آموزش گام به گام افکت های فتوشاپ | آموزش کامل و تصویری نرم افزار فتو شاپ

  • ۱۳:۳۷

افکت استنسیل در فتوشاپ – آموزش گام به گام

در این آموزش گام به گام، نحوه ایجاد افکت استنسیل و تصاویر استنسیل را در فتوشاپ یاد خواهید گرفت. در واقع در این آموزش یک عکس معمولی را به یک عکس استنسیل تبدیل می کنیم. در پایان نتیجه کار مشابه تصویر زیر خواهد شد:

 

ایجاد افکت استنسیل در فتوشاپ

ایجاد افکت استنسیل در فتوشاپ

 

 

مراحل ایجاد افکت استنسیل

ایجاد افکت استنسیل در فتوشاپ بسیار ساده است و ظرف چند دقیقه قادر خواهید بود یک تصویر استنسیل آماده چاپ ایجاد کنید. منظور از افکت استنسیل ایجاد یک تصویر دو رنگ (معمولا سیاه و سفید) است.

مرحله اول: ایجاد Rough Shape

برای ایجاد افکت استنسیل از تصویر زیر استفاده می کنیم:

 

تصویر پروفایل

تصویر پروفایل

حال به منوی Image سپس Adjustments و در نهایت Posterize بروید. و تصویر را تا لول ۱۰ پوسترایز کنید. حال به منوی Image و قسمت Adjustments بروید و اینبار گزینه Threshold را انتخاب کنید. حال لغزنده را آنقدر جابجا کنید تا تصویر شما چیزی شبیه استنسیل شود. تصویر نهایی باید به قدری مرزهای واضحی داشته باشد که بعد از پرینت گرفتن به سادگی قابل بریدن با قیچی باشد. من در اینجا Threshold را روی ۱۰۰ قرار دادم:

 

پوسترایز کردن در فتوشاپ

پوسترایز کردن در فتوشاپ

نتیجه پوسترایز کردن

نتیجه پوسترایز کردن

استنسیل اولیه

استنسیل اولیه

مرحله دوم: پاکسازی

تا اینجا یک استنسیل نه چندان خوب ایجاد کرده ایم که باید روی آن بیشتر کار کنیم. لبه ها باید نرم تر و صاف تر شود تا بتوان تصویر نهایی چاپ شده را با قیچی یا چاقو برید. برای این کار به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید و مقدار شعاع را تا آنجا افزایش دهید که لبه ها بسیار نرم شوند. من در این تصویر از مقدار ۴ استفاده کردم. در نهایت مجددا عکس را دو مرحله Posterize کنید.

 

استنسیل اولیه

استنسیل اولیه

گاوسین بلور

گاوسین بلور

نتیجه بلور کردن

نتیجه بلور کردن

پوسترایز کردن دوباره عکس

پوسترایز کردن دوباره عکس

افکت استنسیل نهایی در فتوشاپ

افکت استنسیل نهایی در فتوشاپ

خوب کار به پایان آموزش ایجاد افکت استنسیل در فتوشاپ رسیدیم. موقع پرینت گرفتن به این نکته دقت داشته باشید که رنگ را از مشکی به خاکستری روشن تغییر دهید تا جوهر کمتری مصرف شود.

امیدوارم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید

منتظر آموزش های جدید ما باشید




آموزش گام به گام ایجاد افکت دود در فتوشاپ

در این آموزش فتوشاپ تکنیک ایجاد افکت دود در فتوشاپ را آموزش خواهیم داد. به منظور ایجاد افکت دود در این آموزش از قلم مو ها و Adjustment layers یا همان لایه های تنظیمات استفاده می شود. در انتهای این آموزش به نتیجه زیر خواهیم رسید:

 

افکت دود در فتوشاپ

افکت دود در فتوشاپ

 

ایجاد افکت دود در فتوشاپ به این روش بسیار ساده است و مراحل آن در کمتر از ۱۰ دقیقه قابل انجام است.

مرحله اول ایجاد افکت دود در فتوشاپ

پس از باز کردن فتوشاپ یک فایل جدید با ابعاد ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل ایجاد کنید. حال یک گرادیان ایجاد کنید. برای ایجاد گرادیان می توانید پرونده را با گرادیان پر کنید و یا از افکت های لایه ای استفاده کنید. در این آموزش از افکت های لایه ای (Layer Styles) استفاده شده است. برای این منظور از استایل لایه ای Gradient Overlay و نوع Radial و رنگ های #۰۷۰۹۰a و #۲۰۲b35 استفاده کنید.

 

ایجاد گرادیان

ایجاد گرادیان

مرحله دوم

حال یک متن با رنگ سفید اضافه کنید و سپس به منوی Filter رفته از قسمت Blur گزینه Motion Blur را انتخاب کنید. برای زاویه مقدار ۹۰ درجه و برای فاصله مقدار ۴۰ پیکسل را وارد کنید:

 

اضافه کردن متن به تصویر

اضافه کردن متن به تصویر

مرحله سوم

در این مرحله به منوی Filter بروید و از قسمت Distort گزینه Wave را انتخاب کنید. برای گزینه Number of Generators مقدار ۳ و برای حداقل و حداکثر Wave Length مقادیر ۱۰ و ۳۴۶ را وارد کنید و مقادیر ۵ و ۳۵ را برای Amplitude وارد کنید:

 

فیلتر Wave در فتوشاپ

فیلتر Wave در فتوشاپ

مرحله چهارم

حال به متوی Filter سپس Blur سپس Gaussian Blur رفته و مقدار ۱۰ را برای شعاع وارد کنید. حال لایه ها را به صورت گروه در آورید و Blend Mode را روی Color Dodge قرار دهید تا افکت زیبای زیر ایجاد شود:

 

فیلتر Gaussian Blur

فیلتر Gaussian Blur

مرحله پنجم

حال یک لایه جدید بالای همه لایه ها ایجاد کنید  و سپس به Filter>Render>Clouds بروید. مطمئن شوید که رنگ پس زمینه و پیش زمینه شما سیاه و سفید است. حال Blend Mode را به Color Dodge تغییر دهید و به Layer>Layer Mask>Reveal All بروید. با یک قلم موی بسیار نرم و هاردنس ۰ درصد و رنگ مشکی مقداری از لایه ابرها را مخفی کنید. از تصویر زیر به عنوان مرجع استفاده کنید:

 

ایجاد ابر در فتوشاپ

ایجاد ابر در فتوشاپ

مرحله ششم

یک فولدر جدید در پنل لایه ها ایجاد کنید و Blend Mode را برای آن روی Color Dodge قرار دهید و یک لایه جدید در آن ایجاد کنید. حال از براش های معرفی شده در Qbrushes استفاده کنید رنگ سفید را انتخاب کنید و سپس روی بعضی از حروف درگ کنید. اگر احساس کردید قلم مو زیاد روشن نیست دو بار کلیک کنید.

 

استفاده از قلم موی Qbrushes

استفاده از قلم موی Qbrushes

مرحله هفتم

با درگ بیشتر افکت دود بیشتری ایجاد کنید:

 

ایجاد دود بیشتر

ایجاد دود بیشتر

مرحله هشتم

یک لایه جدید پایین همه لایه ها و بالای لایه Background ایجاد کنید. این لایه را با رنگ مشکی پر کنید. سپس به Filter>Texture>Texturizer بروید. برای Scaling مقدار ۱۰۰ درصد و برای Relief مقدار ۴ را استفاده کنید. برای Texture گزینه Canvas را و برای Light گزینه Top را انتخاب کنید. با این کار یک Texture زیبا ایجاد می شود ولی باید مقدار Opacity را به ۱۰ درصد کاهش دهید:

 

ایجاد بافت جدید

ایجاد بافت جدید

مرحله نهم

از نسخه CS4 فتوشاپ به بعد یگ ویژگی جدید اضافه شد که همه Adjustment ها را در یک جا و به صورت آیکون جمع کرد. از نظر عملکرد چیز جدیدی به آن اضافه نشده و تمام قابلیت های آن در ورژن های قدیمی تر هم وجود داشت اما با این کار همه Adjustment ها در دسترس تر قرار گرفته اند.

حال در بالای همه لایه ها یک لایه Adjustment از نوع Invert ایجاد کنید. می توانید همچنین برای این کار به Layer>New Adjustment Layer>Invert بروید. با این کار افکت زیبایی مانند کاغذ در حال سوختن به دست می آورید.

 

مجموعه آیکون های تنظیمات لایه ای

مجموعه آیکون های تنظیمات لایه ای

نتیجه گیری

یکی از قابلیت های مهم فتوشاپ Engine یا موتوری است که برای قلم مو ها در نظر گرفته شده است. سایت های زیادی مانند Brusheezy , Tutorial9, QBrushes, DeviantArt, PSDTUTS همیشه در حال تولید انواع و اقسام قلم مو ها هستند و با آنها می توان انواع و اقسام افکت ها را از جمله افکت دود ایجاد کرد. و این به این معنی است که ما به جای اینکه به دنبال راهی برای اجرای یک طرح باشیم بیشتر می توانیم دنبال ایده برای طرح های جدید باشیم.

با Invert کردن یک افکت دود جدید ایجاد می شود که نتیجه آن هم در تصویر زیر آمده است:

 

افکت دود در فتوشاپ

افکت دود در فتوشاپ

امیدوارم از این آموزش کوتاه (ایجاد افکت دود در فتوشاپ) لذت برده باشید

منتظر آموزش های جدید ما باشید




آموزش گام به گام ایجاد افکت بوکه در فتوشاپ

در این آموزش نحوه ایجاد افکت بوکه در فتوشاپ را فرا خواهید گرفت. پس از اتمام این آموزش نتیجه کار مانند تصویر زیر خواهد بود:

 

افکت بوکه در فتوشاپ

افکت بوکه در فتوشاپ

 

ایجاد افکت بوکه در فتوشاپ بسیار ساده است و به منظور انجام آن از موتور قدرتمند قلم موهای فتوشاپ استفاده می شود.

مرحله اول ایجاد افکت بوکه در فتوشاپ

یک پرونده جدید با ابعاد ۱۹۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل ایجاد کنید و سپس پس زمینه را با یک رنگ خاکستری بسیار تیره پر کنید. دقت کنید که اگر از رنگ مشکی استفاده کنید موفق به ایجاد افکت نخواهید شد. در این آموزش از رنگ #۲۶۲۶۲۶ استفاده شده است .

 

ایجاد پرونده جدید

ایجاد پرونده جدید

مرحله دوم

با فشردن کلید U ابزار بیضی را انتخاب کنید و یک دایره بکشید و  از رنگ مشکی استفاده کنید. سپس به Layer>Layer Style>Blending Options بروید. و مقدار Fill Opacity را روی ۵۰ درصد قرار دهید. پس از آن Stroke را انتخاب کنید و سپس برای سایز مقدار ۱۰، برای موقعیت Inside و برای رنگ مشکی را انتخاب کنید:

 

ترسیم دایره

ترسیم دایره

مرحله سوم

دایره رسم شده را انتخاب کنید و سپس به Edit>Define Brush بروید. حال یک نام برای قلم مو انتخاب کنید و تایید کنید. خوب یک قلم مو به همین سادگی ایجاد شد.

 

ایجاد قلم مو

ایجاد قلم مو

مرحله چهارم

حال به Window>Brushes بروید. اولین کاری که در پنل موتور قلم مو ها انجام می دهید انتخاب قلم موی جدید است. سایز اهمیتی ندارد چون زمان استفاده آن را تغییر خواهید داد. ولی پارامتر Spacing بسیار مهم است. مقدار آن را روی ۱۰۰ درصد قرار دهید. سپس به ترتیب به قسمت های Shape Dynamics، Scattering و Other Dynamics بروید و مقادیر زیر را برای آنها وارد کنید:

 

تنظیمات قلم مو

تنظیمات قلم مو

مرحله پنجم

قبل از ایجاد افکت بوکه لازم است یک لایه جدید ایجاد کنیم و آن را با یک گرادیان رنگی پر کنیم. در این آموزش یک لایه جدید برای این منظور ایجاد شده و سپس از Layer Styles بهره گرفته شده است. برای ایجاد گرادیان از این تنظیمات استفاده کنید. Blend Mode را روی Overlay قرار دهید. Opacity روی ۱۰۰ درصد باشد. Style را روی Linear قرار دهید. زاویه را روی ۴۵ درجه تنظیم کنید. رنگ هایی که استفاده می کنید عبارتند از : Yellow (#00085), Cyan (#1bdaeb), Purple (#9b3b81), Orange (#d27e34)

 

ایجاد گرادیان

ایجاد گرادیان

مرحله ششم

یک فولدر جدید در پنل لایه ها ایجاد کنید و نام آن را Bokehs قرار دهید. حالا Blend Mode برای این فولدر را روی Color Dodge قرار دهید. حالا یک لایه جدید ایجاد کنید و پس از انتخاب رنگ سفید ابزار قلم مو را انتخاب کنبد. حالا با قلم مویی که ایجاد کردیم چند بیضی ترسیم کنید. برای این لایه از سایز بزرگ مثلا ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیکسل استفاده کنید.

 

ترسیم با قلم موی جدید

ترسیم با قلم موی جدید

مرحله هفتم

حالا به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید و مقدار شعاع را روی ۲۰ پیکسل قرار دهید.

 

بلور کردن قلم مو

بلور کردن قلم مو

مرحله هشتم

یک لایه جدید ایجاد کنید و با قلم موی جدید چند بیضی دیگر بکشید. اما در این مرحله از سایز کوچکتری استفاده کنید. سپس مجددا به آدرس Filter>Blur>Gaussian Blur بروید و مقدار ۴ را برای شعاع انتخاب کنید.

 

ایجاد لایه دوم

ایجاد لایه دوم

مرحله نهم

یک لایه حدید ایجاد کنید و مرحله قبل را تکرار کنید ولی در این مرحله از قلم موی به مراتب کوچکتری استفاده کنید و مجددا به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید و مقدار ۱ را برای شعاع انتخاب کنید.

 

ایجاد لایه آخر

ایجاد لایه آخر

نتیجه گیری

خوب به همین سادگی یک Wallpaper زیبا ایجاد کردیم. هدف اصلی از این آموزش (ایجاد افکت بوکه در فتوشاپ) نمایش قدرت موتور قلم موها در فوتوشاپ بود. البته می توانید از اشکال دیگر مانند شش ضلعی هم استفاده کنید و یا مقدار شعاع بلورها را تغییر دهید و به این ترتیب عمق تصویر را کم و زیاد کنید. همه این ها به سلیقه شما بستگی دارد. این هم تصویر نهایی افکت بوکه

 

افکت بوکه در فتوشاپ

افکت بوکه در فتوشاپ

به این ترتیب به پایات آموزش ایجاد افکت بوکه در فتوشاپ رسیدیم. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشد.





ایجاد افکت سپیا در فتوشاپ با فیلتر Camera Raw

با سلام

در این آموزش نحوه ایجاد افکت سپیا (Sepia) با استفاده از فیلتر Camera Raw در فتوشاپ را یاد خواهید گرفت. این آموزش با استفاده از فتوشاپ نسخه CC تهیه شده است اما شما با استفاده از سایر نسخه های فتوشاپ و باز کردن تصویر در Adobe Camera Raw نیز می توانید این افکت را ایجاد کنید. اما ویژگی دوست داشتنی که به فتوشاپ نسخه CC اضافه شده است به شما این امکان را می دهد که Camera Raw را به عنوان یک فیلتر در فتوشاپ مستقیما روی تصاویر اعمال کنید. همچنین همانطور که خواهید دید با استفاده از ترکیب Camera Raw و Smart Objects افکت سپیا به شکل کاملا غیر تخریبی اعمال خواهد شد.

این تصویری است که آموزش را با آن ادامه خواهیم داد :

 

1. barn-at-dawn

 

و این هم نتیجه نهایی پس از اعمال افکت سپیا (Sepia Tone) :

 

2. camera-raw-sepia-tone

 

مرحله اول: تبدیل لایه به یک smart Object

بعد از باز کردن تصویر اولیه در فتوشاپ مشاهده می کنید که تصویر به عنوان لایه پس زمینه در پنل لایه ها قرار گرفته است و به جز این لایه لایه دیگری وجود ندارد.

 

3. photoshop-background-layer

 

قبل از اعمال افکت سپیا ابتدا لایه را به یک شیئ هوشمند (smart object) تبدیل می کنیم. با این روش فیلتر Camera Raw به صورت یک فیلتر هوشمند (smart filter) اعمال خواهد شد و افکت سپیا به شکل کاملا غیر تخریبی روی تصویر ایجاد می شود.برای این کار روی فلش منو در گوشه بالا و سمت راست پنل لایه ها کلیک کنید.

 

4. layers-panel-menu-icon

 

سپس از منویی که ظاهر می شود گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید.

 

7. select-camera-raw-filter

 

در ابتدا ممکن است به نظر برسد که هیچ تغییری رخ نداده است اما اگر با دقت به پنل لایه ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که آیکون شی هوشمند در گوشه پایین و سمت راست تصویر پیش نمایش در پنل لایه ها اضافه شده است. نمایش این آیکون نشانگر تبدیل موفق لایه به یک smart object است.

 

6. smart-object-icon

 

مرحله دوم: اعمال فیلتر Camera Raw

اکنون می توانیم فیلتر Camera Raw را به تصویر اضافه کنیم. از نوار منوی اصلی فتوشاپ منوی فیلتر را انتخاب کنید و سپس Camera Raw Filter را کلیک کنید.

 

7. select-camera-raw-filter

 

با این کار پنجره Camera Raw Filter باز خواهد شد. در بیشتر موارد ابزار ها، پنل ها و کنترل هایی که این فیلتر در اختیار ما می گذارد کاملا مشابه پلاگین Camera Raw در سایر نسخه های فتوشاپ است. در پنجره این فیلتر نوار ابزار در بالا و پنل های مختلف در سمت راست قرار گرفته اند. خود تصویر نیز در قسمت پیش نمایش و به صورت بزرگ نمایش داده می شود.

 

8. camera-raw-filter

 

ایجاد افکت سپیا در فتوشاپ با فیلتر Camera Raw

مرحله سوم: انتخاب پنل HSL/Grayscale

همانطور که گفته شد پنل های مختلف در سمت راست و زیر نمودار هیستوگرام قرار گرفته اند. به طور پیش فرض همیشه پنل تنظیمات عمومی (Basic) ابتدا باز می شود. ولی می توان به سادگی با کلیک روی Tab های مربوط به پنل ها، هر پنل را فعال و تنظیمات آن را تغییر داد. برای ورود به پنل HSL/Grayscale روی چهارمین Tab از سمت چپ کلیک کنید.

 

9. hsl-grayscale-tab

 

مرحله چهارم: انتخاب گزینه تبدیل به تصویر سیاه و سفید

یکی از کارهایی که در پنل HSL/Grayscale می توان انجام داد، تبدیل تصویر رنگی به سیاه و سفید است. قبل از اعمال افکت سپیا ابتدا عکسمان را به یک عکس سیاه و سفید تیدیل می کنیم. گزینه Convert to Grayscale را با کلیک در چک باکس مربوط به آن انتخاب کنید.

 

10. select-convert-to-grayscale

 

با انتخاب این گزینه تصویر پیش نمایش بلافاصله به یک تصویر سیاه و سفید تبدیل می شود. تنظیمات مربوطه به صورت اتوماتیک و توسط فتوشاپ اعمال می شود.

 

11. initial-black-and-white

 

مرحله پنجم: ایجاد تصویر سیاه و سفید با تنظیمات دلخواه

به منظور ایجاد یک تصویر سیاه و سفید با تنظیمات دلخواه، می توانید لغزنده مربوط به هر یک از رنگ ها را (قرمز، نارنجی، زرد، سبز و …) به سمت چپ یا راست بکشید. حرکت دادن اسلایدر یک رنگ به سمت راست موجب روشن تر شدن آن رنگ در تصویر سیاه و سفید و حرکت دادن آن به سمت چپ موجب تیره تر شدن آن رنگ در تصویر سیاه و سفید می شود. به طور مثال تصویر اولیه ما مقداری رنگ زرد در علف ها داشت و با حرکت اسلایدر رنگ زرد به سمت راست نواحی که رنگ زرد داشتند در تصویر سیاه و سفید روشن تر می شوند:

 

12. yellows-slider

 

آنقدر با اسلایدر های رنگ بازی کنید تا از تصویر سیاه و سفید ایجاد شده راضی شوید:

 

11. initial-black-and-white 13. yellows-lighter

 

مرحله ششم: انتخاب پنل Split Toning

بعد از تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید می توانیم افکت سپیا را روی عکس اعمال کنیم. برای این کار روی Tab سمت راست پنل HSL/Grayscale کلیک کنید تا پنل Split Toning انتخاب شود.

 

14. split-toning-panel

 

مرحله هفتم: تعیین مقادیر Hue و Saturation برای سایه ها

کنترل های پنل Split Toning به سه بخش تقسیم شده اند. یک لغزنده برای Hue و Saturation برای Highlight ها در بالا، یک لغزنده Hue و Saturation مجزا برای سایه ها در پایین و یک لغزنده Balance مابین دو لغزنده ذکر شده. برای ایجاد افکت سپیا ما می توانیم از اسلایدر مربوط به Highlight ها صرف نظر کنیم و مقادیر Hue و Saturation را روی صفر قرار دهیم. با این کار تون های روشن تر تصویر همان سیاه و سفید باقی می مانند. تنها کاری که باید بکنیم اعمال یک رنگ به نواحی تیره تر (سایه ها) تصویر است. برای این کار از لغزنده shadows استفاده می کنیم.

ابتدا با استفاده از لغزنده Hue یک رنگ برای سایه ها انتخاب می کنیم. برای یک تون سپیا بهتر است مقدار Hue را بین ۴۰ تا ۵۰ قرار دهیم. من میانگین این دو مقدار یعنی ۴۵ را برای Hue انتخاب می کنم که نتیجه آن یک رنگ زرد مایل به نارنجی است. البته تا زمانی که مقدار Saturation را تغییر ندهید این رنگ روی عکس اعمال نخواهد شد. مقدار Saturation را روی ۴۰ قرار دهید.

 

15. hue-saturation-values

 

نتیجه این تغییرات به شکل زیر خواهد بود:

 

16. image-sepia

 

مرحله هشتم: تنظیم لغزنده Balance در صورت لزوم

اگرچه ما از لغزنده های Hue و Saturation برای Highlight ها صرف نظر کردیم ولی می توانیم با کمک لغزنده Balance افکت سپیا را به نواحی روشن تر تصویر هم منتقل کنیم. با حرکت دادن اسلایدر بالانس به سمت چپ ما می توانیم افکت سپیا را بیشتر و بیشتر به مناطق روشن تر عکس منتقل کنیم. با قرار دادن این لغزنده روی مقدار -۵۰ یک ترکیب مناسب رنگی از افکت سپیا ایجاد می شود.

 

18. balance-slider

 

و حالا افکت سپیا نه تنها در قسمت های تاریک بلکه در نواحی روشن تر عکس هم اعمال شده است. تنها نواحی بسیار روشن تصویر به صورت سیاه و سفید باقی می مانند.

 

19. camera-raw-sepia-tone

 

هر زمان از ترکیب رنگی افکت سپیا راضی بودید روی دکمه OK که در گوشه پایین و سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا از پنجره فیلتر Camera Raw خارج شوید.

 

20. ok-button

 

اگر به خاطر داشته باشید ما در مرحله اول قبل از اعمال افکت سپیا، لایه پس زمینه را به یک smart object تبدیل کردیم. با این کار این امکان فراهم شد که Camera Raw به عنوان یک Smart Filter روی تصویر اعمال شود. حال اگر مجددا به پنل لایه ها نگاه کنیم می بینیم که فیلتر Camera Raw به عنوان یک فیلتر هوشمند زیر تصویر اصلی لیست شده است و این بدین معنی است که افکت سپیا کاملا مجزا از تصویر اصلی است و به راحتی می توان با کلیک روی آیکون Visibility آن را فعال یا غیر فعال کرد. همچنین با دوبار کلیک روی فیلتر می توانید وارد تنظیمات آن شده و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید.

 

21. camera-raw-smart-filter

 

به همین سادگی توانستیم یک افکت سپیا را به شکل کاملا غیر تخریبی روی تصویرمان اعمال کنیم.










وردپرس آباد
تبریک
تا 14 مرداد، وردپرس آباد به صورت کاملا رایگان بنر میسازه
به سایت ما بیاین و نمونه کار ها رو ببینید و به صورت رایگان سفارش بدین
برای ورود به سایت کلیک کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله اینترنتی سیمرغ شهر اخبار بازیگران بیوگرافی بازیگران اخبارسینمای ایران اخبار سینمای جهان اخبار تلوزیون ایران اخبار تلوزیون جهان اخبار موسیقی ایران اخبار موسیقی جهان


مجله اینترنتی سیمرغ شهر حذف
اخبار روز حذف
اخبارسینما حذف
اخبار موسیقی حذف
اخبارتلویزیون حذف
اخبار فناوری مصالب طنز وسرگرمی حذف
بیو گرافی بازیگران حذف
اخبار داغ سلبریتی های ایرانیx
بیوگرافی بازیگران سینما و تلویزیون ایرانx
فرهنگ وهنر ایران
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پر بحث تر
نویسندگان
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan