بازی تبدیل به یک مد جدید در تمام دنیا شده است؛ اما این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که پوکمون گو برای ویندوز موبایل عرضه نشده و کاربران این سیستم عامل هنوز هم از تجربه‌ی آن محروم هستند.
البته دیگر کاربران سیستم عامل ویندوز فون که حالا ویندوز موبایل نامیده می‌شود، تقریبا به این موضوع عادت کرده‌اند و این را پذیرفته‌اند که قرار نیست بازی‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب و روز جهان برای دیوایس‌های تقریبا متروکه‌ی آنها نیز عرضه شود و شاید بهترین بهانه برای ترک این پلتفرم و مهاجرت به سیستم عامل‌هایی نظیر آی او اس و اندروید، همین عرضه نشدن بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل باشد.

بعد از اینکه نیانتیک (توسعه‌ی دهنده‌ی اصلی بازی که تحت نظارت نینتندو به عنوان صاحب امتیاز عنوان پوکمون فعالیت می‌کند)، بازی پوکمون گو (Pokemon Go) را به‌صورت رسمی در اپ استور اپل قرار داد، کاربران اندروید و ویندوز موبایل از شانس تقریبا یکسانی برخوردار بودند که این عنوان را بر روی پلتفرم مورد علاقه‌ی خود دریافت کنند. اما بعد از عرضه بر روی فروشگاه گوگل پلی، دیگر تقریبا کاربران دیوایس‌های ویندوزی مطمئن شدند که قرار نیست پوکمون گو برای ویندوز موبایل هم عرضه شود.

پوکمون گو برای ویندوز موبایل به یک آرزو تبدیل شده است

بعد از این اتفاق یک کمپین جهانی در سایت چنج دات او آر جی تشکیل شد و از تمام کاربران ویندوز ۱۰ موبایل در سراسر جهان درخواست شد که با شرکت در این کمپین، صدای درخواست خود را به گوش توسعه دهندگان بازی در کمپانی نیانتیک برسانند تا پوکمون گو برای ویندوز موبایل هم به‌صورت رسمی عرضه شود؛ با وجود اینکه ۸۹ هزار و ۳۳۲ نفر در این کمپین ثبت نام کردند، اما حتی یک اظهار نظر رسمی یا یک توییت ساده هم از سوی نیانتیک منتشر نشد تا نشان دهد که شانس عرضه‌ی رسمی این بازی برای آن پلتفرم بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

حالا که توسعه‌ دهنده‌ی رسمی توجهی به این موضوع ندارد، این توسعه دهندگان شخص ثالث هستند که باید به فکر بیافتند تا راه حلی برای رفع این محدودیت پیدا کنند و این دقیقا همان اتفاقی است که گروه ST-Apps در حال تلاش برای انجام آن هستند. توسعه دهندگان ST-Apps به‌تازگی اعلام کرده‌اند که در حال توسعه‌ی یک اپلیکیشن مخصوص هستند تا از طریق آن، انجام بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل و کاربران این پلتفرم هم امکان‌پذیر شود و آنها هم بتوانند در کنار دوستان خود بر روی اندروید و آی او اس به شکار پوکمون ها بپردازند.

این توسعه دهندگان حتی یک تصویر متحرک را هم از اپلیکیشن خود منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد این ابزار بر روی ویندوز ۱۰ موبایل به‌خوبی کار می‌کند. البته از یک موضوع نباید غافل شوید و آن هم این است که این اپلیکیشن، برخی از امکانات واقعیت مجازی و ابزارهای نسخه‌ی رسمی پوکمون گو را ندارد و نمی‌توان از آن انتظار داشت که دقیقا مطابق نسخه‌ی اصلی و رسمی عمل کند؛ اما حداقل کارایی آن این است که امکان شکار پوکمون‌ها بر روی سیستم عامل تقریبا فراموش شده‌ی مایکروسافت را هم فراهم می‌کند تا کاربران این سیستم عامل هم بتوانند لذتی هرچند کوتاه و کم از دنیای گسترده‌ی این بازی داشته باشند. در تصویر متحرک زیر می‌توانید عملکرد این نرم افزار ر روی ویندوز ۱۰ موبایل را مشاهده کنید:

توسعه‌ی بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل توسط یک توسعه‌ دهنده‌ی شخص ثالث

در ضمن به گزارش خبرگزاری فون آرنا چند مشکل مهم پیش روی توسعه‌ دهنده‌ی این اپلیکیشن وجود دارد که اولین آنها کار کردن بر روی پروژه‌ی دیگری است که امکان فعالیت و تمرکز بیشتر بر روی پوکمون گو برای ویندوز موبایل را از او سلب کرده است. نکته‌ی بعدی مسائل حقوقی و مشکلاتی است که احتمالا بر اثر شکایت نینتندو و نیانتیک از او به دلیل نقض قوانین مربوط به حقوق مالکیت این بازی و مسائل حوزه‌ی کپی رایت وجود خواهد آمد.

در نهایت نیز مهمترین مشکل بر سر راه او این است که نیانتیک اعلام کرده که قصد دارد به‌زودی سرورهای این بازی را کدگذاری کند تا مشکلات امنیتی و ریسک حمله به حساب‌های کاربری گیمرهای بازی پوکمون گو به حداقل برسد. اگر چنین اقدامی از سوی سازندگان بازی عملی شود، هیچکدام از اپلیکیشن‌ها و نسخه‌های غیررسمی از این بازی نظیر نرم افزار مورد نظر ما دیگر نمی‌توانند به سرورهای بازی متصل شوند و در آن صورت عملا هیچ کارکردی نخواهند داشت؛ به همین دلیل ST-Apps اعلام کرده که تا ماه آینده (حدود یک هفته‌ی دیگر) صبر خواهد کرد تا ببیند این اتفاق عملی می‌شود و یا خیر. در صورت کدگذاری نشدن سرورهای بازی، او یک ورژن متن باز (اپن سورس) از بازی پوکمون گو برای ویندوز موبایل را در اینترنت منتشر خواهد کرد.





تاجران چگونه به فکر سودبردن از «پوکمون گو» افتاده‌اند؟

شناسهٔ خبر: 3717298 -
به احتمال زیاد در روزهای اخیر نام بازی جدید «پوکمون گو» به گوش‌تان خورده؛ پدیده‌ای که مانند توفانی ناگهانی دنیا را در بر گرفته و به هر طرف نگاه کنید اخباری درباره آن می‌شنوید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در ادامه توضیحاتی درباره خود این بازی و اینکه چطور دارد روی زندگی کاربران و تولیدکنندگانش تاثیر می‌گذارید خواهید خواند.

«پوکمون گو» یک بازی رایگان موبایلی بر پایه لوکیشن است که از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) استفاده می‌کند. این بازی که توسط نیانتیک (Niantic) تولید و توسط پوکمون کمپانی منتشر شده، از اوایل جولای برای دستگاه‌های آی‌اواس و اندروید بیرون آمد.

این بازی از جی‌پی‌اس و دوربین گوشی‌های موبایل استفاده می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد موجودات مجازی به نام «پوکمون‌ها» را پیدا کنند، آن‌ها را بگیرند، با آن‌ها مبارزه کنند و آن‌ها را تعلیم دهند.

این موجودات از طریق دوربین گوشی در پس زمینه لوکیشن‌های حقیقی طوری به نمایش درمی‌آیند که انگار در دنیای واقعی وجود دارند. وقتی این اپلیکیشن را بازی می‌کنید، نقشه‌ای از محیط اطراف بازیکن را نشان می‌دهد که نقطه‌های متفاوت از جمله مجسمه‌ها، ساعت‌های بزرگ و غیره در آن علامت گذاری شده‌اند. وقتی به صورت فیزیکی به یکی از این نقطه‌ها که در بازی با عنوان «پوک استاپ» به آن‌ها اشاره می‌شود سفر کنید، می‌توانید روی نمادی که روی صفحه نمایش داده می‌شود کلیک و آن پوکمون را تصاحب کنید. این بازی رایگان است اما بعضی از امکانات داخل آن قابل خرید هستند. گفته شده یک دستگاه همراه بلوتوث به نام «پوکمون گو پلاس» هم به زودی بیرون داده می شود که وقتی پوکمون ها نزدیک هستند، به کاربران هشدار می دهد.

چطور تاجران به فکر سودبردن از «پوکمون گو» افتاده‌اند

بارها و رستوران‌های سراسر آمریکا و بریتانیا به تکاپو افتاده‌اند تا از پدیده ای به نام «پوکمون گو» نهایت استفاده را ببرند و تعلیم دهندگان پوکمون‌ها را به مغازه‌های خود بکشانند. رستوران‌دارها به سرعت متوجه پتانسیل این بازی شدند چون بازیکنان اغلب وارد مغازه‌های آن‌ها می‌شوند و دنبال پوکمون بعدی شان می‌گردند. رستوران‌های خوش شانس تر از همین حالا به لوکیشن های کلیدی در این بازی بدل شدند و به عنوان باشگاه های تعلیم پوکمون‌های بازیکنان شناخته می شوند.

با این حال، یک سرمایه گذاری کوچک هم می‌تواند سود بالایی در بر داشته باشد. مثلا وقتی شان بندتی، مدیر پیتزا بار لینیزیو در محله کویینز نیویورک اعلام کرد که در آخر هفته گذشته فروش مغازه‌اش ۷۵ درصد بالا رفته، آن هم در حالیکه تنها ۱۰ دلار خرج جذب کردن چند پوکمون کرده، به شدت خبرساز شد. تام لاتانزیو، صاحب این مغازه به نیویورک پست گفت: «تعداد آدم‌هایی که آمده‌اند خارق العاده است. تمام طول روز از بعد از ظهر گرفته تا عصر مردم به اینجا می‌آیند.»

این اپلیکیشن از زمان انتشارش تا به حال بیش از ۲۵ میلیون بار دانلود شده و تاثیرگذارترین راه جذب مشتریان بالقوه استفاده از «ماژول‌های جذب» است که پوکمون ها را به یک لوکیشن خاص می‌کشاند. یکی از کاربران توییتر حساب کرده که هزینه جذب پوکمون ها برای صاحبان مغازه تنها ۱.۱۷ دلار در ساعت خواهد بود، البته اگر ماژول های شان را تمام طول روز روشن بگذارند.

چند زنجیره ملی از جمله «وافل هاوس» و «آلیو گاردن» هم خود را به جمع پوکمونی ها اضافه کردند و عکس‌هایی از آن ها را در مغازه‌های خود منتشر می‌کنند. روملو آگجوموراتی که یک «تعلیم دهنده پوکمون» است، می گوید وقتی متوجه شد رستوران فایو لیوز در گرین پوینت واقع در بروکلین پر از پوکمون است بسیار خوشحال شد. او به گاردین گفت: «لحظه ای که وارد مغازه شدم افرادی را دیدم که داشتند بازی می‌کردند. حتی کسانی که بیرون منتظر ایستاده بودند هم بازی می کردند.»

البته همه رستوران‌ها از این مسئله خوشحال نیستند. کارمندان رستوران فایو لیوز می‌گویند به «شخصیت‌های کارتونی تقلبی عجیب» برای بازاریابی برای رستوران شان نیازی ندارند. آریان دکاتور، مدیر این رستوران می‌گوید: «چیزی نیست که من اینجا آن را تشویق کنم. ما رستوران پرکاری هستیم. ضرورتا نیازی به انجام این کار نداریم.» او متوجه شده که مردم در حال بازی کردن بیرون رستوران هستند و مشتریان وانمود به بررسی منو می‌کنند، اما در حقیقت بازی را باز گذاشته اند و مدتی بعد هم رستوران را ترک می‌کنند.

کمپانی سازنده این بازی امیدوار است با معرفی کردن لوکیشن های اسپانسرشده، این بازی را حتی انحصاری تر کند. جان هانکه مدیر عامل کمپانی نیانتیک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفته بود این بازی ممکن است لوکیشن های اسپانسرشده ارایه کند. در حال حاضر مدل تجاری اصلی این بازی خرید جاذبه‌هایی است که پوکمون ها را به لوکیشن مورد نظر می کشاند، با این حال هانکه می‌گوید «مدل تجاری ما در نیانتک یک بخش دوم هم دارد که مفهوم لوکیشن‌های اسپانسرشده است. کمپانی‌ها به ما پول می دهند تا بتوانند لوکیشن های رسمی درون این بازی مجازی باشند و امیدوارند با این کار مردم را به آنجا بکشانند.»

این کمپانی ها به ازای هر مشتری ای که از این طریق دریافت می‌کنند و از طریق این اپلیکیشن به لوکیشن شان کشیده می شود، به کمپانی سازنده پول پرداخت می کنند. البته این نخستین باری نیست که نیانتیک از چنین مدل تجاری ای استفاده می کند و در بازی قبلی خود یعنی «ایگرِس» هم برندهایی از جمله دوین رید و جامبا جوس پول خوبی پرداخت کردند تا یکی از لوکیشن های بازی باشند.

اتفاق های عجیب و جالبی که «پوکمون گو» به وجود آورد

مدت کمی از انتشار بازی «پوکمون گو» گذشته و تا همین حالا تعداد قابل توجهی از ماجراهای دیوانه وار و تعجب آور از آن شنیده شده است. در سایت تبلیغی کریگزلیست تبلیغاتی تحت عنوان «تعلیم دهندگان پوکمون» منتشر شده که در شهر نیویورک هزینه استفاده از آن چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار در ساعت است.

آرتور که ۲۶ سال دارد و از کودکی عاشق پوکمون بوده، خدمات خود را به قیمت ۲۵ دلار در ساعت ارایه می‌کند. او می‌گوید: «می‌توانم روی گیر انداختن یک نوع خاص از پوکمون برای شما تمرکز کنم. می توانم شما را متمرکز بر تعلیم دادن پوکمون ها کنم و البته تمام تلاشم را خواهم کرد تا یک پوکمون جدید برای تان پیدا کنم تا به مجموعه تان اضافه کنید.»

آیوی سن آیو که یک روزنامه‌نگار و هوادار پوکمون است، تبلیغی تحت نام «تعلیم دهنده حرفه‌ای پوکمون گو» منتشر کرده و خدمات خود را به قیمت ۲۰ دلار در ساعت ارایه می کند: «من در شیفت های یک تا چهار ساعته با اکانت شما در شهر می چرخم و تک تک پوکمون‌هایی که می‌بینم را می گیرم. حتی می‌توانم ساعت به ساعت در حالی که سر کلاس یا کار هستید شما را از هرگونه پیشرفت مطلع کنم و هر اتفاق جالبی که می افتد به شما بگویم.»

داستان جالب دیگر مربوط به «AP Stylebook» که در حقیقت تعیین کننده رسمی گرامر است می شود که اخیرا قوانین نوشتن درباره «پوکمون گو» را اعلام کرد. وبسایت رسمی این بازی، نام آن را با یک اکسان هجی می کند، اما AP Stylebook اعلام کرده که اکسان بالای حرف «e» باید حذف بشود و استفاده از واژه «Pokestop» قابل قبول است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که AP Stylebook به شدت سخت گیر است و مثلا تنها از روی اول ژوئن همین امسال اجازه داد که کلمه اینترنت بدون حرف «i» بزرگ نوشته بشود.

در آخر هفته ای که گذشت، دختری ۱۹ ساله اهل وایومینگ داشت نزدیک رودخانه ای پوکمون بازی می کرد که یک جنازه پیدا کرد! او که شایلا ویگینز نام دارد، گفت: «سعی داشتم یک پوکمون را از یک منبع طبیعی آب بگیرم. داشتم به سمت پل از کنار ساحل حرکت می کردم که ناگهان چیزی در آب دیدم... باید یک بار دیگر نگاه می کردم تا متوجه بشوم یک جسد است.» حتی اگر مردم جنازه پیدا نکنند، در جاهای ناجور پوکمون های بسیاری پیدا کرده اند؛ مثل پسری که در مراسم سوگواری فردی نشسته بود و متوجه شد یک پوکمون کنار تابوت قرار دارد یا مردی که یک پوکمون را در بیمارستان کنار همسر حامله اش که نزدیک وضع حمل بود پیدا کرد.

البته «پوکمون گو» باعث رخ دادن اتفاق‌های ناگواری هم شده است؛ مثلا مردمی که به خاطر این بازی به جاهایی می‌روند که در حالت عادی وارد آن نمی شوند و به این ترتیب در معرض خطرهای جدید از جمله سرقت قرار می‌گیرند. استفاده از این اپلیکیشن باعث آسیب دیدن چند نفر هم شده، مثلا تا به حال دو نفر از بالای یک صخره در حالیکه دنبال پوکمون‌ها بودند به پایین پرت شدند و نیروهای امداد آن ها را به بیمارستان منتقل کردند. خبر دیگر از این دست هم متعلق به مردی بود که در حال رانندگی بازی می‌کرد و با ماشین خود به یک درخت اصابت کرد!

از سوی دیگر، گروهی از نوجوانان در غارهای ویلت شایر بریتانیا دنبال پوکمون های اعماق زمین بودند که گیر افتادند و به این ترتیب گروهی از متخصصان نجات مردم از معدن و ماموران آتش نشانی به کمک آن ها شتافتند. نه تنها این چهار نوجوان نتوانستند پوکمون‌های شان را پیدا کنند، بلکه سه گروه از ماموران آتش نشانی و دو واحد نجات با طناب آن ها را بیرون آوردند. سخن گوی خدمات نجات و آتش نشانی ویلت شایر گفت: «ما به مردم پیشنهاد می دهیم که بدون اینکه غارها را کاملا بشناسند، نقشه ای همراه داشته باشند و تجربه داشته باشند، وارد آن ها نشوند.»  

چطور این بازی به جنگ اضطراب و افسردگی می‌رود

با بیرون کشیدن گیمرهایی که پشت سیستم‌های شان در خانه می‌نشستند و نور خورشید را نمی دیدند، «پوکمون گو» صنعت گیمینگ را انقلابی کرده است. اما در پیچشی جالب، بعضی از گیمرهایی که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند، در توییتر خود نوشتند که این بازی به آن ها کمک کرده است. لولا فینیکس، بازاریاب دیجیتال ۲۸ ساله که در لندن کار می کند و اتیسم دارد می‌گوید: «اگر با وضعیت های سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنید، بعضی مواقع انگیزه پیدا کردن برای بیرون رفتن از خانه می تواند بسیار سخت باشد. چیزی که درباره پوکمون گو دوست دارم این است که من را تشویق کرد بیرون بروم و کارهای بیشتری بکنم. این باعث شد حالم بهتر شود، حتی در تنها پنج روز.»

جسی پاپ ۲۴ ساله اهل ایالت اورگان هم با این بازی کمی از شر اضطراب هایی که داشته خلاص شده و می گوید: «خیلی وقت بود که تا این حد انرژی نداشتم. وقتی پوکمون‌ها وارد شهر می شوند همه اطراف شان جمع می شوند. به محض اینکه آن ها از راه می‌رسند بیش از ۳۰ نفر در محدوده ۵ فوتی آن ها جمع می شوند که همه دارند می خندند، راه می روند و با هم ارتباط برقرار می کنند: مسن ترها، والدین و کودکان‌شان، زوج ها، سگ ها، دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان کالج، افرادی با هویت های جنسی و نژادی متفاوت دور هم جمع می‌شوند.»

پاپ که به چشم دیده غریبه ها برای سلام کردن به یکدیگر از جمله معروف پوکمون یعنی «باید همه شان را گرفت!» استفاده می کنند، در ادامه می گوید: «حرکتکردن و برقراری ارتباط اجتماعی از طریق پوکمون گو که یک ماجراجویی کامل است، به من اجازه می دهند روابط جدید برقرار کنم، تمرین کنم، اکتشاف کنم، یاد بگیرم و خوش بگذرانم.»

پروفسور دنیل فریمن از دانشکده روانشناسی دانشگاه آکسفورد بر این باور است که به منظور ثابت شدن رسمی پتانسیل واقعیت افزوده، باید آزمایش های کلینیکی انجام شود، اما می گوید: «می‌توان از این تکنولوژی طوری استفاده کرد که کاربر غرق در یک فعالیت جالب بشود و به این ترتیب حواسش از خطرات دیگر پرت شود. همچنین می‌توان با استفاده از آن چیزهایی که مدت ها از آن ها می ترسیدید را به مدت زمان کافی به نمایش گذاشت تا به کاهش طبیعی اضطراب با گذر زمان کمک کند. علم روانشاختی درست و واقعیت افزوده را مخلوط کنید و آن وقت یک وسیله درمانی موثر خواهید داشت.»

افزایش نجومی ارزش سهام نینتندو

سرمایه گذاران هنوز دارند سعی می‌ کنند از موفقیت جهانی «پوکمون گو» نهایت استفاده را ببرند و این در حالی است که سهام نینتندو در کوتاهترین بازه زمانی به بالاترین میزان خود در شش سال اخیر رسیده است. از پنج شنبه گذشته تا به حال، ارزش سهام این کمپانی گیمینگ ژاپنی ۸۶ درصد افزایش داشت که یعنی تنها در یک هفته، حدود ۱۵ میلیارد دلار (۱۱.۱ میلیارد پوند) به ارزش سهام این کمپانی اضافه شده است!

افزایش ۱۰ درصدی سهام نینتندو در روز جمعه باعث شد این کمپانی از میتسوبیشی، نومورا و فروشنده لباس یونیکلو هم ارزشمندتر بشود. دیوید گیبسون، تحلیلگر کمپانی مک کواری کاپیتال می‌گوید این بازی می‌تواند فروشی ۴ میلیارد دلاری در سال جاری داشته باشد. او اضافه کرد: «وقتی به این نگاه می‌کنید که این بازی چطور در ایالات متحده به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده، این ارقام قابل درک می‌شوند، حتی با وجود اینکه هنوز معلوم نیست سود این کمپانی چقدر افزایش خواهد داشت.»

اینکه دقیقا چقدر سود از این بازی مستقیما به نینتندو می‌رسد مشخص نیست چون سود بین چند کمپانی تقسیم خواهد شد. این کمپانی ها شامل اپل و گوگل هم می شوندکه از طریق استورهای خود سهمی از آن را دریافت خواهند کرد. نیانتیک که توسعه دهنده و توزیع کننده این بازی است هم بخشی از سود را دریافت می کند. نینتندو هم سود می کند چون صاحب حدود یک سوم از سهام کمپانی پوکمون و همچنین بخشی از نیانتیک است.

«پوکمون گو» از روز جمعه در ایتالیا، اسپانیا و پرتغال هم به راه افتاد. این بازی ابتدا در ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند کار خود را شروع کرد و از هفته گذشته وارد بریتانیا و آلمان هم شد. این بازی در مجموع در ۲۶ کشور قابل دسترس است که به غیر از کشورهای اشاره شده، لیست کامل دیگر کشورها به این شرح است: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، گرینلند، مجارستان، ایسلند، ایرلند، لاتویا، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسلوواکی، اسلوونی، سوئد و سوییس. نکته قابل توجه دیگر این است که با گذشت تنها هفت روز از زمان انتشار بازی در ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند، «پوکمون گو» توانست از تعداد ۶۵ میلیون کاربر توییتر عبور کند و اپلیکیشن محبوب تیندر را هم پشت سر بگذارد.

تعداد بالای کاربران و پایین آمدن سرور بازی در اروپا و آمریکا

چندی پیش در حالیکه تعداد کاربران «پوکمون گو» به صورتی نجومی بالا رفت، سرورهای این بازی در سراسر اروپا و ایالات متحده از کار افتادند. در این هفته هوا خیلی خوب بود و از آنجا که این بازی نیازمند نقل مکان فیزیکی است، بازیکنان ۲۶ کشور مختلف از هوای خوب نهایت استفاده را بردند و بیرون رفتند تا موجودات پوکمون را شکار کنند.

نیانتیک در تایید عدم دسترسی به بازی برای بعضی کاربران گفت: «به خاطر تعداد فوق العاده دانلودهای پوکمون گو، بعضی از بازیکنان در برقراری ارتباط با سرورها به مشکل خوردند. نگران نباشید، تیم ما مشغول کار است!». در عین حال، یک گروه هکری به نام پودل کُر (PoodleCorp) مسئولیت پایین آوردن سرورها را بر عهده گرفت.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan