آموزش کامل و جامع ترمیم عکس های قدیمی و رنگی کردن عکس های سیاه و سفید در فتو شاپ

  • ۱۴:۵۲


001

رنگی کردن عکس سیاه و سفید در فتوشاپ

نام آموزش : رنگی کردن عکس سیاه و سفید در فتوشاپ

سطح آموزش : متوسط

مدرس : مهدی رضائیان

فایل های پروژه : دانلود

___________________________________

سلام دوستان  امروز با یک آموزش جدید اومدیم خدمتتون که خوب شاید یکی از سریع ترن روشها برای رنگی کردن عکس سیاه و سفید میتونه باشه  اگه به عکس ذیل نگاه کنید ما در پایان یه چنین  نتیجه ای رو خواهیم داشت

001

خوب الان مرحله اول کاره و عکس ما هم بدین شکل که در ذیل می بینین هست و ما باید از مسیری که در عکس هم مشاهده میکنید یک لایه جدید بالای عکس ایجاد کنیم

002

Layer   >  New Adjastment Layer   >   Color Balance

003

بسیار خوب بعد از ایجاد این لایه باید پالت لایه ها اینطوری باید باشه

004

مرحله اول رنگی کردن مربوط به لباس و شلوار هستش شما باید با دستگیره های قسمت کالر بالانس که هم اکنون مشاهده میکنین بازی کنین و به سمت رنگ دلخواه هدایتش کنین و دقت کنین که طبیعی باشه حالا مشاهده میکنین که رنگ تمام محیط رو پر کرده همانند شکل ذیل

005

و این یعنی خلاف اون چیزی که ما میخواهیم  ولی نگران نباشید حالا وقشته که  روی لایه جدیدی که ساختیم کلیک کنیم و با زدن کلید کنترل و حرف آی  Ctrl+i باید لایه ها و عکس  اینطوری باشه و خوب حالا

006

لایه ای که ایجاد کردیم رو برعکس کردیم و هیچ اثری از رنگی که درست کردیم نمیبینیم و باید هم همینطور باشه  الان باید یه کم هنر نمایی کنین و قلم براش رو با زدن حرف بی از صفحه کلید بر می داریم و روی قسمتی که میخواهیم به رنگ دلخواهمون باشه کلیک میکنیم و حرکت میدیم و اینو هم بدونین که میشه با درصد  شفافیت قلم هم بازی کنین و به درجه دلخواهتون کار رو انجام بدین البته این نکته مهمه که رنگ فور گراند کالر شما سفید باشه مثل شکل و هرجا که خواستین کاری که کردین پاک بشه قلم رو سیاه می کنید

007

رو هم درصدشو کم کردیم تا کار طبیعی تر بشهOpacity میبینین که شلوار رو با همین تکنیک رنگشو درست کردیم و

008

009

خوب حالا باید یه بار دیگه یک لایه جدید رو از مسیری که قبلا رفتیم روی بقیه لایه ها ایجاد کنیم
Layer   >  New Adjastment Layer   >   Color Balance
این دفعه پیراهن رو رنگ می کنیم
مثل شکل ذیل

0010

و روش کار هم مثل قبل هست
البته باید دقت بیشتری داشته باشین و حالا نوبت دیوارها میرسه و مجددا مراحل قبلی باز هم تکرار مشه دقت داشته باشین هرجایی که بخواهیم رنگی که درست کردیم ازش رد بشه باید با رنگ سفید پوشیده بشه

0011

و در این قسمت باید کمی رنگ قرمز و کمی زدر رو با هم ترکیب کنیم تا به رنگ پوست برسیم و با شففیت های مختلف قلم رنگ پوست رو تنظیم میکنیم و برای لبها و  بقیه قسمتهایی که رنگی میشه هم میتونیم همین کار رو تکرار کنیم مثل شکل ذیل

0012

در پایان شکل نهایی رو خواهید دید که بدین صورت باید باشه و فرم لایه ها هم همینطوری که توی عکس می بینید
موفق باشید


بازسازی عکس های قدیمی به کمک فتوشاپ

در این آموزش شما یاد خواهید گرفت که چگونه شکستگی ها، خراش ها و لکه ها را از روی عکس های قدیمی پاک کنید تا در نهایت عکسی کاملا سالم و بدون عیب داشته باشید. برای این منظور از تصویر یک بانوی سوئدی به نام جنی لیند استفاده شده است. در این آموزش از استفاده از ابزار های اصلاح سریع مانند Healing Brush پرهیز شده است تا شما با اصول بازیابی تصاویر آشنا شوید. بعد از این مقدمه کوتاه شروع می کنیم.

سطح این آموزش متوسط است و برای انجام همه مراحل این آموزش با توجه به میزان آشنایی شما با فتوشاپ به زمانی مابین ۲ تا ۴ ساعت نیاز خواهید داشت. برای انجام مراحل این آموزش می توانید از نسخه ۷ فتوشاپ و یا نسخه های جدیدتر استفاده کنید.

در تصویر زیر نمایی از نتیجه نهایی این آموزش را مشاهده می کنید :

 

00835u-FINAL

 

گام اول : باز کزدن و آماده کردن عکس برای ویرایش

شما می توانید تصویر اولیه که در این آموزش از آن استفاده می شود را از اینجا دانلود کنید. تصویر را در فتوشاپ باز کنید و سپس روی لایه پس زمینه کلیک راست کنید و گزینه Duplicate Layer را انتخاب کنید.

 

1.duplicatelayer

 

روی لایه جدید دو بار کلیک کنید و نام آن را به Restoration تغییر دهید. لایه پس زمینه را یا قفل کنید و یا مخفی کنید تا بعدا بتوانید به آن رجوع کنید.

 

2.renamelayer

 

گام دوم : اعمال یک لایه Layers Adjustment :

ابتدا پلت Adjustment Layers را انتخاب کنید و سپس از آن Levels را برگزینید. تنظیمات را مانند تصویر زیر اعمال کنید. نقطه سیاه را ۷ و نقطه سفید را ۲۴۳ قرار دهید.

 

 

3a.selectadjustmentlayer

3b.levelsadjustment

 

 

گام سوم : اندازه نمونه گیری قطره چکان را تعیین کنید :

ابزار را با فشردن i انتخاب کنید و و اندازه نمونه گیری را روی مقدار متوسط ۵ پیکسل در ۵ پیکسل قرار دهید.

 

4.eyedropper5x5average

 

گام چهارم : نقطه های سفید و خراش ها را روتوش کنید :

با استفاده از یک قلم موی نرم و گرد با اندازه ۲۱ پیکسل و سختی ۰ و حالت Blending روی Darken، شروع به اصلاح عکس کنید.

 

5.selectsoftroundbrush

 

6.brushdiameter21px

 

 

این مرحله بیشتر هنری است تا علمی! آنهایی که تبلت Wacom دارند مسلما کار راحت تری پیش رو خواهند داشت. بر روی ناحیه مجاور فضای خالی کلیک alt کلیک کنید تا مقادیر تون ناحیه های مجاور انتخاب شود. در صورتی که از تبلت استفاده می کنید می توانید با کم و زیاد کردن فشار طیف مورد نظر را ایجاد کنید. اما برای ماوس، مقدار Opacity قلم مو را روی ۵۰ درصد قرار دهید. تمامی قسمت های خالی عکس را با کمک طیف رنگی ناحیه های مجاور اصلاح کنید به طوری که مرزهای طبیعی به وجود آید.

 

7.fillvoids

 

 

8.maintaincontours

 

اندازه قلم مو را هر جا لازم بود کم و زیاد کنید. می توانید با استفاده از ابزار Blur با حالت blending روی darken، لکه های بسیار کوچک روی عکس را از بین ببرید. زمانی که به پایان این مرحله رسیدید تصویر شما باید مانند شکل زیر باشد :

 

10.darkened

 

گام پنجم : ناحیه های تیره را روشن کنید :

تکنیک های دقیقا مشابهی را به طور عکس به کار ببرید.

 

11.lighten

 

حالت قلم مو را روی Lighten Overlay Mode قرار دهید و تنظیمات ابزار Blur را روی Lighten قرار دهید. بر روی نقاط روشن و سایه ها کار کنید تا نوقصی که در مرحله قبل اصلاح نشده بود را اصلاح کنید. در پایان این مرحله به تصویری مشابه تصویر زیر خواهید رسید :

 

12.lightened

 

گام ششم : پس زمین غیر یکنواخت را اصلاح کنید :

به منظور جلوگیری از خراب کردن اصلاحاتی که تا اینجا انجام شد برای اصلاح پس زمینه یک لایه جدید ایجاد می کنیم.

 

13.newlayer

 

نام این لایه را background corrections بگذارید.

 

14.backgroundcorrections

 

یک قلم موی نسبتا بزرگ با اندازه ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیکسل انتخاب کنید. حالت blending را روی normal  و Opacity را بین ۵۰ تا ۸۰ درصد تنظیم کنید. و شروع به یکنواخت سازی پس زمینه کنید.

 

15.backgroundbrush

 

در صورتی که اشتباهی مرتکب شدید از ابزار پاک کن با تنظیمات مشابه برای اصلاح اشتباه استفاده کنید. کار را تا جایی ادامه دهید که از نتیجه حاصله راضی شوید. نتیجه این مرحله چیزی شبیه به عکس زیر باید باشد :

 

16.backgroundfinal

 

گام هفتم : روی صورت جنی لیند تمرکز کنید :

روی صورت تصویر جنی لیند زوم کنید و اصلاحات نهایی را با یک قلم موی ۲۵ پیکسلی در حالت normal و Opacity حدود ۷۰ درصد انجام دهید. در این مرحله ایرادات صورت را تا حد امکان از بین ببرید.

 

18.areasofconcern

 

از آنجا که Jenny Lynd یک خواننده مطرح بود مسلما تصاویر زیادی از وی خواهید یافت که با کمک آنها نواقص را بهتر مرتفع کنید. به طور مثال تصویر مشابهی از این شخصیت که حالت صورت یکسانی داشت پیدا می کنیم و روی تصویر مخدوش میاندازیم.

 

19.referencephoto

 

تصویر صورت جدید را از نظر تراز و مقیاس اصلاح کنید تا با تصویر اولیه همخوانی داشته باشد. با استفاده از layers mask، قسمت عمده عکس مرجع منهای چشمها، بینی و دهان را پاک کنید. در شکل زیر نتیجه این مرحله را می بینید :

 

20.facewip

 

اکنون این لایه را با لایه قبلی merge کنید. و جزئیات نهایی را اعمال کنید :

 

21.mergedown

 

 

22.facefinal

 

گام هشتم : اضافه کردن نویز :

اکنون لایه background corrections و levels adjustment layer با اصلاحات را ادغام کنید. و سپس روی لایه اصلاح شده کلیک راست کرده و Duplicate Layer را انتخاب کنید :

 

23.duplicatelayer

 

حالا به Filter > Texture > Grain بروید و این تنظیمات را اعمال کنید. می توانید نام این لایه را به Grain تغییر دهید.

 

24.selectfiltertexture

 

 

25.texturegrainsettings

 

با مقادیر Opacity و حالت های blend بازی کنید تا یک بافت مطلوب بدست آورید. این مرحله تویر بازیابی شده را با تصویر اولیه به نرمی ترکیب می کند.

 

26.final

 

گام نهم : یک نسخه از فایل نهای ذخیره کنید :

یک نسخه از فایل نهایی به منظور پرینت یا آرشیو کردن ذخیره کنید.

نتیجه نهایی :

اکنون شما برخی از مهارت های اولیه در بازیابی عکس های قدیمی را کسب کرده اید.

 

00835u-START

 

 

 

00835u-FINAL


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan